![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Buitenlandse diploma’s zonder meer gelijkschakelen met het risico dat het diploma gewoon ergens gekocht is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() Ik heb al een klacht voor dat bureau:
Vandaag ben ik eens een kijkje gaan nemen in een kijkshopwinkel waar je van alles kunt kopen, tot computers toe. Daar stonden ook verscheidene modellen van Hewlett Packard. Op de PC een plaatje met de gegevens in het Engels, en daarnaast een plaatje met dezelfde gegevens in het Frans. De fabrikant beschouwt de Nederlandstaligen blijkbaar intelligent genoeg om de Engelse tekst te verstaan. De Franstaligen daarentegen worden door de fabrikant als dom beschouwd, te dom om de Engelse tekst te begrijpen. Is het geen uiting van racisme om de Franstaligen als minderwaardig te beschouwen?
![]() |
#26 | ||
|
![]() Citaat:
Ik stel wel vast dat onze linkse vriend niet ingaat op mijn nochtans eenvoudige vraag. Dat zegt genoeg. Is dat nu echt een links dogma: zoveel mogelijk mensen naar hier. Redelijk of onredelijk het speelt allemaal geen rol, als ze maar komen. Ik begrijp het echt niet. Wie weet waarom? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
![]() Citaat:
Hoedanook, als de economie zich ooit zal herstellen in die thuislanden, zal er uiteraard een groot tekort ontstaan in hooggeschoolden, maar dat kan best nog een generatie aanslepen. Ondertussen moeten ze wel overleven, en dan gaan ze zoeken waar die kans het hoogste ligt, althans dat denken ze toch. Persoonlijk -en dat ook via onze vzw- raad ik elke Georgiër, die niet zuiver om politieke, religieuze of humanitaire redenen hun heil willen zoeken in België, ten stelligste af om naar België te emigreren. Wat kan ik nog meer doen?
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
![]() Citaat:
Weten die hooggeschoolden ook niet dat men hier Nederlands spreekt en dat er taalproblemen zijn? Weten ze ook niet dat vreemde diplomas hier niet erkend worden (zoals trouwens overal het geval is). En ten slotte is het niet de plicht van de hooggeschoolden om zo vlug als mogelijk de onvoorstelbare potentiële rijkdom van het oostblok te benutten. Ten slotte kun je toch als linkse strijder voor rechtvaardigheid het niet goed vinden dat de hogergeschoolden naar hier komen, en dat dus de proletarieërs het daar maar moeten uitzweten. Onafgezien van het feit dat in ons land niet voor iedereen plaats is. Het zal je mogelijk verbazen dat ikzelf met ontwikkelingshulp bezig ben, en ook hier vreemdelingen (oa Russen) help. Het interesseert me en ik heb er veel voldoening van. Ik zou wel graag jezelf en je vrouw leren kennen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je kan me altijd kontakteren via email: [email protected] om af te spreken.
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Piano,
Vind je dat goed als dokters hun eigen mensen achterlaten omdat ze elders meer kunnen verdienen? Als ik besluit om naar een vreemd land te gaan omdat ik daar meer kan verdienen, denk je dat ik daar dan recht heb om gratis taallessen te krijgen en daar kan genieten van een OCMW inkomen? Ben je er zeker van dat die vreemde diplomas werkelijk gelijkwaardig zijn? Is het onze schuld dat de overgang van communisme naar democratie zo moeilijk verloop, en het geld in corrupte handen is? Ik neem aan dat er zowel links als rechts strijders voor rechtvaardigheid zijn. Ik doe in ieder geval mijn best. Je bent ervan overtuigd dat rechts de verpersoonlijking is van het kwaad. Het verbaast me dus helemaal niet dat je verbaasd bent. En verschiet niet, ik stuur je inderdaad een e-mail! |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() BRAVO Luc Broers!
ik had net dit geplukt: Citaat:
mensen die de kwaliteiten hebben, het verstand, het talent én de studies die tenslotte ook door hun eigen thuisland mee werden gefinancierd én die dan liever hier komen afwassen krijgen van mij geen respect ! nee!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Ik lees hieboven:
_________________ De Volder (VB) in het Kaderblad van 1984: "Het demokratisme zal onze spindraad niet wezen. Het Vlaams Blok is een overlegpartij en wijst demokratisme af”. ********************* Wat houdt die (zware?) beschuldiging nu juist in? Veronderstel een bestuursorgaan van 10 leden. Kandidaat-voorzitter A heeft 6 stemmen en wordt verkozen. Of: De leden verkiezen na overleg kandidaat B die de goedkeuring krijgt van 8, zo mogelijk 10 leden. Wie kan nu in alle eerlijkheid beweren dat de keuze B slechter is, laat staan een gevaar voor de democratie? Als men zo een argument aangrijpt, bewijst men maar alleen dat men geen argumenten heeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar is het nog niet goed genoeg:
GVA "Het bureau tegen racisme wordt niet serieus genomen" De Federatie van Marokkaanse Verenigingen (FMV) weigert de aanbevelingen uit de rondetafelgesprekken met het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding (CGKR)te ondertekenen. Vooral de afwezigheid van een engagement rond het bureau tegen racisme en discriminatie stuit de organisatie tegen de borst. “De gesprekken waren een slag in het water”, zegt Mohamed Chakkar, coördinator FMV. Na de moord op de leerkracht Mohamed Achrak en de daaropvolgende rellen vorig jaar in Borgerhout nam het CGKR het initiatief om een reeks rondetafelgesprekken te organiseren. Dat gebeurde met onder andere de migrantenorganisaties, het parket, het Vlaams ministerie van Werkgelegenheid en de politie. Daaruit kwamen aanbevelingen rond de politie, het onderwijs en de tewerkstelling.De migrantenorganisaties eisten ook de oprichting van het bureau tegen racisme en discriminatie. CGKR-directeur Johan Leman steunt de eis, maar benadrukt dat de middelen voor het bureau beperkt zijn. Hij hoopt dat de stad Antwerpen daarom meewerkt. Het schepencollege speelde de bal al door naar de federale overheid. “De aanbevelingen zijn een zeer zwak antwoord op de rellen van november”, zegt Chakkar.“Het bureau tegen racisme en discriminatie wordt niet ernstig genomen door het CGKR en de stad Antwerpen. Niemand neemt een duidelijk engagement. Het bureau was voor ons een minimum. Beloften zijn we meer dan beu.” Volgens Chakkar moet het bureau bestaan uit een team van deskundigen die racisme en discriminatie detecteren, inventariseren, maar ook bemiddelen bij klachten. “Bovendien is er geen debat over het onderwijs”, zegt Chakkar. “Allochtone kinderen hebben een leerachterstand van gemiddeld drie jaar. Er zijn meer middelen nodig om dit weg te werken. We moeten stoppen met het zogenaamde stimulerende beleid. De afgelopen tien jaar bewezen dat we daar geen stap mee voortzetten. Het is tijd voor een afdwingbaar beleid.”
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Het is oneerlijk blijven te doen alsof die moord door een zwakzinnige een racistische moord was, die daarbij nog rellen rechtvaardigde.
De achterstand in het onderwijs is een groot probleem. Maar men weet toch dat de Marokkaanse meisjes het goed doen op school en de jongens veel minder. Men moet de oorzaak opzoeken en er iets aan doen. En niet steeds de schuld zoeken bij anderen. De integratie verloopt moeilijk. Maar doen alsof alle schuld enkel bij de autochtonen ligt is zeker niet juist en maakt de zaken alleen maar moeilijker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie betaalde daar de opleiding van die hooggeschoolden ?
Na hun opleiding laten ze de mensen die hun ereloon niet kunnen betalen in de steek om op een gemakkelijke manier rijk te worden in het Westen. Althans dat denken ze toch. Vervolgens verwachten ze hier ook weer gratis taallessen te krijgen en te kunnen genieten van een OCMW inkomen. Zit men hier wel te wachten op dokters met een niet gehomologeerd diploma terwijl hier een beperking op de opleiding van dokters opgelegd wordt. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik kan moeilijk oordelen wie de beste is. Ik ken A en B niet. Een gevaar voor de democratie is het absoluut niet. Een "bestuursorgaan" mag van mij zelf beslissen hoe het een voorzitter kiest. (Tenzij het het bestuursorgaan van het land zou zijn, natuurlijk.). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Circe,
Veel kans dat ik het fundamenteel met je oneens ben (ik ben het met iedereen fundamenteel oneens ![]() Citaat:
Citaat:
![]() En resultaten dat ze boeken.... Citaat:
![]()
![]() |