Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: BETROUWBAAR ? Stemmen via het internet
ja , het systeem is waterdicht 1 2,08%
neen, sommigen zijn tot alles in staat om de macht te behouden 40 83,33%
geen mening , ken er niets van 7 14,58%
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2005, 12:15   #21
wave5
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV
Wedden dat straks de trad. partijen er geen graten inzien om te stemmen via internet...........

Met potlood , en niet anders
Het waren wel de trad. partijen die dit voorgesteld hebben (spa).[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by wave5 on 14-10-2005 at 13:15
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Wedden dat straks de trad. partijen er geen graten inzien om te stemmen via internet...........

Het waren wel de trad. partijen die dit voorgesteld hebben (spa).[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Het waren wel de trad. partijen die dit viirgesteld hebben (spa).[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door wave5 : 14 oktober 2005 om 12:15.
wave5 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2005, 12:16   #22
JOHN_ZONDER_VREES
Burger

JOHN_ZONDER_VREES's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

de "schermaanrakingsstift" heeft het traditionele potlood reeds vervangen...
nu nog de "traditionele partijen" vervangen door...

...religion is the opium for poor minded people...science is the healthfood for atheists !

http://users.pandora.be/diaboloxxx/d...e_of_islam.wmv
JOHN_ZONDER_VREES is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2005, 14:05   #23
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wave5
Het waren wel de trad. partijen die dit voorgesteld hebben (spa).
Was dat dezelfde partij die sjoemelde met de stemcomputer in het parlement ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2005, 14:16   #24
wave5
Vreemdeling

Standaard

Dat zou kunnen, maar wat ik zeker weet is dat het geen racistische partij is en wel een democratische.
Oud 14 oktober 2005, 14:30   #25
JOHN_ZONDER_VREES
Burger

Standaard

RASCISME...
kunnen wij het dan even hebben over de politieke partijen in ISLAMregime staten aub !!
daar is religie gelijkgesteld,zoniet superieur op de politiek.
daar kleven oceanen van mensenbloed aan de handen van politiekers.
daar moet (kunt !!) ge uw vrije meningsuiting niet beleven.

een politieke partij die er voor wil zorgen dat onze westerse normen behouden blijven daar kakt men op en noemt het fascisme en rascistoide...
kijk he... schaf dan alle landsgrenzen en landpasporten af en benoem iedereen
wereldburger !!
dit wil dan ook zeggen dat ik in een islamregimeland een frietkot kan openen,een vrouw in het publiek tongzoenen en een t-shirt dragen met daarop FUCK KHOMEINI ! HE WAS A SISSYBOY.

...religion is the opium for poor minded people...science is the healthfood for atheists !

Oud 14 oktober 2005, 14:41   #26
Stephanietje
Vreemdeling

Stephanietje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VSAP
Ik betrouw het internet niet. Het is zo lek als kweniewa! Hackers, Trojans en anderen boel. No sir! Geef mij maar den goeie owe rooie potlood!
Volledig met eens. Alles dat virtueel is, heeft een luchtje. Op internet kun je ook een spelletje spelen en doodgeschoten worden. Je weet wel, straks laten ze nog de doden ook stemmen (zoals in een episode van The Simpsons). Ik vind het niet erg om s'morgens vroeg aan te schuiven om the gaan stemmen. Stemrecht is ook niet altijd een goede oplossing. Het is niet eerlijk tegenover de partijen en kan soms echt verkeerd aflopen. Vele partijen kunnen dan kiezers omkopen of gewoon de kiezers van een tegenpartij saboeteren.[edit]
[size=1]After edit by Stephanietje on 14-10-2005 at 15:43
Reason:

Citaat:
Ik betrouw het internet niet. Het is zo lek als kweniewa! Hackers, Trojans en anderen boel. No sir! Geef mij maar den goeie owe rooie potlood!
Volledig met eens. Alles dat virtueel is, heeft een luchtje. Op internet kun je ook een spelletje spelen en doodgeschoten worden. Je weet wel, straks laten ze nog de doden ook stemmen (zoals in een episode van The Simpsons). Ik vind het niet erg om s'morgens vroeg aan te schuiven om the gaan stemmen. Stemrecht is ook niet altijd een goede oplossing. Het is niet eerlijk tegenover de partijen en kan soms echt verkeerd aflopen. Vele partijen kunnen dan kiezers omkopen of gewoon de kiezers van een tegenpartij saboeteren.[/size]

