![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() Pfft.. ik prefereer Franse wijn!
![]() [size=1]Dat ze al die bucht frisdrankjes steken waar de zon niet schijnt[/size] |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik zeg dat ik het voordeel aan de twijfel wil gunnen. Tot nu toe heb ik nog geen redenen gezien om direct argwanend te zijn tov Mecca cola, dat heeft niets te zien met naieviteit, ik heb mijn ogen wel degelijk open. Ik ben er zeker van dat als Mecca cola in het westen een succes zou worden, dat de amerikanen wel snel met "bewijzen" zullen afkomen die het merk Mecca in een slecht daglicht zullen stellen. Wanneer dat gebeurt dan zal ik daar ook rekening mee houden, maar nu sta ik er voor open.
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() De stichter van Mecca Cola, de tunesier Tawfik Mathlouthi, verklaarde duidelijk dat zijn produkt niet zozeer bestemd is om Coca Cola te bekonkurreren, maar om de amerikaanse politiek in verband met het midden oosten een hak te zetten. Hij verklaarde zelfs tijdens een interview op de franse zender TF2 dat hij de amerikanen wil vernederen door ze met hun eigen middelen te bestrijden.
Hij gaat ook andere produkten op de markt brengen met een religieuze banner, dus wait and see. Tijdens de anti-oorlog in Irak betogingen werdt er veel gesproken over boycott van amerikaanse produkten. Zulke argumentatie getuigd echter van weinig intelligentie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||||
Schepen
|
![]() Citaat:
Tis niet omdat je tegen de buitenland politiek van de VS-regering bent dat - je dan een amerikaans bedrijf moet straffen, een belgisch bedrijf is toch ook niet verantwoordelijk voor de stommiteiten van verhofstadt, michel en co? -dat je dan een produkt moet kopen van een moslimfundamentalist, die dus met de verkoop van zijn produkt WEL aan (een niet zo propere) politiek doet. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Staatssecretaris
|
![]() Blijf gewoon onpartijdig en drink geen cola of drink ze allemaal, pas erchter wel op dat je geen Mecca en Coca te snel achtereen drinkt anders kan je wel wat gerommel verwachten in je maag en darmen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En de Coca Cola gedronken in belgië is gebotteld in een aantal bedrijven,Belgische bedrijven, met een aantal aandelen in de handen van het VS moederbedrijf.Dus hoe amerikaans is de Coca Cola die wij drinken?
Ook ben ik bang, dat de Islaam in zijn achterbakse politiek, lees maar effe de Koran, een Moslim mag niet liegen tegen medemoslims, maar de ongelovigen, als ze sterker zijn, daar mag hij tegenover liegen en bedriegen aan de lopende meter. Die Mecca Cola is een onderdeel daarvan, doordat de maker het zelf al rondbazuint, om zo als zakenman een steeds groter wordende groep klanten aan zich te binden.80% van de pure winst is nog steeds voor hem nietwaar.(Nu is de vraag, is die 10% voor of na dat hij zijn belastingen heeft ingevuld, en mag hij die aftrekken van zijn inkomen?)
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal nooit een blikje Mecca cola drinken. Ik vertrouw ze daar niet. Wie weet gooien ze in de lading voor Europa een scheutje cyanide in elk blikje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Even losgekoppeld van die percentage dat naar de Palestijnen gaat: geef toe, een prachtige en gedurfde strategische zet. En het werkt verdorie nog ook! Chique dinges
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tijdens de Eerste Golfoorlog, in 1991, vuurde Saddam Hussein raketten af op Israel. Toen men hem erop attent maakte dat de Israeli's en Palestijnen zodanig onder elkaar wonen dat ook de Palestijnen zo'n raket op hun kop zouden kunnen krijgen, antwoorde hij : "ik doe niet mee aan het sorteren van erwtjes". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wel ik kan de Amerikanen soms ook niet hebben. Vind ook dat ze teveel naar de plak zwaaien. maar jah als ze t kunnen..
Die mecca vind ik maar niks.. ik ben niet zo voor de moslims eigenlijk.. en dien mens wil gewoon rijk worden denk ik. Ik ben belgicist en neutraal kwa amerika en ik zou willen vragen om niet alles zo zwart wit te zien. Het is niet omdat iemand zo een topic start en met goede bedoelingen wil zeggen dat er andere dingen zijn etc dan wil dat niet zeggen dat die terrorisme steunt. BUB staat voor PRO europa. Tegen sepperatisme maar er staat nergens ANTI Amerika hoor fanboys
![]() |
#34 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor Trol,
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k heb ze nog nooit tegengekomen.
De Chemische industrie in de walen doet voornamelijk beroep op techniekers van buitenaf om de problemen op te lossen. Dat was altijd wel plezant om te zien, 5 man die rustig een babbeltje stonden te maken terwijl 1 of 2 Vlamingen de vuile job deden.
![]() |
#40 | ||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
ik of jij? ![]() Op een forumpje wel een groot bakkes zenne sommige ![]()
![]() |