![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
|
> Elke zinnige mens die de tijd van zijn legerdienst niet heeft verspild. > > Ooit bruggen over een rivier gebouwd met je peleton? Met kranen en bulldozer > leren werken? Het brevet explosieven gehaald? Een schoorsteen gedynamiteerd? > Met een tank meegereden? Met een helicopter gevlogen? Een GP zo warm geschoten > dat je hem niet meer kon vasthouden? Verantwoordelijke officier geweest in > alarmfase Charlie over een wapendepot waar na middernacht een verdacht voertuig > wordt gesignaleerd? > > Enfin : heb je ooit het bevel gevoerd en gemerkt dat het je feitelijk goed > afging? > > Ik denk met graagte terug aan mijn legerdienst, aan het goede en het slechte. > Je maakt ervan wat je zelf wil, niemand geeft je cadeau's. Net als het leven > trouwens: je kan het verspillen, je kan er iets van maken. > > De ene maakt er iets van, neemt risico's en bouwt iets op. Een andere wil niet > terugdenken aan... meestal uit pure beschaamdheid. Rest dan nog te kankeren op > anderen die wel hun nek uitgestoken hebben en zichzelf te veklagen over de > gemiste kansen. Denk niet dat ik alleen jou met bovenstaande viseer. > > One makes his own luck. Niksnutten he Tom,hanekammen,jointrokers,werkschuwvanhungatgever s > > Tom - Who dares, wins! - De Moor > > > > |
|
|
#22 |
|
|
" de boskabouter" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > >> Elke zinnige mens die de tijd van zijn legerdienst niet heeft verspild. >> >> Ooit bruggen over een rivier gebouwd met je peleton? Met kranen en > bulldozer >> leren werken? Het brevet explosieven gehaald? Een schoorsteen > gedynamiteerd? >> Met een tank meegereden? Met een helicopter gevlogen? Een GP zo warm > geschoten >> dat je hem niet meer kon vasthouden? Verantwoordelijke officier geweest >> in >> alarmfase Charlie over een wapendepot waar na middernacht een verdacht > voertuig >> wordt gesignaleerd? >> >> Enfin : heb je ooit het bevel gevoerd en gemerkt dat het je feitelijk >> goed >> afging? >> >> Ik denk met graagte terug aan mijn legerdienst, aan het goede en het > slechte. >> Je maakt ervan wat je zelf wil, niemand geeft je cadeau's. Net als het > leven >> trouwens: je kan het verspillen, je kan er iets van maken. >> >> De ene maakt er iets van, neemt risico's en bouwt iets op. Een andere wil > niet >> terugdenken aan... meestal uit pure beschaamdheid. Rest dan nog te > kankeren op >> anderen die wel hun nek uitgestoken hebben en zichzelf te veklagen over >> de >> gemiste kansen. Denk niet dat ik alleen jou met bovenstaande viseer. >> >> One makes his own luck. > > Niksnutten he Tom,hanekammen,jointrokers,werkschuwvanhungatgever s in het kort ...sossen..... -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ (upgrade) http://www.snowleopard.org/ |
|
|
#23 |
|
|
de boskabouter <[email protected]> schreef:
> > > Elke keer ik mijn GP schiet, ben ik terug in het leger, > > > terug (iets) jonger. > > > > Walgelijk! Welk zinnig mens wil er nu terugdenken aan zijn > > legerdienst? > hebben ze je daar verkracht ??? Wat een rare vraag. Is het jou overkomen, dan? Enne, deed het pijn? Doet het nóg pijn? -- Vriendelijke GNUtjes, Pros http://users.skynet.be/ovo/ovo.html |
|
|
#24 |
|
|
Tom De Moor <[email protected]> schreef:
> > > Elke keer ik mijn GP schiet, ben ik terug in het leger, > > > terug (iets) jonger. > > > > Walgelijk! Welk zinnig mens wil er nu terugdenken aan zijn > > legerdienst? > Elke zinnige mens die de tijd van zijn legerdienst niet heeft verspild. > Ooit bruggen over een rivier gebouwd met je peleton? Met kranen en bulldozer > leren werken? ... Allez, je hebt daar een jaar gewerkt voor een appel en een ei. En je bent er nog trots op ook... ;-) > Tom - Who dares, wins! - De Moor Tom - de grootste blufkont van bepol - gaat er prat op, dat hij z'n dienst deed bij het *Belgisch* leger; hoeveel lager kan je nog zakken? -- Vriendelijke GNUtjes, Pros http://users.skynet.be/ovo/ovo.html |
|
|
#25 |
|
|
In article <434698FD@bifrost>, [email protected] says...
> Tom De Moor <[email protected]> schreef: > > > > > Elke keer ik mijn GP schiet, ben ik terug in het leger, > > > > terug (iets) jonger. > > > > > > Walgelijk! Welk zinnig mens wil er nu terugdenken aan zijn > > > legerdienst? > > > Elke zinnige mens die de tijd van zijn legerdienst niet heeft verspild. > > > Ooit bruggen over een rivier gebouwd met je peleton? Met kranen en bulldozer > > leren werken? ... > > Allez, je hebt daar een jaar gewerkt voor een appel en een ei. > En je bent er nog trots op ook... ;-) 1. Ik noem dat niet werken. Ik kon niet op een eervolle manier onder mijn legerdienst uit en heb er het beste van gemaakt. 2. Ik had daarnaast een full time, betaalde job als informaticus in een bank waar ik door weekend-dienst mijn volledig weekrooster vol kreeg. 3. Vanaf de 5-de maand had ik als KRO een wedde, niet eens zoveel verschillend van je pensioen nu. Na 13-de maand werd het sterretje goud en was de verloning meer dan je pensioen. 4. Door de combinatie van mijn diploma (je weet wel: dat stukje papier dat jij nooit had) en wat ik bij de Genie met de ogen gepikt had, kon ik een statuaire job "for life" opzeggen na mijn legerdienst en beginnen in een ingenieursfirma aan een maandwedde waar de dotcom-boys jaloers op waren en wat jij nooit gespaard kreeg op 1 jaar. 5. Ik ben trots en hoef nergens spijt van te hebben. Als er kansen geboden werd, nam ik de uitdaging aan. Jij kan lullen over nucleaire onderzeeëers , ik ben erin geweest. Jij kan lullen over Stalin-orgel, ik heb een lanceertoren voor het US-leger rechtgezet. Jij kan lullen over kernenergie, ik heb de loadout/roll-in van de condensors in Doel gedaan en het eerste Mox-transport van NTL. Lul maar over Afrika, ik heb de lijken zien drijven in de Congo-stroom en heb in de ijzeren villa van Mobutu in Gwadolite gewerkt. In tegenstelling tot jou bracht me dat geen windeieren op. > > > Tom - Who dares, wins! - De Moor > > Tom - de grootste blufkont van bepol - gaat er prat op, dat hij > z'n dienst deed bij het *Belgisch* leger; hoeveel lager kan je > nog zakken? > > > Bedoel dat ik mij zou moeten schamen voor 15 maand legerdienst zoals jij je schaamt voor de laatste 40-50 jaar van je leven? Het is niet winnen of verliezen dat telt, maar de uitdaging aangaan. Voel je vrij om verder te kniezen over alle niet-gedurfde opportuniteiten en blijf de processie met je donderbuks als hoogtepunt van je leven te beschouwen. Tom De Moor |
|
|
#26 |
|
|
"Tom De Moor" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > In article <434698FD@bifrost>, [email protected] says... >> Tom De Moor <[email protected]> schreef: >> >> > > > Elke keer ik mijn GP schiet, ben ik terug in het leger, >> > > > terug (iets) jonger. >> > > >> > > Walgelijk! Welk zinnig mens wil er nu terugdenken aan zijn >> > > legerdienst? >> >> > Elke zinnige mens die de tijd van zijn legerdienst niet heeft verspild. >> >> > Ooit bruggen over een rivier gebouwd met je peleton? Met kranen en >> > bulldozer >> > leren werken? ... >> >> Allez, je hebt daar een jaar gewerkt voor een appel en een ei. >> En je bent er nog trots op ook... ;-) > > 1. Ik noem dat niet werken. Ik kon niet op een eervolle manier onder mijn > legerdienst uit en heb er het beste van gemaakt. > > 2. Ik had daarnaast een full time, betaalde job als informaticus in een > bank > waar ik door weekend-dienst mijn volledig weekrooster vol kreeg. > > 3. Vanaf de 5-de maand had ik als KRO een wedde, niet eens zoveel > verschillend > van je pensioen nu. Na 13-de maand werd het sterretje goud en was de > verloning > meer dan je pensioen. > > 4. Door de combinatie van mijn diploma (je weet wel: dat stukje papier dat > jij > nooit had) en wat ik bij de Genie met de ogen gepikt had, kon ik een > statuaire > job "for life" opzeggen na mijn legerdienst en beginnen in een > ingenieursfirma > aan een maandwedde waar de dotcom-boys jaloers op waren en wat jij nooit > gespaard kreeg op 1 jaar. > > 5. Ik ben trots en hoef nergens spijt van te hebben. Als er kansen geboden > werd, nam ik de uitdaging aan. > > Jij kan lullen over nucleaire onderzeeëers , ik ben erin geweest. Jij kan > lullen over Stalin-orgel, ik heb een lanceertoren voor het US-leger > rechtgezet. > Jij kan lullen over kernenergie, ik heb de loadout/roll-in van de > condensors in > Doel gedaan en het eerste Mox-transport van NTL. Lul maar over Afrika, ik > heb > de lijken zien drijven in de Congo-stroom en heb in de ijzeren villa van > Mobutu > in Gwadolite gewerkt. > > In tegenstelling tot jou bracht me dat geen windeieren op. > >> >> > Tom - Who dares, wins! - De Moor >> >> Tom - de grootste blufkont van bepol - gaat er prat op, dat hij >> z'n dienst deed bij het *Belgisch* leger; hoeveel lager kan je >> nog zakken? >> >> >> > Bedoel dat ik mij zou moeten schamen voor 15 maand legerdienst zoals jij > je > schaamt voor de laatste 40-50 jaar van je leven? > > Het is niet winnen of verliezen dat telt, maar de uitdaging aangaan. Voel > je > vrij om verder te kniezen over alle niet-gedurfde opportuniteiten en blijf > de > processie met je donderbuks als hoogtepunt van je leven te beschouwen. > Maar TDM toch, wat ben je wreed vandaag. Nee, ik kan het niet goedkeuren wat je hier doen, zo een mens afmaken ! ;-)) -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ (upgrade) http://www.snowleopard.org/ |
|
|
#27 |
|
|
[Tom bij den troep] > > Allez, je hebt daar een jaar gewerkt voor een appel en een ei. > > En je bent er nog trots op ook... ;-) > 1. Ik noem dat niet werken. Ik kon niet op een eervolle manier onder mijn > legerdienst uit en heb er het beste van gemaakt. > 2. Ik had daarnaast een full time, betaalde job als informaticus in een bank > waar ik door weekend-dienst mijn volledig weekrooster vol kreeg. > 3. Vanaf de 5-de maand had ik als KRO een wedde, niet eens zoveel verschillend > van je pensioen nu. Na 13-de maand werd het sterretje goud en was de verloning > meer dan je pensioen... Tom, als het op bluffen aankomt, zal ik het nooit van je winnen; niemand in deze NG trouwens. Maar je blijft --op jouw manier-- een charmant manneke... ;-) -- Vriendelijke GNUtjes, Pros http://users.skynet.be/ovo/ovo.html |
|
|
#28 |
|
|
In article <43474E07@bifrost>, [email protected] says...
> > > 3. Vanaf de 5-de maand had ik als KRO een wedde, niet eens zoveel verschillend > > van je pensioen nu. Na 13-de maand werd het sterretje goud en was de verloning > > meer dan je pensioen... > > Tom, als het op bluffen aankomt, zal ik het nooit van je winnen; > niemand in deze NG trouwens. > Maar je blijft --op jouw manier-- een charmant manneke... ;-) > > > Het weggeknipte was anders de kern: "Moet ik mij schamen om 15 maand "verloren" tijd, zijnde mijn legerdienst, zoals jij je schaamt voor de laatste 40-45 jaar? " Ik laat maar in het midden wat ik over jou denk. Net zoals ik niet intertijd onder mijn legerdienst uit kon, kan ik nu (nog) niet verhinderen dat 90% van mijn arbeid gestolen wordt om jullie soort te laten leven. Duren is een mooie stad, Blijven Duren is echter stukken beter. Tom De Moor |
|
|
#29 |
|
|
> > Tom, als het op bluffen aankomt, zal ik het nooit van je winnen; > > niemand in deze NG trouwens. > > Maar je blijft --op jouw manier-- een charmant manneke... ;-) > Het weggeknipte was anders de kern: > "Moet ik mij schamen om 15 maand "verloren" tijd, zijnde mijn legerdienst, Je dient je te schamen, omdat je die legerdienst ophemelt, als ware het iets om fier op te zijn. Maar ja, een kinderhand is gauw gevuld, nietwaar... > zoals > jij je schaamt voor de laatste 40-45 jaar? " Waarom zou ik me schamen? Ik ben in 1963 beginnen werken. En, buiten dat verloren jaar bij den troep, geen dag werkloos geweest. > Ik laat maar in het midden wat ik over jou denk. Net zoals ik niet intertijd > onder mijn legerdienst uit kon, kan ik nu (nog) niet verhinderen dat 90% van > mijn arbeid gestolen wordt om jullie soort te laten leven. 90% nog wel? ;-) Trek het je niet aan. Als je honger hebt, mag je altijd langskomen voor een boterham en een tas koffie... -- Vriendelijke GNUtjes, Pros http://users.skynet.be/ovo/ovo.html |
|
|
#30 |
|
|
"Pros Robaer" <[email protected]> schreef in bericht news:4348CEB9@bifrost... > Tom De Moor <[email protected]> schreef: > > > > Tom, als het op bluffen aankomt, zal ik het nooit van je winnen; > > > niemand in deze NG trouwens. > > > Maar je blijft --op jouw manier-- een charmant manneke... ;-) > > > Het weggeknipte was anders de kern: > > > "Moet ik mij schamen om 15 maand "verloren" tijd, zijnde mijn legerdienst, > > Je dient je te schamen, omdat je die legerdienst ophemelt, als > ware het iets om fier op te zijn. Maar ja, een kinderhand is > gauw gevuld, nietwaar... > > > zoals > > jij je schaamt voor de laatste 40-45 jaar? " > > Waarom zou ik me schamen? Ik ben in 1963 beginnen werken. > En, buiten dat verloren jaar bij den troep, geen dag werkloos > geweest. > > > Ik laat maar in het midden wat ik over jou denk. Net zoals ik niet intertijd > > onder mijn legerdienst uit kon, kan ik nu (nog) niet verhinderen dat 90% van > > mijn arbeid gestolen wordt om jullie soort te laten leven. > > 90% nog wel? ;-) > Trek het je niet aan. Als je honger hebt, mag je altijd > langskomen voor een boterham en een tas koffie... > Tommie eet alleen 'pateekes' ! WN. |
|
|
#31 |
|
|
Wisenose <[email protected]> schreef:
> "Pros Robaer" <[email protected]> schreef in bericht > news:4348CEB9@bifrost... > > Tom De Moor <[email protected]> schreef: > > > Ik laat maar in het midden wat ik over jou denk. Net zoals ik niet > intertijd > > > onder mijn legerdienst uit kon, kan ik nu (nog) niet verhinderen > dat 90% van > > > mijn arbeid gestolen wordt om jullie soort te laten leven. > > > > 90% nog wel? ;-) > > Trek het je niet aan. Als je honger hebt, mag je altijd > > langskomen voor een boterham en een tas koffie... > > > Tommie eet alleen 'pateekes' ! Ach, Tommygun mag al blij zijn, dat hij geen tienden aan mijnheer pastoor meer moet betalen. Dan bleef er helemaal niets meer over van zijn "arbeid"... -- Vriendelijke GNUtjes, Pros Op http://users.skynet.be/ovo/Nieuw.html De Reuskensstoet te Antwerpen. Deze stoet dateert feitelijk uit het jaar 1520 toen Keizer Karel tot keizer werd uitgeroepen. |