Citaat:
Volledig met eens. Alles dat virtueel is, heeft een luchtje. Op internet kun je ook een spelletje spelen en doodgeschoten worden. Je weet wel, straks laten ze nog de doden ook stemmen (zoals in een episode van The Simpsons). Ik vind het niet erg om s'morgens vroeg aan te schuiven om the gaan stemmen. Stemrecht is ook niet altijd een goede oplossing. Het is niet eerlijk tegenover de partijen en kan soms echt verkeerd aflopen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Stephanietje : 14 oktober 2005 om 14:43.
Stephanietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2005, 14:43   #27
Piet Hein
Minister

Standaard

Ik vind stemmen via internet helemaal niet veilig
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2005, 14:51   #28
wave5
Vreemdeling

Standaard

En hoe komt het dat zovele buitenlanders hier in België zijn? Doordat we ze vroeger naar hier gehaald hebben, op onze blote knieën smeekten we hen naar hier te komen om hier het vuile werk op te knappen, onder in de mijnen. Maar ook de dag van vandaag doen zij de vuile werkjes, waar wij belgen voor passen.

En over de politiek in de islamlanden: je zegt zelf dat het daar zo slecht en onrechtvaardig is, dan is het toch maar normaal ook dat mensen wegvluchten?

En het is niet omdat die politieke partijen geen democratische en eerlijke verkiezingen houden, dat we hier ook op die weg moeten gaan en ondemocratisch en rasistisch moeten beginnen doen.
Oud 14 oktober 2005, 15:08   #29
JOHN_ZONDER_VREES
Burger

Standaard

WHOW beseft u goed wat u gepost hebt ?

als een islamiet zich niet goed voelt in een islam land...moet hij naar een land met westerse normen gaan en het vertikken zich aan die westerse normen aan te passen.

Oud 14 oktober 2005, 15:13   #30
wave5
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JOHN_ZONDER_VREES

als een islamiet zich niet goed voelt in een islam land...moet hij naar een land met westerse normen gaan en het vertikken zich aan die westerse normen aan te passen.
Heb ik dit gezegd? Ik heb nooit gezegd dat ze naar een westers land moeten gaan en zeker niet dat ze hen niet moeten aanpassen, want dat moet altijd.

Ik zei dus enkel dat wij hen eerst zelf naar hier halen en dat u zegt dat de politieke toestand daar zo erg is, dat ik het normaal vind dat men uit dat land weggaat.[edit]
[size=1]After edit by wave5 on 14-10-2005 at 16:14
Reason:

Citaat:

Heb ik dit gezegd? Ik heb nooit gezegd dat ze naar een westers land moeten gaan en zeker niet dat ze hen niet moeten aanpassen, want dat moet altijd.

Ik zei dus enkel dat wij hen eerst zelf naar hier halen en dat u zegt dat de politieke toestand daar zo erg is, dat ik het normaal vind dat men uit dat land weggaat.[/size]

Citaat:

Heb ik dit nie gezegd? Ik heb nooit gezegd dat ze naar een westers land moeten gaan en zeker niet dat ze hen niet moeten aanpassen, want dat moet altijd.

Ik zei dus enkel dat wij hen eerst zelf naar hier halen en dat u zegt dat de politieke toestand daar zo erg is, dat ik het normaal vind dat men uit dat land weggaat.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door wave5 : 14 oktober 2005 om 15:14.
Oud 14 oktober 2005, 15:16   #31
VSAP
Vreemdeling

VSAP's schermafbeelding

Stuur een bericht via Yahoo naar VSAP
Standaard

Nu het is wel eenmaal bewezen dat mens en dier zal wegtrekken uit het gebied waar hij zich niet goed voelt. Dus het is eerder een instinkt. Vele joden zijn ook weggetroken uit europa toen WOII uitbrak.
Oud 14 oktober 2005, 15:22   #32
JOHN_ZONDER_VREES
Burger

Standaard

men heeft naar hier gehaald:
-italianen
-tunisiers
-marokanen
dit is ondertussen nu meer dan 25 jaar geleden !

degene die nu overlast geven/zich opdringen/illegaal zijn waren toen nog NIET geboren.
het is de nieuwe "vlaag" van inwijkelingen die overlast geeft en weigert zich aan te passen.

als men in zijn thuisland problemen heeft met het regime en/of religie...dan moet daar ter plaatse aktie tegen gevoerd worden inplaats van laf het hazenpad (kamelenpad ?!?)
te kiezen en zich opdringerig (en illegaal soms) in onze westerse beschaving als een onaanpasbare idioot te gedragen.

