![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Milton Friedman: "There's no such thing as a free lunch." Vladimir Lenin: "The Capitalists will sell us the rope with which we will hang them." "Iedere ongelijkheid is een symptoom van discriminatie en discriminatie is racisme. Aangezien racisme strafbaar is, is dus ook iedere ongelijkheid strafbaar, en ook iedere mening die afwijkt van het gelijkheidsdenken." "When will be the moment they start shooting people for not being eco-friendly?" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zou graag een emissievrij brommertje rijden, dat bv op kernenergie draait of iets anders duurzaams, maar dat is nergens te krijgen. De armoede van onze technische vooruitgang, die zelfs nog geen energie kan genereren, stockeren , transformeren en distribueren op een ecologisch aanvaardbare manier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eno2. Als je een beetje surft vind je genoeg electrofietsen. Gaande van gewone fietsen met hulpmotor tot hoog vermogens motorfietsen die een flitsende acceleratie neerzetten.
Aangezien het Belgische electriciteitsnet voornamelijk kernenergie verspreid kan je gerust zeggen dat je net opgeladen electrovoertuig op kernenergie rijdt. En anders, het is niet zo moeilijk een electromotor en accu's aan een fiets te hangen.
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De legendarische CEO van GE, Jack Welsh, heeft in een interview vorig jaar reeds gezegd dat indien hij een economische "bubble" zou moeten definiëren, hij aan "crude oil" zou denken.
De olieprijs was op 30 augustus $70.85 en is sindsdien blijven zakken tot in de lage 60. Ook de wereldconsumptie is terug aan het dalen, en de reserves lijken uiteindelijk mee te vallen. Laten we ook niet vergeten dat zelfs de hoge $70.85 relatief zo'n 20 dollar lager is dan de olieprijs begin jaren '80, rekening houdend met inflationele berekeningen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb al prijslijsten liggen. Gelukkig is mijn haar al grijs (maar het kan wel nog uitvallen van het verschot). 't Wordt tijd dat ze die spullen en masse gaan produceren. Met een afdakje er bovenop tegen regen, kou en wind. Een ecologische fiets waarbij ik helemaal helemaal NIET meer hoef zelf te trappen, die heb ik evenwel nog niet gevonden (mijn eigen flitsende acceleratie is niet echt betrouwbaar meer). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() 't Is toch wel een mooie branche, de oliebranche, waar je bij stijgende prijzen kan uitverkopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mm, midden vorig jaar voorspelden piekolie-mensen een prijsstijging van 200% tot ongeveer US$ 70 tegen augustus dit jaar. Iedereen verklaarde hen compleet gek. Maar ze hadden wel gelijk. Geen enkele bankier, geen enkele petroleumtrader, geen enkele investeerder heeft ooit een correcte middenlange-termijn-voorspelling kunnen maken over de olieprijs. De piekolie-mensen deden het wel. Een unicum in de geschiedenis. Nu voorspellen wij een prijs van US$ 100 tegen augustus volgend jaar. Ik vertrouw enkel nog piekolie-experts omdat zij de enigen zijn die blijkbaar weten waarover ze spreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Weet u trouwens, Eno2, waarom u moet blijven trappen? Solex valt onder brommer. En 'brommer' moet voldoen aan veel strengere veiligheidseisen dan 'fiets met hulpmotor'. In de praktijk betekent dit dat zolang u trapt, doet de electromotor de rest. Stopt u met trappen, dan stopt de electromotor ook. U draait als het ware het vliegwiel aan..
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Antoon : 8 oktober 2005 om 23:18. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Olieprijzen interesseren mij geen zak, dus daarom deze vraag: Stond de prijs (per barrel neem ik aan) vorig jaar dan maar op 17,5 dollar?
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar in Gent?? Waar is Sparta+ te vinden? Die oliestank en lawaai-solexen kunnen mij gestolen worden. 't Is ook mogelijk dat ik een Merkx-koersfiets koop op mijn ouwe dag, daar zit minimala rijweerstand op...(als ze niet snel een duurzame aandrijving uitvinden). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Terwijl hier ten velde de ene na de andere conferentie uit de grond spruit inzake energy efficiency en het aantal incentives vanuit de overheden niet meer te tellen is : www.energiesparen.be enz .. is men dan toch aan het wakker worden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |