Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2005, 13:14   #21
Diether
Lokaal Raadslid

Diether's schermafbeelding

Standaard

Ik begrijp dat er mensen tegen die demonstratie waren, maar aan de gevolgen te zien waren zulke demonstraties wel eens nodig om zulke dingen aan de grote klok te hangen.
Wat had dat tankstation nu te maken met die NS-betoging? Waarom werd de politie bekogeld met stenen en al? Mocht deze betoging volledig genegeerd worden dan ging die NS-beweging zwaar af. Nu hebben ze gewoon op de meest eenvoudige manier groot gelijk gekregen. Heel de wereld heeft de beelden kunnen zien van plunderingen, vandalisme, aanval op politie...en dit alles heeft dus niets te maken met 24 man die staat white power te roepen volgens mij. Stel u nu gewoon eens TV-beelden voor van 24 man, in kostuum,al roepend, en geen haan die er nr kraait, dat zou werkelijk afgaan zijn voor die mannen.
Diether is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 14:05   #22
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Krijger
Er leeft in de VS ook een grote groep arme blanken. Waarom slaan zij dan niet aan het plunderen als ze daartoe de kans krijgen? Rellen en plunderen is een zaak van negers en kleurlingen.
Als blanken plunderen dan heet dat volgens de msm 'eten vinden'. Als Afro-Amerikanen eten vinden, dan heet dat 'plunderen' (http://o-dub.com/images/looter.jpg).
Als er op grote schaal ongeregeldheden zijn (Las Angeles '92) en je analyseert het aantal arrestaties, dan stel je vast dat blanken wel degelijk mee plunderen. Toen was de meerderheid van de 'rel'schoppers overigens blank.

U kletst dus uit uw nek, maar dat verwondert hier niemand.

Citaat:
Blanke goederen natuurlijk want ook hierin maakt de neger een onderscheid als het aankomt op het kiezen van zijn slachtoffer.
Wat 'blanke goederen' zijn, kan ik me niet goed voorstellen. Maar dat Afro-Amerikanen geen Afro-Amerikaanse winkels plunderen heeft meer te maken met het feit dat die er nauwelijks zijn. In Afro-Amerikaanse wijken vind je vooral Aziatische winkels. Afro-Amerikanen krijgen zelden of nooit voldoende krediet om winkels te openen.

Laatst gewijzigd door kaatd : 19 oktober 2005 om 14:05.
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 14:27   #23
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Naast het dienen van blanken als slaaf kan je met een neger maar weinig aanvangen.
'Vlaamse Krijer' komt dat van "Hebben is hebben en Krijgen is de Kunst?"

Als je eens een stukje geschiedenis over de VS zou lezen (Howard Zinn "A People's History of the USA" is een goed begin), zal je vaststellen dat zgn. negers niet bepaald aangename slaven waren. Ze deden niets dan rebbeleren, zich verzetten, opstanden veroorzaken. In je eigen woorden zou ik stellen dat ze zelfs als slaven niet geschikt waren omdat ze zich weigerden te onderwerpen.

Dat je met 'negers' ook wat anders kan aanvangen, blijkt uit het feit dat het aantal gemengde geboortes in de VS een hoge vlucht nam na de regularisatie van de slavernij. De blanke eigenaars waren niet bepaald vies van hun slavinnen aan het aantal geboortes van gemengde rassen te oordelen.

Citaat:
In zekere zin is het dan ook logisch dat ze geen deel uitmaken van de maatschappij.
Dat is zeker logisch als je de geschiedenis leest. Het is vergelijkbaar met het feit waarom Arabisch-Europeanen niet geïntegreerd zijn. En de oorzaak daarvan ligt niet in ras, geloof of cultuur maar in economische uitbuiting. Afro-Amerikanen leven in de VS om dezelfde reden waarom hier Arabieren leven: omdat ze economisch uitgebuit worden.

Citaat:
De mars was een protest tegen het anti-blank racisme, je moet de zaken niet gaan omdraaien.
Grappig, 'anti-blank racisme'. Dat is wat men Malcolm X verweet maar het is onzin. Racisme bestaat door onderdrukking van een ras door een ander. Als onderdrukt ras kan je niet onderdrukken. In die zin kan anti-blank racisme niet bestaan. Typerend wel dat zij die van racisme de oorzaak zijn zich als het slachtoffer ervan voorstellen. Maar die haring braadt hier niet.

Citaat:
Het ligt gewoon in de aard van de neger om geweld te gebruiken.
Het ligt in de aard van alle onderdrukte en uitgebuite mensen om zich te bevrijden van dat juk, by any means necessary. Dat is wat ze doen en het is maar normaal ook. Onderdrukking en uitbuiting leidt tot verzet, het is een natuurwet.
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 15:34   #24
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd
Grappig, 'anti-blank racisme'. Dat is wat men Malcolm X verweet maar het is onzin. Racisme bestaat door onderdrukking van een ras door een ander. Als onderdrukt ras kan je niet onderdrukken. In die zin kan anti-blank racisme niet bestaan. Typerend wel dat zij die van racisme de oorzaak zijn zich als het slachtoffer ervan voorstellen. Maar die haring braadt hier niet.
anti-blank racisme kan wel degelijk bestaan hoor. Lees de rethoriek van de moslimfundamentalisten maar eens op na.

Maar racisme met racisme beantwoorden is natuurlijk wel achterlijk en bijzonder kortzichtig.
Oud 19 oktober 2005, 16:43   #25
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Racisme bestaat door onderdrukking van een ras door een ander. Als onderdrukt ras kan je niet onderdrukken. In die zin kan anti-blank racisme niet bestaan.
Heb je die definitie nu ter plekke verzonnen of wat?

