Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 1 oktober 2005, 17:51   #21
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Om te vermijden dat "links" het vlaams-nationalisme steeds maar weer associeert met extreem-rechts, zouden de rechtgeaarde vlaams-nationalisten misschien beter eerst eens bepaalde individuen de toegang tot het Vlaamse Huis ontzeggen. Daarna kunnen we verder praten.
Hatelijke nonsens op internet wordt geschreven door verziekte geesten en veroorzaakt door wantoestanden die maar niet opgelost geraken Dat heeft niets gemeen met Vlaamsnationalisme.
Het zou ook goed zijn dat rechtgeaarde linksen eens afstand zouden nemen van de potverteerders in Wallonië.
luc broes is offline  
Oud 1 oktober 2005, 21:01   #22
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
Een onafhankelijk vlaanderen is de facto een door rechts bestuurd vaanderen.
Ah, bon. Gij hebt dat zomaar beslist, op een schermige zaterdagavond met een glas cognac in uw hand? Vakbondsleden en intellectuelen worden opgeknoopt? Of gaat ge (zoals bij de EU) de absolute vrije markt in een grondwet betonneren?

Citaat:
Wie nieuwe belg is en dus onze sociale zekerheid kan plunderen zonder daar 1 dag voor te werken heeft er dus alle belg bij dat hij énieuwe" belg kan blijven aangezien een ongezien pakket aan voordelen verbonden is aan dat belg worden. Voordelen waar al onze voorouders had voor gewerkt hebben en die nu te grabbel worden gegooid aan iedereen die uit de eerste de beste bananenbood gestapt komt.
En volgens u zijn die mensen met plezier werkloos? Volgens u is de enige reden voor de hoge werkloosheid onder de allochtonen, dat ze geen zin hebben om te werken? De "etnische" Belgen hebben toch dezelfde rechten. Waarom geven die hun job niet op?
Velen geraken niet aan werk: gebrekkige kennis van het Nederlands, lage opleiding, discriminatie,...

Citaat:
Indien ze toch het vlaamse paspoort willen zullen ze moeten aantonen dat ze vlaming onder de vlamingen zijn. Vergelijk het met de exames in de VS of canada. Uiteraard met een stok achter de deur als men faalt.
Wat houdt dat "Vlaming onder de Vlamingen" in? Als ge het hebt over de kennis van het Nederlands, en een aantal wetten en gebruiken in Vlaanderen, dan ga ik akkoord. Maar de Vlamingen moeten dan ook accepteren dat er moskeeën komen, theehuizen, enz...

Citaat:
Ook zullen we enkel nog migratie toestaan van mensen die zelf de broek kunnen ophouden dwz. die zelf gedurende 5 jaar in hun onderhoud kunnen voorzien.
Dus u gaat akkoord met een braindrain van arme landen zoals India, maar u wil geen vluchtelingen uit één of ander conflict opvangen? Mooi is dat...

Citaat:
Het pamperbeleid zal worden vervangen door een ijzeren hand. Dus ja de nieuwe belgen hebben veel te verliezen bij een onafhankelijk vlaanderen.
Een ijzeren-hand-beleid dat gericht is op terugkeer, of een ijzeren-hand-beleid dat gericht is op integratie? Ik heb het gevoel dat u opteert voor het eerste.
Zweden is zowat het enige land dat actief gewerkt heeft om zijn allochtonen te integreren. Zweden heeft geaccepteerd dat deze allochtonen Zweden waren, en geen "hulpeloze schaapjes" (zoals bij de zogenaamde progressieven) en geen "barbaarse indringers" (zoals bij extreem-rechts). Blijkbaar is Zweden één van de enige landen dat vandaag geen problemen heeftmet migranten.

Citaat:
En ze weten dan ook verdomd goed welke partij hun belangen het beste verdedigt nl de PS en SPA.
Verdedigen die echt hun belangen?

Citaat:
Verfransing en vervreemding gaan hand in hand.
Niet als je echte inspanningen doet om de integratie te bevorderen. De Franstaligen in de Vlaamse Rand weigeren halstarrig om Nederlands te leren. Dit zijn Franstalige Vlamingen. De allochtonen kennen over het algemeen veel sneller Nederlands.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Jaani_Dushman on 01-10-2005 at 22:03
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Ah, bon. Gij hebt dat zomaar beslist, op een schermige zaterdagavond met een glas cognac in uw hand? Vakbondsleden en intellectuelen worden opgeknoopt? Of gaat ge (zoals bij de EU) de absolute vrije markt in een grondwet betonneren?

