Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Moet er een Nieuw Europa van de europese culturen komen?
Ja, weg met de EU, hoe rapper hoe liever 13 61,90%
Nee, ik ben autochtoon Europeaan en de EU is beter dan een Europa van de Europese Culturen 7 33,33%
Nee ik ben Turk, Europa kan niet zonder Turkije. 0 0%
Nee ik ben Marokkaan en als Turkije bij de EU mag, waarom de Maroc dan ni? 1 4,76%
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2005, 11:25   #21
VSAP
Vreemdeling

VSAP's schermafbeelding

Stuur een bericht via Yahoo naar VSAP
Standaard

Wel in mij ogen is de EU ontstaan direct na WOII om te voorkomen dat de moffen nog eens zouden binnenvallen. In andermans ogen betekent dat natuurlijk heel veel. De dag van vandaag wil iedereen bij de EU horen omwille van de "voordelen" die er worden geboden. Een goede voorbeeld hiervan is Bulgarije. Ons land zit vol met Bulgaren omdat de grenzen voor hen nu open zijn. Was dat een verstandige beslissing? Ik weet het niet. Dat moeten de EU inwoners uitmaken maar naar hen wordt er toch niet geluisterd. Ik ben geen racist maar ik moet er wel bij vermelden dat zelfs de gastarbeiders die in de jaren 70 naar hier kwamen, klachten hebben over Bulgaren dus ik denk dat het echt een probleem is maar wie zal naar ons luisteren wij zijn toch de "simpele" burger!
Mensen als het puntje bij paaltje komt moet je zorgen voor je eigen haagje. Remember the invasion of Irak by the Americans. Wel, zeg mij wat heeft de EU ertegen kunnen doen? Tegenwoordig strijden ze voor vrede, Vrede mijn voeten ja! Het is niets anders dan een fantsyclub van hogepieten die om de week een praatje houden bij de haard![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by VSAP on 14-10-2005 at 12:32
Reason: spelling
--------------------------------

Wel in mij ogen is de EU ontstaan direct na WOII om te voorkomen dat de moffen nog eens zouden binnenvallen. In andermans ogen betekent dat natuurlijk heel veel. De dag van vandaag wil iedereen bij de EU horen omwille van de "voordelen" die er worden geboden. Een goede voorbeeld hiervan is Bulgarije. Ons land zit vol met Bulgaren omdat de grenzen voor hen nu open zijn. Was dat een verstandige beslissing? Ik weet het niet. Dat moeten de EU inwoners uitmaken maar naar hen wordt er toch niet geluisterd. Ik ben geen racist maar ik moet er wel bij vermelden dat zelfs de gastarbeiders die in de jaren 70 naar hier kwamen, klachten hebben over Bulgaren dus ik denk dat het echt een probleem is maar wie zal naar ons luisteren wij zijn toch de "simpele" burger!
Mensen als het puntje bij paaltje komt moet je zorgen voor je eigen haagje. Remember the invasion of Irak by the Americans. Wel, zeg mij wat heeft de EU ertegen kunnen doen? Tegenwoordig strijden ze voor vrede, Vrede mijn voeten ja! Het is niets anders dan een fantsyclub van hogepieten die om de week een praatje houden bij de haard![/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by VSAP on 14-10-2005 at 12:26
Reason: spelling

Wel in mij ogen is de EU ontstaan direct na WOII om te voorkomen dat de moffen nog eens zouden binnenvallen. In andermans ogen betekent dat natuurlijk heel veel. De dag van vandaag wil iedereen bij de EU horen omwille van de "voordelen" die er worden geboden. Een goede voorbeeld hiervan is Bulgarije. Ons land zit vol met Bulgaren omdat de grenzen voor hen nu open zijn. Was dat een verstandige beslissing? Ik weet het niet. Dat moeten de EU inwoners uitmaken maar naar hen wordt er toch niet geluisterd. Ik ben geen racist maar ik moet er wel bij vermelden dat zelfs de gastarbeiders die in de jaren 70 naar hier kwamen, klachten hebben over Bulgaren dus ik denk dat het echt een probleem is maar wie zal naar ons luisteren wij zijn toch de "simpele" burger![/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Wel in mij ogen is de EU ontstaan direct na WOII om te voorkomen dat de moffen nog eens zouden binnenvallen. In andermans ogen betekent dat natuurlijk heel veel. De dag van vandaag wil iedereen bij de EU horen omwille van de "voordelen" die er worden geboden. Een goede voorbeeld hiervan is Bulgarije. Ons land zit vol met Bulgaren omdat de grenzen voor hen nu open zijn. Was dat een verstandige beslissing? Ik weet het niet. Dat moeten de EU inwoners uitmaken maar naar hen wordt er toch niet geluistert. Ik wil ben geen racist maar ik moet er wel bij vermelden dat zelfs de gastarbeiders die in de jaren 70 naar hier kwamen, klachten hebben over Bulgaren dus ik denk dat het echt een probleem is maar wie zal naar ons luisteren wij zijn toch de "simpele" burger![/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door VSAP : 14 oktober 2005 om 11:32. Reden: spelling
VSAP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2005, 14:05   #22
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Nachtuil
Met een te sterk Frankrijk in de EU mogen we de Vlaamse onafhankelijkheid vergeten.

