![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Verder ga ik er nog steeds van uit dat de EU gevormd wordt door zijn burgers. U heeft groot gelijk dat niet voor elke kwestie de mening van de bevolking geraadpleegd kan worden, doch we hebben het hier over een wel zeer ingrijpende verandering. En als al die politiekers in zo grote getale (99,99% volgens u) zo voor de toetreding zijn, waarom blijkt het dan zo moeilijk (lees quasi onmogelijk) om de burgers te overtuigen? U heeft mij alvast niet kunnen overtuigen. Daarbij, laten we eerst de EU wat slagvaardiger maken voor we aan uitbreiding, met welk land dan ook, gaan denken.
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moet je zo'n referendum wel houden 15 jaar voor datum? DE agenda van de EU zal wel bijgesteld worden door de pro-Europeanen, niet door de Eurocritici, en dat hoort ook zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Eigenlijk is het meest democratisch als een een globaal referendum gehouden wordt, uiteindelijk, over de hele Unie, en niet land per land, zodat ieder liliputlid elke toetreding naar willekeur kan blokkeren. Dat is ook niet democratisch. Bij een EU-referendum valt nog maar te bezien, hoe dat uitvalt...[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 7 oktober 2005 om 09:58. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Gelukkig volgt de Oostenrijkse regering wél de mening van haar burgers, niet? Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is niet aan politici om te beslissen wanneer en waarover referenda moeten gehouden worden. Dat is aan eenieder van ons. Poitici moeten de wil van de burger uitvoeren, niet meer niet minder. Als ze dat niet kunnen, zijn ze schadelijk en moeten ze zo snel mogelijk verdwijnen. Citaat:
![]() In een democratie is de mening van elke burger evenveel waard. In een dictatuur tellen enkel de pro-stemmen. Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 7 oktober 2005 om 10:15. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Nogmaald, die referendi komen er wél. IK hoop dat het tegen die tijd één EU-referendum is.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 10 oktober 2005 om 10:56. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is zelfs helemaal niet zeker dat een meerderheid van de totale bevolking tegen is... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
U slaat hier nagels met koppen, waarom is GB (de politiekers) zo een groot voorstander van de toetreding van Turkije? GB dat altijd al een beetje negatief gedaan heeft tegen de EU wil Turkije erbij zeker voor punt 2 en 3. Lees ook eens achtergrond commentaren op dit onderwerp. Een verzwakte EU komt GB en VS alleen maar ten goede. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |