![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben géén Vlaams-blokker en ben volledig tegen het cordon sanitair!
Als het Vlaams Blok géén democratische partij is, dan moet ze kunnen uitgesloten worden van deelname aan de democratische verkiezingen. Indien een partij kan en mag deelnemen aan een democratische verkiezing dan moet die partij als democratische partij beschouwd worden en hoeft die zeker niet in een cordon sanitair geplaatst te worden. Indien na verloop van tijd al bijna 1/5de van de vlaamse kiezers zich enkel begrepen voelen door een bepaalde partij dan is het totaal onaanvaardbaar dat diezelfde partij steeds buiten het bestuur gehouden wordt. Als "Wij hebben gewonnen en dus mogen we mee het beleid bepalen" betekent dat je meer stemmen hebt behaald dan bij de vorige verkiezingen, dan mag het Vlaams Blok mee het beleid bepalen. Als men persé wil wachten tot het Vlaams Blok een effectieve monopoliepositie heeft behaald én dus op zichzelf het beleid zal kunnen bepalen, dan ben ik weg!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Ik ben helemaal niet dol op het Blok en toch tegen het cordon in de huidige vorm. Ten minste : in de vorm van de voorbije 12 jaar. (91 - 03)
Het zou mijns inziens niet slecht zijn moest bvb in 2006 in Antwerpen het vlaams blok een burgemeesterschap krijgen (indien het stempercentage minstens blijft wat het nu is natuurlijk.) Dan zouden we tenminste eens zien wat ze waard zijn, de Vl. Blkers. Waarschijnlijk zou dit nefaste gevolgen hebben voor het imago van het Blok. Ik ben toch curieus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Ja mijn vermoeden klopt toch: veel mensen die geen Vlaams Blokker zijn zijn tegen het cordon. Ik ben een democraat en het met jullie eens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#25 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Anderzijds, daar moet je ook mee opletten. Cf. het voorbeeld van Orange; het schijnt dat dat daar ver gaat, tot het zuiveren van de bibliotheken toe: alleen nog volksvriendelijke boeken in de rekken ![]() De retoriek rond de vrije meningsuiting zal snel opdrogen. "Messieurs, nous avons peur de vous". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#29 | |||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
En de zuivering in Orange ging toch wat verder Citaat:
http://www.groene.nl/1997/08/rz_orange.html dejohan: Orange is een stad in Frankrijk. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#31 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() en..... als het mee regeren van het Vlaams Blok nu eens moest meevallen
wat dan ?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er bestaat nergens een geschreven overeenkomst, of welke officiële overeenkomst dan ook. Dat ‘cordon’ berust op ethische principes en wordt dus eigenlijk door het Blok zijn extreme standpunten zélf in stand gehouden én gekoesterd. Heel dat ‘cordon’ gedoe is door de democratische partijen slecht gecommuniceerd naar de burger toe. Het VB heeft dar dankbaar gebruik van gemaakt om het ‘cordon’ als ‘ondemocratisch’ voor te stellen, en zich te in de rol te nestelen van ‘één tegen allen’. Dus nogmaals: het écht uitluiten van het VB bestaat niet. Tenzij op ethische of politiek niet te verzoenen standpunten. Wel, cordon of niet, als mijn partij morgen - op welk niveau dan ook – samenwerkt met het VB; ligt mijn boekse in de prullenmand. Op ethische grond uiteraard! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Misschien moeten ze eerst maar es op gemeentelijk vlak proberen, zien wat dat geeft. Nota: ik ben anti-blokker en zie voor mezelf -moest 'k politica zijn- geen mogelijkheid om ermee samen te werken. Maar dat moet ieder voor zich beslissen.
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik zou nooit stemmen voor een partij die beslist met het Blok samen te werken.
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De metser schreef:
Citaat:
![]() Kon je op geen andere wijze je vijand nummer twee: Vivant aanpakken?
![]() |
![]() |
#38 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De verdraagzaamheid van de rode rakkers slaat weer toe. Te lang in de zon gelegen? Een zonneslag opgelopen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||
![]() |
![]() |