![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#22 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() Structurele problemen op oa de huisvestingmarkt en de arbeidsmarkt houdt hun integratie en hun ontwikkeling van kansen tegen. Dat kan je niet ontkennen. Ook dingen eigen aan de migrantencultuur houden hun kansen tegen, dat ga IK zeker niet ontkennen. Het is de taak van de maatschappij om deze problemen constructief aan te pakkenn zodat zowel vanuit de migrantengemeenschap als vanuit de Vlaamse gemeenschap er aan gewerkt wordt. Doodknuffelen of de problemen negeren (zoals men nu doet, ook dat geef ik toe) is inderdaad geen oplossing, er vanuit gaan dat het toch niet helpt of de 'onwilligen' aan hun lot overlaten helpt zeker niet maar zal de problemen enkel verergen.
Ook terugsturen is geen oplossing, omdat je dan de persoonlijke en sociale drama's die er mee gepaard gaan negeert. Als ze zelf terug willen (echt willen hé, zelfs geen zachte dwang) mag je ze van mij terugsturen, maar ongewild iemand terugsturen is deporteren. |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#26 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Armoede onder de migranten laat me niet lachen he.Kansen krijgen ze meer dan wij , geld ook, iedere winkel die leeg komt nemen ze over,ieder huis dat te koop komt in Borgerhout dat kopen ze op , ze bouwen moskeekes alsof het blokhutjes zijn en dan moet ge is zien wat ze ieder jaar meenemen naar hun eigen land als ze vertrekken op verlof.De meeste komen hier profiteren en hebben ginder een eigen huis winkel of zelfs villa.Ik heb naast zo van die migrantjes gewoond ze liepen in kapotte kleren de kinderen in de winter op sandalen met snottebelllen tot op de grond,als ge ze zag had ge medelijden tot op de dag dat we is aan de praat raakte en ze foto's lieten zien van hun huis in de marok.Awel als ik hier zoiets neerpoot dan ben ik ettelijke miljoenen kwijt.Maar ja het zijn zo een sukkelaarkes he.
|
![]() |
![]() |
#27 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
#28 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Inderdaad een wijs en standvastig besluit en ik kan er alleen maar akkoord mee gaan.Ik denk dat we op gebied van kansen wel genoeg aanbieden.Als ze de ansen dan niet willen benutten ja se wie zen schuld is het dan.Ik ging eens solliciteren in een nieuwe school voor werklozen en ik werd geweigerd als vlaming.De school was er enkel voor niet nederlandstalige migranten.Dat is pas een kans afnemen want ik was werkloos en kreeg de kans niet om nieuwe stiel te leren in men eigen vlaanderen.En zo zijn er nog veel voorbeelden denk ik.
|
![]() |