Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 oktober 2005, 19:18   #21
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ZPE 'energie' is iets anders dan een natuurlijke hulpbron, het is zelfs geen materie ...

hmmm ik heb ZPE niet specifiek genoemd hoor, het is groter dan dat
Althans ik neem aan dat je met ZPE zero point energy bedoelt?

Citaat:
We hebben het overigens over de besloten aarde, niet over het heelal als materiaalbron, daar zijn we nog niet direct aan toe.
ligt er aan wat je er onder verstaat tuurlijk. energie uit het 'heelal"
of een planeet uit het heelal o.i.d.

Citaat:
Nochtans is het energieprobleem deftig op te lossen: door de natuur te mimiceren, hoe zonne-energie in planten tot chemische energie wordt omgezet, dat proces industrialiseren, er zijn daar Duitse onderzoeksgroepen op bezig, in den belziek artuurlijk nog niet.
Ja zou kunnen zelf nog niet in verdiept.

Citaat:
Trouwens pindar, die ZPE is niet bepaald hanteerbaar. Zeker niet door materie rechtstreeks.
duh? volgens onderzoekers dus wel!

met vriendelijke groeten

Pindar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 19:35   #22
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
duh? volgens onderzoekers dus wel!

met vriendelijke groeten
geef mij daar dan maar enkele deftige peer reviewed artikels over, ik ben benieuwd.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 19:36   #23
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Inderdaad. De olieschaarste is ook een van die enorme leugens die door NWO-denktanks zoals de clob of rome op ons afgestuurd worden.Mass deception.
Het is dus mass deception dat door vraag en aanbodwerking de prijs van een commodity verhoogt ?

Awel merci.
Oud 5 oktober 2005, 19:40   #24
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat er geld mee te verdienen valt dat ze ze gaan boren. Ze kunnen er misschien meer voordeel uit halen door de kraan dicht te draaien en profijt te halen uit de schaarste en het past in hun plan.

Wie zegt er dat de Wall-Street bankers niet in Peak Oil geloven. Die mannen zijn ook geen uilen hé. Als er echt een peak oil zou aankomen dan gaan ze dat wel weten en de noodzakelijk stappen al lang geleden genomen hebben. Het idee van Peak Oil als totale crash is zodanig belachelijk. Het veronderstelt dat al die hoge pieten gewoon wachten tot hun systeem instort, al fluitend het ravijn ingaan. Integendeel, peak oil is een leugen en een instrument van de NWO.
De wall-street bankers zijn illuminati en het banksysteem is niet zozeer hun middel om te overleven maar wel om het economsche systeem te controleren en onder de knoet te houden. Zij volgen nog altijd hun NWO plan op. Zij kijken niet achter hun financiële economie als bestaansfactor maar wel als instrument.
Maar je geeft hen teveel crediet. Goldman Sachs verklaart dat de olieprijs tot 120 US $ kan stijgen, geen kat dat dat gelooft.

Dat kan ook niet, bij zo'n dure energieprijzen kan je geen exponentiële groei in je economie ondersteunen en stort heel de financiële economie als een kaartenhuisje in elkaar. En juist via deze economie hebben enekelingen macht over velen.

Hun financiële economie is zoals je zegt een machtsinstrument, maar zonder goedkope energie schiet de inflatie peilsnel de lucht in en kunnen ze met hun aandelen en greenbacks alleen nog maar hun kont afkuisen.

Dat is een non-argument, exodus.
Oud 5 oktober 2005, 19:49   #25
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar
BBC? jaaaaa da's een keurige betrouwbare stabiele mainstream zender!
laten we daar ons geld op zetten!

Ahum!!!!!!!!!!!!!!! dus niet!
Prachtig argument. Vooral in het licht van wat je zelf quote:

Citaat:
Nu nog effe een echt goed artikel:
En wat vertelt dat artikel? Jawel !!! De MAINSTREAM en UNISONO door de GEÏNDOCTRINEERDE WETENSCHAPPERS aanvaarde pathway via micro-organismen voor de aanmaak van olie. (olie die van dinosaurussen komt, dat lijkt me eerder tot het soort prietpraat te behoren die je gewoonlijk hier op het forum dumpt).

Het hele gezever dat daarbij hoort over "old wells flowing again" en "Ca, Mg, H2" beschouw ik als een schoonheidsfoutje uwentwege [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Turkje on 05-10-2005 at 20:55
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Citaat:
En wat vertelt dat artikel? Jawel !!! De MAINSTREAM en UNISONO door de GEÏNDOCTRINEERDE WETENSCHAPPERS aanvaarde pathway via micro-organismen voor de aanmaak van olie. (olie die van dinosaurussen komt, dat lijkt me eerder tot het soort prietpraat te behoren die je gewoonlijk hier op het forum dumpt).

Het hele gezever dat daarbij hoort over "old wells flowing again" en "Ca, Mg, H2" beschouw ik als een schoonheidsfoutje uwentwege [/size]

[size=1]After edit by Turkje on 05-10-2005 at 20:51
Reason:

Citaat:

Citaat:

Het hele gezever dat daarbij hoort over "old wells flowing again" beschouw ik als een schoonheidsfoutje uwentwege [/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Citaat:
En wat vertelt dat artikel? Jawel !!! De MAINSTREAM en UNISONO door de GEÏNDOCTRINEERDE WETENSCHAPPERS aanvaarde pathway voor de aanmaak van olie. (olie die van dinosaurussen komt, dat lijkt me eerder tot het soort prietpraat te behoren die je gewoonlijk hier op het forum dumpt).

Bron: http://www.rense.com/general54/ssust.htm

met vriendelijke groeten

Pindar[/quote][/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Turkje : 5 oktober 2005 om 19:55.
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 19:52   #26
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
Dat moeten dan wel heel exotische metabole pathways zijn, zomaar eventjes metaal-ionen omzetten in aromatische kws !

Ware alchemie in de aardkorst dus !
Sjjjt. Hij weet toch al dat het iets te maken heeft met micro-organismen. Don't spoil the fun now...
Oud 5 oktober 2005, 21:09   #27
Lex Blanca
Minister-President

Lex Blanca's schermafbeelding

Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
Standaard

Ik weet hier bitterweinig van,vandaar deze misschien domme vraag...als de olie op is,wat loopt dan allemaal in het 100?Of zal dat niet gebeuren omdat de prijs zal stijgen naarmate de olie schaarser wordt?Het is niet alleen een brandstof toch?Is het ook niet zo dat als de olie op is we geen plastiek meer kunnen vervaardigen?Dat zou toch totale chaos teweegbrengen?Waarom blijven ze dan olie consumeren als een gek?Als het zo is dat de olie op is in de zeer nabije toekomst,waarom is de overschakeling op andere brandstoffen dan niet priotity nr 1 vr Bush en co?Of weten ze misschien meer?Ik bedoel,als de olie zo snel opraakt;dat is toch iets wat misschien zelfs hun kinderen al in een wereld van chaos zou kunnen doen belanden?Waarom gaan ze dan gewoon lekker door met het uitputten van de reserves?

Ik weet hier echt weinig van,dus vergeef me als ik hier serieuze flaters sla.Ik ben docu's over het onderwerp aan het downloaden,maar heb er nog geen.
Mij werd de film:"The Oil Factor-Behind the War on Terrorism" aangeraden.

Ik vond net dat Hugo Chavez van Venezuela Zuid-Amerika nog 200 jaar olie belooft...
http://www.chron.com/cs/CDA/ssistory.../world/3375894[edit]
[size=1]After edit by Lex Blanca on 05-10-2005 at 22:10
Reason:

Ik weet hier bitterweinig van,vandaar deze misschien domme vraag...als de olie op is,wat loopt dan allemaal in het 100?Of zal dat niet gebeuren omdat de prijs zal stijgen naarmate de olie schaarser wordt?Het is niet alleen een brandstof toch?Is het ook niet zo dat als de olie op is we geen plastiek meer kunnen vervaardigen?Dat zou toch totale chaos teweegbrengen?Waarom blijven ze dan olie consumeren als een gek?Als het zo is dat de olie op is in de zeer nabije toekomst,waarom is de overschakeling op andere brandstoffen dan niet priotity nr 1 vr Bush en co?Of weten ze misschien meer?Ik bedoel,als de olie zo snel opraakt;dat is toch iets wat misschien zelfs hun kinderen al in een wereld van chaos zou kunnen doen belanden?Waarom gaan ze dan gewoon lekker door met het uitputten van de reserves?

