![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Lap! Jan was me voor.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een eerdere reactie op dergelijke maatregelen: http://www.mech.kuleuven.ac.be/tme/n...triciteit.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
We zouden het es tegoei moeten opzoeken. U hebt deze info van Tobback Jr. zelf?
![]() |
![]() |
#24 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Maar het is dus wel degelijk een maatregel uit 1999 die verlengd wordt. Toch al iets just. ![]()
![]() |
![]() |
#25 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister
|
![]() @Xenon,
Zei ie ook de motivatie? Waarom dit werd doorgevoerd in '99? Lijkt me belangrijk in de beoordeling...
![]() |
#27 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() Ik snap ook niet goed hoe de Vlaamse overheid een gereduceerd elektriciteitsgebruik wil creëren door een deel gratis te geven... (dat ecologisch oogpunt waar over gesproken wordt.)
Lijkt me nogal bizar...
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister
|
![]() Tis natuurlijk een verschil of de overheid dit betaalt of niet hé. Dan rekent het bedrijf het niet door naar de prijs. (zou toch moeten)
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Scenario a: de overheid betaalt, bijgevolg betaalt uiteindelijk de belastingsplichtige. Scenario b: de elektriciteitsmaatschappijen betalen, bijgevolg betaalt de klant. In de meeste gevallen zal de belastingsplichtige ook een klant zijn en omgekeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() wie droomt van "alles gratis" mag verder blijven dromen, intussen dat dit door de sossen gepredikt word, halen zij de kassa leeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Gouverneur
|
![]() Het is gewoon weer een middel van de sossen om kiezers te lokken, uiteindelijk zullen wij alles moeten blijven betalen zoals we nu ook al altijd gedaan hebben. Als het één wa goedkoper wordt, dan wordt het ander wat duurder zo is het altijd al geweest in België en zo zal het altijd blijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Enkele tips voor onze populistische politici:
1- om de twee jaar belastingen betalen ipv jaarlijks (1) 2- sociale zekerheidsbijdragen afschaffen (2) 3- gratis op de trein,tram en bus (3) 4- geen factuur voor waterzuivering meer (4) 5- verkeersboetes afschaffen (5) Gegarandeerd succes bij de verkiezingen! "WIJ MAKEN HET U GEMAKKELIJK" "GRATIS IS PLEZANT" "OMDAT PORTEMONNEES BELANGRIJK ZIJN" "GOED DOEN VOOR DE CENTEN" (1) na twee jaar wordt de berekening natuurlijk gemaakt mét verwijlintresten (2) te betalen via fiscale weg (3) niet te betalen bij vertrek maar bij aankomst (4) wordt in de prijs van het water doorgerekend (5) brandstofprijzen +10% uit solidariteit en tegen de vervuiling |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U ontwikkelt hier een richtlijn die in de bedrijfswereld juist in de tegenovergestelde richting wordt ontwikkeld: grootafnemers krijgen kortingen, verlaagde prijzen, grotere en belangrijkere voorwaarden. Gaat u (of de overheid) trouwens op stap gaan om te controleren of gezin X wel het licht op zolder uitdoet, en of gezin Y het licht niet heeft laten branden in de kelder? Dat is hun zaak. Men gaat toch ook geen twee bierprijzen invoeren omdat bepaalde gezinnen er iedere week een halve palet bier doorjagen? De hele maatregel zou trouwens niet eerlijk zijn: grote gezinnen, met dus een groter elektriciteitsverbruik, komen onder vuur te liggen. Gezinnen waar ook andere familieleden nog inwonen (grootouders, tantes, ooms...) voelen ook de klappen. Sociaal zijn wordt dan gestraft. Er kan geen onderscheid gemaakt worden in de prijs van verbruiksgoederen naar gelang de consument: dat is een fundamenteel onrechtvaardig principe. Een BMW kost steeds evenveel, ongeacht of hij nu door een heel vermogend persoon dan wel door een gemiddeld verdiener wordt aangeschaft. |
|
![]() |
![]() |