Citaat:
Wie nieuwe belg is en dus onze sociale zekerheid kan plunderen zonder daar 1 dag voor te werken heeft er dus alle belg bij dat hij énieuwe" belg kan blijven aangezien een ongezien pakket aan voordelen verbonden is aan dat belg worden. Voordelen waar al onze voorouders had voor gewerkt hebben en die nu te grabbel worden gegooid aan iedereen die uit de eerste de beste bananenbood gestapt komt.
En volgens u zijn die mensen met plezier werkloos? Volgens u is de enige reden voor de hoge werkloosheid onder de allochtonen, dat ze geen zin hebben om te werken? De "etnische" Belgen hebben toch dezelfde rechten. Waarom geven die hun job niet op?
Velen geraken niet aan werk: gebrekkige kennis van het Nederlands, lage opleiding, discriminatie,...

Citaat:
Indien ze toch het vlaamse paspoort willen zullen ze moeten aantonen dat ze vlaming onder de vlamingen zijn. Vergelijk het met de exames in de VS of canada. Uiteraard met een stok achter de deur als men faalt.
Wat houdt dat "Vlaming onder de Vlamingen" in? Als ge het hebt over de kennis van het Nederlands, en een aantal wetten en gebruiken in Vlaanderen, dan ga ik akkoord. Maar de Vlamingen moeten dan ook accepteren dat er moskeeën komen, theehuizen, enz...

Citaat:
Ook zullen we enkel nog migratie toestaan van mensen die zelf de broek kunnen ophouden dwz. die zelf gedurende 5 jaar in hun onderhoud kunnen voorzien.
Dus u gaat akkoord met een braindrain van arme landen zoals India, maar u wil geen vluchtelingen uit één of ander conflict opvangen? Mooi is dat...

Citaat:
Het pamperbeleid zal worden vervangen door een ijzeren hand. Dus ja de nieuwe belgen hebben veel te verliezen bij een onafhankelijk vlaanderen.
Een ijzeren-hand-beleid dat gericht is op terugkeer, of een ijzeren-hand-beleid dat gericht is op integratie? Ik heb het gevoel dat u opteert voor het eerste.
Zweden is zowat het enige land dat actief gewerkt heeft om zijn allochtonen te integreren. Zweden heeft geaccepteerd dat deze allochtonen Zweden waren, en geen "hulpeloze schaapjes" (zoals bij de zogenaamde progressieven) en geen "barbaarse indringers" (zoals bij extreem-rechts). Blijkbaar is Zweden één van de enige landen dat vandaag geen problemen heeftmet migranten.

Citaat:
En ze weten dan ook verdomd goed welke partij hun belangen het beste verdedigt nl de PS en SPA.

Citaat:
Niet als je echte inspanningen doet om de integratie te bevorderen. De Franstaligen in de Vlaamse Rand weigeren halstarrig om Nederlands te leren. Dit zijn Franstalige Vlamingen. De allochtonen kennen over het algemeen veel sneller Nederlands.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Citaat:
Een ijzeren-hand-beleid dat gericht is op terugkeer, of een ijzeren-hand-beleid dat gericht is op integratie. Ik heb het gevoel dat u opteert voor het eerste.

Citaat:

Citaat:
Niet als je echte inspanningen doet om de integratie te bevorderen. De Franstaligen in de Vlaamse Rand weigeren halstarrig om Nederlands te leren. Dit zijn Franstalige Vlamingen. De allochtonen kennen over het algemeen veel sneller Nederlands.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 1 oktober 2005 om 21:03.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 1 oktober 2005, 21:10   #23
ilfalco
Minister-President

Standaard

Ik kijk naar de realiteit men beste Jaani en jij naar hoe het zou kunnen zijn maar nooit zal zijn.
ilfalco is offline  
Oud 1 oktober 2005, 21:51   #24
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik ga af op de verkiezingsuitslag en het logische gevolg van de regeringsvorming. Of geloof jij ook maar één sec dat er in een onafhankelijk vlaanderen er een linkse meerderheid zal zijn.

Citaat:
neen , maar wij kunnen nu eenmaal niet opdraaien voor de niet-kennis van het nederland van migranten. Het is de taak van de migrant van op eigen kosten nederlands te leren. U gaat uit van een krankzinnige theorie die in linkse kringen veel aanhang heeft nl . wij moeten klaarstaan om iedereen te pamperen en van onze verzorgingsstaat te laten smullen. Het mooiste voorbeeld daarvan is de vruchtbaarheidsbehandeling die aan UITGEWEZEN asielzoekers wordt verstrekt. het behoeft géén uitleg dat geen enkel land ter wereld zulke lasten kan dragen , dat is ronduit wraakroepend. Vlaanderen kan niet het OCMW van héél de wereld spelen. En als links dat wel wil dan met hun geld. Het is onze plicht niet van werk te voorzien voor allochtonen of asielzoekers. Het is onze plicht niet om hen op te leiden. Een land moet in de eerste plaats voor z'n eigen onderdanen zorgen , anders kan je het nationaliteitsgegeven maar beter afschaffen. Dat is dan meteen ook het krankzinnige aan het arrest in Gent. Discriminatie op basis van nationaliteit is perfect legitiem , omdat wij in andere landen ook niet dezelfde rechten hebben. jaani probeer eens saudi-arabie nog maar een stukje grond te kopen. Het belachelijke aan jouw redenering is dat wij steeds met open armen voor de allochtoon moslim moeten openstaan en het als het ware onze plicht is om hen werk te geven en hen op te leiden. terwijl in het land van herkomst wij als derderangsburgers zouden gelden.
Het zijn beide extreme situaties. Geef mij dan maar een realistsich beleid zoals dat in Denemarken.

Citaat:
Als vreemdeling moet men aanvaarden dat in vlaanderen de vlaamse ( en bij uitbreiding de west-europese) cultuur de leitcultuur is. aanvaard je dat niet en zeg je zoals sommige moslimvrienden tegen mij alleens zeggen: " belgen zijn ongelovige honden" of jullie zouden beter meedoen met de ISlam of jullie krijgen hetzelfde als de VS te verwerken. Wel tegen dioe opvatting die nogal terrein wint in allochtone moslimkringen zeg ik duidelijk, keer terug naar het land van herkomst. Voor moslims die de koran boven onze wetten stellen is geen plaats in onze democratie. De islam is meteen ook het grootste gevaar van de massale immigratie.

Citaat:
Men beste U zegt zaken die er niet staan. Maar idd ik vind niet dat het onze taak is om mensen uit bvb afghanistan of nigeria op te vangen. Zij moeten worden opgevangen in hun eigen regio. maar toch komen ze naar hier omdat ze weten dat hier alles kan tot gratis vruchtbaarheisbehandelingen toe . Vlaanderen is één van de dichtsbevolkte regio's van de wereld. pleiten naar migratie naar ddie regio is ronduit dom. Dat is dan meteen ook het hypocriete van Groen. Kun jij mij zeggen hoeveel plaats er nog is voor de natuur als je in één van de dichtstbevolkte regio's ter wereld voor open grenzen gaat pleiten. Dan ben je mijns inziens SCHIZOFREEN. het linkse primeert dan ook op natuurbehoud , maar dat is niets nieuw en het is ook daarom dat groen door de kiezer gerecycleerd werd.

Citaat:
Men beste hoe u zweden kunt vergelijken met de massale immigratie naar belgie is mij een vraagteken. brussel kan men maar beter boerkazele noemen. brussel is géén europese stad mee , of sommige delen toch niet meer. In zweden heeft men veel minder migratie. En het is dan ook eenvoudig om de uitzondering dan als de regel voor te stellen, maar de realiteit is anders. En ook in zweden heeft men meer en meer problemen en is er een roep naar verrechtsing. Ik ken toevallig een zweed en die z'n relaas strookt niet met jouw uitleg en bovendien is het een mier met een olifant vergelijken.

En wat je daar zegt over barbaren is voor eigen rekening. Maar als ik sommige sharia filmpjes zie kan ik ze enkel barbaars noemen of als ik lees dat men in engeland voodoo praktijke of vagina's verminkt etc dan zou men dat idd barbaars kunnen noemen.

Citaat:
Als je daar aan twijfelt dan kan je meteen ook de vorm van de aarde in twijfel trekken of de kleur van onze openbare zender. Maar ik ben niet naief er zijn altijd PVdA'ers enzo die maar al te graag nog een stapje verder willen gaan. Maar blijkbaar zijn de allochtone slim genoge om in bloc op dezelfde partij tev stemmen.

Citaat:
Niet als je echte inspanningen doet om de integratie te bevorderen. De Franstaligen in de Vlaamse Rand weigeren halstarrig om Nederlands te leren. Dit zijn Franstalige Vlamingen. De allochtonen kennen over het algemeen veel sneller Nederlands.
Dit is compleet fout. Ik kom geregeld in de rand. De franstaligen aldaar zijn een amalgaam van eurocraten , franstaligen uit waals brabant die dichter bij brussel willen wonen , verfranste vlamingen en de laatste tijd vooral allochtonen. Wat ik ondervonden heb dat is dat de allochtoon overal waar hij de mogelijkheid heeft om frans te spreken dat ook doet. In vilvoorde, wemmel, ronse spreken ze allemaal frans. Er zijn zelfs ééntalig franstalige winkels in vilvoorde die door allochtonen worden uitgebaat. In ronse is de situatie ronduit dramatisch de n-afriaknen aldaar maken van ronse terug een franstalige stad. En zelfs in de rupelstreek men beste komen er steeds meer vooral negers die denken dat Belgie volledig tweetalig is . Wat ook veel meer voorkomt men beste jaani en dat is een persoonlijke ervaring dat is persooonsverwisseling en fraude bij uitkeringen door gesluierde moslimvrouwen en door negers. Ze wonen in bruseel en ze stempelen hier. En wat ook opvalt , in Brussel kan alles. persoonsverwisselingen fraude met rijbewijzen , valse papieren. Wij zitten met de shit. De allochtoon ziet het frans als een wereldtaal en gestuend door de franstalige partijen zijn zij het voetvolk van de verfransing. Ik geef toe dat deze problemen zich minder stellen in pakweg putte-kappelle. Een immigratie stop is dan ook aangewezen. Wie géén nederlands heeft géén recht op een sociale woning etc. Er moet een stringent beleid gevoerd worden in de rand. Een beleid dat de verfransing terugdringt. De faciliteiten moeten dan ook meteen uitdoven , want ze zijn misbruikt.
ilfalco is offline  
Oud 1 oktober 2005, 22:46   #25
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ga af op de verkiezingsuitslag en het logische gevolg van de regeringsvorming. Of geloof jij ook maar één sec dat er in een onafhankelijk vlaanderen er een linkse meerderheid zal zijn.
Het VB heeft enorm veel arbeiders onder zijn kiezers. Als Vlaanderen onafhankelijk is, gaan die dan nog allemaal blijven rechts stemmen?

Citaat:
neen , maar wij kunnen nu eenmaal niet opdraaien voor de niet-kennis van het nederland van migranten. Het is de taak van de migrant van op eigen kosten nederlands te leren. U gaat uit van een krankzinnige theorie die in linkse kringen veel aanhang heeft nl . wij moeten klaarstaan om iedereen te pamperen en van onze verzorgingsstaat te laten smullen.
Als een groot deel van de bevolking geen Nederlands kan, dan is het de pl�*cht van de overheid om maatregelen te nemen: extra cursussen Nederlands, examen Nederlands bij het verwerven van de nationaliteit,enz...
De staat heeft de plicht om dit probleem aan te pakken, en mensen die weigeren Nederlandse lessen te volgen, moeten gesancioneerd kunnen worden.

Citaat:
Het is onze plicht niet van werk te voorzien voor allochtonen of asielzoekers. Het is onze plicht niet om hen op te leiden.
Wie is er gediend met die hoge werkloosheid? De scoiale zekerheid niet, want die moet het betalen. De werkenden niet, want die moeten zorgen voor de inkomsten van de SZ. De allochtonen niet, want de hoge werkloosheid zorgt voor een verdere apartheid,... Vandaag hebben alleen een paar schijn-linkse partijen voordeel bij die hoge werkloosheid.
De overheid mag niet passief blijven toekijken als een heel deel van de bevolking te kampen heeft met immense werkloosheid.
Je zult moeten accepteren dat de meeste allochtonen hier voor eeuwig zullen zijn. Je gaat dus niets oplossen door ze verder de werkloosheid in te duwen.

Citaat:
jaani probeer eens saudi-arabie nog maar een stukje grond te kopen.
Ik ben geen prins van Saudi-Arabië. Hoe SA hun land inrichten, is mijn zaak niet.

