![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||||||||||||||||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
ER IS ALTIJD EEN GEZEGDE: WIE NIET HOREN WIL MOET VOELEN! Zolang mensen als u het leed van die daklozen niet voelen zullen ze het ook niet weten wat het is om verstoten te zijn. Wacht maar totdat je met je kinderen op straat staat en het OCMW u steun weigerd omdat je geen adres hebt. MIJN SLECHTE SPELLING DEERT MIJ NIET, WAT BINNEN IN MIJ IS, IS JUIST EN DAT IS AL WAT VOOR MIJ TELT ![edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door VSAP : 14 oktober 2005 om 19:18. |
|||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Vreemdeling
|
![]() Marina
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#23 | |||
Banneling
|
![]() Eerst en vooral: ik weet wat armoede is. Ik ben zelf werkloos geweest en in een minder vrolijke periode in mijn leven (toen mijn lieve man me met de twee kinderen achterliet) heb ik zelf noodgedwongen beroep gedaan op het OCMW. Ik weet dus uit eerste hand waarover ik praat. Ik weet ook dat mensen uit mijn omgeving het een schande vonden dat ik bij het OCMW ging aankloppen. Ze hadden allemaal een mening over mijn situatie, maar niemand begreep echt wat er aan de hand was. Dat wil ik dus zeggen: het is niet verstandig om andere mensen te veroordelen omdat ze steun krijgen van het OCMW. Je kan nooit weten wat er precies aan de hand is en bovendien zijn het ook jouw zaken niet. Ik vind het een beetje vreemd dat het precies de mensen zijn onderaan de maatschappelijke ladder die stampen naar andere mensen nog lager op die ladder. Trap eens naar boven in plaats van naar beneden; de echte profiteurs zitten daar en ze zijn schatrijk.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 | |||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Dit is niet enkel je mening geven maar de persoon aanvallen . En ik ken ook iemand die van het OCMW leefloon krijgt ze is een alleenstaande moeder met 6 kinderen en heeft totaal met haar kindergeld 3000 euro op de maand . Dat verdienen mijn partner en ik samen op een maand en wij moeten er voor werken .[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door bie6601 : 15 oktober 2005 om 01:42. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ziet u ik heb ook van onderwijs genoten. Dus volgens u moeten wij gewoon de mensen laten doen zoals ze bezig zijn en ons er niets van aantrekken! Wel, bravo! Hoe u s'avonds kunt slapen is een wonder?! Maar ja u trekt u daar zeker niets van aan. Ik noem dat EGOÏSME! Hoe hoog denkt u dat die ladder is vooralleer wij de echt profiteurs aanpakken? Heeft u een idee bij wie het zal eindigen??? Steek het in je hoofd juffie dat wij hier niet absolute macht willen uitoefenen op het ocmw maar degenen willen helpen die onrechtvaardig worden beoordeeld. Wel, ik zal je eens een voorbeeld geven van een persoon die plots zonder inkomen valt. Ons vriendje heeft overal schulden gemaakt. Een kredietje voor dit, een kredietje voor dat, een nieuwe BMW voor de zomer en een nieuwe Mercedes voor in de winter. Plots kan hij zijn schulden niet meer betalen en moet een collective aangaan. Natuurlijk wordt er dan beslag gelegd op zijn dop maar ons vriendje heeft niets te vrezen want de OCMW onderhoud hem wel en wie is de DUPE! WIJ! Ja juist wij! Want wij betalen belastingen met het geld dat wij eerlijk verdienen en die belastingen onderhouden hem. Is dit rechtvaardig??? Tenslotte vind u mijn loon "belachelijk"! Wel, ik verdien mijn loon eerlijk en ik ben er inderdaad fier op ookal is het weinig. Maar ja voor u is het wel belachelijk. Zeg eens eerlijk hoeveel jij verdient? Het zal zeker wel een pak meer zijn dan mij belachelijk loontje.
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
inspecteurs laten controleren of ze wel degelijk samenwonen en die mensen dan ook verplichten een geldcursus te volgen en ook verplicht werkcursus te volgen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
afschaffen van het ocmw zou de mensen nog dieper in de put duwen!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar daarmee zal het niet volstaan men zal er ook de rotte appels moeten uithalen en de sociale fraudeurs zwaar aanpakken!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Jufferke heeft zeker het warm water uitgevonden? Hopelijk is jufferke dan ook nooit ziek dat ze moet opgenomen worden in het ziekenhuis.. jufferke mag dan zelf haar verpleegkundige zorgen uitvoeren... Of dat jufferke geen familie heeft in een rusthuis...jufferke mag ze zelf komen wassen, en verzorgen... Ah ja...want als je maar 1200 euro verdient moet je staken...en moet de familie maar de zorg op zich nemen, want er zal dan niet veel volk te bespeuren zijn in de ziekenhuizen en verzorgingstehuizen.... Om nog maar te zwijgen over de gehandicapte zorg en de thuiszorg...[edit] [size=1]Edit:[/size]
cogitationis poenam nemo patitur men straft geen gedachten daar het enkel gedachten zijn ![]() Laatst gewijzigd door phoebe : 15 oktober 2005 om 13:49. |
|||||
![]() |
![]() |