Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2003, 18:08   #21
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Alleen hetgeen gij schrijft is de waarheid. Maar U hebt hier toch al verschillende keren seriues moeten inbinden.
Ah ja? Waar en wanneer dan?

De 'waarheid' op z'n Vlaams Bloks: "Censuur is het middel bij uitstek om de verspreiding van de waarheid te garanderen. Centraal echter moet de waarheid staan, ontdaan van elke opinie. Wij zien censuur als een onmisbaar instrument in onze samenleving.." (citaat van Hans Carpels de schoonzoon van Karel Dillen)
Oud 24 juni 2003, 18:23   #22
de metser
Banneling

de metser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano

Een artikel in het Kaderblad van Filip Dewinter over 'discretie' lees maar: verhulling van de werkelijke partijstandpunten:
“Een verslag van een vergadering of een interne nota of richtlijn die eerder banaal lijkt voor het betrokken kaderlid, is soms van onschatbare waarde voor iemand die het imago van onze partij wil bekladden.

Met uitzondering van de voor propagandadoeleinden bestemde drukwerken moeten alle andere Vlaams Blok-documenten als vertrouwelijk worden beschouwd en behandeld.

Buitenstaanders en niet-bestuursleden moeten niet ingelicht worden over de inhoud van en beslissingen genomen tijdens een vergadering.

Aan derden ( niet-partijleden, journalisten, politiediensten,... ) wordt geen informatie verstrekt i.v.m. de interne werking van het Vlaams Blok”
(Kaderblad: Philipe Dewinter 1998b).

Meerbepaald; het kaderblad Nr 68 van maart/april 1998. Onder de titel "Documenten, verslagen en briefwisseling: Discretie vereist."

Dit detail toegevoegd omdat citaten en aangehaalde teksten nogal eens in twijfel getrokken worden. Grondigheid wordt door Blokcriticasters hoog in 't vaandel gevoerd! 8)
Ja, en wat is er daar verkeert aan?
Word er alles wat er besproken is Uw partij in het advertensieblad gezet?
Heb ik toch nog niet gelezen.

Maar U vergeet ook het Blad richtlijn. Dat is nog straffere toebak in Uw denktrant.
Het 'kaderblad' is niet het eerste beste 'boekske'. Het is een intern* blad dat enkel naar kaderleden verstuurd wordt. Hierin worden richtlijnen gegeven en partijstandpunten verdedigd (uitgelegd), en hoe die door de kaderleden moeten uitgedragen worden.

* tenzij ge uwe facteur ne goeie 'nieuwjaar' in zijn pollen stopt. Dan beland er al eens eentje per ongeluk in uw bus natuurlijk.
de metser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2003, 18:25   #23
thePiano

Standaard

Citaat:
Het 'kaderblad' is niet het eerste beste 'boekske'. Het is een intern* blad dat enkel naar kaderleden verstuurd wordt. Hierin worden richtlijnen gegeven en partijstandpunten verdedigd (uitgelegd), en hoe die door de kaderleden moeten uitgedragen worden.

* tenzij ge uwe facteur ne goeie 'nieuwjaar' in zijn pollen stopt. Dan beland er al eens eentje per ongeluk in uw bus natuurlijk.
Ha zo, gij ze sjlemiel, zo zijt gij aan al die topinfo geraakt
Oud 24 juni 2003, 18:27   #24
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Pinobeschikt over een glazen bol waarmee hij alle verborgen gedachten van blokkers kan lezen!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2003, 18:28   #25
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:
Citaat:

Pinobeschikt over een glazen bol waarmee hij alle verborgen gedachten van blokkers kan lezen!
Zijn bronzen stemme door de stede:
Trilt in uw graf, trilt Gentse Helden,
Gij Jan Hyoens, gij Artevelden:
Mijn name is Roeland, 'k kleppe brand,
en luide storm in Vlaanderland!
(uit Klokke Roeland)

8)
Oud 24 juni 2003, 18:38   #26
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Zijn bronzen stemme door de stede:
Trilt in uw graf, trilt Gentse Helden,
Gij Jan Hyoens, gij Artevelden:
Mijn name is Roeland, 'k kleppe brand,
en luide storm in Vlaanderland!
(uit Klokke Roeland)

8)
bravo! ge kent uw klassiekers nog!!!
Oud 24 juni 2003, 18:41   #27
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Links met heel zijn al dan niet beschaamde aanhang tot de hele progressieve pastoorskudde toe, vertrekt vanuit een voor ons beslist onaanvaardbaar gelijkheidsbeginsel. Met Nietzsche stellen wij daarentegen dat onrecht juist ligt in het aanspraak maken op gelijke rechten voor alles en iedereen." (Roeland Raes, VB-congres over migranten, 25 maart 1984)

U mag mij anders eens uitleggen hoe een uitspraak als deze te koppelen valt met democratie... Is het niet normaal dat men zich zorgen begint te maken als hooggeplaatste mensen van een partij de mond vol hebben over referendums en democratie, maar tegelijkertijd ook het gelijkheidsbeginsel onaanvaardbaar achten !?
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2003, 18:45   #28
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Citaat:
"Links met heel zijn al dan niet beschaamde aanhang tot de hele progressieve pastoorskudde toe, vertrekt vanuit een voor ons beslist onaanvaardbaar gelijkheidsbeginsel. Met Nietzsche stellen wij daarentegen dat onrecht juist ligt in het aanspraak maken op gelijke rechten voor alles en iedereen." (Roeland Raes, VB-congres over migranten, 25 maart 1984)

U mag mij anders eens uitleggen hoe een uitspraak als deze te koppelen valt met democratie... Is het niet normaal dat men zich zorgen begint te maken als hooggeplaatste mensen van een partij de mond vol hebben over referendums en democratie, maar tegelijkertijd ook het gelijkheidsbeginsel onaanvaardbaar achten !?
Iedereen is gelijkwaardig, niemand is gelijkaardig!!!
Oud 24 juni 2003, 18:47   #29
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus gelijkaardigheid > gelijkwaardigheid !?
Oud 24 juni 2003, 18:52   #30
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Dus eigenlijk democratie voor iedereen, behalve... Onduidelijkheid troef als je het mij vraagt... De Joden en de Chinezen horen ondertussen al bij de gelukkige mensen die recht hebben op democratie. Dat is wel al duidelijk ondertussen... Maar vind jij het dan abnormaal dat de mensen zich vragen gaan stellen bij het Vlaams Blok ? Wie zal er morgen over democratie kunnen beschikken ? Wie niet ?
Oud 24 juni 2003, 18:57   #31
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Dus eigenlijk democratie voor iedereen, behalve... Onduidelijkheid troef als je het mij vraagt... De Joden en de Chinezen horen ondertussen al bij de gelukkige mensen die recht hebben op democratie. Dat is wel al duidelijk ondertussen... Maar vind jij het dan abnormaal dat de mensen zich vragen gaan stellen bij het Vlaams Blok ? Wie zal er morgen over democratie kunnen beschikken ? Wie niet ?
lees mijn thread "vlaams blokis tegen democratie?"!
Oud 24 juni 2003, 19:23   #32
wardje
Burgemeester

wardje's schermafbeelding

Standaard

Fernand & Hyoens: welk is uw mening over de volgende blok stellingen
Voor of tegen. Zonder schelden op vandenbroecke; "recht door zee" als het ware

Als einddoelen (uit Piano's post):

1."... de vestiging van een regime dat geleid wordt door een NATUURLIJKE ELITE...".

2. een prestatiegemeenschap [...] tegen de begoocheling en vervlakking van de verzorgingsmaatschappij".

3. "Het Solidarisme van Joris Van Severen, daar moeten we terug naar toe", te weten dat daarmee wordt bedoeld: "een antiparlementaire, een antidemokratische, antiliberale, antimarxistische strijdformatie"

Draai es niet rond de pot en vul het formuliertje in

1. voor/tegen
2. voor/tegen
3. voor/tegen
wardje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2003, 19:36   #33
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wardje
Fernand & Hyoens: welk is uw mening over de volgende blok stellingen
Voor of tegen. Zonder schelden op vandenbroecke; "recht door zee" als het ware

Als einddoelen (uit Piano's post):

1."... de vestiging van een regime dat geleid wordt door een NATUURLIJKE ELITE...".

2. een prestatiegemeenschap [...] tegen de begoocheling en vervlakking van de verzorgingsmaatschappij".

3. "Het Solidarisme van Joris Van Severen, daar moeten we terug naar toe", te weten dat:

Arthur de Bruyne(3): "Het Verdinaso is een antiparlementaire, een antidemokratische, antiliberale, antimarxistische strijdformatie, die niet deelneemt aan de verkiezingen. Het Verdinaso wil Groot-Nederland, "zonder de Walen", maar mèt Frans Vlaanderen. De Dinaso's zullen strijden tegen "het geld en de vrijmetselarij", tegen het liberalisme, de klassenstrijdpropaganda, het materialisme."

Draai es niet rond de pot en vul het formuliertje in

1. voor/tegen
2. voor/tegen
3. voor/tegen
sorry, maar voor zwart-wit denken moet je niet bij mij zijn!

1. Wat bedoel je met 'natuurlijke elite'?
2. Is heel onduidelijk! Kan je dit in de juiste context plaatsen?
3. Ik ben voor het solidarisme, parlementaire democratie en eenonafhankelijk Vlaanderen en tegen het liberalisme, communisme, materialisme en belgië
Oud 24 juni 2003, 19:44   #34
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Wat ik zo vreemd vind, is dat je dit manifest zowel niet terugvindt op de webstek van het Vlaams Blok als op die van Antifa...

't Zal toch geen superpropaganda zijn voor beiden denk ik dan...
Oud 24 juni 2003, 23:33   #35
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als men mensen verschillend gaat behandelen, op basis van de geaardheid, hoe kan er dan nog gelijkwaardigheid zijn ?
Oud 25 juni 2003, 07:54   #36
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Wat ik zo vreemd vind, is dat je dit manifest zowel niet terugvindt op de webstek van het Vlaams Blok als op die van Antifa...

't Zal toch geen superpropaganda zijn voor beiden denk ik dan...
Hoezo verwonderlijk? Probeer maar eens het 70-puntenprogramma terug te vinden op het internet. Dat heeft me ook wat moeite gekost omdat terug op te diepen en dat stond dan nog op een studentenwebsite in Nederland....

Maar de 'Grondbeginselen' daarentegen worden nog wel te koop aangeboden op verschillende websites van het VB, bv op die van Jongeren Aktief http://www.jongerenaktief.org/diep/winkel.htm .

M.a.w. die Grondbeginselen blijven dus geldig, ook al beweren sommigen hier dat het dat niet meer zou zijn. Het is tenslotte de Stichtingsacte van het VB, zoiets als de Statuten van een handelsvennootschap.

Ook deze foto komt van de VB website:

Oud 25 juni 2003, 08:23   #37
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Dat het Blok niet hoog oploopt met de democratie, dat is duidelijk. Als je alleen al ziet welke idioten er door hen herdacht worden. Volgens mij staat rechtsonder: 'Leve Borms, onze dictator!'.

7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2003, 08:32   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Dat het Blok niet hoog oploopt met de democratie, dat is duidelijk. Als je alleen al ziet welke idioten er door hen herdacht worden. Volgens mij staat rechtsonder: 'Leve Borms, onze dictator!'.
Lezen is duidelijk is sterkste kwaliteit niet. En hoogstwaarschijnlijk weet u ook niet al te veel over Borms.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2003, 08:41   #39
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Forumtechnieken voor dummies
------------------------------------------

Tip 4: Als je écht geen argumenten meer hebt, dan begin je best gewoon op te man te spelen. En Jan, als ze dat merken, wat doe je dan?
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
Oud 25 juni 2003, 08:42   #40
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Lezen is duidelijk is sterkste kwaliteit niet. En hoogstwaarschijnlijk weet u ook niet al te veel over Borms.
U bent in Uw post het woord 'Uw' vergeten. Kwestie van ook eens te kommaneuken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be