Ik weet hier echt weinig van,dus vergeef me als ik hier serieuze flaters sla.Ik ben docu's over het onderwerp aan het downloaden,maar heb er nog geen.

Ik vond net dat Hugo Chavez van Venezuela Zuid-Amerika nog 200 jaar olie belooft...
http://www.chron.com/cs/CDA/ssistory.../world/3375894[/size]

Ik weet hier bitterweinig van,vandaar deze misschien domme vraag...als de olie op is,wat loopt dan allemaal in het 100?Of zal dat niet gebeuren omdat de prijs zal stijgen naarmate de olie schaarser wordt?Het is niet alleen een brandstof toch?Is het ook niet zo dat als de olie op is we geen plastiek meer kunnen vervaardigen?Dat zou toch totale chaos teweegbrengen?Waarom blijven ze dan olie consumeren als een gek?Als het zo is dat de olie op is in de zeer nabije toekomst,waarom is de overschakeling op andere brandstoffen dan niet priotity nr 1 vr Bush en co?Of weten ze misschien meer?Ik bedoel,als de olie zo snel opraakt;dat is toch iets wat misschien zelfs hun kinderen al in een wereld van chaos zou kunnen doen belanden?Waarom doen ze dan gewoon lekker door met het uitputten van de reserves?

http://www.chron.com/cs/CDA/ssistory.../world/3375894[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 5 oktober 2005 om 21:10.
Lex Blanca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 21:27   #28
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alcazar
Dat kan ook niet, bij zo'n dure energieprijzen kan je geen exponentiële groei in je economie ondersteunen en stort heel de financiële economie als een kaartenhuisje in elkaar. En juist via deze economie hebben enekelingen macht over velen.
Hun financiële economie is zoals je zegt een machtsinstrument, maar zonder goedkope energie schiet de inflatie peilsnel de lucht in en kunnen ze met hun aandelen en greenbacks alleen nog maar hun kont afkuisen.
Dure energieprijzen worden veroorzaakt door schaarste. Maar wie veroorzaakt de schaarte? Is het natuurlijk of is het express door de kraan toe te draaien. In het verleden is dat al gebleken dat ze dat durven doen.
Als ze het zelf uitvoeren hebben ze er controle over , kunnen ze zich voorbereiden , en er zelf munt uitslaan. De crash van wall street was ook door hun veroorzaakt, en zij hebben er munt uitgeslaan.

Net alsof de NWO heel haar machtstructuur waar ze al meer dan eeuwen aan werkt zal teniet laten doen door een zogenaamde oliepiek. Die mannen plannen decennia vooruit. Als het echt is dan hadden ze er al lang voor gezorgd dat het hun machtstructuur niet zou afbrokkelen. Bovendien tonen de feiten aan dat er nog olie in overvloed is, abiotisch of niet.

Het is een tool van hun. Disinformant Mike Ruppert legt 9/11 ook uit i.v.m de oliepiek. De oliepiek wordt uitgelegd als reden van 9/11, om de laatste restjes olie te gaan ophalen. De oorlog in Irak had idd ook ten dele te maken met olie denk ik maar gewoon om controle te krijgen , niet om de laatste restjes op te halen.[edit]
[size=1]After edit by exodus on 05-10-2005 at 22:29
Reason:

Citaat:
Dure energieprijzen worden veroorzaakt door schaarste. Maar wie veroorzaakt de schaarte? Is het natuurlijk of is het express door de kraan toe te draaien. In het verleden is dat al gebleken dat ze dat durven doen.
Als ze het zelf uitvoeren hebben ze er controle over , kunnen ze zich voorbereiden , en er zelf munt uitslaan. De crash van wall street was ook door hun veroorzaakt, en zij hebben er munt uitgeslaan.

Net alsof de NWO heel haar machtstructuur waar ze al meer dan eeuwen aan werkt zal teniet laten doen door een zogenaamde oliepiek. Die mannen plannen decennia vooruit. Als het echt is dan hadden ze er al lang voor gezorgd dat het hun machtstructuur niet zou afbrokkelen. Bovendien tonen de feiten aan dat er nog olie in overvloed is, abiotisch of niet.

Het is een tool van hun. Disinformant Mike Ruppert legt 9/11 ook uit i.v.m de oliepiek. De oliepiek wordt uitgelegd als reden van 9/11, om de laatste restjes olie te gaan ophalen. De oorlog in Irak had idd ook ten dele te maken met olie denk ik maar gewoon om controle te krijgen , niet om de laatste restjes op te halen.[/size]

Citaat:
Dure energieprijzen worden veroorzaakt door schaarste. Maar wie veroorzaakt de schaarte? Is het natuurlijk of is het express door de kraan toe te draaien. In het verleden is dat al gebleken dat ze dat doen en durven.

Net alsof de NWO heel haar machtstructuur waar ze al meer dan eeuwen aan werkt zal teniet laten doen door een zogenaamde oliepiek. Die mannen plannen decennia vooruit. Als het echt is dan hadden ze er al lang voor gezorgd dat het hun machtstructuur niet zou afbrokkelen. Bovendoen tonen de feiten aan dat er nog olie in overvloed is, abiotisch of niet.

Het is een tool van hun. Disinformant Mike Ruppert legt 9/11 ook uit i.v.m de oliepiek. De oliepiek wordt uitgelegd als reden van 9/11, om de laatste restjes olie te gaan ophalen. De oorlog in Irak had idd ook ten dele te maken met olie denk ik maar gewoon om controle te krijgen , niet om de laatste restjes op te halen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door exodus : 5 oktober 2005 om 21:29.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 21:48   #29
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lex Blanca

http://www.chron.com/cs/CDA/ssistory.../world/3375894
De olie is niet op, ongeveer de helft van alle aardolie is opgebruikt. Dit impliceert dat binnen enkele jaren de productie zal dalen, terwijl de extreem lage prijselasticiteit van aardolie en de sterk stijgende energievraag vanuit landen als China en India ervoor zal zorgen dat de vraag niet zal dalen: gevolg

Prijszetting vliegt pijlsnel de lucht in.

Onze economie is een olie-economie: transport, landbouw, verwarming, electriciteit, productie, farma, chemie, ... eindeloos.
Olie heeft ieder gezin de laatste 50 jaar over 20 slaven doen beschikken die allerlei klussen hebben opgeknapt. Dat tijdperk is spoedig aan het eindigen.

Waarom ze niets doen ? Sinds wanneer zijn politiekers vooruitdenkend ?
Oud 5 oktober 2005, 21:55   #30
/\|cazar
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
De extreme vraag vanuit China en India zorgen momenteel voor schaarste, vandaar de hoge prijzen. De productie is nog altijd niet dalende, dus piekolie speelt nog steeds niet mee.
De crash is inderdaad ingezet door de international bankers, heel spoedig zit er nog een veel ergere aan te komen. Maar zonder goedkope energie kunnen ze met hun aandelen doen wat ik hierboven heb gezegd.

Citaat:
Welke feiten tonen dat aan als ik vragen mag ? Zelfs 'behoudende' geologen situeren de oliepiek-productie rond 2015, erg dichtbij me dunkt.

Hoe kunnen ze martial law afkondigen als door hyperinflatie ( en ja hoor, in de States komen stilaan rapporten uit waaruit blijkt dat het inflatiespook terug uit de fles is , zie '80 )
Die mannen mogen wel vooruit plannen, maar in een wereld waar er veel te veel liquiditeiten in omgang zijn, hyperinflatie om de hoek komt kijken en de easy energy reserves uitgeput geraken, zie ik weinig odo en veel chaos.

Met of zonder hun vele plannen doorheen de eeuwen heen. Het zijn maar mensen hoor.

Citaat:
Het is een tool van hun. Disinformant Mike Ruppert legt 9/11 ook uit i.v.m de oliepiek. De oliepiek wordt uitgelegd als reden van 9/11, om de laatste restjes olie te gaan ophalen. De oorlog in Irak had idd ook ten dele te maken met olie denk ik maar gewoon om controle te krijgen , niet om de laatste restjes op te halen.
De oorlog in Irak heeft te maken met geostrategische redenen, lees: het Midden Oosten uitzuiveren ( sic ). Tuurlijk zitten ze met hun gat op de olie.

Je thesis omtrent ruppert ken ik niet.
Oud 5 oktober 2005, 21:56   #31
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Waarom zou peak-olie geen leugen kunnen zijn?

Ik ben nog nooit die olie-reserves gaan opmeten... In een goed georganiseerd complot, lijkt dit me een idd een ideale manier om de prijzen artificieel omhoog te trekken.
Oud 5 oktober 2005, 21:59   #32
oliepiek
Banneling

oliepiek's schermafbeelding

Standaard

Dit is een lullige discussie, op gang gebracht door een gestoorde gek. Abiotische olie. Lachwekkend gewoon. Ik besteed hier geen vijf woorden meer aan.

Ik wil gerust discussiëren over peak oil, maar dan wel op een serieuze manier.
oliepiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 22:01   #33
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Waarom zou peak-olie geen leugen kunnen zijn?

Ik ben nog nooit die olie-reserves gaan opmeten... In een goed georganiseerd complot, lijkt dit me een idd een ideale manier om de prijzen artificieel omhoog te trekken.
Als de prijzen te hoog gaan, wordt er geïnvesteerd in alternatieven, meteen ook de reden waarom het onzinnig is.
Oud 5 oktober 2005, 22:12   #34
Lex Blanca
Minister-President

Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
Standaard

Citaat:
Als de prijzen te hoog gaan, wordt er geïnvesteerd in alternatieven, meteen ook de reden waarom het onzinnig is.

Wanneer beginnen ze te investeren?Ik kijk enorm uit naar een tijd van alternatieven.
Hebben de olieczaren niet (door de jaren heen) al een groot deel van de patenten omtrent alternatieve bronnen in hun bezit?

Of werkt het anders in het geval van olie?Kunnen er geen patenten genomen worden op de alternatieven?Bvb hennep-men kan geen plant patenteren las ik;vandaar de problemen/tegenwerkingen van o.a. oliemagnaten om het te legaliseren etc....[edit]
[size=1]After edit by Lex Blanca on 05-10-2005 at 23:13
Reason:

Citaat:

Wanneer beginnen ze te investeren?Ik kijk enorm uit naar een tijd van alternatieven.
Hebben de olieczaren niet (door de jaren heen) al een groot deel van de patenten omtrent alternatieve bronnen in hun bezit?

Of werkt het anders in het geval van olie?Kunnen er geen patenten genomen worden op de alternatieven?Bvb hennep-men kan geen plant patenteren las ik;vandaar de problemen/tegenwerkingen van o.a. oliemagnaten om het te legaliseren etc....[/size]

[size=1]After edit by Lex Blanca on 05-10-2005 at 23:13
Reason:

Citaat:

Of werkt het anders in het geval van olie?Kunnen er geen patenten genomen worden op de alternatieven?Bvb hennep-men kan geen plant patenteren las ik;vandaar de problemen om het te legaliseren...[/size]

Citaat:

Wanneer beginnen ze te investeren?

Of werkt het anders in het geval van olie?Kunnen er geen patenten genomen worden op de alternatieven?Bvb hennep-men kan geen plant patenteren las ik;vandaar de problemen om het te legaliseren...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 5 oktober 2005 om 22:13.
Oud 5 oktober 2005, 22:17   #35
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:

Of werkt het anders in het geval van olie?Kunnen er geen patenten genomen worden op de alternatieven?Bvb hennep-men kan geen plant patenteren las ik;vandaar de problemen/tegenwerkingen van o.a. oliemagnaten om het te legaliseren etc....
Patenten op wat nemen ?
Hennep is inderdaad een supermiddel ( bio-brandstof) en wordt om die reden ( officieel owv drugsdinges natuurlijk ) tegengehouden om in massa-productie te brengen, nochtans werd dit vroeger veel geteeld.
Oud 5 oktober 2005, 22:30   #36
Lex Blanca
Minister-President

Standaard

Citaat:
Patenten op wat nemen ?
Hennep is inderdaad een supermiddel ( bio-brandstof) en wordt om die reden ( officieel owv drugsdinges natuurlijk ) tegengehouden om in massa-productie te brengen, nochtans werd dit vroeger veel geteeld.
Idd,en hennep is nog een supermiddel op tal van andere vlakken.

Is het gelijkaardig met alternatieven i.v.m. olie?Hebben bepaalde mensen/groepen al de patenten daarvoor grotendeels?Of is het zoals hennep?Dat er geen patent op kan genomen worden?
Oud 5 oktober 2005, 22:32   #37
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Idd,en hennep is nog een supermiddel op tal van andere vlakken.

Is het gelijkaardig met alternatieven i.v.m. olie?Hebben bepaalde mensen/groepen al de patenten daarvoor grotendeels?Of is het zoals hennep?Dat er geen patent op kan genomen worden?
je kan een patent op een techniek/procede/product nemen, tuurlijk zullen er patenten zijn maar ik zie niet goed in hoe deze de uitbouw van alternatieven zouden kunnen remmen ( kennis eromtrent is niet zo groot, moet ik toegeven, ivm die patenten )
Oud 6 oktober 2005, 17:25   #38
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je kan een patent op een techniek/procede/product nemen, tuurlijk zullen er patenten zijn maar ik zie niet goed in hoe deze de uitbouw van alternatieven zouden kunnen remmen ( kennis eromtrent is niet zo groot, moet ik toegeven, ivm die patenten )
De stirling motor (gebaseerd op de Verbrandingscyclus van Stirling) is de meest efficiente motor haalbaar, en nu ben ik aan't twijfelen of het bijna even efficient was als de Carnot-cylcus, of even efficient als.

Toen het bedacht werd heeft Ford het patent hierop gekocht met de bedoeling het niet te gebruiken. Deze motor zou immers hun eigen motors in gevaar brengen, evenals de nood aan benzine drastisch verlagen.[edit]
[size=1]After edit by Raven on 06-10-2005 at 18:25
Reason:

Citaat:
De stirling motor (gebaseerd op de Verbrandingscyclus van Stirling) is de meest efficiente motor haalbaar, en nu ben ik aan't twijfelen of het bijna even efficient was als de Carnot-cylcus, of even efficient als.

Toen het bedacht werd heeft Ford het patent hierop gekocht met de bedoeling het niet te gebruiken. Deze motor zou immers hun eigen motors in gevaar brengen, evenals de nood aan benzine drastisch verlagen.[/size]

Citaat:

Toen het bedacht werd heeft Ford het patent hierop gekocht met de bedoeling het niet te gebruiken. Deze motor zou immers hun eigen motors in gevaar brengen, evenals de nood aan benzine drastisch verlagen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Raven : 6 oktober 2005 om 17:25.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 19:26   #39
oliepiek
Banneling

oliepiek's schermafbeelding

Standaard

Hennep is absoluut geen interessante feedstock voor liquide biobrandstoffen. Voor andere doeleinden is het wel een nuttige plant.

Uit een hectare hennep krijg je gemiddeld 363 liter olie.
Uit een hectare koolzaad krijg je gemiddeld 1190 liter olie.
Uit een hectare elaeis guineensis krijg je gemiddeld 6000 liter olie, ongeveer 16,5 keer meer dan uit hennep.

Kortom, niet overdrijven.[edit]
[size=1]After edit by oliepiek on 06-10-2005 at 20:27
Reason:

Hennep is absoluut geen interessante feedstock voor liquide biobrandstoffen. Voor andere doeleinden is het wel een nuttige plant.

Uit een hectare elaeis guineensis krijg je gemiddeld 6000 liter olie, ongeveer 16,5 keer meer dan uit hennep.

Kortom, niet overdrijven.[/size]

Uit een hectare elaeis guineensis krijg je gemiddeld 6000 liter olie, ongeveer 18 keer meer dan uit hennep.

Kortom, niet overdrijven.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door oliepiek : 6 oktober 2005 om 19:27.
oliepiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 20:13   #40
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is een lullige discussie, op gang gebracht door een gestoorde gek. Abiotische olie. Lachwekkend gewoon. Ik besteed hier geen vijf woorden meer aan.

Ik wil gerust discussiëren over peak oil, maar dan wel op een serieuze manier.
lullige discussie? waar baseer je dat op? Omdat er dingen gezegd worden
waar je het niet mee eens bent? Zo ja, dan zoek je geen discussie!

gestoorde gek? Ja hoor, weer zo'n makkelijke manier. Inhoudelijk
geen enkele reactie, alleen persoonlijke aanvallen, jammer.

Lachwekkend? Omdat het tegen U wereldbeeld ingaat?
Dan is uw reactie pas lachwekkend.
Citaat:
Ik besteed hier geen vijf woorden meer aan!
Afgesproken?

Daaag!

met vriendelijke groeten

Pindar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be