Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2005, 05:26   #21
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe
als een olieplek spreid het zich uit.
En er is maar 1 remedie tegen deze verfransings plaag en dat is het afschaffen van de oneerbiedige faciliteiten, en een strenger immigratie beleid.
Om de faciliteiten af te schaffen heb je
1) een twee derde meerderheid nodig in het parlement
2) een gewone meerderheid in elke taalgroep

(Ik vermoed dat dit zowel in de Kamer als de Senaat zo is)
Om BHV te splitsen had/heb je een gewone meerderheid in het Parlement nodig (maw de Vlamingen kunnen dit kiesarrondissement splitsen tegen de wil van de Franstaligen in).

Die dubbele meerderheid (betonnering in de grondwet) hebben we te danken aan de Volksunie die ermee ingestemd heeft in 1988.
Sindsdien ben ik sympathisant vh VBelang.
De oplossing is de splitsing van België.
Belgica delenda est.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by stab on 07-10-2005 at 06:28
Reason:
--------------------------------

Citaat:
En er is maar 1 remedie tegen deze verfransings plaag en dat is het afschaffen van de oneerbiedige faciliteiten, en een strenger immigratie beleid.

Om BHV te splitsen had/heb je een gewone meerderheid in het Parlement nodig (maw de Vlamingen kunnen dit kiesarrondissement splitsen tegen de wil van de Franstaligen in).

Die dubbele meerderheid (betonnering in de grondwet) hebben we te danken aan de Volksunie die ermee ingestemd heeft in 1988.
Belgica delenda est.[/size]

[size=1]After edit by stab on 07-10-2005 at 06:27
Reason:

Citaat:

Om BHV te splitsen had/heb je een gewone meerderheid in het Parlement nodig (maw de Vlamingen kunnen dit kiesarrondissement splitsen tegen de wil van de Franstaligen in.

[size=1]After edit by stab on 07-10-2005 at 06:27
Reason:

Citaat:

Om BHV te splitsen had/heb je een gewone meerderheid in het Parlement nodig (maw de Vlamingen kunnen dit kiesarrondissement splitsen tegen de Franstaligen in.

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Om BHV te splitsen had/heb je een gewone meerderheid in het Parlement nodig (maw de Vlamingen (hadden) kunnen dit kiesarrondissement (kunnen) splitsen tegen de Franstaligen in.

[/edit]

Laatst gewijzigd door stab : 7 oktober 2005 om 05:28.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 06:17   #22
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Dank voor degenen die op mijn vraag hebben gereageerd.Persoonlijk kan ik jullie frustratie zeer goed begrijpen aangezien het misschien ook nog de kapitaalkrachtige franstaligen zijn die zich in jullie gemeenten komen vestigen.Ze drijven de prijzen van bouwgronden en woningen,en ook de huurprijzen,systematisch op zodat deze rijkaards het zich kunnen veroorloven om de mooiste stukken in te palmen.

Ik herinner me nog die vetkoppige makelaar in Ter Zake die alleen woningen verkocht aan deze rijke franstaligen.Zal het nooit vergeten wat die kerel uit zijn kram sloeg!

Ik steun jullie ten volste met de komende gemeenteraads-en zeker de federale verkiezingen![edit]
[size=1]After edit by Grellig on 07-10-2005 at 07:19
Reason:

Dank voor degenen die op mijn vraag hebben gereageerd.Persoonlijk kan ik jullie frustratie zeer goed begrijpen aangezien het misschien ook nog de kapitaalkrachtige franstaligen zijn die zich in jullie gemeenten komen vestigen.Ze drijven de prijzen van bouwgronden en woningen,en ook de huurprijzen,systematisch op zodat deze rijkaards het zich kunnen veroorloven om de mooiste stukken in te palmen.

Ik herinner me nog die vetkoppige makelaar in Ter Zake die alleen woningen verkocht aan deze rijke franstaligen.Zal het nooit vergeten wat die kerel uit zijn kram sloeg!

Ik steun jullie ten volste met de komende gemeenteraads-en zeker de federale verkiezingen![/size]

Ik steun jullie ten volste met de komende gemeenteraads-en zeker de federale verkiezingen![/size]
[/edit]

Novalis

Laatst gewijzigd door Grellig : 7 oktober 2005 om 06:19.
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 10:26   #23
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Het meest trieste geval én toppunt vond ik toch wel 'Eurokids'. Niets tegen die kinderen op zich, maar die Lindsay. Met een Frans liedje had ze gewonnen. Ze woont in Wezembeek Oppem. Tot nader order nog altijd een Vlaams dorpje -maar voor hoelang-.
Ik werd zéér kwaad toen ik in de krant las Linsday: ik ga nu proberen Nederlands te leren.
Dat meiske is rond de 11 jaar, wóónt in een Vlaamse gemeente, maar vertikt het om Nederlands te spreken. Tot ze bijna niet anders kon.

Wálgelijk. Schaf de faciliteiten gewoon af. Splits BHV, teken de petitie: http://petitiononline.com/08091988
Franstalig, woont in een Vlaamse gemeente, kan geen nederlands: het typische kenmerk van een francofoon extremist (en dikke nek).
Oud 7 oktober 2005, 10:29   #24
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
http://petitiononline.com/08091988

Kon dit niet in het Nederlands?
Ik heb evenmin zin om een Engelstalige petitie te tekenen als een Franstalige.
Je hebt ongelijk. Zoals Beliën schreef, de dominantie van het Engels is de wraak van de Vlamingen. En die dominantie is alleen maar cultureel, niet territoriaal zoals de Franstalige. Ze kan dus geen kwaad.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 10:31   #25
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Daarnet reed ik per fiets naar Schepdaal (slechts een km ver, nota bene), en ik werd tegengehouden door een koppel. "As-tu une cigarette pour nous?" was de vraag...

U weet niet hoe gelukkig u bent, Grellig. U woont immers in Vlaanderen, en ik op de Belgische grens...
Dat die Frantaligen eens in hun eigen kot om cigaretten gaan...als ze het aan een jonge snaak al vragen...tzullen weer types zijn geweest. Zo van die halve marginalen waar er hier genoeg van rondlopen.
Oud 7 oktober 2005, 10:33   #26
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
Ik vraag me af of de mensen in de seefhoek , borgerhout of andere gedeeltes van vlaanderen ook wel weten of ze aal dan niet nog in vlaanderen wonen ... of dat ze meespelen in één of ander multicrimineel experiment. Wat die verfransing betreft die zet zich overal door op de as tussen brussel en a'pen. In grimbergen , humbeek zie je ook steeds meer franstaligen. De vlaamse regering moet de faciliteiten onmideelijk opblazen. Elke dag dat die in stand gehouden worden is een verfransingsdag; Maar de massale instroom van vreemdelingen( ondermeer uit congo) is uiteraard een bijkomende druk en ja zelfs de hoofddruk.
Dat Walen in Wallonistan blijven bij hun doorluchtige leider Di Rupo. Willen ze hier ook komen wonen: inburgeringsexamen!
Oud 7 oktober 2005, 10:35   #27
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Kost het dan meer tijd en geld (en moeite) om een petitie in het Nederlands op te stellen inplaats van in het Engels?

Ik ken geen gelijkaardig initiatief, neen. Het heeft trouwens geen zin meer daar BHV in de diepvriezer werd gestopt tot nader order.
Van Verhofstadt hoef je, zeker wat betreft Vlaamse verwezenlijkingen, niets te verwachten.

Van Leterme trouwens evenmin.
Beiden hebben zich op dat vlak al ruimschoots bewezen.
Om van de rooien maar helemaal te zwijgen.

Hoe dan ook, ik teken geen Engelstalige petities.
Ik vrees dat je toch iets te naïef bent hoor, Knuppel.
Oud 7 oktober 2005, 10:36   #28
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid

Valt er eigenlijk een rationeel argument naar voren te brengen waarom dat kind gedwongen moet worden Nederlands te spreken? Zelfs al kon ze enkel Chinees.
Ze woont in Vlaanderen en daar spreekt men NEDERLANDS!
Oud 7 oktober 2005, 10:38   #29
ilfalco
Minister-President

Standaard

Naief? ze is juist niet naief en laat zich niet vangen door een leterme die nog enkel budgetneutrale bevoegdheden wil overhevelen en die heel de boel belazet heeft inzake b-h-ve... de nieuwe verhofstadt staat al klaar.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 10:40   #30
Stef_duracell
Vreemdeling

