Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 21 oktober 2003, 19:29   #21
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Jaja, het ligt enkel en alleen aan zichzelf. Alle migranten willen gewoon arm zijn, die zijn dat graag. Die willen in een krottenwijk wonen, een slechtbetaalde laaggeschooldenjob hebben en hun kinderen naar een slechte school sturen.
dat zeg jij! wie is er nu bevooroordeeld?
jan hyoens is offline  
Oud 21 oktober 2003, 19:42   #22
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Kan ik er aan doen dat ze niets beginnen met alle kansen die ze hier krijgen!
Citaat:
Alle migranten willen gewoon arm zijn, die zijn dat graag. Die willen in een krottenwijk wonen, een slechtbetaalde laaggeschooldenjob hebben en hun kinderen naar een slechte school sturen.
dejohan is offline  
Oud 21 oktober 2003, 19:57   #23
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Citaat:
Kan ik er aan doen dat ze niets beginnen met alle kansen die ze hier krijgen!
Citaat:
Alle migranten willen gewoon arm zijn, die zijn dat graag. Die willen in een krottenwijk wonen, een slechtbetaalde laaggeschooldenjob hebben en hun kinderen naar een slechte school sturen.
Hehe, heel geslepen! Bon, ik ga hier wat dieper op in! Kansarmoede betekent dat bepaalde groepen niet dezelfde kansen krijgen in de maatschappij om bv werk te vinden of zich te scholen om er een paar op te noemen. Dat dit voor de allochtonen vandaag de dag niet meer opgaat kan ik bewijzen; op bijna elk bestuurlijk niveau van gemeente tot federaal beschikt men over een dienst gelijke kansen! Deze diensten nemen bij wijze van spreken vanaf de geboorte of inwijking van de allochtoon zijn handje vast en helpen hem bij elk probleem: juridisch, financieel,... noem maar op! Vele migranten hebben van deze diensten volop gebruik gemaakt en vele onder hun zitten nu boven op de maatschappelijke ladder! Anderen (en niet altijd opzettelijk dat geef ik toe, bv de moslimvrouwen) doen dat niet en houden zich in hun isolatie en profiteren enkel van de vele financiële voordelen die onze maatschappij hun biedt. Het Vlaams Blok heeft niets tegen "de migrant". Wij vragen enkel dat zij zich hier integreren en wij geven hun de kans daartoe! Wie echter deze kans niet wil grijpen moet niet op ons begrip rekenen en zal zich beter voelen in zijn oorspronkelijke leefwereld.
jan hyoens is offline  
Oud 21 oktober 2003, 20:22   #24
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Structurele problemen op oa de huisvestingmarkt en de arbeidsmarkt houdt hun integratie en hun ontwikkeling van kansen tegen. Dat kan je niet ontkennen. Ook dingen eigen aan de migrantencultuur houden hun kansen tegen, dat ga IK zeker niet ontkennen. Het is de taak van de maatschappij om deze problemen constructief aan te pakkenn zodat zowel vanuit de migrantengemeenschap als vanuit de Vlaamse gemeenschap er aan gewerkt wordt. Doodknuffelen of de problemen negeren (zoals men nu doet, ook dat geef ik toe) is inderdaad geen oplossing, er vanuit gaan dat het toch niet helpt of de 'onwilligen' aan hun lot overlaten helpt zeker niet maar zal de problemen enkel verergen.
Ook terugsturen is geen oplossing, omdat je dan de persoonlijke en sociale drama's die er mee gepaard gaan negeert. Als ze zelf terug willen (echt willen hé, zelfs geen zachte dwang) mag je ze van mij terugsturen, maar ongewild iemand terugsturen is deporteren.
dejohan is offline  
Oud 21 oktober 2003, 20:44   #25
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Structurele problemen op oa de huisvestingmarkt en de arbeidsmarkt houdt hun integratie en hun ontwikkeling van kansen tegen. Dat kan je niet ontkennen.
Je mag de zaken ook bij hun naam noemen hoor! De structurele problemen zijn een tekort aan sociale woningen en een tekort aan werk! Deze problemen los je niet op door hier jaarlijks duizende laaggeschoolde migranten toe te laten. Hier past een gezonde dosis egoïsme door een quota in te voeren om een aantal migranten toe te laten die we dan ook effectief kunnen helpen zonder onze eigen mensen te schaden.

Citaat:
Ook dingen eigen aan de migrantencultuur houden hun kansen tegen, dat ga IK zeker niet ontkennen.
Zeg maar gewoon de islam, we weten allebei dat je dit bedoelt!

Citaat:
Het is de taak van de maatschappij om deze problemen constructief aan te pakkenn zodat zowel vanuit de migrantengemeenschap als vanuit de Vlaamse gemeenschap er aan gewerkt wordt. Doodknuffelen of de problemen negeren (zoals men nu doet, ook dat geef ik toe) is inderdaad geen oplossing, er vanuit gaan dat het toch niet helpt of de 'onwilligen' aan hun lot overlaten helpt zeker niet maar zal de problemen enkel verergen.
Ook terugsturen is geen oplossing, omdat je dan de persoonlijke en sociale drama's die er mee gepaard gaan negeert. Als ze zelf terug willen (echt willen hé, zelfs geen zachte dwang) mag je ze van mij terugsturen, maar ongewild iemand terugsturen is deporteren.
Over de problemen gaan we akkoord maar over de oplossingen zullen we wel blijven verschillen. Kijk, als ik alle sociale drama's in deze wereld kon oplossen dan zou ik dat ook doen, ik ben tenslotte geen onmens! Maar ik vind en ik heb de zwijgende meerderheid achter mij, dat wie hier wilt blijven zich moet integreren en daartoe de kans moet krijgen! Moeilijk is dat niet en er zijn genoeg voorbeelden van dat het kan! Wie niet de taal wil leren, wie niet onze wetten wil respecteren, wie niet onze democratische instellingen wil respecteren wel sorry die hoort hier niet thuis en moet omwille van de goede werking uit onze maatschappij (desnoods met zachte dwang) verwijderd worden! anders streven wij op een ondergang van onze beschaving zoals ooit de Griekse en Romeinse beschaving is tenonder gegaan! En daar pas ik voor want ik denk niet alleen aan mijn eigen belang en genot, maar ook aan de welvaart en welzijn van de komende generaties, tenslotte hebben wij deze aarde in bruikleen van de komende generaties!
jan hyoens is offline  
Oud 21 oktober 2003, 22:13   #26
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

Armoede onder de migranten laat me niet lachen he.Kansen krijgen ze meer dan wij , geld ook, iedere winkel die leeg komt nemen ze over,ieder huis dat te koop komt in Borgerhout dat kopen ze op , ze bouwen moskeekes alsof het blokhutjes zijn en dan moet ge is zien wat ze ieder jaar meenemen naar hun eigen land als ze vertrekken op verlof.De meeste komen hier profiteren en hebben ginder een eigen huis winkel of zelfs villa.Ik heb naast zo van die migrantjes gewoond ze liepen in kapotte kleren de kinderen in de winter op sandalen met snottebelllen tot op de grond,als ge ze zag had ge medelijden tot op de dag dat we is aan de praat raakte en ze foto's lieten zien van hun huis in de marok.Awel als ik hier zoiets neerpoot dan ben ik ettelijke miljoenen kwijt.Maar ja het zijn zo een sukkelaarkes he.
kweethetwelenkweethetni is offline  
Oud 21 oktober 2003, 22:18   #27
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Structurele problemen op oa de huisvestingmarkt en de arbeidsmarkt houdt hun integratie en hun ontwikkeling van kansen tegen. Dat kan je niet ontkennen.
Je mag de zaken ook bij hun naam noemen hoor! De structurele problemen zijn een tekort aan sociale woningen en een tekort aan werk! Deze problemen los je niet op door hier jaarlijks duizende laaggeschoolde migranten toe te laten. Hier past een gezonde dosis egoïsme door een quota in te voeren om een aantal migranten toe te laten die we dan ook effectief kunnen helpen zonder onze eigen mensen te schaden.

Citaat:
Ook dingen eigen aan de migrantencultuur houden hun kansen tegen, dat ga IK zeker niet ontkennen.
Zeg maar gewoon de islam, we weten allebei dat je dit bedoelt!

Citaat:
Het is de taak van de maatschappij om deze problemen constructief aan te pakkenn zodat zowel vanuit de migrantengemeenschap als vanuit de Vlaamse gemeenschap er aan gewerkt wordt. Doodknuffelen of de problemen negeren (zoals men nu doet, ook dat geef ik toe) is inderdaad geen oplossing, er vanuit gaan dat het toch niet helpt of de 'onwilligen' aan hun lot overlaten helpt zeker niet maar zal de problemen enkel verergen.
Over de problemen gaan we akkoord maar over de oplossingen zullen we wel blijven verschillen. Kijk, als ik alle sociale drama's in deze wereld kon oplossen dan zou ik dat ook doen, ik ben tenslotte geen onmens! Maar ik vind en ik heb de zwijgende meerderheid achter mij, dat wie hier wilt blijven zich moet integreren en daartoe de kans moet krijgen! Moeilijk is dat niet en er zijn genoeg voorbeelden van dat het kan! Wie niet de taal wil leren, wie niet onze wetten wil respecteren, wie niet onze democratische instellingen wil respecteren wel sorry die hoort hier niet thuis en moet omwille van de goede werking uit onze maatschappij (desnoods met zachte dwang) verwijderd worden! anders streven wij op een ondergang van onze beschaving zoals ooit de Griekse en Romeinse beschaving is tenonder gegaan! En daar pas ik voor want ik denk niet alleen aan mijn eigen belang en genot, maar ook aan de welvaart en welzijn van de komende generaties, tenslotte hebben wij deze aarde in bruikleen van de komende generaties!
Dit noem ik nu eens een onderbouwde én vooral juiste analyse!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline  
Oud 21 oktober 2003, 22:23   #28
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad een wijs en standvastig besluit en ik kan er alleen maar akkoord mee gaan.Ik denk dat we op gebied van kansen wel genoeg aanbieden.Als ze de ansen dan niet willen benutten ja se wie zen schuld is het dan.Ik ging eens solliciteren in een nieuwe school voor werklozen en ik werd geweigerd als vlaming.De school was er enkel voor niet nederlandstalige migranten.Dat is pas een kans afnemen want ik was werkloos en kreeg de kans niet om nieuwe stiel te leren in men eigen vlaanderen.En zo zijn er nog veel voorbeelden denk ik.
kweethetwelenkweethetni is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be