Oud 14 oktober 2005, 15:27   #33
wave5
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
-italianen
-tunisiers
-marokanen

degene die nu overlast geven/zich opdringen/illegaal zijn waren toen nog NIET geboren.
het is de nieuwe "vlaag" van inwijkelingen die overlast geeft en weigert zich aan te passen.

als men in zijn thuisland problemen heeft met het regime en/of religie...dan moet daar ter plaatse aktie tegen gevoerd worden inplaats van laf het hazenpad (kamelenpad ?!?)
te kiezen en zich opdringerig (en illegaal soms) in onze westerse beschaving als een onaanpasbare idioot te gedragen.
Volledig mee eens, al heb ik bedenkingen bij hun actie in eigen land. Maar mij zal je nooit horen zeggen dat migranten hen niet moeten aanpassen, ik vind dit de normaalste zaak dat dit gebeurt, al moeten zij hiervoor de kans krijgen, men kan niet vanaf de eerste dag een halve belg zijn.
Oud 14 oktober 2005, 16:55   #34
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wave5
En hoe komt het dat zovele buitenlanders hier in België zijn? Doordat we ze vroeger naar hier gehaald hebben, op onze blote knieën smeekten we hen naar hier te komen om hier het vuile werk op te knappen, onder in de mijnen. Maar ook de dag van vandaag doen zij de vuile werkjes, waar wij belgen voor passen.
Oude mijnwerker zie ik.
Citaat:
En over de politiek in de islamlanden: je zegt zelf dat het daar zo slecht en onrechtvaardig is, dan is het toch maar normaal ook dat mensen wegvluchten?
Wat is het nu ?
Vluchten ze er weg of smeekten we op onze blote knieën om naar hier te komen?
Citaat:
En het is niet omdat die politieke partijen geen democratische en eerlijke verkiezingen houden, dat we hier ook op die weg moeten gaan en ondemocratisch en rasistisch moeten beginnen doen.
Die politieke partijen, wie zijn zij?
Oud 14 oktober 2005, 16:57   #35
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
-italianen
-tunisiers
-marokanen
Maak er maar meer dan veertig van.
Oud 14 oktober 2005, 17:06   #36
Vision
Lokaal Raadslid

Standaard

Ik heb een rekening die ik online kan gebruiken. Daar staat genoeg geld op om een zéér mooie pc te kopen. Waarom heeft nog geen enkele hacker mij bestolen?
Vision is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2005, 17:22   #37
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

moet kunnen

is misschien wel een goed voorstel maar het systeem moet wel waterdicht zijn
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2005, 17:30   #38
JOHN_ZONDER_VREES
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vision
Ik heb een rekening die ik online kan gebruiken. Daar staat genoeg geld op om een zéér mooie pc te kopen. Waarom heeft nog geen enkele hacker mij bestolen?
...omdat er ergens anders blijkbaar meer poen te "schamoteren" valt misschien ?

)

Oud 14 oktober 2005, 17:54   #39
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
BROV via internet lijkt mij wél wat..
Hebben ze daar voldoende vertrouwen in?
Brov via internet is waardeloos. De uitslag is al op voorhand bepaald. De overheid geeft zelf aan dat internet fraudegevoelig door het kraken van computers strafbaar te stellen. Indien het betrouwbaar zou zijn is dat dus volkomen overbodig.
Verder moet je bedenken dat de opdrachtgevers voor de programmatie natuurlijk over alle gegevens beschikken om de uitslag te manipuleren. Het is voor hen dan zelfs supereenvoudig om te manipuleren.
Een volkomen betrouwbaar en goedkoop systeem vind je op mijn website beschreven. Ondanks herhaalde oproepen is er nog niemand geweest die zelfs maar de veiligheid van het voorgestelde systeem heeft aangevochten.
Oud 14 oktober 2005, 17:59   #40
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Omdat het sop de kool niet waard is. Verder is het wel wat moeilijker om een rekening te plunderen dan om een verkiezingsuitslag te manipuleren. Als je dat niet inziet wil ik het je wel eens uitleggen.[edit]
[size=1]After edit by Bece on 14-10-2005 at 19:02
Reason:

Citaat:
Omdat het sop de kool niet waard is. Verder is het wel wat moeilijker om een rekening te plunderen dan om een verkiezingsuitslag te manipuleren. Als je dat niet inziet wil ik het je wel eens uitleggen.[/size]

Citaat:
Omdat het sop de kool niet waard is. Verder is het wel wat moeilijker om een rekening te plunderen dan om een verkiezingsuitslag te manipuleren. Als je dat niet inziet wil ik het je vel eens uitleggen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Bece : 14 oktober 2005 om 18:02.
Bece is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be