Citaat:
Als vreemdeling moet men aanvaarden dat in vlaanderen de vlaamse ( en bij uitbreiding de west-europese) cultuur de leitcultuur is.
Ik (in tegenstelling tot die multicul'ers van Groen!) ben het eens dat de Leitkultur in Vlaanderen de Vlaamse cultuur is. Maar die Vlaamse cultuur varieert in de tijd. Onder andere onder invloed van migratie.
Ik keer mij tegen multicultuur, en tegen assimilatie. Mij gaat het erom dat er in Vlaanderen één cultuur heerst. Maar die Vlaamse cultuur is niet statisch. 100 jaar geleden maakte het katholicisme deel uit van de Vlaamse cultuur, vandaag niet meer. Maar dat wil niet zeggen dat onze Leitkultur minder Vlaams is dan 100 jaar geleden. Zijn moskeeën en hoofddoeken een bedreiging voor onze cultuur? Volgens mij niet. Het moslim-imperialisme van een extremistische minderheid is dat wel.

Citaat:
pleiten naar migratie naar ddie regio is ronduit dom.
Niemand "pleit" voor migratie. Toch geen enkel zinnig mens. Maar migratie is wel een vaststaand gegeven. Zolang je een immens verschil hebt tussen het rijke noorden en het arme zuiden, zal je migratie hebben. Geen enkel muur, of geen enkel deportatiebeleid zal dit kunnen keren. De enige manier om migratie naar Vlaanderen te stoppen, is door er een derdewereldland van te maken.
Maar het gaat erom hoe je met die migratie leert leven.

Citaat:
Maar als ik ommige sharia filmpjes zie kan ik ze enkel barbaars noemen of als ik lees dat men in engeland voodoo praktijke of vagina's verminkt etc dan zou men dat idd barbaars kunnen noemen.
Het verminken van vrouwen druist in tegen de Vlaamse manier van denken, en hoort dus verboden te zijn. De islamitische godsdient druist niet in tegen onze cultuur. Dat is het verschil.

Citaat:
Als je daar aan twijfelt dan kan je meteen ook de vorm van de aarde in twijfel trekken of de kleur van onze openbare zender.
Volgens u is die render waarschijnlijk rood. Volgens mij is die blauw.

Citaat:
In ronse is de situatie ronduit dramatisch de n-afriaknen aldaar maken van ronse terug een franstalige stad.
Dat komt ervan als je de Noord-Afrikanen stigmatiseert en in ghetto's dringt. Had er een actief beleid geweest om die mensen Nederlands te leren, en ze aan een baan te helpen, dan steldedat probleem zich niet.

Citaat:
Er moet een stringent beleid gevoerd worden in de rand. Een beleid dat de verfransing terugdringt. De faciliteiten moeten dan ook meteen uitdoven , want ze zijn misbruikt.
Akkoord. Maar de allochtonen naar de zogenaamd pro-allochtone Franstalige partijen pushen, zal niet helpen.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 1 oktober 2005, 23:16   #26
Luddo
Minister

