Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2005, 18:20   #21
Smurfje
Gouverneur

Smurfje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes
Wat interesseert mij dat?!
Waarom reageer je er dan op?
Smurfje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 18:22   #22
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
komt men binnenkort misschien mij tegen. Want ik start morgen met mijn eerste rijles en ik ben zeer zenuwacht.
Ik wens je heel veel succes, en een ongevallenvrije carrière.
Een beetje zenuwen is niet erg.
Dat houd je concentratie hoog.
Het wordt pas echt gevaarlijk als de zenuwen ophouden, en je stilaan gaat geloven dat je het allemaal onder de knie hebt.
Als je dan een auto gaat beschouwen als een instrument om 'iets mee te bewijzen', dan wordt het nog linker.
Rap rijden is niet moeilijk, dat is maar stampen op de gas. Dat maakt geen held van je.
Een auto is een peperdure ijzeren bak op wielen om je droog, en soms een fractie sneller dan de fiets, van punt A naar B te brengen.
Hou dat steeds voor ogen.

Einde preek.
Oud 29 september 2005, 18:41   #23
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
komt men binnenkort misschien mij tegen. Want ik start morgen met mijn eerste rijles en ik ben zeer zenuwacht.
Oei e oei... Dat gaat u geld kosten... Een goede tip: in Leuven/Haasrode zijn ze bijzonder streng, ga daar niet. Brakel is veel makkelijker.
Oud 29 september 2005, 18:46   #24
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje

PS: een tip: het helpt meestal niet om al direct vanaf je eerste les al bumperklevend, luid claxonnerend en met je lichten flikkerend de troepen bejaarden van de weg te duwen. Zoals je instructeur je met veel plezier zal uitleggen, moet je daarvoor eerst naar het "gevorderden" niveau
We zij hier niet in Turkije he...
Oud 29 september 2005, 18:58   #25
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
We zij hier niet in Turkije he...
Helaas.
Oud 29 september 2005, 19:01   #26
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Ik ook in Limburg.

Dus daar is het nu al dubbel onveilig. Of is veiligheid een exponentiële functie?
Ik weet het niet.

Ik weet enkel dat ik er laat mee ben (leren rijden) maar ja, ik ben bezig met afstuderen en als ik werk ga zoeken heb ik wel zo een roos papierke nodig.

(Mijn interesse in autos == 0)
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 19:33   #27
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Ik wens je veel succes.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 19:37   #28
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Ik weet het niet.

Ik weet enkel dat ik er laat mee ben (leren rijden) maar ja, ik ben bezig met afstuderen en als ik werk ga zoeken heb ik wel zo een roos papierke nodig.

(Mijn interesse in autos == 0)
Ik ben er heel vroeg mee begonnen (16 en 9 maanden) ... maar door omstandigheden heb ik het nog altijd niet en mijn theoretische handel gaat binnenkort vervallen. Hellup!! Mijn interesse in auto's is ook laag, ik zie me echt niet met zo'n ding rijden en begrijp niet dat ik dat ooit gedaan heb. Ik heb ooit van Bilzen naar Genk centrum gereden, stel u voor! Langs de andere kant ondervind ik wel vaak hinder van het feit dat ik nog niet kan rijden.
Oud 29 september 2005, 19:41   #29
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben er heel vroeg mee begonnen (16 en 9 maanden) ... maar door omstandigheden heb ik het nog altijd niet en mijn theoretische handel gaat binnenkort vervallen. Hellup!! Mijn interesse in auto's is ook laag, ik zie me echt niet met zo'n ding rijden en begrijp niet dat ik dat ooit gedaan heb. Ik heb ooit van Bilzen naar Genk centrum gereden, stel u voor! Langs de andere kant ondervind ik wel vaak hinder van het feit dat ik nog niet kan rijden.

Ja tis lastig. Als ge in een studentenstad zit hebt ge het gewoon weg niet nodig, maar als ik thuis ben steekt het wat tegen. De auto van ma of pa is gemakkellijk genomen om savonds weg te gaan (chance dat ik kan parasiteren van kameraden die wel zo slim zijn geweest om het op hun 18de te doen)
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 19:42   #30
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oei e oei... Dat gaat u geld kosten... Een goede tip: in Leuven/Haasrode zijn ze bijzonder streng, ga daar niet. Brakel is veel makkelijker.
Leuven is gewoon wat corrupt. Maar voor Leuvenaars zijn ze veel minder streng dan voor studenten van buiten leuven. En je moet examen afleggen in een auto van de rijschool om enige kans te maken.
Oud 29 september 2005, 21:30   #31
Tantist

