Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 september 2005, 13:11   #21
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avondland
"kaatd" kan het blijkbaar niets schelen dat Vlaanderen en Brabant cultureel gezien niet zoveel verschillen.
Dat is maar een kwestie van interpretatie. Mijn cultuur verschilt erg veel van die van de meeste Vlamingen. Ik ga niet naar de kerk, kijk geen vtm of vrt, ga niet naar de voetbal, zit niet in Café de Sportvriend te biljarten, sta niet in een veel te grote auto in de file, sjoemel niet met de belastingen, ben niet verzuurd, ik zit niet in de tapijtenhandel en ben boer noch arbeider.

Citaat:
De taal en cultuur waren echter aan elkaar verwant.
Bedoelt u dat koeterwaals dat in de Vlaanders gebrabbeld wordt? En wat bedoel je met cultuur? Vendelzwaaien? Klompendans? Ganzenrijden? Viskes drinken? Heilige Bloedprocessie? Dat doen wij in Antwerpen niet. Zo zijn wij hier niet. Vandaar dat een scheiding zich opdringt.

Citaat:
Je verwart echter historie met de hedendaagse werkelijkheid.
Nee, de hedendaagse werkelijkheid is het resultaat van de geschiedenis. En de verschillen die er historisch gezien waren, hebben hun grond en zijn vandaag nog merkbaar. Het Bourgondisch Belang wil die verschillen terug in de verf zetten zodat we ons van Vlaanderen kunnen afscheiden.

Citaat:
Waar ga jij je "Bourgondische" regering halen?
Ik ben zelf kandidaat Minister-Presidente. Ik heb namelijk een heel Bourgondische levensstijl.
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 13:11   #22
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
En wat als de meerderheid van de Belgen er nu wel een toekomst inziet? Dan zal u zich daarbij moeten neerleggen.
Zolang jullie nog geen 1% halen maak ik me weinig zorgen.

Citaat:
Federalisme is dus juist niet wat we nodig hebben om de verschillen weg te werken.
Klopt. Daarom: Vlaamse onafhankelijkheid.
Oud 23 september 2005, 13:12   #23
Avondland
Lokaal Raadslid

Avondland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Ik dacht dat het was

Antwerpen en brabant = brabant
Zeeuws-vlaanderen, West-vlaanderen, Oost-Vlaanderen en frans Vlaanderen = Vlaanderen
Nederlands Limburg en Vlaams Limburg = Liumburg
Je vergeet nog een deel van nederland, dat ook vroeger van Brabant was. Ik had het enkel over de delen die in het huidige Vlaanderen lagen, als gewest.
Avondland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 13:13   #24
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap
Da zal nie lukken, de Limburgers krijg je er nooit bij, die hebben al "Het Belang van Limburg"
De Zuid-Limburgers nog wel, het noorden daarentegen...dat weet ik zo niet.
Oud 23 september 2005, 13:23   #25
Avondland
Lokaal Raadslid

Avondland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd
Dat is maar een kwestie van interpretatie. Mijn cultuur verschilt erg veel van die van de meeste Vlamingen. Ik ga niet naar de kerk, kijk geen vtm of vrt, ga niet naar de voetbal, zit niet in Café de Sportvriend te biljarten, sta niet in een veel te grote auto in de file, sjoemel niet met de belastingen, ben niet verzuurd, ik zit niet in de tapijtenhandel en ben boer noch arbeider.
Dit is je reinste onzin. Veel Vlamingen gaan niet meer naar de kerk,
het naar een café gaan is een bezigheid die zeer veel mensen doen en zeker met mooi weer op een terrasje,
wat heeft een veel te grote auto te maken met Vlaamse cultuur?,
sjoemelen met belastingen, dat komt ervan als er zoveel belastingsdruk is (ik keur het trouwens niet goed uiteraard!),
verzuring is je eigen interpretatie uiteraard,
je lijkt te pretenderen dat Vlamingen allen boer of arbeider zijn, wat dus niet waar is ...

Citaat:
Bedoelt u dat koeterwaals dat in de Vlaanders gebrabbeld wordt? En wat bedoel je met cultuur? Vendelzwaaien? Klompendans? Ganzenrijden? Viskes drinken? Heilige Bloedprocessie? Dat doen wij in Antwerpen niet. Zo zijn wij hier niet. Vandaar dat een scheiding zich opdringt.
Dan bent u de enige persoon naar mijn weten die ziet dat er een scheiding zich opdringt tussen Brabant en andere delen van het land ... proficiat!

