Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 juni 2003, 21:24   #21
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Vliegende Hollander
Ik wil wel eens van het BUB 10 argumenten hebben waarom Vlaanderen niet onafhankelijk mag worden in de toekomst..
Mag ik van u het omgekeerde vragen: 10 argumenten pro een onafhankelijk Vlaanderen?
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2003, 21:26   #22
De Vliegende Hollander
Gouverneur
 
De Vliegende Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2002
Locatie: Holland
Berichten: 1.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Vliegende Hollander
Ik wil wel eens van het BUB 10 argumenten hebben waarom Vlaanderen niet onafhankelijk mag worden in de toekomst..
Mag ik van u het omgekeerde vragen: 10 argumenten pro een onafhankelijk Vlaanderen?
Uiteraard mag dat, maar in deze thread wil ik me beperken tot de redenen contra-Vlaamse onafhankelijkheid...

Overigens heb ik de argumenten nog niet gehoord
__________________
“Educatie is een lopend onderzoek naar onze eigen onwetenheid.”
De Vliegende Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2003, 21:54   #23
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
s het geen tijd om te stoppen met dat idiote Belgische separatisme, en terug samen te werken met Nederland?
Lees misschien deze tekst (binnenland):
INTERNATIONALE POLITIEK

...Naast een mogelijk Europees bicameralisme (supra) is een andere mogelijke én complementaire oplossing dat de kleinere landen samenwerken op bepaalde vlakken teneinde hun stem meer kracht bij te zetten (cf. Benelux). Ook in andere landen, m.n. in de Donaulanden in centraal-Europa kunnen dergelijke initiatieven een stap zijn in de richting van Europese integratie.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2003, 22:00   #24
De Vliegende Hollander
Gouverneur
 
De Vliegende Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2002
Locatie: Holland
Berichten: 1.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:
s het geen tijd om te stoppen met dat idiote Belgische separatisme, en terug samen te werken met Nederland?
Lees misschien deze tekst (binnenland):
INTERNATIONALE POLITIEK

...Naast een mogelijk Europees bicameralisme (supra) is een andere mogelijke én complementaire oplossing dat de kleinere landen samenwerken op bepaalde vlakken teneinde hun stem meer kracht bij te zetten (cf. Benelux). Ook in andere landen, m.n. in de Donaulanden in centraal-Europa kunnen dergelijke initiatieven een stap zijn in de richting van Europese integratie.

Ik denk dat er werd gedoeld op meer samenwerking OOK buiten de EU om...
__________________
“Educatie is een lopend onderzoek naar onze eigen onwetenheid.”
De Vliegende Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2003, 22:04   #25
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Vliegende Hollander, als je over België wil meespreken als Nederlander, raad ik je toch aan België eerst eens te leren kennen en je iets nederiger op te stellen. Ik kom hier ook geen grote teut opzetten over de gebreken van de Hollanders. Integendeel. Ik heb al gezegd dat ik ze zeer respecteer (op enkele uitzonderingen na).
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2003, 22:12   #26
De Vliegende Hollander
Gouverneur
 
De Vliegende Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2002
Locatie: Holland
Berichten: 1.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Vliegende Hollander, als je over België wil meespreken als Nederlander, raad ik je toch aan België eerst eens te leren kennen en je iets nederiger op te stellen. Ik kom hier ook geen grote teut opzetten over de gebreken van de Hollanders. Integendeel. Ik heb al gezegd dat ik ze zeer respecteer (op enkele uitzonderingen na).

Ho eens even Hansie:

Ik mag dan wel geen Belg zijn maar kan wel degelijk mijn feiten om mee te praten in de discussies.

Bovendien is dit een loos argument, want als je dus bijvoorbeeld geen Colombiaan ben mag je zeker ook niks zeggen over de politieke situatie aldaar .

Verder ben ik eerlijk genoeg om fouten zowel in mijn eigen land als over de grens te zien. Eerder deze avond postte ik zelfs nog dat alhoewel ik het niet eens ben met jullie, ik jullie mening respecteer (werd gezegd tegen Coosie), dus daar kan je me niet van betichten ...


Laters
__________________
“Educatie is een lopend onderzoek naar onze eigen onwetenheid.”
De Vliegende Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2003, 22:35   #27
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Mijn naam is Hans, niet Hansie. Ik dacht niet dat wij vrienden waren.

Respect voor andersdenkenden hebt u allerminst.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2003, 22:40   #28
De Vliegende Hollander
Gouverneur
 
De Vliegende Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2002
Locatie: Holland
Berichten: 1.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Mijn naam is Hans, niet Hansie. Ik dacht niet dat wij vrienden waren.

Respect voor andersdenkenden hebt u allerminst.

Hans toch mijn jongen...Ik zou zeggen, vraag het eens aan Coosie, hem schreef ik het nog vanavond toe...

Ik vind het jammer dat wij geen vrienden kunnen worden Hans, je doet me pijn...
__________________
“Educatie is een lopend onderzoek naar onze eigen onwetenheid.”
De Vliegende Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2003, 22:41   #29
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Coosie, hem schreef ik het nog vanavond toe...
idd wat een contact, 'hem'...
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2003, 22:42   #30
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Vliegende Hollander, u bent de levende reden om het verdrag van Versailles te herzien
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2003, 22:43   #31
De Vliegende Hollander
Gouverneur
 
De Vliegende Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2002
Locatie: Holland
Berichten: 1.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Vliegende Hollander, u bent de levende reden om het verdrag van Versailles te herzien

whahahahaha nou waar wachten we op
__________________
“Educatie is een lopend onderzoek naar onze eigen onwetenheid.”
De Vliegende Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2003, 22:48   #32
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Vliegende Hollander, we kunnen goede vrienden worden als jij je voortaan met de Hollandse problemen bezig houdt (waar je hopelijk wel goudakaas van hebt gegeten) en ik met de Belgische. Ok ?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2003, 22:53   #33
De Vliegende Hollander
Gouverneur
 
De Vliegende Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2002
Locatie: Holland
Berichten: 1.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Vliegende Hollander, we kunnen goede vrienden worden als jij je voortaan met de Hollandse problemen bezig houdt (waar je hopelijk wel goudakaas van hebt gegeten) en ik met de Belgische. Ok ?
Jongens horen jullie dat: Ik denk dat Hans de ideale minister voor buitenlandse zaken is hoor. Of wat dacht je van een post in 'Europa'.

Whahaha voor een internationaal denkende partij kan je toch maar heel moeilijk omgaan met buitenlandse kritiek op je land. Dan denk ik toch maar dat je over een job-switch moet gaan denken hoor. Misschien een eigen snackbar openen ofzo (ik bedoel heerlijk Belgisch toch)..

PS: Het is Goudse Kaas en dus niet Goudakaas (misschien even niet opgelet tijdens de cursus: lidstaten van de EU en hun bijzonderheden)
__________________
“Educatie is een lopend onderzoek naar onze eigen onwetenheid.”
De Vliegende Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2003, 23:05   #34
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Vliegende Hollander, als je over België wil meespreken als Nederlander, raad ik je toch aan België eerst eens te leren kennen en je iets nederiger op te stellen. Ik kom hier ook geen grote teut opzetten over de gebreken van de Hollanders. Integendeel. Ik heb al gezegd dat ik ze zeer respecteer (op enkele uitzonderingen na).
Een waarnemer van buitenaf kan de zaken objectiever beoordelen dan de belanghebbenden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2003, 23:39   #35
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Vliegende Hollander, als je over België wil meespreken als Nederlander, raad ik je toch aan België eerst eens te leren kennen en je iets nederiger op te stellen. Ik kom hier ook geen grote teut opzetten over de gebreken van de Hollanders. Integendeel. Ik heb al gezegd dat ik ze zeer respecteer (op enkele uitzonderingen na).
Ongetwijfeld had je net hetzelfde gezegd, had Vliegende Hollander het unitair België hier komen verdedigen...
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2003, 23:41   #36
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Respect voor andersdenkenden hebt u allerminst.
Zelfs als d�*t waar zou zijn, neem het dan op als een compliment. Zegt men in het Engels immers niet "Imitation is the highest form of flattery"?
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2003, 09:42   #37
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Vliegende Hollander, we kunnen goede vrienden worden als jij je voortaan met de Hollandse problemen bezig houdt (waar je hopelijk wel goudakaas van hebt gegeten) en ik met de Belgische. Ok ?
Tiens, ik zag net de 'Europese roeping van België' door het raam naar buiten vliegen...
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2003, 10:12   #38
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Een leuke discussie. Ja kan zo zien dat Vliegende Hollander de belgicisten op de zenuwen begint te werken.

En waarom?

Omdat hij als buitenstaander een klare kijk heeft op de zaak: zelfs hij ziet het nut niet in van een kunstmatig in elkaar geflanst gedrocht waarin 2 culturen leven die constant met elkaar in botsing komen. Het zou de logoca zelve zijn om dit onland, dat nooit echt een "vaderland" geweest is, bestuurlijk te splitsen. Voor mij part mag dat zelfs in een confederatie met Wallonie en Brussel zijn, zolang Vlaanderen maar kan doen wat het zelf wil op eigen grondgebied. De solidariteit mag zelfs behouden blijven.

De Walen zullen hier trouwens ook voorstander van zijn: zo kunnen die stoute Vlamingen zich NIET meer moeien met de GP van Francorchamps en de wapens van FN!
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2003, 11:18   #39
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Omdat hij als buitenstaander een klare kijk heeft op de zaak: zelfs hij ziet het nut niet in van een kunstmatig in elkaar geflanst gedrocht waarin 2 culturen leven die constant met elkaar in botsing komen. Het zou de logoca zelve zijn om dit onland, dat nooit echt een "vaderland" geweest is, bestuurlijk te splitsen. Voor mij part mag dat zelfs in een confederatie met Wallonie en Brussel zijn, zolang Vlaanderen maar kan doen wat het zelf wil op eigen grondgebied. De solidariteit mag zelfs behouden blijven.
Ik wil er toch op wijzen dat doorheen het Vlaams Gewest zelfs meer dan 2 culturen door elkaar leven: De Nederlandstalige/Vlaamse, de Franstalige, de allochtone Westerse én de allochtone niet-Westerse.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2003, 12:03   #40
Renaud
Provinciaal Gedeputeerde
 
Renaud's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2003
Berichten: 891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Een leuke discussie. Ja kan zo zien dat Vliegende Hollander de belgicisten op de zenuwen begint te werken.

En waarom?

Omdat hij als buitenstaander een klare kijk heeft op de zaak: zelfs hij ziet het nut niet in van een kunstmatig in elkaar geflanst gedrocht waarin 2 culturen leven die constant met elkaar in botsing komen. Het zou de logoca zelve zijn om dit onland, dat nooit echt een "vaderland" geweest is, bestuurlijk te splitsen. Voor mij part mag dat zelfs in een confederatie met Wallonie en Brussel zijn, zolang Vlaanderen maar kan doen wat het zelf wil op eigen grondgebied. De solidariteit mag zelfs behouden blijven.

De Walen zullen hier trouwens ook voorstander van zijn: zo kunnen die stoute Vlamingen zich NIET meer moeien met de GP van Francorchamps en de wapens van FN!
Renaud is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be