Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2005, 09:26   #21
bie6601
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Tewerkstelling onder druk van het werkvolk en de vakbond, dat kan enkel 'werken' in de Rode Paradijzen, het Walenland en onze staatsinstellingen...
Nee als er werkvolk verdwijnt en er komt niemand in de plaats maar de productie wordt wel elk jaar meer en de baas weigert van nog volk aan te nemen terwijl zijn winst jaar na jaar stijgt en het volk op de tippen van hun tenen lopen omdat ze onderbemant zijn hoe zou jij het dan oplossen .
Ideetje mischien ?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by bie6601 on 13-10-2005 at 10:27
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Tewerkstelling onder druk van het werkvolk en de vakbond, dat kan enkel 'werken' in de Rode Paradijzen, het Walenland en onze staatsinstellingen...
Nee als er werkvolk verdwijnt en er komt niemand in de plaats maar de productie wordt wel elk jaar meer en de baas weigert van nog volk aan te nemen terwijl zijn winst jaar na jaar stijgt en het volk op de tippen van hun tenen lopen omdat ze onderbemant zijn hoe zou jij het dan oplossen .
Ideetje mischien ?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Ideetje mischien ?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door bie6601 : 13 oktober 2005 om 09:27.
bie6601 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 09:38   #22
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bie6601
Nee als er werkvolk verdwijnt en er komt niemand in de plaats maar de productie wordt wel elk jaar meer en de baas weigert van nog volk aan te nemen terwijl zijn winst jaar na jaar stijgt en het volk op de tippen van hun tenen lopen omdat ze onderbemand zijn hoe zou jij het dan oplossen .
Ideetje mischien ?
Is het een grote onderneming? Een multi? Aandeelhouders (en wie)?
Extreem hoge winsten? Worden de winsten aangewend voor nieuwe investeringen?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 09:43   #23
Chrisis
Provinciaal Statenlid

Chrisis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Chipie toch... winsten investeren? Naar het buitenlandse moederbedrijf bedoel je en dan daarmee andere verlieslatende bedrijven kopen om te acid-strippen en de winstgevende takken naar 'Communistisch' China te brengen...
Arme rooie rakkers, ik beklaag jullie kinderen en kleinkinderen als jullie zo doorgaan met de gewilde blindheid.

Chip? Gaan we samen in de politiek?
Oud 13 oktober 2005, 09:52   #24
bie6601
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Is geen multi en de winsten waren wel heel hoog .
Want dat is achteraf gebleken toen de vakbond die ook onder druk heeft opgevraagt omdat ze ze niet wouden vrijgeven .
En nieuwe investeringen zijn er gedaan maar daarom werd de werkdruk ook zo hoog en na al die investeringen bleef er toch nog een hoge winst over .
Oud 13 oktober 2005, 09:56   #25
bie6601
Lokaal Raadslid

Standaard

interimarbeiders ja die hebben we genoeg zien paseren en die mensen verdienen ook van werk te hebben maar al bij al is het zo de ene week is het die persoon en de andere week weer een andere en die mensen doen zo hard hun best maar krijgen gewoon niet de kans om te blijven en dan zitten we ook nog met het probleem dat de interimarbeiders op sommige plaatsen niet mogen worden ingezet omdat deze plaats een opleiding binnen het bedrijf vereist .

dus soms is verlof nemen ook niet zo vanzelf sprekend .
Oud 13 oktober 2005, 11:35   #26
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Want dat is achteraf gebleken toen de vakbond die ook onder druk heeft opgevraagt omdat ze ze niet wouden vrijgeven .
En nieuwe investeringen zijn er gedaan maar daarom werd de werkdruk ook zo hoog en na al die investeringen bleef er toch nog een hoge winst over .
En wie zijn de aandeelhouders?
Hoeveel bedraagt de winst tov het ingezet kapitaal?
Zijn er nog voorzieningen gepland?