Citaat:
Nee, de hedendaagse werkelijkheid is het resultaat van de geschiedenis. En de verschillen die er historisch gezien waren, hebben hun grond en zijn vandaag nog merkbaar. Het Bourgondisch Belang wil die verschillen terug in de verf zetten zodat we ons van Vlaanderen kunnen afscheiden.
En waarom "Bourgondisch" belang in plaats van Brabants Belang? De Bourgondiërs zijn pas later gekomen, terwijl brabant al eeuwen ervoor bestond.

Citaat:
Ik ben zelf kandidaat Minister-Presidente. Ik heb namelijk een heel Bourgondische levensstijl.
1 persoon als regering is niet echt geliefd onder de bevolking. Heb je al concrete plannen met wat je überhaupt gaat doen met je regering? Wat zijn je programmapunten?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Avondland on 23-09-2005 at 14:24
Reason:
--------------------------------

Citaat:
het naar een café gaan is een bezigheid die zeer veel mensen doen en zeker met mooi weer op een terrasje,
sjoemelen met belastingen, dat komt ervan als er zoveel belastingsdruk is (ik keur het trouwens niet goed uiteraard!),
je lijkt te pretenderen dat Vlamingen allen boer of arbeider zijn, wat dus niet waar is ...

Citaat:
Dan bent u de enige persoon naar mijn weten die ziet dat er een scheiding zich opdringt tussen Brabant en andere delen van het land ... proficiat!

Citaat:
En waarom "Bourgondisch" belang in plaats van Brabants Belang? De Bourgondiërs zijn pas later gekomen, terwijl brabant al eeuwen ervoor bestond.

Citaat:
1 persoon als regering is niet echt geliefd onder de bevolking. Heb je al concrete plannen met wat je überhaupt gaat doen met je regering? Wat zijn je programmapunten?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

[quote=kaatd]
Bedoelt u dat koeterwaals dat in de Vlaanders gebrabbeld wordt? En wat bedoel je met cultuur? Vendelzwaaien? Klompendans? Ganzenrijden? Viskes drinken? Heilige Bloedprocessie? Dat doen wij in Antwerpen niet. Zo zijn wij hier niet. Vandaar dat een scheiding zich opdringt. [quote]

Citaat:

Citaat:
1 persoon als regering is niet echt geliefd onder de bevolking. Heb je al concrete plannen met wat je überhaupt gaat doen met je regering? Wat zijn je programmapunten?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Avondland : 23 september 2005 om 13:24.
Avondland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 13:47   #26
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
je lijkt te pretenderen dat Vlamingen allen boer of arbeider zijn,
Ik had toch ook tapijtenhandelaars vermeld?

Citaat:
Nee, mijn vriendje is het daar ook mee eens. En hij wil wel President worden, zegt hij. Part-time dan, want hij studeert nog.

Citaat:
Daar valt iets voor te zeggen. Maar zou het niet beter zijn eerst Bourgondië op te richten en dat dan te splitsen, eventueel door toedoen van een op te richten Brabants Belang? Dat zich beroept op een nog oudere geschiedenis?

Citaat:
1 persoon als regering is niet echt geliefd onder de bevolking. Heb je al concrete plannen met wat je überhaupt gaat doen met je regering? Wat zijn je programmapunten?
Nee, ik als Minister-Presidente, mijn vriend part-time als President. En dan een Minister van Buitenlandse Zaken die met Philip De Winter gaat onderhandelen over de teruggave van het Waasland. Want die Haven is natuurlijk wél van ons, ook al ligt ze op Linkeroever. En met Wallonië gaan onderhandelen over een niet-aanvalsverdrag en een bondgenootschap tegen het expansionistische Vlaanderen. We moeten trouwens ook met de Hollanders gaan praten over een unie. We beroepen ons daarvoor ook op de geschiedenis. Noord-Brabant en Zuid-Limburg zijn ook interessant voor ons.

We verklaren ook prompt de oorlog aan de regering van de VS maar niet aan de bevolking en we hangen een groot spandoek waarop staat "Bring them on!". We gaan ze zelfs een beetje uitdagen en voor de ambassade van de VS staan roepen "Ge durft niet, hé!"

Op economisch vlak wordt de Bourgondische Levensstijl de leiddraad. Het wordt aanpassen of opkrassen! Elke avond is het gratis brunch op den Heizel en 's avonds lopend buffet op de Kaaien in Antwerpen. Elke avond is het feest op elke Grote Markt in elke stad of gemeente. Verplicht en minimum tot half zes 's morgens. Alles wordt genationaliseerd en de mensen moeten nog maar twee uur gaan werken per dag. En ze mogen die uren opsparen.

'fin, ik zal het eens helemaal uitschrijven. Het wordt wel plezant. Tja, Bourgondsiche hé, dat kan niet mislopen.
Oud 23 september 2005, 14:33   #27
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op economisch vlak wordt de Bourgondische Levensstijl de leiddraad. Het wordt aanpassen of opkrassen! Elke avond is het gratis brunch op den Heizel en 's avonds lopend buffet op de Kaaien in Antwerpen. Elke avond is het feest op elke Grote Markt in elke stad of gemeente. Verplicht en minimum tot half zes 's morgens. Alles wordt genationaliseerd en de mensen moeten nog maar twee uur gaan werken per dag. En ze mogen die uren opsparen.

'fin, ik zal het eens helemaal uitschrijven. Het wordt wel plezant. Tja, Bourgondsiche hé, dat kan niet mislopen.
Dat is geen Bougondische levenssteil, maar een decadente Oudromeinse orgie.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 14:48   #28
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

[quote=Hans1]En wat als de meerderheid van de Belgen er nu wel een toekomst inziet? Dan zal u zich daarbij moeten neerleggen.

Zoals jullie zich bij 1 miljoen kiezers neerleggen ?

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 15:18   #29
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

[SIZE=5]KOETJES EN KALFJES-DISCUSSIE!!![/SIZE]
Oud 23 september 2005, 16:15   #30
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als Antwerpse ben ik het grondig beu dat die Vlamingen van over 't water ons hier heel de tijd de les komen spellen. Antwerpen hoort historisch gezien helemaal niet bij Vlaanderen. Als FDW het karakter van Antwerpen niet interessant vindt, dat hij dan terug gaat naar waar hij vandaan gekomen is. Brugge dus. Die achterlijke Vlamingen moeten zich hier niet komen moeien.

Verder ben ik ook de geldtransferts van Antwerpen naar Vlaanderen beu. Elke jaar stromen er gigantische fortuinen vanuit de Antwerpse haven en industrie naar Vlaanderen. Die transferts maken zogezegd deel uit van een Vlaamse solidariteit, maar het is allemaal eenrichtingsverkeer. Antwerpen kan dat geld beter zelf gebruiken, er zijn in Antwerpen veel noden. Waarom moet ons zuurverdiende geld naar Vlaanderen versast worden?

Daarom wil ik in Antwerpen overgaan tot de oprichting van het Bourgondisch Belang. We zullen ijveren voor de afscheiding van Antwerpen, Brabant en Limburg van Vlaanderen. Antwerpen, Brabant en Limburg moeten een onafhankelijke staat worden, zoals het dat vroeger was, bij voorkeur samen met het Prinsbisdom Luik.

Laat die Vlamingen oprotten. Het is een lui en achterlijk volkje. Allemaal profiteurs ook. Wij willen een Bourgondiche staat met een Bourgondsiche regering en een Bourgondsiche levensstijl! En Antwerpen als hoofdstad. Of zoiets...
Dat is gesproken zie. Richt maar op. Wanneer je de meerderheid hebt kan je daar idd werk van maken. Ik steun je dan.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 17:39   #31
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Een Antwerpse die een ander dialect koeterwaals noemt Veel gekker moet het toch niet worden.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 17:56   #32
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als Antwerpse ben ik het grondig beu dat die Vlamingen van over 't water ons hier heel de tijd de les komen spellen. Antwerpen hoort historisch gezien helemaal niet bij Vlaanderen. Als FDW het karakter van Antwerpen niet interessant vindt, dat hij dan terug gaat naar waar hij vandaan gekomen is. Brugge dus. Die achterlijke Vlamingen moeten zich hier niet komen moeien.

Verder ben ik ook de geldtransferts van Antwerpen naar Vlaanderen beu. Elke jaar stromen er gigantische fortuinen vanuit de Antwerpse haven en industrie naar Vlaanderen. Die transferts maken zogezegd deel uit van een Vlaamse solidariteit, maar het is allemaal eenrichtingsverkeer. Antwerpen kan dat geld beter zelf gebruiken, er zijn in Antwerpen veel noden. Waarom moet ons zuurverdiende geld naar Vlaanderen versast worden?

Daarom wil ik in Antwerpen overgaan tot de oprichting van het Bourgondisch Belang. We zullen ijveren voor de afscheiding van Antwerpen, Brabant en Limburg van Vlaanderen. Antwerpen, Brabant en Limburg moeten een onafhankelijke staat worden, zoals het dat vroeger was, bij voorkeur samen met het Prinsbisdom Luik.

Laat die Vlamingen oprotten. Het is een lui en achterlijk volkje. Allemaal profiteurs ook. Wij willen een Bourgondiche staat met een Bourgondsiche regering en een Bourgondsiche levensstijl! En Antwerpen als hoofdstad. Of zoiets...
Er is bij mijn weten maar één hoofdstad van Bourgondië: Dijon!
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 23:16   #33
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
En wat als de meerderheid van de Belgen er nu wel een toekomst inziet? Dan zal u zich daarbij moeten neerleggen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorman
Zoals jullie zich bij 1 miljoen kiezers neerleggen ?
Beste Noorman, Hans1 heeft het toch duidelijk over een meerderheid van de Belgen? 1 miljoen is geen meerderheid van de Belgen, het is zelfs een kleine minderheid van de Vlamingen. Ik weet wel dat jullie vinden dat de meerderheid zich moet neerleggen bij de minderheid, maar 1 miljoen vind ik wel een héél kleine minderheid op 9 miljoen. Kom nog eens hoog van de toren blazen als jullie aan 5 miljoen zitten, d�*n heb je een meerderheid.
Oud 23 september 2005, 23:18   #34
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer
Er is bij mijn weten maar één hoofdstad van Bourgondië: Dijon!
Wat een goed idee! Dank je Volksturmbahnführer! Echte een goed idee. Blij dat iedereen hier zo constructief meewerkt!
Oud 23 september 2005, 23:22   #35
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Een Antwerpse die een ander dialect koeterwaals noemt Veel gekker moet het toch niet worden.
Het is wel bij gratie van Antwerpen dat Vlaanderen economisch nog leeft. Zonder onze haven en petrochemie zaten jullie nog in de tijd van de ambachten. Antwerps verstaat iedereen. Dat kan van Vlaams niet gezegd worden. Het is geen toeval dat ze jullie gebrabbel op tv moeten ondertitelen.
Oud 23 september 2005, 23:24   #36
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weer een lid bij ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 23:24   #37
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Jullie ocmw doet het anders zo goed niet he
Oud 24 september 2005, 05:06   #38
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door de Vlamingen ja, zij vervalsen de geschiedenis. De Gulden Sporenslag en dat soort flauwekul, de Burgse Metten, daar hadden Antwerpenaars niets mee te maken. En terecht. De Leeuw van Vlaanderen, die kan ons gestolen worden.
Groot gelijk. Als Brabander zou ik veel liever de Slag bij Woeringen ( 1288 ) herdenken ipv dat dwaze Guldensporen-theekransje.

[edit]
[size=1]After edit by Zijne Heerlijkheid on 24-09-2005 at 06:07
Reason:

Citaat:
Door de Vlamingen ja, zij vervalsen de geschiedenis. De Gulden Sporenslag en dat soort flauwekul, de Burgse Metten, daar hadden Antwerpenaars niets mee te maken. En terecht. De Leeuw van Vlaanderen, die kan ons gestolen worden.
Groot gelijk. Als Brabander zou ik veel liever de Slag bij Woeringen ( 1288 ) herdenken ipv dat dwaze Guldensporen-theekransje.

[/size]

Citaat:
Groot gelijk. Als Brabander zou ik veel liever de Slag bij Woeringen (1288) herdenken ipv dat dwaze Guldensporen-theekransje.

[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 24 september 2005 om 05:07.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2005, 12:49   #39
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is wel bij gratie van Antwerpen dat Vlaanderen economisch nog leeft. Zonder onze haven en petrochemie zaten jullie nog in de tijd van de ambachten. Antwerps verstaat iedereen. Dat kan van Vlaams niet gezegd worden. Het is geen toeval dat ze jullie gebrabbel op tv moeten ondertitelen.
Ik ben Leuvenaar Maar inderdaad Vlaming, ja.

Antwerps verstaan? Het is het lelijkste dialect dat er bestaat. Het gewoon horen doet je twijfelen aan het verstandelijk vermogen van de spreker.[edit]
[size=1]After edit by Vlaanderen Boven on 24-09-2005 at 13:50
Reason:

Citaat:

Antwerps verstaan? Het is het lelijkste dialect dat er bestaat. Het gewoon horen doet je twijfelen aan het verstandelijk vermogen van de spreker.[/size]

Citaat:

Antwerps verstaan? Het is het lelijkste dialect dat er bestaat. Het gewoon horen doet je twijfelen aan de verstandelijke vermogens van de sprekers.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 24 september 2005 om 12:50.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2005, 16:40   #40
John Stufflebeam
Parlementslid

John Stufflebeam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als Antwerpen, Brabant en Limburg moeten een onafhankelijke staat worden, zoals het dat vroeger was, bij voorkeur samen met het Prinsbisdom Luik
Wanneer was dat dan wel, en hoe heette die onafhankelijke staat[size=2]?
[/size]
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be