Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2003, 12:23   #21
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Citaat:
En zijn die mensen als Chabert dominant binnen de CD&V? .
Jazeker. Het is niet toevallig de enige MINISTER die de CD&V nog heeft.
Je bedoelt dat Chabert iets te zeggen heeft in de partijraad, of een dominant zwaargewicht is wat betreft de programmavorming? Of is ie enkel de juiste man op de juiste plek, omdat paars-groen hem nodig had in Brussel en aldus verhinderde dat het Vlaams Blok nodig was? Is dát de echte reden van de on-Vlaamse CD&V?
Vergeet vooral maar te kijken naar het stemgedrag van de NVA he.
En neen, de CD&V is o.m. on-Vlaams omdat ze een Vlamingenhater als Ducarme steunt. Maar ja, ook daar krijg ik toevallig nooit een antwoord op... .
Misschien omdat het alweer onzin is?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2003, 12:29   #22
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Tuurlijk.... de NVA heeft zo niet gestemd. De parlementaire handelingen zijn vervalst. En de CD&V heeft Ducarme niet gesteund. De pers, de CD&V zelf en de parlementaire handelingen liegen daarover.

Raf is zeker revisionist?
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2003, 13:17   #23
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willy Eeckhout
Inderdaad,

Vanaf het ontstaan van N-VA tot nu hebben de meeste Vlaams Blokkers Geert Bourgeois en N-VA aangevallen dat het een lieve lust was.
Op enkele uitzonderingen na, maar die bevestigen de regel.

Dat Blok nu zogezegd gesprekken wil tot nauwer samenwerken met
N-VA, zoals dit gaat gebeuren tussen CD&V en N-VA, is pure hypocrisie.
Je keert hier bewust de rollen om! Het is geert Bourgeois en zijn kliek die steeds het cordon sanitaire tegen het Blok hebben verdedigd! Zij hebben alle toenaderingspogingen van het Blok zonder uitleg verworpen! Geert Bourgeois die niet vies was om de hand van Vlamingenhater Maingain te schudden maar in de uitgereikte hand van Frank vanhecke spuwde!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2003, 13:19   #24
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Tuurlijk.... de NVA heeft zo niet gestemd. De parlementaire handelingen zijn vervalst. En de CD&V heeft Ducarme niet gesteund. De pers, de CD&V zelf en de parlementaire handelingen liegen daarover.

Raf is zeker revisionist?
Ik had het over uw "vlamingenhater"...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 26 juni 2003, 13:26   #25
De Knut
Minister

Standaard

Ach ja.. iemand die in Brussel de Vlaamse verkozenen niet in hun taal te woord staat, die bij de Raad van Europa gaat klagen over de apartheid tege,nover franskiljons in hun villawijken, die het Vlaams gezag over Wezembeek-Oppem niet erkent... [size=6]die zijn loopbaan begon als opvolger van Roger Nols, de man van de apartheidsloketten[/size], die vindt dat maingain gediaboliseerd en geprovoceerd wordt... das een echte Vlamingenvriend se... .
Oud 26 juni 2003, 13:29   #26
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

Als men hier de Blokkertjes bezig hoor
en hoe ze spuwen op N-VA
dan begrijp ik best dat N-VA niet wenst samen te werken met
het Blok
Clemens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2003, 13:32   #27
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Als men hier de Blokkertjes bezig hoor
en hoe ze spuwen op N-VA
dan begrijp ik best dat N-VA niet wenst samen te werken met
het Blok
What the ....? Van onder welke steen komde gij gekropen?
Oud 26 juni 2003, 13:40   #28
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

Jan Hyoens
Mogen alleen Blokkers op dit forum ???
Clemens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2003, 13:42   #29
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Mag ik even zeggen, dat zowel Vlaams blok, vld, cd&v, sp.a een verleden heben, dat hun ideeën kunnen veranderen. Dus dat het wel degelijk kan dat de CD&V Vlaams is.
Oud 26 juni 2003, 13:43   #30
De Knut
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Dus dat het wel degelijk kan dat de CD&V Vlaams is.
Graag uw mening over de benoeming van Ducarme en de steun van de CD&V hiervoor...
Oud 26 juni 2003, 13:54   #31
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laat de separatisten elkaar maar met modder bekogelen. Zo raakt die dwaasheid over een onafhankelijk Vlaanderen vanzelf in het vergeethoekje. Opgeruimd staat netjes!
Toe maar, wat een grootheid spreid je hier ten toon... Progressieve bekrompenheid?
Het is toch wel duidelijk dat er geen eensgezindheid bestaat binnen het Vlaamse kamp? Ik vind dat een positieve tendens, omdat ik ervan overtuigd is dat niemand gediend is van een onafhankelijk Vlaanderen. Dat heeft niets met bekrompenheid te maken.
Waarom ben je er dan wel van overtuigd dat een onafhankelijk Vlaanderen onzin is? Gedegen argumenten omtrent deze zijn we hier op dit forum nog niet te vaak tegengekomen, misschien dat jij is een poging kan doen! Ik vrees dat je niet verder zal komen dan sentimenteel gezwans maar dat zijn we al wel gewoon van de Belgelovers.

Verdeeldheid in het Vlaams kamp kan trouwens ook positief zijn, het maakt het voor de tegenstanders heel wat moeilijker en zeker als ze in sommige partijen kunnen doordringen.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2003, 14:02   #32
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Waarom ben je er dan wel van overtuigd dat een onafhankelijk Vlaanderen onzin is? Gedegen argumenten omtrent deze zijn we hier op dit forum nog niet te vaak tegengekomen, misschien dat jij is een poging kan doen! Ik vrees dat je niet verder zal komen dan sentimenteel gezwans maar dat zijn we al wel gewoon van de Belgelovers.
Ik hoef geen argumenten aan te dragen waarom een onafhankelijk Vlaanderen niet wenselijk is. Ik ben per slot van rekening niet degene die de onafhankelijkheid wil doordrukken. Het is aan de separatisten om mij ervan te overtuigen dat zowel Wallonië als Vlaanderen beter af zouden zijn zonder elkaar. Buiten enkele vage financiële overwegingen (telkens in het voordeel van de Vlamingen) heb ik hier nog geen doorslaggevende argumenten gelezen die mij van de noodzaak van een scheiding kunnen overtuigen...

Citaat:
Oud 26 juni 2003, 14:06   #33
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Jan Hyoens
Mogen alleen Blokkers op dit forum ???
Iedereen is hier welkom! maar jouw commentaar hoort thuis bij "koetjes en kalfjes"!
Oud 26 juni 2003, 14:09   #34
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik hoef geen argumenten aan te dragen waarom een onafhankelijk Vlaanderen niet wenselijk is. Ik ben per slot van rekening niet degene die de onafhankelijkheid wil doordrukken. Het is aan de separatisten om mij ervan te overtuigen dat zowel Wallonië als Vlaanderen beter af zouden zijn zonder elkaar. Buiten enkele vage financiële overwegingen (telkens in het voordeel van de Vlamingen) heb ik hier nog geen doorslaggevende argumenten gelezen die mij van de noodzaak van een scheiding kunnen overtuigen...
Er bestaan dan ook geen redelijke argumenten om Belgiê te behouden!
Als niemand van de NV-a hier de argumenten pro-onafhankelijk Vlaanderen durft te plaatsen ( al dat geslijm tegen de CD&V voor niets!) zal ik er wel een dezer dagen een topic over openen!
Oud 26 juni 2003, 14:15   #35
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:
Citaat:
Als niemand van de NV-a hier de argumenten pro-onafhankelijk Vlaanderen durft te plaatsen ( al dat geslijm tegen de CD&V voor niets!) zal ik er wel een dezer dagen een topic over openen!
Hier staan al 100den topics over de voordelen van een onafhankelijk Vlaanderen! Je moet maar eens rondneuzen in de communautaire topics. Nooit wordt daar deftig op gerepliceerd door de Belgicisten, dan mag ik me toch vragen beginnen stellen! Ik ga niet terug heel het verhaal doen van de voordelen van een onafhankelijk Vlaanderen, als u die topics nog niet bent tegengekomen is het eerder door de onwil van u dan iets anders en dan vrees ik dat een nieuw topic ook niets zal bijbrengen.
Oud 26 juni 2003, 14:21   #36
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:
Citaat:
Hier staan al 100den topics over de voordelen van een onafhankelijk Vlaanderen! Je moet maar eens rondneuzen in de communautaire topics. Nooit wordt daar deftig op gerepliceerd door de Belgicisten, dan mag ik me toch vragen beginnen stellen! Ik ga niet terug heel het verhaal doen van de voordelen van een onafhankelijk Vlaanderen, als u die topics nog niet bent tegengekomen is het eerder door de onwil van u dan iets anders en dan vrees ik dat een nieuw topic ook niets zal bijbrengen.
Oh, maar ik heb al die topics wel gezien hoor. Zoals ik al zei: het blijft bij enkele vage financiële voordelen voor de Vlamingen. Geen overtuigende argumenten dat zowel Vlaanderen als Wallonië er wel bij zouden varen.

