![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 9. Ieder moet zijn eigen steentje bijdragen door zo weinig mogelijk te verkwisten. De overheid moet de burger meer motiveren en bewust maken.
De industrie is wellicht de grootste vervuiler maar kan zijn vervuiling beter onder controle houden. Grote bedrijven hebben hun eigen waterzuiveringsinstallaties bijvoorbeeld. Verwarmen met elektriciteit zou kunnen aangemoedigd worden. Centrales vervuilen natuurlijk ook maar uitlaatgassen aan één schouw zijn gemakkelijker te reinigen dan aan duizenden schouwen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het belangrijkste milieuprobleem is eigenlijk de auto. Al de rest is eigenlijk gerommel in de marge.
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge spaart hoe dan ook op al die leidingen die vaak overbodig naar de huizen gelegd worden. Ook op het onderhoud van de ketels kan gespaard worden en de kans op lekken in al die leidingen is kleiner en beter te controleren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu zie, ik ga een van die milieugangsters neerleggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is deze mentaliteit die deze planeet naar de vaantjes helpt.De mensen aanzetten tot massaconsumptie,daar draait heel de maatschappij en ook de overheid om.Gewoon te gek om los te lopen!!!!!!
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
't Is waar, 't is een goedberekende vorm van krankzinnigheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tja, als ze op de markt de vuilniscollector al voorzien van een gleuf om eerst geld in te stoppen, kan je verwachten dat de mensen (en niet alleen de toeristen hun vuil naast de gleuf droppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
3) 43 mensen duidt mss op een groot aantal die gewoon onverschillig staan tov vh probleeem, wat al één mogelijke verklaring is voor de weinige actie op het terrein. (hoewel, er wordt al wel wat gedaan hoor, zowel vanuit de overheid als vanuit de particulier, of het genoeg is ?) 4) Ik denk niet dat er zo een scherpe breuklijn kan getrokken worden. 5) Ik doe al wat, maar wanneer is het genoeg? Ik zei het reeds in een andere thread. Er zijn niet zoveel activiteiten die helemaal milieuneutraal zijn. Er bestaan natuurlijk enorme gradaties in, dat klopt. Ik denk dat men van dit probleem best een rationele studie maakt en de bronnen van deze problematiek in kaart brengt en ze sorteert van groot naar klein. Het lijkt me dan vervolgens ook logisch te beginnen met de grote bronnen aan te pakken. In beeldspraak: Het heeft weinig zin om het kleine scheurtje in de dijk te herstellen als er verdeop een bres van enkele meters geslagen is.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door satiper : 15 oktober 2005 om 10:42. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Toevallig en gelukkig één die we eigenlijk heel goed kunnen 'neutraliseren'. Als alleen al alle voertuigen die op diesel reden op plantaardige olie of biomassa zouden rijden ... Ik heb onlangs vernomen dat men ook met een beschuldigende vinger richting de elektriciteitsmaatschappijen die hun elektriciteit winnen op basis van steenkool wijst.
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||||||
|
![]() [quote=satiper]1&2) 43 mensen is niet meteen de massa, al is het positief dat hiervan een meerderheid zich bewust is van de problemen.
3) 43 mensen duidt mss op een groot aantal die gewoon onverschillig staan tov vh probleeem, wat al één mogelijke verklaring is voor de weinige actie op het terrein. (hoewel, er wordt al wel wat gedaan hoor, zowel vanuit de overheid als vanuit de particulier, of het genoeg is ?) 4) Ik denk niet dat er zo een scherpe breuklijn kan getrokken worden. 5) Ik doe al wat, maar wanneer is het genoeg? Citaat:
Begin maar eens. Maar inderdaad, de hele zooi zou eens gestructureerd moeten worden en deftig onderzocht zodat er enigzinds eenigheid ontstaat over de oorzaak en bijgevolg ook over de aanpak. Een soort overkoepelende milieu-organisatie is dus nodig. Maar op nationaal vlak is het aan de overheid van een land om hiervoor te zorgen, indien het aan internationale aanpak ontbreekt.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 oktober 2005 om 21:33. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je rechtstreeks met gas verwarmt, heb je die verliezen van de omzetting niet. De enige verliezen die je hebt zijn die via de rook, door ventilatie en verliezen langs de wanden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |