![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
De laatste keren dat ik naar het open zwembad ben geweest hebben me toch overtuigd om elders te gaan zwemmen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#25 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() En waarom zou je niet rondkomen met 1 inkomen,njah als je dure leningen ga aangaan en dergelijken,dan moet je idd met 2 gaan werken...en waarom zou je een dure lening hebben?voor een huis mischien,waarom dan niet evengoed een huisje huren...waarom moet je met 2 gaan werken,voor een mooie luxewagen (waar je mischien dan ook voor geleend hebt)of wel mischien voor 2 wagens...is deze sfeer dan een goede sfeer om je kinderen in op te voeden ![]() ![]() Je kan het ook zo stellen vader gaat werken en zorgt voor het inkomen,terwijl de vrouw thuis voor het huishouden en de kinderen en haar man die tenslotte ga werken om heel te boel van de nodige centjes te voorzien zorgt,en njah omdat het moderne moet zijn vooruit draai de situatie maar ne keer om ook dan,moeder gaat werken en zorgt zo voor een inkomen... ![]()
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
'Respect' is hun nieuw stopwoordje, maar het getuigt van bijzonder weinig 'respect' voor hun boeren-kiezers om zulke cijfers weg te willen stoppen en zo de openbaarheid van bestuur de nek om te wringen ten voordele van enkele internationale agromastodonten en enkele grote banken. En ja, mijn eigen onthaalmoeder heeft de politie ook al aan de deur gehad na een klacht omwille van teveel lawaai van in de tuin spelende kinderen... OM 15 UUR 'S MIDDAGS! En daar kan ik niet bij, wij speelden belleke-trek en kregen wel eens een paar verwijten naar het hoofd, maar politie hebben we nooit gezien! De verdraagzaamheid is ver zoek. Maar in CD&V een oplossing zien daarvoor?
The only thing for free is the cheese in a mousetrap... Laatst gewijzigd door Chrisis : 20 oktober 2005 om 08:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ah hebben onze groene geitenwolle sokken nieuwe slachtoffertjes gevonden ? Gaan ze achtereen ook lullen over het blaffen van uwen hond, het tjsiepen van uwe kanarie of het miauwen van uw kat, of zijn dat "natuurlijke geluiden" het wenen van kinders dus ook. Sommige mensen zouden beter in het grote dierenbos gaan wonen van de fabeltjeskrant, maar dan gaan ze wel kreften op mijnheer de uil of den ooievaar. Ongelofelijk, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze kunnen ook al nie meer verdragen da ge opkomt voor uw eigendom ook. mag ook al nie meer. eigenlijk mag er niks meer van die groene eco facisten. Mogen we nog wel ademen, want dan verbruiken we zuurstof en produceren we methaan gas enz... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
gij geeft het antwoord inderdaad, ik heb geen tijd om een actiegroep op te richten tegen het voetbalterrein in mijn achtertuin. Ik wist wel dat dat er was en ik kan er mee leven, maar nen hoop werkelozen of gepensioneerden die daar dan tijd voor hebben en hun leven zin moeten geven kunnen zich daar dan mee gaan bezighouden. Hun volgende target kan dan zijn, de kinderen van de onderbuur, mijn hond, de ringweg , 500 meter verder enz... Tot de suppermarkt op de hoek ook is weggepest en de ouwe lul in kwestie doodvalt, of de werkeloze in kwestie een job vind. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
toch raar dat de leden of stemmers voor die bepaalde partij meestal niet tot de klagers behoren. ik wil maar zeggen van mij mogen uw kinderen spelen, mijne gebuur zijnen hond mag blaffen, die mannen in mijnen achtehof mogen voetballen, ze mogen alleen de omheining nie vernielen om hunen bal te komen halen, als ze da vriendelijk vragen zal ik die met veel plezier teruggeven. van mij mag iedereen met ne 4X4 rijden, of zelf me ne Porsche of me ne smart, olie gestookt, op batterijen, of op gas, i don't give a fuck. Ze moeten alleen van mijn grief blijven da is al, voor de rest doen ze wat ze willen. Maar ja ik ben nen overdraagzame facist, da weten we ondertussen al. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het is dus niet alleen in Belgie zo dat er wat mist rond de landbouwsubsidies hangt. Maar dit is dus geen excuus enkel het kader waarin je het moet bekijken. In Belgie worden 60% van de subsidies verdeeld door de federale regering waar cd&v vooralsnog niet in zit. In Vlaanderen verdeelt men 20% van de subsidies en hiervoor heeft Yves Leterme gisteren in het kader van de openbaarheid van bestuur een lijst met begunstigde vrijgegeven. Nu kan men zeggen: onder druk van knack. Maar een overheid moet zich met zoveel taken bezighouden dat er wel af en toe iets mis moét lopen, maar ik vind het tekenend dat die lijst nu zo vlug wordt vrijgegeven... Dus ik vind je beschuldigingen nogal gratuite, Chrisis Laatst gewijzigd door elliot : 20 oktober 2005 om 08:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is een levensstijl die ge kiest, maar ik hem bv geen kinderen omdat ik voor een andere levensstijl kies. In elk geval ben ik met het idee akkoord dat als ge kinderen wilt ge daar ook maar voor moet zorgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij hebben zelf me luchtbuksen in de bossen aan 't schieten geweest, op blikskes enz... ook nooit een SWAT team van de rijkswacht gezien. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Laat het gemeenschapsleven en verenigingsleven terug opbloeien, laat de mensen terug in contact met elkaar komen (buurtfeesten,...), geef zelf het voorbeeld met een rechtvaardig/solidair beleid,... Luister naar de mensen, in de stad waar ik woon (Turnhout) is er al meer dan 30 jaar het initiatief van een Communicatieraad. Alle inwoners kunnen er vrij terecht om in contact te treden met het bestuur. Alle grote projecten die de stad opzet worden voorgelegd en de Turnhoutenaar heeft echte(!) inspraak. Meer zelfs als er een initiatief of grief van een inwoner komt, staat deze meteen bovenaan de agenda. Het zijn allemaal kleine dingetjes die kunnen helpen tegen de verzuring en de onverdraagzaamheid. In die communicatieraad wordt er gezond gediscussieerd waardoor iedereen elkaars mening leert kennen en genuanceerder over de problemen gaat denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik kleed mijn kindjes via "De Zeeman" en andere van die instellingen alla Made at Taiwan/Korea/Vietnam/China/... Wat kan mij het schelen dat die lieve kindjes van ginder mijn kindjes hun kledij moeten maken! ![]() Zo zorg ik er ook voor dat de economie in ons eigenste landje verhuisd naar deze lage loonlanden! ![]() Wake up! Kijk om je heen en leef in de realiteit! ![]()
![]() |
![]() |
#38 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het past niet in dit topic, maar jij bent begonnen met de CD&V erbij te sleuren. En het is maar een voorbeeld om aan te tonen dat iedere partij boter op het hoofd heeft onder druk van de drukkingsgroepen.
![]() |
![]() |
#39 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Nu als ik mij in de plaats van die minister stel, kan ik er best inkomen dat ook ik niet zo happig zou zijn om de gegevens vrij te geven. Waarom? Wel er blijkt dus in de gegevens dat de verdeling van subsidies via onderandere de kbc gaan. Puur op dit feit voortgaand, zijn de reacties voorspelbaar (dat weet die minister ook): schandalig, geld voor de boeren dat naar financiele instellingen gaat. Maar is het zo ongenuanceerd? De overheid moet zijn geld als een goeie huisvader beheren (uiteindelijk is het het geld van hun inwoners, in dit geval de europeanen), maar is het niet zo dat het (veel) goedkoper is om het geld te distribueren via deze financiele instellingen die hiervoor de infrastructuur en middelen al hebben in plaats van de eigen administratie die taken te laten overnemen? In de werkelijkheid is iets zelden zwart of wit... Maar zoals je zegt, die landbouwsubsidies horen in een ander topic. Laatst gewijzigd door elliot : 20 oktober 2005 om 09:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |