![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
|
Beste Harald,
Sinds wanneer heb jij zoveel sympathie voor Ataturk dat je u zorgen maakt dat onze seculaire staat dat in gevaar is voor de opkomende Islamisering?De nieuwe generatie heeft een ding geleerd,als er ergens een gevaar is dan is het wel de Westen.De democratie waarover wij het hebben is juist datgene wat in Turkije aan het gebeuren is,Tayyip Erdogan is verkozen en heeft een absolute meerderheid in het parlement,een leider met zoveel macht kan je niet als onbestaande beschouwen,uw wenst om door intimidatie de democratie halt toeteroepen zal nietmeer plaats hebben.Het leger blijft in zijn kazerne en de democratie gaat gewoon door,zelfs als dat ten koste is van het Kemalisme .Erdogan is een super schaakspeler,het Westen is schaakmat ,je zult je afvragen wat ik ermee bedoel. Ik bedoel het volgende,Erdogan heeft zich ontpopt van een Islamitische Fundamentalist tot een democraat die zich met het Westen wilt verzoenen en niet alleen dit hij wilt ook een brug worden voor de hele Islamwereld,dit heeft Turkije te danken aan Ataturk ,begrijp toch eens eindelijk dat een seculaire staat een anti-seculaire partij de kans heeft gegeven om aan de macht te komen,hij doet het heel goed en bij de volgende verkiezingen ga ik stemmen voor AKP(Partij ven Erdogan) Er is geen terugkeer meer mogelijk,in Turkije zal er geen militaire staatsgreep meer gebeuren,er zal geen bloed meer vergoten worden van onze burgers(van welke strekking ook) dit is een zeer groot nadeel voor het Wetsen ,daar zijn we goed van op de hoogte.Het enige wat ik u kan aanraden is om te stoppen met de verschillende strekkingen tegen elkaar optehitsen,ik herhaal het Westen is aangeraden om met Turkije samentewerken,indien niet dan blijven we verder vrienden en worden de Kopenhaagste Criteria omgevormt tot de Criteria van Ankara.Onze doel is niet om de wetten aantepassen om bij de Eu te horen,onze doel is om het onze burgers in een Turkije te laten leven waar iedereen gelijk is voor de wet,ook de fundamentalisten.Wij hebben geleerd dat het uitsluiten van minderheden en andersdenkenden alleen maar in onze nadeel is zelfs de Koerden problematiek is onze binnenlandse aangelegenheid die opgelost dient te worden. MVG ERTAS ORHAN |