Standaard

De Vlaamse Rand moet Vlaams zijn en blijven. Ik zal via mijn werkgever het nodige doen om de belangen van de Vlamingen te verdedigen in deze Vlaamse Rand. Ik moet bekennen als er geen Partijen waren als het VB en het DWO in Wezembeek-Oppem dan was de Vlaamse Rand allang bij Brussel of Wallonië gevoegd. Die twee partijen zorgen tenminste dat er van tijd tot tijd door de franstalige extremisten genoemen beslissingen op de gemeenteraad vernietigd worden. Met dank aan onze Administratie.
Stef_duracell is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 13:56   #31
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
En als hij nu geen franstalige slager wil, dan moet hij maar naar de Vlaemschen achter den hoek gaan.
Moet de arbeidersklasse dan niet op democratische wijze bepalen welke taal de slager in Vlaenderenland dient te spreken?
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 14:01   #32
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Franstalig, woont in een Vlaamse gemeente, kan geen nederlands: het typische kenmerk van een francofoon extremist (en dikke nek).
Een kind van 11 jaar bestempelen als extremist... Om schrik van te krijgen.
Van jou, welteverstaan.
Oud 7 oktober 2005, 14:03   #33
Stef_duracell
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Van jou, welteverstaan.
Tja op 11 jarige leeftijd sprak ik nochtans al behoorlijk Frans. Dit niet alleen via school maar ook door dat ik Franstalige familieleden wonen heb net over de taalgrens. Dus dat kind woont in een Vlaamse Gemeente en kan op zijn minst enige moeite doen om Vlaams te leren hé.[edit]
[size=1]After edit by Stef_duracell on 07-10-2005 at 15:05
Reason:

Citaat:
Van jou, welteverstaan.
Tja op 11 jarige leeftijd sprak ik nochtans al behoorlijk Frans. Dit niet alleen via school maar ook door dat ik Franstalige familieleden wonen heb net over de taalgrens. Dus dat kind woont in een Vlaamse Gemeente en kan op zijn minst enige moeite doen om Vlaams te leren hé.[/size]

Citaat:
Van jou, welteverstaan.
Tja op 11 jarige leeftijd sprak ik nochtans al behoorlijk Frans. Dit niet alleen via school maar ook door dat ik Franstalige familieleden wonen heb net over de taalgrens. Dus dat kind woont in een Vlaamse Gemeente en kan op zijn minst enige moeite doen om Frans te leren hé.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Stef_duracell : 7 oktober 2005 om 14:05.
Oud 7 oktober 2005, 14:03   #34
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Het meest trieste geval én toppunt vond ik toch wel 'Eurokids'. Niets tegen die kinderen op zich, maar die Lindsay. Met een Frans liedje had ze gewonnen. Ze woont in Wezembeek Oppem. Tot nader order nog altijd een Vlaams dorpje -maar voor hoelang-.
Ik werd zéér kwaad toen ik in de krant las Linsday: ik ga nu proberen Nederlands te leren.
Dat meiske is rond de 11 jaar, wóónt in een Vlaamse gemeente, maar vertikt het om Nederlands te spreken. Tot ze bijna niet anders kon.

Wálgelijk. Schaf de faciliteiten gewoon af. Splits BHV, teken de petitie: http://petitiononline.com/08091988
Probeer die Lindsay te vervlaamsen en ervan een Vlaminge te maken maar eerlijk gezegd denk ik niet dat het zal lukken.8)
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 14:11   #35
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Daarnet reed ik per fiets naar Schepdaal (slechts een km ver, nota bene), en ik werd tegengehouden door een koppel. "As-tu une cigarette pour nous?" was de vraag...

U weet niet hoe gelukkig u bent, Grellig. U woont immers in Vlaanderen, en ik op de Belgische grens...
Et tu en avais?
Oud 7 oktober 2005, 14:15   #36
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat Walen in Wallonistan blijven bij hun doorluchtige leider Di Rupo. Willen ze hier ook komen wonen: inburgeringsexamen!
Blijkbaar wenst de doorluchtige NVA'er een zo mogelijk nog betuttelender beleid te voeren dan Di Rupo.

Citaat:
So what? Als ze zich nu in het Frans wenst uit te drukken, dan doet ze dat toch gewoon? Over welke godstatus beschik jij wel niet om zo maar even te bepalen welke taal dat kind moet spreken?
Oud 7 oktober 2005, 14:18   #37
Slasty
Burgemeester

Slasty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En binnen 150 jaar engels, bende zielepoten.
Oud 7 oktober 2005, 14:20   #38
Stef_duracell
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slasty
En binnen 150 jaar engels, bende zielepoten.
Bedankt voor uw constructieve bijdrage tot dit topic.
Oud 7 oktober 2005, 14:20   #39
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Et tu en avais?
Bedelaars mogen minstens de moeite doen de taal van de streek te spreken. Zoniet: rien de knots.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 14:20   #40
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar wenst de doorluchtige NVA'er een zo mogelijk nog betuttelender beleid te voeren dan Di Rupo.

So what? Als ze zich nu in het Frans wenst uit te drukken, dan doet ze dat toch gewoon? Over welke godstatus beschik jij wel niet om zo maar even te bepalen welke taal dat kind moet spreken?
Exactement.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be