PS.Het ideale ware natuurlijk een unie tussen gelijkwaardige leden, voor zovere zoiets mogelijk is. Maar het is nu een maal zo dat de grote EU-leden(Frankrijk, UK, Duitsland,...) altijd een invloed willen uitoefenen op de kleine.
Misschien is het wel omdat ik een grens-bewoner ben....maarre...van Frankrijk hebben we hier geen last hoor
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2005, 14:10   #23
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer
Het is een publiek geheim dat de Fransen een "noodplan" hebben om Wallonië aan te hechten, maar ze zullen het uiteenvallen van België niet tegenhouden.
Laat ons dan helpen hiermee 8)

Als we sluw spelen krijgt Vlaanderen misschien een hoekje Zuid-Vlaanderen (Met als centrum St-Winoxbergen ) terug
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 21:01   #24
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
Laat ons dan helpen hiermee 8)

Als we sluw spelen krijgt Vlaanderen misschien een hoekje Zuid-Vlaanderen (Met als centrum St-Winoxbergen ) terug
En Rijssel dan?
Oud 23 oktober 2005, 13:47   #25
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard Leve Europa!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Wat stelt Europa - de EU bedoel ik dan - vandaag de dag eigenljk nog voor?

De Amerikanen spreken samen met de Engelsen, die zelfs niks van de Euro moeten hebben, af om de toetreding van Turkije door de strot van de Europese bevolkingen te duwen.

Wat voor zin heeft zo'n Europa nog? Als het niks anders meer is dan het speeltje van Amerikanen en Europahatende Engelsen? Als Europa enkel maar dient om bespeeld en uitgezogen en gekoloniseerd te worden door de megakapitalisten?

Wordt het daarom niet tijd om een Nieuw Europa te doen oprijzen uit de asse van het oude? Een Europa dat niet staat voor een vormeloze vlek op de aardbol die naar believen kan geëxploiteerd worden door Amerikanen en Arabieren, maar een Europa dat in de eerste plaats staat voor een vereniging van de talrijke diverse culturen die Europa rijk is?

Wordt het geen tijd om uit het door de Europarasieten gedomineerde EU te stappen? Geen Europa van het Geld, maar een

[SIZE=4]Europa van de Europese Culturen[/SIZE]?[edit]
[SIZE=1]Edit:[/SIZE]
[SIZE=1]After edit by Wreker on 06-10-2005 at 22:27
Reason:

De Amerikanen spreken samen met de Engelsen, die zelfs niks van de Euro moeten hebben, af om de toetreding van Turkije door de strot van de Europese bevolkingen te duwen.

Wat voor zin heeft zo'n Europa nog? Als het niks anders meer is dan het speeltje van Amerikanen en Europahatende Engelsen? Als Europa enkel maar dient om bespeeld en uitgezogen en gekoloniseerd te worden door de megakapitalisten?

Wordt het daarom niet tijd om een Nieuw Europa te doen oprijzen uit de asse van het oude? Een Europa dat niet staat voor een vormeloze vlek op de aardbol die naar believen kan geëxploiteerd worden door Amerikanen en Arabieren, maar een Europa dat in de eerste plaats staat voor een vereniging van de talrijke diverse culturen die Europa rijk is?

Wordt het geen tijd om uit het door de Europarasieten gedomineerde EU te stappen? Geen Europa van het Geld, maar een

[SIZE=4]Europa van de Europese Culturen[/SIZE]?[/SIZE]

[SIZE=1]Before any edits, post was:

De Amerikanen spreken samen met de Engelsen, die zelfs niks van de Euro moetne hebben, af om de toetreding van Turkije door de strot van de Europese bevolkingen te duwen.

[SIZE=4]Europa van de Europese Culturen[/SIZE]?[/SIZE]
[/edit]
Voor een groot, sterk Europa, zowel op ekonomisch als militair gebied, waar alle grote en supergrote bedrijven niet genationaliseerd maar "ge-eurpeaniseerd "zijn, het grootgrondbezit afgeschaft, maar waar alles gedaan word om de kleine en gemiddelde bedrijven te bevoordelen en aan te moedigen.Een goed sociaalwettenstelsel voor alle europeanen, een gelijk minimumloon, en, belangrijk, een goed uitgebouwd terugkeer-beleid voor alle moslim-bevolkingsgroepen, waar ze ook vandaan komen, Turkije, magreb of weet ik veel.Turkije en Rusland worden gepriveligieerde bondgenoten, zoals nu reeds en nog wat meer.De Engelsen kiezen ronduit VOOR Europa, of plaatsen zich er buiten, en de States bemoeien zich met hun eigen zaken en doen wat water in hun wijn.Bvb.een president Bush die hier komt vertellen dat we de Turken erbij moeten nemen!Zo een lef, deze zatlap!Waar bemoeit die zich mee.Bij hem thuis bouwen ze duizenden kms. prikkeldraad-omheiningen om de Mexikanen buiten te houden, en die komen dan nog omdat ze niks meer te vreten hebben sinds Amerika hun maïs-industrie vernietigd heeft met hun protectionisme voor amerikaanse maïs produkteurs.In Mexiko eet nu alleman maïs die uit de States komt.Dat ze Mexiko maar tot hun 53ste staat maken , daarna kan Bush lesjes komen geven als hij wil, maar zelfs dan moet er naar de Amerikanen niet meer geluisterd worden
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be