Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2005, 17:53   #21
Diether
Lokaal Raadslid

Diether's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie
Het zwembad is inderdaad nog open, maar de buur had wel klacht ingediend. Ik zal waarschijnlijk op verkeerde momenten gaan, want ik heb nog niet veel overlast gemerkt, misschien kan ik veel verdragen...
Laat ons zeggen dat enkele jaren terug je zonder problemen uw kledij en drest van uw gerief kon laten liggen op de ligweide zonder dat die gestolen werden wanneer je ging zwemmen. En toen mocht je nog eens op het gemak rondkijken zonder dat er zes gasten rond gij komen staan om te vragen wat uw probleem is. En de mensen betaalden ook hun entree ipv over de muren te kruipen...
De laatste keren dat ik naar het open zwembad ben geweest hebben me toch overtuigd om elders te gaan zwemmen...
Diether is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 18:12   #22
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diether
Laat ons zeggen dat enkele jaren terug je zonder problemen uw kledij en drest van uw gerief kon laten liggen op de ligweide zonder dat die gestolen werden wanneer je ging zwemmen. En toen mocht je nog eens op het gemak rondkijken zonder dat er zes gasten rond gij komen staan om te vragen wat uw probleem is. En de mensen betaalden ook hun entree ipv over de muren te kruipen...
De laatste keren dat ik naar het open zwembad ben geweest hebben me toch overtuigd om elders te gaan zwemmen...
Das inderdaad niet zo fraai. Hoog tijd om de overlast-jongeren wat in te tomen (meer toezicht + de ouders aan manen ze toch wat meer respect voor anderen bij te brengen)...
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 18:53   #23
jef
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door verzetstrijder666

opgevreten door het fascistische spook aka vlaams belang
spoken bestaan niet, daar heeft men geen last van, van ingevoerd crapuul des te meer.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 21:54   #24
Slasty
Burgemeester

Slasty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jef
spoken bestaan niet, daar heeft men geen last van, van ingevoerd crapuul des te meer.
Het valt mij toch op dat dit verregaaande negativisme samen met deze partij is opgekomen. Als je alles, maar dan ook écht alles constant negatief bekijkt (door een bruine bril ) mag het je ook niet verwonderen dat mensen eerst de negatieve kanten gaan bekijken voordat ze het over de positieve inbreng hebben. In casu, de buurtbewoners kijken eerst naar het lawaai en dan pas waar het vandaan komt. Iedereen vindt alleen zichzelf belangrijk en al het andere moet daarvoor wijken, zelfs hele maatschappijen als het moet. Kijk maar naar de vakbondsreactie op de pensioenregelingen, kan hun het iets schelen dat de twintigers van nu straks niet meer op pensioen kunnen, maar neen, zolang WIJ maar op pensioen kunnen, een typische reactie van nu. Ik beweer niet dat het VB hier de schuldige van is, maar ze zijn een voortvloeisel van die gedachtegang. Tip voor de volgende naamsverandering na een nieuwe veroordeling : Eigen belang.
Oud 19 oktober 2005, 22:53   #25
pistoléke
Burgemeester

pistoléke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet dit per sé de man zijn? Of nog sterker, de moeder kan toch ook gaan werken, terwijl de mee-moeder op de kinderen let ...

Helaas kan je nu moeilijk met 1 inkomen rond komen, maar anders lijkt het promoten van een goede thuis en een liefdevolle omgeving mij als muziek in de oren. Dan heb je ook minder kans dat die kinderen uit groeien tot zuurpruimen die kinderen wil verbieden om te spelen (of onverdraagzaam zijn op andere vlakken)...
Ik heb er toch tussen haakjes () bijgezet dat het ouderwets kan klinken
En waarom zou je niet rondkomen met 1 inkomen,njah als je dure leningen ga aangaan en dergelijken,dan moet je idd met 2 gaan werken...en waarom zou je een dure lening hebben?voor een huis mischien,waarom dan niet evengoed een huisje huren...waarom moet je met 2 gaan werken,voor een mooie luxewagen (waar je mischien dan ook voor geleend hebt)of wel mischien voor 2 wagens...is deze sfeer dan een goede sfeer om je kinderen in op te voeden en om dat dan te hebben moeten je kindjes naar een opvangtehuis,is dit dan een goede opvoeding?
Je kan het ook zo stellen vader gaat werken en zorgt voor het inkomen,terwijl de vrouw thuis voor het huishouden en de kinderen en haar man die tenslotte ga werken om heel te boel van de nodige centjes te voorzien zorgt,en njah omdat het moderne moet zijn vooruit draai de situatie maar ne keer om ook dan,moeder gaat werken en zorgt zo voor een inkomen...
Oud 19 oktober 2005, 23:18   #26
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elliot
Het is een sneeuwbal effect he. Meer en meer mensen gedragen zich egoistisch en individualistisch. Ze hebben een egocentrische kijk op de wereld, zolang ik er maar voordeel bij heb is het goed. De mensen die nog overblijven die wel solidair zijn, een gemeenschapsgevoel hebben, enz.. worden meer en meer geconfronteerd met hun egoistische medeburgers. Hierdoor worden zij ook ontmoedigd om aan andere mensen te denken, verdraagzaam te zijn etc.. want elke keer worden ze geconfronteerd met het feit dat ze zich zelf benadelen en in hun eigen vlees snijden als ze aan andere denken. Hun welwillendheid tegenover andere mensen is niet wederkerig waardoor ze ook meer en meer alleen aan zichzelf beginnen te denken.
Als individu is het haast onmogelijk om zich tegen dit te verzetten en verdraagzaam te blijven, elke keer wordt je langs achter gepakt door één of ander egoistisch individu.

Hoe kunnen we uit deze neerwaartse spiraal ontsnappen?
Als één enkel persoon er niks kan tegen beginnen, wie wel?
is dit een taak van de politiek? ik weet het niet, maar als zij er niks aan kan doen, wie wel?

In deze context denk ik nu aan het verhaal van de cd&v. De boodschap dat zit achter hun wollige retoriek. En als ik er nu verder over nadenk, dan vind ik minder en minder dat die retoriek wel zo wollig klinkt.
De christen-democraten staan voor een warme samenleving (klinkt weer zo wollig), verbondenheid tussen de mensen (nog zo'n dooddoener). Maar achter deze slogans zit wel een mooie boodschap. En nu ik dit hier typ denk ik aan wat de cd&v nu bedoelt wanneer ze zeggen dat ze een grote volkspartij willen zijn. Ik denkt dat ze met een grote volkspartij iets anders bedoelen dan wat de vld enkele jaren geleden wilde zijn. Waar de vld dacht aan een volkspartij, dacht ze aan de stemmen, de macht, een grote partij die hun visie zou kunnen doordrukken.
Nu de boodschap achter de volkspartij van de cd&v is volgens mij van een heel andere orde. Het zou toch moeten zijn als ze pretenderen christen-democraten te zijn. Hoewel dat in het verleden misschien niet zo duidelijk was, denk ik dat de cd&v tegenwoordig meer en meer terug naar de kern van hun gedachtengoed willen gaan. En ik denk dat dit wel eens een succesverhaal zou kunnen worden. Met terug naar de kern van de CD te gaan bedoel ik niet de conservatieve toer op gaan, maar de christelijke waarden (klinkt stoffig, maar als je er over nadenkt toch niet zo...) vertalen naar de hedendaagse praktijk. En die waarden (rechtvaardigheid, solidariteit, menslievendheid,...) als kapstok gebruiken voor beleid.
Dus weg met links-rechts, progressief-conservatief, gewoon een beleid van het gezond verstand opgehangen aan de filosofische visie van de CD. Dus volgens mij kan dit een succesverhaal worden, omdat het een aantrekkelijk verhaal is. Het is iedereen duidelijk dat de samenleving kil en grauw aan het worden is, veel mensen arm-rijk, gelovig-ongelovig, man-vrouw, zouden zich in dit verhaal kunnen vinden. En hier komt het volkspartij-gegeven terug. Als deze stroming zijn een grote aanhang vindt, kan dit tot een echte volkpartij leiden die de massa kan doen bewegen. Maar volgens mij is dit niet de oplossing, maar eerder een gevolg van de hunkering van de mensen naar een warmere samenleving waar mede hierdoor de neerwaartse spiraal kan worden omgebogen.

hmm, da begint hier naar cd&v reclame te ruiken, maar het is gewoon mijn mening over dit onderwerp en een deel van de oplossing van de situatie
Vreemd dat hier zo weinig reactie op komt.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 07:31   #27
jef
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slasty
Het valt mij toch op dat dit verregaaande negativisme samen met deze partij is opgekomen. Als je alles, maar dan ook écht alles constant negatief bekijkt (door een bruine bril ) mag het je ook niet verwonderen dat mensen eerst de negatieve kanten gaan bekijken voordat ze het over de positieve inbreng hebben. Tip voor de volgende naamsverandering na een nieuwe veroordeling : Eigen belang.
Ik ben zeker niet negatief ingesteld, ik zal nooit reklameren voor lawaaierige spelende kinderen en ik weet wat het is, ik woon niet ver van een lagere school, ik zal nooit onverdraagzaam zijn zoals er nu weer onozelaars zijn tegen 4x4. En noem mij eens één partij die het eigen belang NIET hoog in het vaandel draagt. Eigen volk eerst is de meest toegepaste regel door ALLE partijen wanneer er plaatsjes, zetels of postjes te verdelen zijn.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 08:03   #28
Chrisis
Provinciaal Statenlid

Chrisis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is een sneeuwbal effect he. Meer en meer mensen gedragen zich egoistisch en individualistisch. Ze hebben een egocentrische kijk op de wereld, zolang ik er maar voordeel bij heb is het goed. De mensen die nog overblijven die wel solidair zijn, een gemeenschapsgevoel hebben, enz.. worden meer en meer geconfronteerd met hun egoistische medeburgers. Hierdoor worden zij ook ontmoedigd om aan andere mensen te denken, verdraagzaam te zijn etc.. want elke keer worden ze geconfronteerd met het feit dat ze zich zelf benadelen en in hun eigen vlees snijden als ze aan andere denken. Hun welwillendheid tegenover andere mensen is niet wederkerig waardoor ze ook meer en meer alleen aan zichzelf beginnen te denken.
Als individu is het haast onmogelijk om zich tegen dit te verzetten en verdraagzaam te blijven, elke keer wordt je langs achter gepakt door één of ander egoistisch individu.

Hoe kunnen we uit deze neerwaartse spiraal ontsnappen?
Als één enkel persoon er niks kan tegen beginnen, wie wel?
is dit een taak van de politiek? ik weet het niet, maar als zij er niks aan kan doen, wie wel?

In deze context denk ik nu aan het verhaal van de cd&v. De boodschap dat zit achter hun wollige retoriek. En als ik er nu verder over nadenk, dan vind ik minder en minder dat die retoriek wel zo wollig klinkt.
De christen-democraten staan voor een warme samenleving (klinkt weer zo wollig), verbondenheid tussen de mensen (nog zo'n dooddoener). Maar achter deze slogans zit wel een mooie boodschap. En nu ik dit hier typ denk ik aan wat de cd&v nu bedoelt wanneer ze zeggen dat ze een grote volkspartij willen zijn. Ik denkt dat ze met een grote volkspartij iets anders bedoelen dan wat de vld enkele jaren geleden wilde zijn. Waar de vld dacht aan een volkspartij, dacht ze aan de stemmen, de macht, een grote partij die hun visie zou kunnen doordrukken.
Nu de boodschap achter de volkspartij van de cd&v is volgens mij van een heel andere orde. Het zou toch moeten zijn als ze pretenderen christen-democraten te zijn. Hoewel dat in het verleden misschien niet zo duidelijk was, denk ik dat de cd&v tegenwoordig meer en meer terug naar de kern van hun gedachtengoed willen gaan. En ik denk dat dit wel eens een succesverhaal zou kunnen worden. Met terug naar de kern van de CD te gaan bedoel ik niet de conservatieve toer op gaan, maar de christelijke waarden (klinkt stoffig, maar als je er over nadenkt toch niet zo...) vertalen naar de hedendaagse praktijk. En die waarden (rechtvaardigheid, solidariteit, menslievendheid,...) als kapstok gebruiken voor beleid.
Dus weg met links-rechts, progressief-conservatief, gewoon een beleid van het gezond verstand opgehangen aan de filosofische visie van de CD. Dus volgens mij kan dit een succesverhaal worden, omdat het een aantrekkelijk verhaal is. Het is iedereen duidelijk dat de samenleving kil en grauw aan het worden is, veel mensen arm-rijk, gelovig-ongelovig, man-vrouw, zouden zich in dit verhaal kunnen vinden. En hier komt het volkspartij-gegeven terug. Als deze stroming zijn een grote aanhang vindt, kan dit tot een echte volkpartij leiden die de massa kan doen bewegen. Maar volgens mij is dit niet de oplossing, maar eerder een gevolg van de hunkering van de mensen naar een warmere samenleving waar mede hierdoor de neerwaartse spiraal kan worden omgebogen.

hmm, da begint hier naar cd&v reclame te ruiken, maar het is gewoon mijn mening over dit onderwerp en een deel van de oplossing van de situatie
En is CD&V ook niet de partij van Vlaams Minister-President die cijfers over het onrechtvaardig verdelen van de Europese landbouwsubsidies tracht te verdoezelen? Zij schijten evenzeer in hun broek voor de drukkingsgroepen als alle anderen. Bij CD&V zijn het dan de boerenbonden -die al even ondemocratisch omgaan met hun achterban als de vakbondsbonzen-, of de theocraten van Mechelen...
'Respect' is hun nieuw stopwoordje, maar het getuigt van bijzonder weinig 'respect' voor hun boeren-kiezers om zulke cijfers weg te willen stoppen en zo de openbaarheid van bestuur de nek om te wringen ten voordele van enkele internationale agromastodonten en enkele grote banken.

En ja, mijn eigen onthaalmoeder heeft de politie ook al aan de deur gehad na een klacht omwille van teveel lawaai van in de tuin spelende kinderen... OM 15 UUR 'S MIDDAGS! En daar kan ik niet bij, wij speelden belleke-trek en kregen wel eens een paar verwijten naar het hoofd, maar politie hebben we nooit gezien! De verdraagzaamheid is ver zoek. Maar in CD&V een oplossing zien daarvoor?

Laatst gewijzigd door Chrisis : 20 oktober 2005 om 08:14.
Chrisis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 08:10   #29
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
[SIZE=3]"Kinderen hebben het recht om te spelen"[/SIZE]

[SIZE=2]di 18/10/05 - Kinderopvangcentra krijgen steeds meer te maken met ontevreden buren. Die klagen over het lawaai van de spelende kinderen en stappen soms naar de rechtbank.[/SIZE]

"Het normale geluid dat kinderen maken, zou toch geen negatief effect mogen hebben op mensen", zegt Vlaams Kinderrechtencommissaris Ankie Vandekerckhove.
Er bestaan geen geluidsnormen voor spelende kinderen, zoals die bijvoorbeeld wel bestaan voor discotheken. Die zogenoemde Vlarem-normen zijn de bevoegdheid van Vlaams minister Kris Peeters (CD&V), maar die is niet van plan om zulke normen op te stellen voor kinderen.
Volgens Vandekerckhove moeten er ook geen normen komen, want "spelen is een recht. De Vlarem-normen hebben betrekking op installaties en machines, niet op mensen en kinderen."
Volgens de kinderrechtencommissaris worden de klachten veroorzaakt door de toenemende verzuring in de maatschappij.
...

In Kortrijk moest zo ook een open zwembad sluiten, omdat het teveel lawaai maakte. Pikant detail: het zwembad bestond al voor de klager er kwam wonen (hij wist dus heel goed dat er een open zwembad stond)...
Sommige mensen kunnen echt wel niets verdragen...

Ah hebben onze groene geitenwolle sokken nieuwe slachtoffertjes gevonden ? Gaan ze achtereen ook lullen over het blaffen van uwen hond, het tjsiepen van uwe kanarie of het miauwen van uw kat, of zijn dat "natuurlijke geluiden" het wenen van kinders dus ook.

Sommige mensen zouden beter in het grote dierenbos gaan wonen van de fabeltjeskrant, maar dan gaan ze wel kreften op mijnheer de uil of den ooievaar.

Ongelofelijk, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 08:12   #30
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Wat is er toch in godsnaam aan de hand met onze maatschappij? Mensen kunnen het lawaai van vliegtuigen niet meer verdragen, mensen kunnen niet verdragen dat er anderen in 4x4's rijden, mensen kunnen niet verdragen dat spelende kinderen lawaai maken, mensen kunnen niet verdragen dat anderen meer verdienen. Waar is de vedraagzaamheid naar toe?

Ze kunnen ook al nie meer verdragen da ge opkomt voor uw eigendom ook. mag ook al nie meer.

eigenlijk mag er niks meer van die groene eco facisten.

Mogen we nog wel ademen, want dan verbruiken we zuurstof en produceren we methaan gas enz...
Oud 20 oktober 2005, 08:15   #31
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Zeg eens eerlijk: waar kan een mens zich anders nog mee bezighouden?

gij geeft het antwoord inderdaad, ik heb geen tijd om een actiegroep op te richten tegen het voetbalterrein in mijn achtertuin.

Ik wist wel dat dat er was en ik kan er mee leven, maar nen hoop werkelozen of gepensioneerden die daar dan tijd voor hebben en hun leven zin moeten geven kunnen zich daar dan mee gaan bezighouden.

Hun volgende target kan dan zijn, de kinderen van de onderbuur, mijn hond, de ringweg , 500 meter verder enz... Tot de suppermarkt op de hoek ook is weggepest en de ouwe lul in kwestie doodvalt, of de werkeloze in kwestie een job vind.
Oud 20 oktober 2005, 08:22   #32
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slasty
Het valt mij toch op dat dit verregaaande negativisme samen met deze partij is opgekomen. Als je alles, maar dan ook écht alles constant negatief bekijkt (door een bruine bril ) mag het je ook niet verwonderen dat mensen eerst de negatieve kanten gaan bekijken voordat ze het over de positieve inbreng hebben. In casu, de buurtbewoners kijken eerst naar het lawaai en dan pas waar het vandaan komt. Iedereen vindt alleen zichzelf belangrijk en al het andere moet daarvoor wijken, zelfs hele maatschappijen als het moet. Kijk maar naar de vakbondsreactie op de pensioenregelingen, kan hun het iets schelen dat de twintigers van nu straks niet meer op pensioen kunnen, maar neen, zolang WIJ maar op pensioen kunnen, een typische reactie van nu. Ik beweer niet dat het VB hier de schuldige van is, maar ze zijn een voortvloeisel van die gedachtegang. Tip voor de volgende naamsverandering na een nieuwe veroordeling : Eigen belang.

toch raar dat de leden of stemmers voor die bepaalde partij meestal niet tot de klagers behoren.

ik wil maar zeggen van mij mogen uw kinderen spelen, mijne gebuur zijnen hond mag blaffen, die mannen in mijnen achtehof mogen voetballen, ze mogen alleen de omheining nie vernielen om hunen bal te komen halen, als ze da vriendelijk vragen zal ik die met veel plezier teruggeven. van mij mag iedereen met ne 4X4 rijden, of zelf me ne Porsche of me ne smart, olie gestookt, op batterijen, of op gas, i don't give a fuck.

Ze moeten alleen van mijn grief blijven da is al, voor de rest doen ze wat ze willen.

Maar ja ik ben nen overdraagzame facist, da weten we ondertussen al.
Oud 20 oktober 2005, 08:23   #33
elliot
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrisis
En is CD&V ook niet de partij van Vlaams Minister-President die cijfers over het onrechtvaardig verdelen van de Europese landbouwsubsidies tracht te verdoezelen? Zij schijten evenzeer in hun broek voor de drukkingsgroepen als alle anderen. Bij CD&V zijn het dan de boerenbonden -die al even ondemocratisch omgaan met hun achterban als de vakbondsbonzen-, of de theocraten van Mechelen...
'Respect' is hun nieuw stopwoordje, maar het getuigt van bijzonder weinig 'respect' voor hun boeren-kiezers om zulke cijfers weg te willen stoppen en zo de openbaarheid van bestuur de nek om te wringen ten voordele van enkele internationale agromastodonten en enkele grote banken.

En ja, mijn eigen onthaalmoeder heeft de politie ook al aan de deur gehad na een klacht omwille van teveel lawaai van in de tuin spelende kinderen... OM 15 UUR 'S MIDDAGS! En daar kan ik niet bij, wij speelden belleke-trek en kregen wel eens een paar verwijten naar het hoofd, maar politie hebben we nooit gezien! De verdraagzaamheid is ver zoek. Maar in CD&V een oplossing zien daarvoor?
ik kan het artikel niet copy/pasten maar hier is de link:http://www.agripress.be/start/artikel/124234/nl

Het is dus niet alleen in Belgie zo dat er wat mist rond de landbouwsubsidies hangt. Maar dit is dus geen excuus enkel het kader waarin je het moet bekijken.
In Belgie worden 60% van de subsidies verdeeld door de federale regering waar cd&v vooralsnog niet in zit. In Vlaanderen verdeelt men 20% van de subsidies en hiervoor heeft Yves Leterme gisteren in het kader van de openbaarheid van bestuur een lijst met begunstigde vrijgegeven.
Nu kan men zeggen: onder druk van knack.
Maar een overheid moet zich met zoveel taken bezighouden dat er wel af en toe iets mis moét lopen, maar ik vind het tekenend dat die lijst nu zo vlug wordt vrijgegeven...

Dus ik vind je beschuldigingen nogal gratuite, Chrisis

Laatst gewijzigd door elliot : 20 oktober 2005 om 08:23.
elliot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 08:25   #34
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke
Ik heb er toch tussen haakjes () bijgezet dat het ouderwets kan klinken
En waarom zou je niet rondkomen met 1 inkomen,njah als je dure leningen ga aangaan en dergelijken,dan moet je idd met 2 gaan werken...en waarom zou je een dure lening hebben?voor een huis mischien,waarom dan niet evengoed een huisje huren...waarom moet je met 2 gaan werken,voor een mooie luxewagen (waar je mischien dan ook voor geleend hebt)of wel mischien voor 2 wagens...is deze sfeer dan een goede sfeer om je kinderen in op te voeden en om dat dan te hebben moeten je kindjes naar een opvangtehuis,is dit dan een goede opvoeding?
Je kan het ook zo stellen vader gaat werken en zorgt voor het inkomen,terwijl de vrouw thuis voor het huishouden en de kinderen en haar man die tenslotte ga werken om heel te boel van de nodige centjes te voorzien zorgt,en njah omdat het moderne moet zijn vooruit draai de situatie maar ne keer om ook dan,moeder gaat werken en zorgt zo voor een inkomen...

Dat is een levensstijl die ge kiest, maar ik hem bv geen kinderen omdat ik voor een andere levensstijl kies. In elk geval ben ik met het idee akkoord dat als ge kinderen wilt ge daar ook maar voor moet zorgen.
Oud 20 oktober 2005, 08:27   #35
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wij hebben zelf me luchtbuksen in de bossen aan 't schieten geweest, op blikskes enz... ook nooit een SWAT team van de rijkswacht gezien.
Oud 20 oktober 2005, 08:41   #36
elliot
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

Het maatschappijbeeld dat ze voor staan kan daar inderdaad wel wat aan doen ( of het alles kan oplossen is iets anders).
Laat het gemeenschapsleven en verenigingsleven terug opbloeien, laat de mensen terug in contact met elkaar komen (buurtfeesten,...), geef zelf het voorbeeld met een rechtvaardig/solidair beleid,...
Luister naar de mensen, in de stad waar ik woon (Turnhout) is er al meer dan 30 jaar het initiatief van een Communicatieraad. Alle inwoners kunnen er vrij terecht om in contact te treden met het bestuur. Alle grote projecten die de stad opzet worden voorgelegd en de Turnhoutenaar heeft echte(!) inspraak. Meer zelfs als er een initiatief of grief van een inwoner komt, staat deze meteen bovenaan de agenda. Het zijn allemaal kleine dingetjes die kunnen helpen tegen de verzuring en de onverdraagzaamheid. In die communicatieraad wordt er gezond gediscussieerd waardoor iedereen elkaars mening leert kennen en genuanceerder over de problemen gaat denken.
Oud 20 oktober 2005, 09:05   #37
RAJA
Vreemdeling

RAJA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke
is deze sfeer dan een goede sfeer om je kinderen in op te voeden en om dat dan te hebben moeten je kindjes naar een opvangtehuis,is dit dan een goede opvoeding?
Je kan het ook zo stellen vader gaat werken en zorgt voor het inkomen,terwijl de vrouw thuis voor het huishouden en de kinderen en haar man die tenslotte ga werken om heel te boel van de nodige centjes te voorzien
Ik kan ook zuinig leven met één inkomen!
Ik kleed mijn kindjes via "De Zeeman" en andere van die instellingen alla Made at Taiwan/Korea/Vietnam/China/...
Wat kan mij het schelen dat die lieve kindjes van ginder mijn kindjes hun kledij moeten maken!
Zo zorg ik er ook voor dat de economie in ons eigenste landje verhuisd naar deze lage loonlanden!

Wake up! Kijk om je heen en leef in de realiteit!
Oud 20 oktober 2005, 09:12   #38
Chrisis
Provinciaal Statenlid

Chrisis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik kan het artikel niet copy/pasten maar hier is de link:http://www.agripress.be/start/artikel/124234/nl

Het is dus niet alleen in Belgie zo dat er wat mist rond de landbouwsubsidies hangt. Maar dit is dus geen excuus enkel het kader waarin je het moet bekijken.
In Belgie worden 60% van de subsidies verdeeld door de federale regering waar cd&v vooralsnog niet in zit. In Vlaanderen verdeelt men 20% van de subsidies en hiervoor heeft Yves Leterme gisteren in het kader van de openbaarheid van bestuur een lijst met begunstigde vrijgegeven.
Nu kan men zeggen: onder druk van knack.
Maar een overheid moet zich met zoveel taken bezighouden dat er wel af en toe iets mis moét lopen, maar ik vind het tekenend dat die lijst nu zo vlug wordt vrijgegeven...

Dus ik vind je beschuldigingen nogal gratuite, Chrisis
Gratuite beschuldigingen? Denk je dat het uitmaakt of CD&V federaal meebestuurt of niet? Want voor de rest vind je het zelf ook tekenend... Als men de cijfers vraagt en de bevoegde Minister doet daar aanvankelijk moeilijk over is dat bedrog, punt. Het was pas na druk dat hij heeft toegegeven, zich eerst vertoppende achter 'privacy'. Heeft de bevolking dan geen recht om te weten wat er gebeurt met hun belastingsgeld. Het is alleen beschamend te moeten toegeven dat het budget gaat naar een paar grote jongens, terwijl de landbouwers zo al genoeg verworden zijn tot nep-zelfstandigen van de agroindustrie terwijl de winsten door de banken worden binnengehaald. En zich dan verweren met een nietszeggend argument als "25 cent per dag voor veilig voedsel is niet veel". Veilig voedsel heeft niks te maken met de wijze waarop de landbouwsubsidies worden verdeeld, wel met wetenschappelijk onderzoek en controle op de voedselketen.
Het past niet in dit topic, maar jij bent begonnen met de CD&V erbij te sleuren. En het is maar een voorbeeld om aan te tonen dat iedere partij boter op het hoofd heeft onder druk van de drukkingsgroepen.
Oud 20 oktober 2005, 09:26   #39
elliot
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Gratuite beschuldigingen? Denk je dat het uitmaakt of CD&V federaal meebestuurt of niet? Want voor de rest vind je het zelf ook tekenend... Als men de cijfers vraagt en de bevoegde Minister doet daar aanvankelijk moeilijk over is dat bedrog, punt. Het was pas na druk dat hij heeft toegegeven, zich eerst vertoppende achter 'privacy'. Heeft de bevolking dan geen recht om te weten wat er gebeurt met hun belastingsgeld. Het is alleen beschamend te moeten toegeven dat het budget gaat naar een paar grote jongens, terwijl de landbouwers zo al genoeg verworden zijn tot nep-zelfstandigen van de agroindustrie terwijl de winsten door de banken worden binnengehaald. En zich dan verweren met een nietszeggend argument als "25 cent per dag voor veilig voedsel is niet veel". Veilig voedsel heeft niks te maken met de wijze waarop de landbouwsubsidies worden verdeeld, wel met wetenschappelijk onderzoek en controle op de voedselketen.
Het past niet in dit topic, maar jij bent begonnen met de CD&V erbij te sleuren. En het is maar een voorbeeld om aan te tonen dat iedere partij boter op het hoofd heeft onder druk van de drukkingsgroepen.
De cd&v en hun maatschappijvisie past naadloos in dit topic die toch wel over de verzuring en individualisering van de samenleving gaat.
Nu als ik mij in de plaats van die minister stel, kan ik er best inkomen dat ook ik niet zo happig zou zijn om de gegevens vrij te geven. Waarom?
Wel er blijkt dus in de gegevens dat de verdeling van subsidies via onderandere de kbc gaan. Puur op dit feit voortgaand, zijn de reacties voorspelbaar (dat weet die minister ook): schandalig, geld voor de boeren dat naar financiele instellingen gaat. Maar is het zo ongenuanceerd?
De overheid moet zijn geld als een goeie huisvader beheren (uiteindelijk is het het geld van hun inwoners, in dit geval de europeanen), maar is het niet zo dat het (veel) goedkoper is om het geld te distribueren via deze financiele instellingen die hiervoor de infrastructuur en middelen al hebben in plaats van de eigen administratie die taken te laten overnemen?
In de werkelijkheid is iets zelden zwart of wit...
Maar zoals je zegt, die landbouwsubsidies horen in een ander topic.

Laatst gewijzigd door elliot : 20 oktober 2005 om 09:51.
Oud 20 oktober 2005, 09:37   #40
pistoléke
Burgemeester

pistoléke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RAJA
Ik kan ook zuinig leven met één inkomen!
Ik kleed mijn kindjes via "De Zeeman" en andere van die instellingen alla Made at Taiwan/Korea/Vietnam/China/...
Wat kan mij het schelen dat die lieve kindjes van ginder mijn kindjes hun kledij moeten maken!
Zo zorg ik er ook voor dat de economie in ons eigenste landje verhuisd naar deze lage loonlanden!

Wake up! Kijk om je heen en leef in de realiteit!
Dit is een opmerking die kant nog wal raakt...Precies of merkkledij word daar niet gemaakt,neen hoor je zult met beter moeten afkomen ,en als het over kledij ga da kun je ook met 1 inkomen voldoende verzorgen...het is natuurlijk zo wat primeerd voor iemand...de kindjes of de kledij die ze moeten dragen van de ouders omdat de ouders deze kopen omdat de ouders vinden dat hun kinderen merkkledij moeten dragen om er toch maar bij te kunnen horen ...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be