Standaard

Iedere staatshervorming is een vertraging van de Vlaamse onafhankelijkheid met tien jaar. We moeten werken aan de VORMING van een Vlaamse staat. Beginnen met NEE te zeggen tegen de onrechtmatige eisen van de WALEN! En onze energie steken in het bekampen van onze eigen broekschijters van politiekers!
Oud 1 oktober 2005, 23:36   #27
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Iedere staatshervorming is een vertraging van de Vlaamse onafhankelijkheid met tien jaar. We moeten werken aan de VORMING van een Vlaamse staat. Beginnen met NEE te zeggen tegen de onrechtmatige eisen van de WALEN! En onze energie steken in het bekampen van onze eigen broekschijters van politiekers!
jij vergeet 1 punt. De meerderheid van de bevolking moet nee zeggen.
Zowel N-VA als het VB zal dit nooit kunnen bekomen.
giserke is offline  
Oud 1 oktober 2005, 23:41   #28
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Als alle partijen doen wat ze voor de verkiezingen beloven is er vanzelf een meerderheid!
Oud 1 oktober 2005, 23:44   #29
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Als alle partijen doen wat ze voor de verkiezingen beloven is er vanzelf een meerderheid!
welke partij doet wat ze belooft?
Partijen die groeien door proteststemmen worden best niet vergeleken met de 'bevolking'
giserke is offline  
Oud 2 oktober 2005, 02:35   #30
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Niemand "pleit" voor migratie. Toch geen enkel zinnig mens. Maar migratie is wel een vaststaand gegeven. Zolang je een immens verschil hebt tussen het rijke noorden en het arme zuiden, zal je migratie hebben. Geen enkel muur, of geen enkel deportatiebeleid zal dit kunnen keren. De enige manier om migratie naar Vlaanderen te stoppen, is door er een derdewereldland van te maken.
hallo op welke planeet leef jij. Groen pleitte zelf voor migratie naar aanleiding van de Tsunami. Dus een beetje serieus blijven hé. En dat van dat derderwereldland is ook niet serieus of is cananda of een ander land met een zeer strenge migratiewetgeving een derdewereldland. Ga eens naar japan jonge. Als je het VB xenophoop noemt dan moeten de japanners in jouw ogen toch wel xxx-xenophoben zijn. Het is zo goed als onmogelijk om als niet-japanner japanner te worden. Het is zeer moelijk om eigendom te verkrijgen.Om nog maar te zwijgen over een permanenete verblijfsvergunning of sociale zekerheid. En nu vraag ik u men beste : " is Japan een derdewereldland?".u gebruikt non-argumenten die nergens op slaan. Men kan best een open economie hebebn zonder zich te gedragen als het OCMW van héél de wereld. Het is enkel door de lakse linkse politiek die inherent is aan Belgie dat de problemen vandaag de dag er zijn. het 70 puntenplan werd veketterd , terwijl nu zowat alle punten in europa worden uitgevoerd is het niet in nederland dan wel in Denemarken of oostenrijk. De multiculindustrie moet worden drooggelegd. Al die schimmige ngo's die zich bezighouden met het opstoken van illegalen en de progressieve kaste die hen wijs maakt dat ze voortdurend gediscrimineerd worden zijn fout. Maar ze weten wel waarom ze het doen. "racisme" bestrijding is nl zeer lucratief voor bepaalde personen. Om maar te zwijgen over het centrum leman.[edit]
[size=1]After edit by ilfalco on 02-10-2005 at 03:43
Reason:

Citaat:
hallo op welke planeet leef jij. Groen pleitte zelf voor migratie naar aanleiding van de Tsunami. Dus een beetje serieus blijven hé. En dat van dat derderwereldland is ook niet serieus of is cananda of een ander land met een zeer strenge migratiewetgeving een derdewereldland. Ga eens naar japan jonge. Als je het VB xenophoop noemt dan moeten de japanners in jouw ogen toch wel xxx-xenophoben zijn. Het is zo goed als onmogelijk om als niet-japanner japanner te worden. Het is zeer moelijk om eigendom te verkrijgen.Om nog maar te zwijgen over een permanenete verblijfsvergunning of sociale zekerheid. En nu vraag ik u men beste : " is Japan een derdewereldland?".u gebruikt non-argumenten die nergens op slaan. Men kan best een open economie hebebn zonder zich te gedragen als het OCMW van héél de wereld. Het is enkel door de lakse linkse politiek die inherent is aan Belgie dat de problemen vandaag de dag er zijn. het 70 puntenplan werd veketterd , terwijl nu zowat alle punten in europa worden uitgevoerd is het niet in nederland dan wel in Denemarken of oostenrijk. De multiculindustrie moet worden drooggelegd. Al die schimmige ngo's die zich bezighouden met het opstoken van illegalen en de progressieve kaste die hen wijs maakt dat ze voortdurend gediscrimineerd worden zijn fout. Maar ze weten wel waarom ze het doen. "racisme" bestrijding is nl zeer lucratief voor bepaalde personen. Om maar te zwijgen over het centrum leman.[/size]

Citaat:
hallo op wleke planeet leef jij. Groen pleitte zelf voor migratie naar aanleiding van de Tsunami. Dus een beetje serieus blijven hé.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door ilfalco : 2 oktober 2005 om 02:43.
ilfalco is offline  
Oud 2 oktober 2005, 09:50   #31
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaams Belang en Vlaams Kartel zijn een meerderheid.
Helaas kan n-va zich goed vinden in de uitsluiting vh Belang.
Althans toch een meerderheid van de n-va'ers die hier posten.
Triestig.
Oud 2 oktober 2005, 09:54   #32
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
welke partij doet wat ze belooft?
Fouten van een andere partij verschonen niet degene die begaan worden door de uwe.
Oud 2 oktober 2005, 11:21   #33
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Triestig.
omdat het VB verhinderd dat de onafhankelijkheid gedragen wordt door de bevolking.

Ik zeg het nog eens, dit zal moeten komen door alle sociale en economische partners.
giserke is offline  
Oud 2 oktober 2005, 12:49   #34
luc broes

Standaard

Citaat:
omdat het VB verhindert dat de onafhankelijkheid gedragen wordt door de bevolking.
Dan zij het VB beginnen onze arbeiders (en anderen) in te zien dat die ongehoorde transfers een echte schande zijn die dan nog door hun syndikaat verdedigd worden. Zo zien ze in dat het Belgisch regime een bedreiging is voor hun welvaart. En ze stemmen voor de grootste partij van het land, met Vlaamse onafhankelijkheid als punt nummer één op de agenda.[edit]
[size=1]After edit by luc broes on 02-10-2005 at 13:50
Reason:

Citaat:
omdat het VB verhindert dat de onafhankelijkheid gedragen wordt door de bevolking.
Dan zij het VB beginnen onze arbeiders (en anderen) in te zien dat die ongehoorde transfers een echte schande zijn die dan nog door hun syndikaat verdedigd worden. Zo zien ze in dat het Belgisch regime een bedreiging is voor hun welvaart. En ze stemmen voor de grootste partij van het land, met Vlaamse onafhankelijkheid als punt nummer één op de agenda.[/size]

Citaat:
Dan zij het VB beginnen onze arbeiders in te zien dat die ongehoorde transfers een echte schande zijn die dan nog door hun syndikaat verdedigd worden. Zo zien ze in dat het Belgisch regime een bedreiging is voor hun welvaart. En ze stemmen voor de grootste partij van het land, met Vlaamse onafhankelijkheid als punt nummer één op de agenda.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door luc broes : 2 oktober 2005 om 12:50.
luc broes is offline  
Oud 2 oktober 2005, 12:51   #35
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Clemens en Johanna vormen geen meerderheid.
luc broes is offline  
Oud 2 oktober 2005, 12:58   #36
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
roen pleitte zelf voor migratie
Ik zei "geen enkel zinnig mens". Dan moet je dus niet met Groen! afkomen...

Citaat:
Als je het VB xenophoop noemt dan moeten de japanners in jouw ogen toch wel xxx-xenophoben zijn.
Japanners zijn inderdaad zéér xenofoob. Dat is zowat algemeen geweten.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 2 oktober 2005, 13:12   #37
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Clemens en Johanna vormen geen meerderheid.
Ik denk dat een meerderheid vd basis van de n-va een soort van samenwerking met VBelang wel genegen is, maar wat ik schreef was dat een meerderheid vd n-va posters hier dat niet is.
Wel, het is een vermoeden dat ik heb waarvoor onderstaande link toch een aanwijzing is.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=37566

En, Luc, het is niet omdat ik spreek over gelul en gebral van bovenvermelden dat ik geen voorzichtige en behoedzame samenwerking tn beide partijen niet genegen zou zijn.
Maar vraag mij niet om een blanko cheque uit te schrijven aan types als BDW en GB die er goed aan zouden doen hun basis es grondig te bevragen.
Normaal toch?
Oud 2 oktober 2005, 13:39   #38
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman
1) Wie is er gediend met die hoge werkloosheid? De scoiale zekerheid niet, want die moet het betalen. De werkenden niet, want die moeten zorgen voor de inkomsten van de SZ. De allochtonen niet, want de hoge werkloosheid zorgt voor een verdere apartheid,... Vandaag hebben alleen een paar schijn-linkse partijen voordeel bij die hoge werkloosheid...
2) Ik (in tegenstelling tot die multicul'ers van Groen!) ben het eens dat de Leitkultur in Vlaanderen de Vlaamse cultuur is. Maar die Vlaamse cultuur varieert in de tijd. Onder andere onder invloed van migratie.
Ik keer mij tegen multicultuur, en tegen assimilatie. Mij gaat het erom dat er in Vlaanderen één cultuur heerst. Maar die Vlaamse cultuur is niet statisch. 100 jaar geleden maakte het katholicisme deel uit van de Vlaamse cultuur, vandaag niet meer. Maar dat wil niet zeggen dat onze Leitkultur minder Vlaams is dan 100 jaar geleden.
Zijn moskeeën en hoofddoeken een bedreiging voor onze cultuur? Volgens mij niet. Het moslim-imperialisme van een extremistische minderheid is dat wel.
3) Niemand "pleit" voor migratie. Toch geen enkel zinnig mens.
1) De PS is gediend met hoge werkloosheid. Daardoor zij de mensen van de partij afhankelijk en is de PS baas in Wallonë en in België.
Samen met de transfers die de OCMW-staat onderhouden is dat een vergiftigd mengsel.
2) Uiteraard is de Vlaamse Cultuur niet statisch, niemand beweert dat ook. En uiteraard komen van buiten ook verrijkende invloeden, maar als Brussel vandaag en hele wijken in Vlaanderen totaal vreemde gebieden
geworden zijn waar velen zelfs geen Europese taal kennen (De Morgen) dan is dat voor een klein taalgebied als het onze wel degelijk een bedreiging.
3) Niemand "pleit" voor migratie. Dat weet ik nog zo niet. Onze huidige wetgeving zorgde en zorgt ervoor dat honderdduizenden ons land instromen op allerlei manieren: snel-belg-wet, familiehereniging, huwelijken, regularisaties enz.
luc broes is offline  
Oud 2 oktober 2005, 14:17   #39
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik zei "geen enkel zinnig mens". Dan moet je dus niet met Groen! afkomen
over dat zijn we het dan toch al eens . Maar hyet is zoals Luc Broes zegt de hele politiek van de PS is wel degelijk erop gericht om het de migranten zo eenvoudig mogelijk te maken en om ze als voetvolk voor de verfransing en voor hun eigen positie te gebruiken. Dat de liberalen dat lijdzaam ondergaan kan enkel met de drang naar machtsparticipatie te maken hebben want de MR en VLD halen zo mogelijk nog minder allochtone kiezers dan het Vb( allebei rond de 3%).
ilfalco is offline  
Oud 2 oktober 2005, 14:22   #40
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1) De PS is gediend met hoge werkloosheid. Daardoor zij de mensen van de partij afhankelijk en is de PS baas in Wallonë en in België.
Samen met de transfers die de OCMW-staat onderhouden is dat een vergiftigd mengsel.
Ik reken de PS dan ook onder doe "schijn-linksen".

Citaat:
2) Uiteraard is de Vlaamse Cultuur niet statisch, niemand beweert dat ook. En uiteraard komen van buiten ook verrijkende invloeden, maar als Brussel vandaag en hele wijken in Vlaanderen totaal vreemde gebieden geworden zijn waar velen zelfs geen Europese taal kennen (De Morgen) dan is dat voor een klein taalgebied als het onze wel degelijk een bedreiging.
De politieke partijen hebben decenialang hun plicht genegeerd om actief te werken aan integratie. Eerst werden de allochtonen behandeld als tijdelijke werkkrachten, en daarna was was de multicultuur in trek. Er is veel tijd verloren gegaan, en het zal geen simpele opdracht zijn om decenia wanbeleid recht te trekken.
Maar er is vandaag maar één oplossing: zorgen dat ze Nederlands kennen, dat ze aan een goeie job geraken, en zorgen dat ze deel uitmaken van de Vlaamse samenleving.
Het kan bijvoorbeeld ook helpen als zoveel mogelijk allochtonen beginnen deel te nemen aan jegdbewegingen, culturele organisaties,enz...

Citaat:
3) Niemand "pleit" voor migratie. Dat weet ik nog zo niet. Onze huidige wetgeving zorgde en zorgt ervoor dat honderdduizenden ons land instromen op allerlei manieren: snel-belg-wet, familiehereniging, huwelijken, regularisaties enz.
De snel-Belg-wet was een zoveelste poging van Guy Verhofstadt om eens snel-snel alle problemen op te lossen. Vandaag moeten de azielzoekers veel te lang wachten eer ze weten of ze mogen blijven of niet. Men moet meer mensen inzetten, om die procedure te versnellen. Het kan niet dat je gewoon een lakse procedure volgt. Daardoor kunnen mensen de Belgische nationaliteit krijgen, die er eigenlijk geen recht op hebben. Uiteraard ten koste van andere.
Familieherenigingen kunnen voor mij, maar er zijn vandaag enorm veel misbruiken van het systeem.
Jaani_Dushman is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be