Het is onbegrijpelijk dat een vakbond dat onder druk heeft opgevraagd, gezien de balansen openbaar zijn...

Wss bent U de mening toegedaan dat de vakbond beter de leiding van het bedrijf zou op zich nemen, ten einde zeker te zijn dat er geen winsten meer zijn?!

Wees blij dat uw firma nog winsten maakt en investeert...[edit]
[size=1]After edit by CHIPIE on 13-10-2005 at 12:37
Reason:

Citaat:

Het is onbegrijpelijk dat een vakbond dat onder druk heeft opgevraagd, gezien de balansen openbaar zijn...

Wss bent U de mening toegedaan dat de vakbond beter de leiding van het bedrijf zou op zich nemen, ten einde zeker te zijn dat er geen winsten meer zijn?!

Wees blij dat uw firma nog winsten maakt en investeert...[/size]

Citaat:

Wss bent U de mening toegedaan dat de vakbond beter de leiding van het bedrijf zou op zich nemen, ten einde zeker te zijn dat er geen winsten meer zijn?! [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Chipie : 13 oktober 2005 om 11:37.
Oud 13 oktober 2005, 12:32   #27
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Dat was mijn vraag niet ancapa.Mijn vraag is:waar is het geld naar toe dat de bedrijven jaarlijks overhouden dmv de lastenverlagingen die al een paar jaar bezig zijn?Investeren doen ze niet,dat is aan de werkloosheidsstatistieken te zien en dit is toch eigenlijk de bedoeling van de lastenverlagingen.
vraag het aan de boekhouders de investeringen moeten toch gedaan geweest zijn vooral in machines en niet in mensen die staken...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 13:06   #28
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Als een bedrijf een winst boekt van 10 miljoen euro, maar dit slechts een rendement van 0,5% vertegenwoordigd doet een bedrijf het meestal relatief slecht, zeker als het een beursgenoteerd bedrijf is. .

Absolute winstbedragen zijn vaak erg bedrieglijk.

Als u 1,25% op uw spaarrekening krijgt als interest en de bank ernaast biedt 5%, dan bent u weg. Hetzelfde geldt in zekere zin voor bedrijven.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 17:31   #29
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het allemaal nogal populistisch...
Indien men morgen in uw gemeente U een belasting oplegt van 80% van uw inkomen ('t is maar een simplistisch voorbeeld) en U zegt 'Ik pak hier mijn biezen en ga in Bokrijk, waar het trouwens rustig is, wonen'... Uw gemeente merkt dat de meeste van plan zijn dit te doen en beslist (volgens mij wijselijk) de belastingen bevoorbeeld naar 50% te brengen, gaat U dan denken dat U 30% winst gemaakt hebt... Ik persoonlijk zou denken dat ik voor 30% minder bestolen ben...
Nee CHIPIE,dat doe ik niet!Op dat gebied ben ik nogal nationalistisch,ben hier geboren en ik zal hier sterven.Ik laat me daar niet aan kennen in tegenstelling tot andere.

Sommige willen voor geld alles doen,bij deze lichting behoort deze jongen niet.

Ik zou eerder de strijd aanbinden om de belasting dan te verlagen tot het niveau van Bokrijk.Maar vertrekken?NO WAY.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 17:39   #30
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Wees blij dat uw firma nog winsten maakt en investeert...
Idd,daar mogen we blij voor zijn,alleen is dit eerder een uitzondering dan een algemene regel.

Bedrijven investeren niet meer,ze zitten in een afwachtende houding.Ze laten de regering het rad voor de ogen draaien.

Die jongens van het VBO mogen wel sympathiek overkomen,maar het zijn gladde jongens CHIPIE,goed onthouden.

Novalis
Oud 13 oktober 2005, 18:08   #31
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee CHIPIE,dat doe ik niet!Op dat gebied ben ik nogal nationalistisch,ben hier geboren en ik zal hier sterven.Ik laat me daar niet aan kennen in tegenstelling tot andere.

