![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
En als we het toch al over racisme en discriminatie hebben, kunt ge me zeker al eens uitleggen waarom niet - moslims vandaag de dag nog steeds niet in Mekka mogen komen? En waarom aan niet - moslims het dhimmi - statuut (=tweederangs burger) wordt gegeven? Waarom de wereld is opgedeeld in twee delen: Dar al-Islam (land van de moslims) en Dar al-Harb (oorlogsgebied dat nog door de moslims veroverd moet worden, omdat de hele wereld eigenlijk aan de moslims toebehoort)? Beantwoord deze vragen, en kom dan eens terug met uw arme Noord - Afrikanen...
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
En wat je andere commentaar betreft, als Engeland werkelijk zijn vermeende haat tegen moslims wou botvieren zouden ze al wel heel wat meer imams het land uitgezet hebben. Radicale imams verdienen geen greintje medelijden. In Marokko komt een imam die een stempel van Pakistan op zijn paspoort heeft staan simpelweg het land niet meer in! |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Banneling
|
Citaat:
stop met ijlen er is een vreemdelingenprobleem in West Europa, en het meest problematische zijn jouw moslimvriendjes, die mogen doen en laten wat ze willen, want ze staan boven de wet (en daar worden ze zelfs bij geholpen door volksverraders zoals jij) |
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De eerste tegenstelling gaat over een economische visie, waarbij 'links' staat voor een anti-kapitalisme en 'rechts' voor een pro-kapitalistische visie. Anti-kapitalisme betekent dus tegen de vrije markt, tegen het privé-bezit van productiemiddelen (fabrieken e.d.), tegen loonarbeid, voor een plan-economie en een klasseloze samenleving. 'Progressief' en 'conservatief' gaan over het niet-economische, de zgn. bovenbouw waarbij 'progressief' qua moraliteit, emancipatie, religie, sexuele geaardheid en praktijk, abortus en dat soort zaken een verregaande individuele vrijheid voorstaan en 'conservatief' veeleer verwijst naar morele kaders, collectieve waarden en historische verbanden. Wie economisch links is, kan dus best conservatief zijn en wie rechts is kan zonder problemen progressief zijn. In die zin ben jij duidelijk conservatief (en zelfs reactionair, wat een overtreffende term is). Ik vermoed aan de hand van de posts die ik van je gelezen heb, dat je ook rechts bent. Verder maakt het niet uit hoe je jezelf noemt hoor. De realiteit houdt geen rekening met jouw mening. En gelukkig maar. |
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
1. Mijn moslimvriendjes (ik heb er een paar ja) 2. die mogen doen en laten wat ze willen (tiens, één van hen heeft onlangs nog een snelheidsboete gehad) 3. want ze staan boven de wet (waar staat dit geschreven? in de grondwet?) 4. en daar worden ze zelfs bij geholpen door volksverraders zoal ik (wow, wat een eer, ik help mee de revolutie te bewerkstelligen!! Maw Lolosaurus, precies een beetje veel wiet gerookt? Of een beetje ziek? Ik zou eens naar de dokter gaan.... |
|
|
|
|
|
|
#28 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Banneling
|
Citaat:
2) dat heeft een naam : positieve discriminatie 3) idem 4) ooit gaat je dat heel erg zuur opbreken |
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Heeft hij ze ook betaald ? |
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En daarbij ben ik van mening dat ons eigen volk meer mag profiteren van hetgene dat door onze voorouders is opgebouwd. Als er dan wat vreemdelingen moeilijk komen doen dat ze geen kansen krijgen en van die onzin --> niets belet hun om terug te keren naar hun zandbak en wat achter kamelen aan te lopen |
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Banneling
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#34 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Dan nog blijft de vraag hoe je dit soort stellingen algemeen geldend maakt. Hebben Moslims niks te zoeken in Frankrijk omdat de Islam 'volksvreemd' en niet in overeenstemming met het 'katholieke karakter' is? Wil dat dan zeggen dat het karakter en de 'volksaard' statische zaken zijn die nooit veranderen? Wat doe je dan met de Joden in Frankrijk? Of met de Boedhisten? Of met de atheisten? In hoeverre hebben zij in Frankrijk iets te zoeken? Waar ligt het onderscheid en wie gaat daarover mogen beslissen? Citaat:
Citaat:
De mensen die naar hier zijn gekomen, waren inderdaad gastarbeiders. Ze zijn alleen maar georganiseerd naar hier gebracht omdat ze beter uit te buiten waren dan de georganiseerde arbeidersklasse hier. Dat was in eerste instantie belangrijk voor een heel pak werkgevers die vaststelden dat de Belgische arbeidersklasse financiële en veiligheidseisen stelde die de patroons niet bereid waren te voldoen. De (klein)kinderen van die gastarbeiders, kun je nu nog bezwaarlijk gastarbeiders noemen. Ze zijn niet door ons uitgenodigd, dus niet te gast, ze zijn hier gewoon geboren. En het zijn niet noodzakelijk arbeiders aangezien een groot deel van hen nog op school zit. Maar ik vermoed dat je niet zo geïnteresseerd bent in argumenten en feiten en dat je gewoon een schoffie bent dat het moeilijk heeft op school en thuis en dan zijn frustraties uitwerkt op een internetforum. Heb je veel puistjes? Ik ken daar iets goed tegen. |
|||
|
|
|
|
|
#35 | |||||
|
Banneling
|
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]