Citaat:
Oud 26 juni 2003, 14:22   #37
Bolter
Gouverneur

Standaard

Vraag....

Kan met niet tegelijk Vlaming zijn en Belg zijn...

Net zoals ik Limburger en Vlaming ben.....

Natuurlijk wel onder die voorwaarde dat beide landsdelen op gelijke voet behandeld worden.
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2003, 14:36   #38
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Jammer van die ondemocratische drempel.

200.000 stemmen niet of nauwelijks vertegenwoordigd in het bestuur, is niet correct.
Het blok met slechts 3 �* 4 keer meer stemmen behaalt zomaar eventjes 18 keer meer zetels. Van een scheefgetrokken situatie gesproken.

Hoewel N-VA een uitgesproken autoritaire anti-democratische partij is tegen BROV), met gruwelpunten op hun programma zoals allerhande splitsingen des lands en instellingen en zelfs afschaffing van de monarchie, blijft het unfair hoe zij onder die drempel geschoven werden.

Echter iedereen die uit overtuiging of sympathie of woede ten aanzien van de kiesdrempel N-va stemde, zal het als een kaakslag aanvoelen, wanneer ze post factum meeheulen met de tsjeven.

Waarom dan?
Tsjeven zijn immers:
  • 1 Niet Vlaamsnationalist (enkel confederaal meestal in aanloop naar verkiezingen)
    2 Een confessionele partij
    3 Koningsgezind (wat ik toejuich)

Laat dus dat domme plan, om met de wattige wauwelende CD&V-loosers gemene zaak te maken, maar snel vallen. Het betekent gegarandeerd het begin van jullie einde. Vergeet niet dat de bevolking in haar stemgedrag duidelijk maakte dat ze van nonkel pastoor en zijn accolieten geen pap meer lusten. Als oppositiepartij erop achteruitgaan is een zelden vertoond fenomeen. Blijf dus uit de buurt van die schuifaf, terwille van alle mensen die in jullie een alternatief zagen om niet voor paarsgroen te hoeven stemmen zonder de al even mafte bende van De Clerck opnieuw in het zadel te willen helpen.

[size=2](Is het geen ramp dat ik die separatistische anti-royalistische wacko's nog moet goeie raad geven?)[/size]
Oud 26 juni 2003, 14:38   #39
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolter
Vraag....

Kan met niet tegelijk Vlaming zijn en Belg zijn...

Net zoals ik Limburger en Vlaming ben.....

Natuurlijk wel onder die voorwaarde dat beide landsdelen op gelijke voet behandeld worden.
hallo, van welke planeet kom jij? (of moet ik nu echt beginnen geloven dat limburgers ietsje trager zijn dan de rest!)!

Gans de kwestie draait juist over de ongelijke behandeling tussen Vlamingen en Franstaligen vanaf het ontstaan van België tot nu!!!
Oud 26 juni 2003, 14:42   #40
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oh, maar ik heb al die topics wel gezien hoor. Zoals ik al zei: het blijft bij enkele vage financiële voordelen voor de Vlamingen. Geen overtuigende argumenten dat zowel Vlaanderen als Wallonië er wel bij zouden varen.
NAtuurlijk blijft dat allemaal nogal vaag, de toekomst voorspellen is altijd nogal vaag en zeker als je te maken hebt met achterdochtige mensen zoals jij. Maar als internationale organisaties zoals het IMF en de OESO al pleiten voor een regionalisering wil dat toch al wel iets zeggen!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be