Standaard

Citaat:
Helaas.
Helaas? Misschien wel voor het klimaat, het lekkere eten, de vriendelijke ambulante Turk, maar naar wat ik gehoord heb, zijn het immens slechte chauffeurs. Iets wat ze wel delen met nog vele andere landen. In Athene was het al een chaos van "ikke eerst", maar in Egypte heb ik pas ogen open getrokken.
Oud 29 september 2005, 21:32   #32
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Leuven is gewoon wat corrupt. Maar voor Leuvenaars zijn ze veel minder streng dan voor studenten van buiten leuven. En je moet examen afleggen in een auto van de rijschool om enige kans te maken.
Ik was toen een "Leuvenaar", ttz uit een buurdorp van Leuven. Dus dat helpt ook al niet. Toen ik veel slechter reed (want onbekend terrein) in Ronse (via Brakel), haalde ik wél mijn rijbewijs...
Oud 29 september 2005, 21:35   #33
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helaas? Misschien wel voor het klimaat, het lekkere eten, de vriendelijke ambulante Turk, maar naar wat ik gehoord heb, zijn het immens slechte chauffeurs. Iets wat ze wel delen met nog vele andere landen. In Athene was het al een chaos van "ikke eerst", maar in Egypte heb ik pas ogen open getrokken.
Bestaat er erger dan griekenland?
Ik was daar gewoon bang in de wagen (gebeurt niet vaak hoor)
Hoe die daar rijden.
2 vaksbanen met 4 auto's naast elkaar, inhalen langs alle kanten, te snel rijden, zigzaggen, ...
Oud 29 september 2005, 21:38   #35
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Hoe die daar rijden.
2 vaksbanen met 4 auto's naast elkaar, inhalen langs alle kanten, te snel rijden, zigzaggen, ...
die zuiderlingen ook, zo impuslief, geen zelfbeheersing...
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 21:45   #36
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel succes. Een raad: Laat je door die "ervaren" chauffeurs niet opjagen. Vele van hen zijn vergeten dat ze zelf ook moeten leren hebben. Tracht kalm te blijven.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2005, 07:35   #37
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Ja hoor : Caïro !!!
Bangkok !!!! Hallucinant gewoon....

Op Malta rijden ze ook als gekken.

Een paar maanden geleden heb ik het aangedurfd om tijdens mijn vakantie in Marokko een auto te huren en mij in het verkeer te begeven. Ik heb geen brokken gemaakt, maar ik heb er wel veel gemaakt zien worden die Marokkanen zijn cowboys, ni te doen![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Djiezes on 30-09-2005 at 08:41
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Op Malta rijden ze ook als gekken.

Een paar maanden geleden heb ik het aangedurfd om tijdens mijn vakantie in Marokko een auto te huren en mij in het verkeer te begeven. Ik heb geen brokken gemaakt, maar ik heb er wel veel gemaakt zien worden die Marokkanen zijn cowboys, ni te doen![/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Bangkok !!!! Hallucinant gewoon....[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Djiezes : 30 september 2005 om 07:41.
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2005, 10:30   #38
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar naar wat ik gehoord heb, zijn het immens slechte chauffeurs. Iets wat ze wel delen met nog vele andere landen.
Ze hebben je iets wijsgemaakt. Wij zijn namelijk virtuozen op het wegdek. Ach, wat mis ik toch het autorijden in Istanbul. Geen regels. Alleen de wet van de sterkste telt. Diegenen met de grootste ballen wint elk verkeersduel. Luid toeteren voor elk maneuver. Richtingaanwijzers zijn hoogstens een decoratieve optie op je voertuig. Verkeerslichten hebben nog minder nut dan een lantaarnpaal. De wagen die het eerste op het kruispunt is, heeft voorrang. Wat een zalig gevoel om de smog door je haren te voelen waaien terwijl je met opengedraaid venster nu eens langs links inhaalt en de volgende langs rechts.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Hoe die daar rijden.
De Grieken met vier op een tweebaansvak? Woehahaha, wat een amateurs. In Istanbul passen er zeker vijf op. De vakman kan zelfs daar nog inhalen. Het is wel millimeterwerk.
Ach, wat een nostalgie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes
Hehe. In een taxi voel je je nog enigzins beschermd. Stap maar eens in een Tuk Tuk. Adrenalineopstoten van het kan niet meer, miljaar. En ze rijden daar ook nog eens links.
Oud 30 september 2005, 14:22   #39
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan
Ze hebben je iets wijsgemaakt. Wij zijn namelijk virtuozen op het wegdek. Ach, wat mis ik toch het autorijden in Istanbul. Geen regels. Alleen de wet van de sterkste telt. Diegenen met de grootste ballen wint elk verkeersduel. Luid toeteren voor elk maneuver. Richtingaanwijzers zijn hoogstens een decoratieve optie op je voertuig. Verkeerslichten hebben nog minder nut dan een lantaarnpaal. De wagen die het eerste op het kruispunt is, heeft voorrang. Wat een zalig gevoel om de smog door je haren te voelen waaien terwijl je met opengedraaid venster nu eens langs links inhaalt en de volgende langs rechts. De Grieken met vier op een tweebaansvak? Woehahaha, wat een amateurs. In Istanbul passen er zeker vijf op. De vakman kan zelfs daar nog inhalen. Het is wel millimeterwerk. Ach, wat een nostalgie. Hehe. In een taxi voel je je nog enigzins beschermd. Stap maar eens in een Tuk Tuk. Adrenalineopstoten van het kan niet meer, miljaar. En ze rijden daar ook nog eens links.
Dat klinkt gezellig... Ik kan haast niet wachten...[edit]
[size=1]After edit by Cynikus on 30-09-2005 at 15:23
Reason:

Citaat:
Ze hebben je iets wijsgemaakt. Wij zijn namelijk virtuozen op het wegdek. Ach, wat mis ik toch het autorijden in Istanbul. Geen regels. Alleen de wet van de sterkste telt. Diegenen met de grootste ballen wint elk verkeersduel. Luid toeteren voor elk maneuver. Richtingaanwijzers zijn hoogstens een decoratieve optie op je voertuig. Verkeerslichten hebben nog minder nut dan een lantaarnpaal. De wagen die het eerste op het kruispunt is, heeft voorrang. Wat een zalig gevoel om de smog door je haren te voelen waaien terwijl je met opengedraaid venster nu eens langs links inhaalt en de volgende langs rechts. De Grieken met vier op een tweebaansvak? Woehahaha, wat een amateurs. In Istanbul passen er zeker vijf op. De vakman kan zelfs daar nog inhalen. Het is wel millimeterwerk. Ach, wat een nostalgie. Hehe. In een taxi voel je je nog enigzins beschermd. Stap maar eens in een Tuk Tuk. Adrenalineopstoten van het kan niet meer, miljaar. En ze rijden daar ook nog eens links.
Dat klinkt gezellig... Ik kan haast niet wachten...[/size]

[size=1]After edit by Cynikus on 30-09-2005 at 15:23
Reason:

Citaat:
Ze hebben je iets wijsgemaakt. Wij zijn namelijk virtuozen op het wegdek. Ach, wat mis ik toch het autorijden in Istanbul. Geen regels. Alleen de wet van de sterkste telt. Diegenen met de grootste ballen wint elk verkeersduel. Luid toeteren voor elk maneuver. Richtingaanwijzers zijn hoogstens een decoratieve optie op je voertuig. Verkeerslichten hebben nog minder nut dan een lantaarnpaal. De wagen die het eerste op het kruispunt is, heeft voorrang. Wat een zalig gevoel om de smog door je haren te voelen waaien terwijl je met opengedraaid venster nu eens langs links inhaalt en de volgende langs rechts. De Grieken met vier op een tweebaansvak? Woehahaha, wat een amateurs. In Istanbul passen er zeker vijf op. De vakman kan zelfs daar nog inhalen. Het is wel millimeterwerk.
Ach, wat een nostalgie. Hehe. In een taxi voel je je nog enigzins beschermd. Stap maar eens in een Tuk Tuk. Adrenalineopstoten van het kan niet meer, miljaar. En ze rijden daar ook nog eens links.
Dat klinkt gezellig...[/size]

Citaat:
Ze hebben je iets wijsgemaakt. Wij zijn namelijk virtuozen op het wegdek. Ach, wat mis ik toch het autorijden in Istanbul. Geen regels. Alleen de wet van de sterkste telt. Diegenen met de grootste ballen wint elk verkeersduel. Luid toeteren voor elk maneuver. Richtingaanwijzers zijn hoogstens een decoratieve optie op je voertuig. Verkeerslichten hebben nog minder nut dan een lantaarnpaal. De wagen die het eerste op het kruispunt is, heeft voorrang. Wat een zalig gevoel om de smog door je haren te voelen waaien terwijl je met opengedraaid venster nu eens langs links inhaalt en de volgende langs rechts.

De Grieken met vier op een tweebaansvak? Woehahaha, wat een amateurs. In Istanbul passen er zeker vijf op. De vakman kan zelfs daar nog inhalen. Het is wel millimeterwerk.
Ach, wat een nostalgie.

Hehe. In een taxi voel je je nog enigzins beschermd. Stap maar eens in een Tuk Tuk. Adrenalineopstoten van het kan niet meer, miljaar. En ze rijden daar ook nog eens links.
Dat klinkt gezellig...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 30 september 2005 om 14:23.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2005, 14:24   #40
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Been there, done that! Is inderdaad grellig... [edit]
[size=1]After edit by Djiezes on 30-09-2005 at 15:25
Reason:

Citaat:
Been there, done that! Is inderdaad grellig... [/size]

Citaat:
Been there, done that! Is inderdaad grellig...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Djiezes : 30 september 2005 om 14:25.
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be