![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#22 | ||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op die vraag ( de meerwaarde van een onafhanelijk Vlaanderen) werd nochtans al meermaals in het lang en het breed geantwoord. En niet alleen door Alpina. Op het antwoord op de vraag over de meerwaarde van België wachten we echter nog steeds. Ik heb over dit onderwerp een boek over voor me liggen, geschreven door Constant Heigenbelang; pof.dr. em. A.Houttebeen, Baron B.E.L.G. Sirene van de Panne �* Virton en mr. J.L Tricolore. Titel: Argumenten pro belgica. Aan de BUB om het vol te schrijven van er staat geen woord in.
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Wat is de meerwaarde van Limburg?
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Heel wat! bv de Spoorwegen zouden beter zijn, gangster Happart en zijn bende zouden ongewenste vreemdelingen worden,... |
|
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Een drastische uitbouw van de industrie/economische infrastructuur in Wallonië. 2. Een drastische verschuiving in de verhouding van het aantal arbeidskrachten van Wallonië t.o.v. Vlaanderen. 3. Een drastische mentaliteitswijziging: "we gaan er vanaf nu zelf voor" in plaats van "Laat die transfers maar komen". En dit op 20 jaar (of 15)? Hm hm hm..... Citaat:
![]() Maar welke oplossingen stel jij dan voor? |
||
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() Maar de VLD is toch Vlaams voor de BUB wel een sereuise ommekeer hé?
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Een beetje Vlaams verbaal geweld, wat confederale peptalk en een portie doorgedreven federaal spierbundelgerol in aanloop naar de verkiezingen niet te na gesproken..........
![]() |
![]() |
#29 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#30 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het belangrijkste lijkt mij eerder een reorganisatie van het onderwijs. de rest volgt dan wel. De verschuiving in de verhouding van het aantal arbeidkrachten waar u het over heeft, heeft ten dele te maken met die demografishe evolutie. De mentalitietswijziging moet er vooral bij de Waalse overheid komen. De 'kleine man' moét meer ondernemen en zich niet laten onderhouden. Harde woorden, maar het moet. (excusez-moi Di Rupo, mais vous êtes renvoyé) En dit op 20 jaar (of 15)? Hm hm hm..... ![]() Oplossingen? Tja, ik beweer niet de sleutel tot het succes in handen te hebben. Onderwijs aanpassen zou al een stap in de goede richting zijn. |
|||
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na de onnozelheden van 7/12/2002 is het woord confederalisme niet meer gevallen. Behalve dan door Belgicistische VLD'ers (Decroo, Daman, Verhofstadt,...) om het af te breken ![]() |
||
![]() |
![]() |
#32 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerst het onderwijs hervormen. Dan wachten tot de eerste studenten onder het nieuwe systeem afstuderen. Zij kunnen dan die opbouw van de eigen economie bewerkstelligen. Goed, maar hoe doe je dit in een tijdspanne van 20 (laat staan 15) jaar? Ik kan mij ook niet voorstellen dat de demografische evolutie zo snel in de gewenste richting zal evolueren. |
||||
![]() |
![]() |
#33 | |||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Inderdaad, het onderwijs hervormen is eerder een oplossing voor lange termijn. |
|||||
![]() |
![]() |
#34 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Is het verschil in vergrijzing van die aard dat dit voor Vlaanderen op termijn echt een probleem zal worden? 2. Reken eens uit hoeveel pensioenen je kan betalen met die N-Z transfers... |
|
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() 1. Ja. Omgekeerde transfer in de maak volgens VBO.
2. Met de transfers naar West-Vlaanderen en Limburg kan je ook veel pensioenen betalen. Met het geld voor de Vlaemsche instellingen ook. |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
2. Ik denk te weten waar je naartoe wilt gaan. Als de economie in het algemeen steeds onophoudelijke fluctuaties vertoont, waarom niet splitsen, we (Vlaanderen) komen immers toch weer mooi op onze pootjes terecht. Misschien wel juist, maar indien de economische problemen van Wallonië opgelost zouden worden, hebben we een nog beter alternatief. ![]() |
||
![]() |
![]() |
#38 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Voor mij persoonlijk gaat het om het financiële en het bestuurlijke aspect. Beiden kunnen en moeten veel beter en eerlijker. Ik zie geen heil in een eengemaakt België, daar ik er van overtuigd ben det de verschillen tussen N en Z zullen blijven leiden tot problemen. Een onafhankelijk Vlaanderen (of op zijn minst een confederatie) lijkt mij de enige haalbare kaart. |
|||
![]() |
![]() |
#39 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#40 | ||