Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2003, 10:27   #21
Patje
Lokaal Raadslid

Patje's schermafbeelding

Standaard

Voor de verkiezingen was er toch geen nood aan extra geld Alles ging toch goed De economie vertraagde een beetje maar dat kon geen kwaad. De begroting wordt bijgestuurd ==> opgelost. En nu hoor je het tegendeel

Citaat:
Johan Caenen schreef :
De kritiek op de paarse ondehandelingen beginnen gewoon lachwekkend te worden! Zo ook vandaag Erik Donckier in de zevende dag, gewoon te gek om los te lopen. Voor partijen als CD&V en N-VA zal het immers NOOIT goed zijn. Nu er bespaard moet worden zijn we leugenaars, indien we niet zouden besparen dan zouden we onverantwoordelijk zijn.
Ik vrees dat Johan deze feiten toch omkeert.
Patje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2003, 10:30   #22
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Zoiets lijkt mij sterk op KIEZERSBEDROG

Je zegt iets aan de mensen, maar nadien blijkt hier heel weinig of zelfs niets van te kloppen.
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2003, 10:34   #23
Patje
Lokaal Raadslid

Patje's schermafbeelding

Standaard

Deze reactie hoor ik bij veel mensen zulle.
Patje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2003, 10:42   #24
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patje
Deze reactie hoor ik bij veel mensen zulle.
Maar het is toch ook zo he?
Oud 30 juni 2003, 10:50   #25
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
Citaat:
Citaat:
Als je een auto hebt met een grote motor verbruik je meer....benzine=taks
Dit is niet per definitie zo. Motors worden over het algemeen steeds zuiniger. Ook het gewicht van de auto speelt een rol.
Dat dit niet per definitie zo is, daar kan ik inkomen maar als ik kijk naar wat er in mijn garage staat moet ik eerlijk toegeven dat ik voor de peugeot 205 met een benzinemotortje van 900 cc véél minder verkeersbelasting betaal en dat zo'n bakske véél minder verbruikt dan mijne cherokee 4,2 liter !
Dat lijkt mij niet verwonderlijk. 8)
Enig idee wat die 205 verbruikt?
Perfect idee wat die 205 verbruikt, namelijk 6 (zes) liter super per 100/km
Perfect idee wat cherokee verbruikt namelijk 20 literkes super per 100/km
Oud 30 juni 2003, 11:55   #26
Bolter
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Zoiets lijkt mij sterk op KIEZERSBEDROG

Je zegt iets aan de mensen, maar nadien blijkt hier heel weinig of zelfs niets van te kloppen.

En de CD&V heeft toen voor een stuk de waarheid durven vertellen...

Werd op hoongelach onthaalt door de toemalige meerderheid.. Altijd maar klagen... Nooit eens positief...

Hoe dan ook, uiteindelijk blijkt de toemalige visie van de CD&V de correcte te zijn geweest.

Eerlijk duurt het langst !!!
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2003, 12:38   #27
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's inderdaad wel een heel klein verschil
Ik zweer alvast bij diesel... 8)
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2003, 14:51   #28
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Caenen
Die extra heffingen op brandstof vind ik positief, de groenen vragen dit al vele jaren. Het is ook niet meer dan logisch dat energie zoals aardgas bevoordeeld wordt tegenover stookolie.

De kritiek op de paarse ondehandelingen beginnen gewoon lachwekkend te worden! Zo ook vandaag Erik Donckier in de zevende dag, gewoon te gek om los te lopen. Voor partijen als CD&V en N-VA zal het immers NOOIT goed zijn. Nu er bespaard moet worden zijn we leugenaars, indien we niet zouden besparen dan zouden we onverantwoordelijk zijn. Ook doen deze partijen net alsof zij de onderhandelingen met de Walen veel gemakkelijker zouden doen verlopen.

De oppositie staat nergens net zoals voor de verkiezingen. Blijkbaar is Erick Donckier van HBVL jullie spreekbuis geworden. HBVL=populisme van de bovenste plank.
1) Mag ik u erop wijzen, dat er tot op de dag van nu nog altijd niet is uitgemaakt wie er oppositie is in het federale parlement.

2) Paars-groen heeft bij de vorige legistratuur veel te veel geld uitgegeven. Hadden zij nog 6 jaar gewacht hadden ze nu binnen twee jaar een nulletje staan op hun bankrekening en zal de begroting zeker in evenwicht zijn. Het jaren sparen van een cvp-rode regering is voor niks geweest en dat zien Frank en Johan nu ook in en Elio des te meer. ( mag ik u er ook op wijzen dat spirit ook nog 1 jaar mee zo opositie heeft gevoerd )

3) met gevolg dat jullie nooit gespaard hebben en dat jullie ook het tegendeel hebben gezegd voor de verkiezingen, dus ja julie zijn leugenaars.

4) Over spirit gaan we niet praten want zij hebben toch niks in de pap te proppen.

Thomas
Oud 30 juni 2003, 16:53   #29
ICE-MAN
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wel mijn beste, als je minder dan 10-duizend kilometer per jaar afmaalt, is het met een klein peugeotje goedkoper op super-loodvrij te bollen dan op diesel, want dezelfde peugeot met dieselmotor betaald zovéél dieseltaks, en de aanschaf en onderhoud van je auto is ook duurder zodanig dat je met het prijsverschil (méérkost van de wagen) al een héél eind gereden hebt met benzine eer je pas de voordelen van de lagere prijs van de diesel kan gaan benutten...... t'is een rekensommetje waard, bij de aanschaf van een nieuwe voituur !
Oud 30 juni 2003, 23:07   #30
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wel mijn beste, als je minder dan 10-duizend kilometer per jaar afmaalt, is het met een klein peugeotje goedkoper op super-loodvrij te bollen dan op diesel, want dezelfde peugeot met dieselmotor betaald zovéél dieseltaks, en de aanschaf en onderhoud van je auto is ook duurder zodanig dat je met het prijsverschil (méérkost van de wagen) al een héél eind gereden hebt met benzine eer je pas de voordelen van de lagere prijs van de diesel kan gaan benutten...... t'is een rekensommetje waard, bij de aanschaf van een nieuwe voituur !
Hmm.. Ik kom aan 12.000 km per jaar. Net genoeg dus
Maar ik doe het vooral omwille van het lagere verbruik (moet je minder aan de pomp gaan staan) en (het klinkt misschien stom) het feit dat je wat meer met de pedalen kan "spelen". Als je in de file staat, is het soms een luxe wanneer je met enkel je ontkoppelingspedaal kan bollen. 8)
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2003, 17:47   #31
ICE-MAN
Parlementslid

Standaard

Als ge écht goeikoop wilt bollen dan moet ge uw thuis een tank plaatsen, dan kunt ge met rooien diesel bollen, ferm goekoop en ge hoeft niet naar de pomp.......... de kans dat ze u pakken is zéér klein, mijne gebuur is zo al vijf jaar met ne golf aan 't rijden aan 10 frank de liter....... woon-werkverkeer van zo'n 40 kilometer per dag !
Oud 1 juli 2003, 18:46   #32
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Da is ook voor vrachtwagens zo. Ze kopen goedkope diesel aan die ze dan omzetten naar gewone benzine of zo iets.
Oud 1 juli 2003, 18:51   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ge écht goeikoop wilt bollen dan moet ge uw thuis een tank plaatsen, dan kunt ge met rooien diesel bollen, ferm goekoop en ge hoeft niet naar de pomp.......... de kans dat ze u pakken is zéér klein, mijne gebuur is zo al vijf jaar met ne golf aan 't rijden aan 10 frank de liter....... woon-werkverkeer van zo'n 40 kilometer per dag !
Dat raad ik echt niemand aan: wie ooit "gepakt" wordt, krijgt een boete met terugwerkende kracht. M.a.w. men kijkt gewoon naar uw teller en past die toe op een bepaalde formule en voor de rest is het dan dokken, zwaar dokken.

Plaats inderdaad een tank thuis en koop witte diesel (meestal zal de groothandel waar u koopt wel bereid zijn die te leveren zonder BTW). Een andere mogelijkheid is rijden met olie (in Duitsland al jaren gebruikelijk).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2003, 18:53   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een andere mogelijkheid is de aanschaf van een lichte vracht: goedkoop, rijdt op diesel en je betaalt nauwelijks belastingen. En voor de mensen die reeds kinderen hebben: er bestaan lichte vrachten met zes zetels.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2003, 18:54   #35
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Diesel is sowieso al niet zo duur en je auto verbruikt ook veel minder dan als je met benzine rijdt.
Oud 2 juli 2003, 17:26   #36
ICE-MAN
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Dat raad ik echt niemand aan: wie ooit "gepakt" wordt, krijgt een boete met terugwerkende kracht. M.a.w. men kijkt gewoon naar uw teller en past die toe op een bepaalde formule en voor de rest is het dan dokken, zwaar dokken.
Ik heb het van horen zeggen, maar t'schijnt als ze u pakken voor met rooien diesel te rijden, en ge zegt dat ge niet weet hoe die erin komt(schoon verhaleken van in pan gevallen en bij nen boer een jerry-can met diesel gaan halen om thuis te geraken...en bla bla bla...), en t'is den eerste keer dat ge tegen de lamp loopt, dat ge er dan met een minnelijke schikking vanaf komt en voor zo'n 150 euro is den boel geregeld. Als ge dan al een tijdje met rooien aan 't bollen zijt is dat wel een zaak..... anders hebt ge pech. En ik moet eerlijk zijn, ik bol al 25 jaar in belgikske rond, en ze hebben mij nog nooit op brandstof gekontrolleerd !
Oud 2 juli 2003, 17:32   #37
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

IK doe 50 000km per jaar met een dieseltje, een VW caddy,met Firmanaam op, ik word zo elke 3 maand wel eens gecontroleerd.
In de haven rondrijden heeft zo zijn nadeel, de Douane heeft daar nog wat volk zitten.
Oud 2 juli 2003, 17:38   #38
ICE-MAN
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
IK doe 50 000km per jaar met een dieseltje, een VW caddy,met Firmanaam op, ik word zo elke 3 maand wel eens gecontroleerd.
In de haven rondrijden heeft zo zijn nadeel, de Douane heeft daar nog wat volk zitten.
Mij zullen ze in de buurt van de haven niet zien.....
t'heeft zo zijn reden....
moeten die douanen geen toezicht houden op de in- en uitvoer
van containers met illegalen ipv de werkende mensen te ambeteren ?
Oud 2 juli 2003, 18:18   #39
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Douaniers en Politie hebben dezelfde reden om eerder een automobilist lastig te vallen ,dan effectief misdaad en potentiele slachtoffer op te sporen .

Een voertuigbestuurder is in 99.99% van de gevallen een gewillige melkkoe.Een groep illegalen zijn daarentegenover geen melkkoe maar potentieel gevaarlijk.
Oud 2 juli 2003, 21:41   #40
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Je kan ook gewoon bij de overheid gaan he. Die dienstwagens kom je tegenwoordig bijna tegen tot op de Noordpool, behalve als ze 's middags hun dutje doen dan staat hij voor de deur. Ben wel eens benieuwd of diegenen die daar mee bollen ook 5.000km forfait per jaar moeten betalen als voordelen in natura?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be