Sommige willen voor geld alles doen,bij deze lichting behoort deze jongen niet.

Ik zou eerder de strijd aanbinden om de belasting dan te verlagen tot het niveau van Bokrijk.Maar vertrekken?NO WAY.
Ook niet als U, omwille van die belasting, verplicht bent uw woning te verkopen om aan al uw verplichtingen te voldoen?
U zou dus de toekomst van uw vriendin (en kinderen) naar de vaantjes helpen omdat U een keikop bent?...
Nogal een geluk dat U geen ondernemer (wat niet hetzelfde is als werkgever) bent...
Oud 13 oktober 2005, 18:09   #32
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Idd,daar mogen we blij voor zijn,alleen is dit eerder een uitzondering dan een algemene regel.

Bedrijven investeren niet meer,ze zitten in een afwachtende houding.Ze laten de regering het rad voor de ogen draaien.

Die jongens van het VBO mogen wel sympathiek overkomen,maar het zijn gladde jongens CHIPIE,goed onthouden.
Persoonlijk (ik zeg wel degelijk persoonlijk) denk ik dat we veel meer schrik moeten hebben voor onze stalinistische zakbonden dan voor die gladde jongens...
Oud 13 oktober 2005, 19:13   #33
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Ook niet als U, omwille van die belasting, verplicht bent uw woning te verkopen om aan al uw verplichtingen te voldoen?
U zou dus de toekomst van uw vriendin (en kinderen) naar de vaantjes helpen omdat U een keikop bent?...
Nogal een geluk dat U geen ondernemer (wat niet hetzelfde is als werkgever) bent...
Nee,ook niet als ik mijn woning moet verkopen.

Weet je wat ik wel zou doen dan,de mannen aanpakken die voor deze belastingsverhoging hebben gezorgd en al dan niet met fysiek geweld.

Dont fuck with me ore my family ore my friends.

Novalis
Oud 13 oktober 2005, 19:17   #34
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Persoonlijk (ik zeg wel degelijk persoonlijk) denk ik dat we veel meer schrik moeten hebben voor onze stalinistische zakbonden dan voor die gladde jongens...
De vakbonden doen wat ze denken dat goed is en het patronaat doet wat zij denken dat goed is.Daar steek ik mijn neus niet tussen,het gaat om het feit dat er rechtvaardigheid en respect voor het milieu bij de meeste mensen ontbreekt.

En dat ik steeds verwijs naar oosterse wijsheid,vooral tibetanen,komt door het feit dat deze mensen een ongeloofelijk respect hadden(en hebben) voor al wat leeft.Ze hebben een zeer diepzinnige filosofie en deze bron moet behouden blijven voor zoekers en mensen die een diepere waarde zoeken in het leven.Ik laat me niet manipuleren door deze op consumptiegerichte maatschappij.Voor mij betekent het leven veel meer dan een strijd tegen de vakbonden of het goedpraten van kapitalistische strekkingen.

Novalis
Oud 13 oktober 2005, 19:20   #35
Chrisis
Provinciaal Statenlid

Chrisis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee,ook niet als ik mijn woning moet verkopen.

Weet je wat ik wel zou doen dan,de mannen aanpakken die voor deze belastingsverhoging hebben gezorgd en al dan niet met fysiek geweld.

Dont fuck with me ore my family ore my friends.
Als je engels gebruikt kan je het dan ook beter leren schrijven?
Don't fuck with me, my family nor my friends. Veel juister!

Bovendien, geweld bestrijden met geweld leidt enkel tot meer geweld, vraag maar aan de winnaar van de Nobelprijs dezes jare...

Getekend,
Uw leraar Engels.
Oud 13 oktober 2005, 19:24   #36
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrisis

Bovendien, geweld bestrijden met geweld leidt enkel tot meer geweld, vraag maar aan de winnaar van de Nobelprijs dezes jare...

Getekend,
Uw leraar Engels.
Wie gaat mij vertellen wat juist is en wat niet juist is Chrisis?Degene die denkt de waarheid in pacht te hebben staat spiritueel nog niet ver.hahaha

Grapje hoor!

Bedankt voor u correctie.[edit]
[size=1]After edit by Grellig on 13-10-2005 at 20:26
Reason:

Citaat:

Getekend,
Uw leraar Engels.
Wie gaat mij vertellen wat juist is en wat niet juist is Chrisis?Degene die denkt de waarheid in pacht te hebben staat spiritueel nog niet ver.hahaha

Grapje hoor!

Bedankt voor u correctie.[/size]

Citaat:

Getekend,
Uw leraar Engels.
Wie gaat mij vertellen wat juist is en wat niet juist is Chrisis.Degene die denkt de waarheid in pacht te hebben staat spiritueel nog niet ver.hahaha

Grapje hoor!

Bedankt voor u correctie.[/size]
[/edit]

Novalis

Laatst gewijzigd door Grellig : 13 oktober 2005 om 19:26.
Oud 13 oktober 2005, 19:28   #37
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Kristof Miele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een goede zaak,maar laten we dan aub ook controleren of dat de bedrijven aandacht schenken voor het creëren van jobs."Voor wat hoort wat".

Maar deze morgen op Ter Zake vertelde onze minister dat het onmogelijk is om deze controle uit te voeren(creëren van jobs).

Persoonlijk vind ik dit toch wel zeer belangrijk aangezien deze lastenverlaging voor bedrijven een bedoeling heeft nl investeringen.

Maar ja,de bedrijven kunnen dus ook rustig genieten van de lastenverlaging en het geld dat ze hiermee overhouden spenderen aan persoonlijke rijkdom..........

Of hoe rijken rijker worden en armen armer.
Investeren heeft tijd nodig. Je kunt niet verlangen dat het geld van de lastenverlagingen meteen wordt opgesoupeerd aan de verhoging van de lonen of aan de het aantrekken van nieuwe krachten.
Doe je dat toch, dan wordt evenveel werk gedaan door minder mensen en dat kan de bedoeling niet zijn in het kader van het optrekken van de productiviteit. Je werft pas mensen aan als de vraag aantrekt.
Lastenverlagingen worden doorgevoerd om ervoor te zorgen dat arbeid niet overdreven duur is en in de eerste plaats dus om bedrijven hier te houden en er in de tweede plaats nieuwe aan te trekken. En dat creëert dan weer jobs.
Kristof Miele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 19:37   #38
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Miele
Investeren heeft tijd nodig. Je kunt niet verlangen dat het geld van de lastenverlagingen meteen wordt opgesoupeerd aan de verhoging van de lonen of aan de het aantrekken van nieuwe krachten.
Doe je dat toch, dan wordt evenveel werk gedaan door minder mensen en dat kan de bedoeling niet zijn in het kader van het optrekken van de productiviteit. Je werft pas mensen aan als de vraag aantrekt.
Lastenverlagingen worden doorgevoerd om ervoor te zorgen dat arbeid niet overdreven duur is en in de eerste plaats dus om bedrijven hier te houden en er in de tweede plaats nieuwe aan te trekken. En dat creëert dan weer jobs.
Dat wil dus zeggen dat we aan welvaart moeten inboeten om de bedrijven hier te houden?
Laten we niet vergeten dat het geld van de lastenverlagingen ergens vandaan moete komen,en komt het niet van de bedrijven wat nu het geval is want er wordt een geste gedaan in hun richting,dan komt het zeker en vast van de arbeidersklasse.

Als het zo verder gaat moeten we over een tiental jaren nog geld bijleggen om te kunnen werken.

Want laten we wel wezen,als een bedrijf de produktie kon laten draaien zonder arbeiders,dan deden ze het.Bedrijven zijn geen liefdadigheidsinstellingen,als het moet wordt er over lijken gegaan.

Novalis
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be