Racisme is volgens mij het beoordelen op basis van huidskleur. Zwart, blank, geel, paars met groene bolletjes...iedereen kan zich hier aan schuldig maken.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 16:45   #26
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

De Dikke VanDale:

ra·cis·me (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat
2 rassentheorie

Verder vind ik de tekst van KaatD getuigen van [een zeker] inzicht. Iets wat ik bij die vlaamse krijger [ergens] mis..

Laatst gewijzigd door Mephisto : 19 oktober 2005 om 16:48.
Mephisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 18:17   #27
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
ra·cis·me (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat
2 rassentheorie
Inderdaad. Ik zie er alleszins nergens bij staan dat het alleen door blanken kan gebruikt worden.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 20:42   #28
Diether
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Inderdaad. Ik zie er alleszins nergens bij staan dat het alleen door blanken kan gebruikt worden.
jah, vaneigenst niet...
het zou ook den eerste keer niet zijn dat er iemand vuile blanken achter mij roept hoor...of is dat dan te wijten aan hun onderdrukte positie in onze maatschappij?
Oud 19 oktober 2005, 21:06   #29
barney
Burger

Standaard

Ik vind dat die "negroide geweldenaars" goed werk hebben geleverd.
barney is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 14:58   #30
Breydel
Banneling

Breydel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barney
Hiermee bewijst extreem-links wéér eens haar grenzeloze zelfhaat. LSP= Vreemd volk eerst!!!!
Breydel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 16:30   #31
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breydel
Hiermee bewijst extreem-links wéér eens haar grenzeloze zelfhaat. LSP= Vreemd volk eerst!!!!
Hiermede bewijst extreem-rechts wéér eens haar grenzeloze voorliefde voor debiele slogans en uitroeptekens. (!!!!)
Oud 20 oktober 2005, 17:08   #32
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breydel
vreemd? U noemt de vlaamse arbeiders aan de stakingspikketten van twee weken geleden 'vreemd'? U noemt de hopelijk vele duizenden Vlaamse arbeiders die volgende vrijdag ook in Brussel gaan zijn 'vreemd'? Moet wel, want het is daar dat die gasten van de LSP ook gaan zijn, samen met nog een rits 'extreem linkse' groepen...
Oud 21 oktober 2005, 13:27   #33
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Uw definiëring is op z'n zachtst gezegd "origineel" te noemen maar al evenzeer mijlenver van de waarheid verwijderd.

Racisme = een theorie die stelt dat er tussen rassen zulke hoedanigheidsverschillen bestaan dat men veralgemenend van inferieure en superieure rassen zou kunnen spreken OF dat de waarde van een persoon volledig bepaald wordt door zijn raciale afkomst OF dat "ras" op zich de centrale verklaringsfactor is voor de geschiedenis van de mens.

Anti-blank racisme bestaat wel degelijk! Dat het niet in uw politiek-correct kraampje past is iets anders.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 14:38   #34
Diether
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barney
Proficiat. Dit is dus overdreven belachelijk, dat besef je toch zelf?
Als er hier morgen neo-nazi's op straat komen mogen de 'anderskleurigen' dus alles beginnen afbreken? Hopelijk staat uw auto in hun weg dan...
Oud 21 oktober 2005, 14:39   #35
Diether
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
vreemd? U noemt de vlaamse arbeiders aan de stakingspikketten van twee weken geleden 'vreemd'? U noemt de hopelijk vele duizenden Vlaamse arbeiders die volgende vrijdag ook in Brussel gaan zijn 'vreemd'? Moet wel, want het is daar dat die gasten van de LSP ook gaan zijn, samen met nog een rits 'extreem linkse' groepen...
waw, ik heb 1 keer een lsp-spreker in een debat bezig gehoord en gezien, en man toch, sindsdien vind ik het gewoon een grappig partijtje...
Oud 21 oktober 2005, 14:44   #36
Vlaamse Krijger
Schepen

Vlaamse Krijger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als er op grote schaal ongeregeldheden zijn (Las Angeles '92) en je analyseert het aantal arrestaties, dan stel je vast dat blanken wel degelijk mee plunderen. Toen was de meerderheid van de 'rel'schoppers overigens blank.

U kletst dus uit uw nek, maar dat verwondert hier niemand.
Heb geen weet van blanke bendeleden bij de 'Bloods en de 'Crips'. Het waren deze bendes die verantwoordelijk waren voor het geweld, de plunderingen en de moorden tijdens de rellen van Los Angeles '92. Als er iemand uit zijn nek kletst ben jij het wel.

De zwarte Damian Williams voert na de moord een dansje rond en op het lijk van blanke vrachtwagenchauffeur Reginald Denny tijdens de rellen van '92.

Citaat:
Natuurlijk, racisme is een zaak van blanken en blanken alleen. Laat staan dat een blanke slachtoffer kan zijn van racisme. Wat een onzin!
Ik heb u net een bewijs geleverd van anti-blank racisme. Je kletst dus weer uit je nek.
Vlaamse Krijger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 14:48   #37
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Hell's Angels = Blank uitschot
Oud 21 oktober 2005, 14:49   #38
Vlaamse Krijger
Schepen

Vlaamse Krijger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Hell's Angels = Blank uitschot
Uitschot inderdaad, al even crimineel als negers.
Vlaamse Krijger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 14:56   #39
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diether
waw, ik heb 1 keer een lsp-spreker in een debat bezig gehoord en gezien, en man toch, sindsdien vind ik het gewoon een grappig partijtje...
buiten klein links zie ik maar weinig partijen effectief aan de zijde staan van de stakende Vlaamse arbeiders. Zeker niet de overgrote meerderheid van zij die zich luidruchtig 'vlaamsgezind' noemen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be