Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2005, 17:45   #21
stephen-
Gouverneur

stephen-'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar stephen-
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
mooi zo.
de harde aanpak voor die wegpiraten.
70 km per uur is snel genoeg!
Voor een keer ben ik het 100% eens met je.
stephen- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 02:11   #22
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
ik heb nog nooit boete moeten betalen en ik ben geen slak op de weg..
hebt gij mss ne "radar-detector" ????
Oud 21 oktober 2005, 08:39   #23
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slasty
3 DODEN PER DAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wie bewust te vlug rijdt is eigenlijk bezig met moord met voorbedachte rade.
Zever in pakskes... Snelheid doodt niet, onaangepast rijgedrag wel!
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 11:09   #24
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
De poenpakkersregering is nergens beschaamd over. Het plunderen van de gewone burger is hun handelsmerk geworden.
Dat idee komt vooral uit het noorden van het land. Laten we het preciseren.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 11:50   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slasty
3 DODEN PER DAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wie bewust te vlug rijdt is eigenlijk bezig met moord met voorbedachte rade.
Pff, die 50€ was omdat ik mijn gordel niet aanhad (nog altijd niet trouwens)
En die 175 was omdat ik door het oranje-rood ging en wat te rap reed om er door te zijn!
Maar ik heb excuus. Toen ik afkwam op mijn moto flits het op oranje en ik reed maar 70. Toch al te dicht om te remmen (op een moto moet je wat opletten met die noodstops) en gaf wat gas bij. FLITS
Dus ik deed het voor de veiligheid!
Nu goed?

Heb zeker al 1000€ zo betaald op een jaar tijd, en voor wie of wat?

Laatst gewijzigd door Mambo : 21 oktober 2005 om 11:54.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 11:53   #26
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
Bijna alle flitsen zijn met een lus in de grond, dus een dedector werkt daar niet op. Trouwens die dingen blijven maar piepen in de stad. Telkens je een sensor of een automatische deur passeert gaat dat af.
Op de buiten haal je ze er wel uit. (of snelweg en zo)
Oud 21 oktober 2005, 17:12   #27
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Dat idee komt vooral uit het noorden van het land. Laten we het preciseren.
het noorden van het land, is dat daar waar er 90% van alle flitspalen staan? En die dan maar 50% van die opbrengsten krijgen?
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 23:50   #28
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Ik heb al een tijdje geen boete meer gehad in België, (ik ben dus goed bezig ) dus was ik eigenlijk al verwonderd dat men naast een boete ook al een 'bijdrage' moet betalen? De geldklopperij kent geen grenzen voor sommigen
Oud 22 oktober 2005, 00:37   #29
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
Ik heb al een tijdje geen boete meer gehad in België, (ik ben dus goed bezig ) dus was ik eigenlijk al verwonderd dat men naast een boete ook al een 'bijdrage' moet betalen? De geldklopperij kent geen grenzen voor sommigen
Tot voor vier jaar (mijn laatste kleine snelheidsovertreding - 61 waar ik 50 mocht) was dat zo ook niet. Maar sindsdien is er een bijdrage normaal voor het fonds voor slachtoffers van verkeersongevallen en -geweld. Dat snap ik nog wel... werd ook enkel toegepast als je echt over de rooie ging (> 50 teveel op de snelweg en zo). Maar nu heeft niet toevallig Laurette Onckelinckx beslist dat er bij een verkeersboete van niemandalle ook nog eens een kleine 140 euro moet om de slachtoffers terug te betalen van die bandieten die zij niet meer in de bak wil steken als ze minder dan drie jaar krijgen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 00:49   #30
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
neen maar ik overweeg om er ene te kopen

ik snap nie hoe het komt dat ik nooit gepakt word.. ik heb gewoon geluk denk ik en ik probeer altijd mogelijke vallende sterren in het oog te houden..
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 07:55   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps
Vreemd, Ik rij al auto sinds 1990 en heb nog geen enkel verkeersovertreding (verkeersboete) gehad.
Ik rij al ongeveer dezelfde tijdspanne als u met de auto, en er werd me nog maar één enkele snelheidsovertreding voorgelegd. Toch vind ik het niet correct van de wetgever om een bepaalde overtreding te straffen met zaken die niets met die overtreding te maken hebben. Dat is geen zaak van "laat de overtreders toch maar betalen", maar gewoon van elementaire rechtspraak. Daar veegt de regering blijkbaar haar laarzen aan. Nochtans is dat een beginsel dat, wanneer correct toegepast, het vertrouwen in het gerecht kan verhogen. Daar dit in België niet het geval is, mag je dan ook niet verwonderd zijn dat mensen nauwelijks nog vertrouwen hebben in het gerecht, in de politiek en al wat daar mee samenhangt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 08:07   #32
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Kan Laurette goed begrijpen: de meeste "geïnde boetes" komen toch uit het Noorden des lands en worden nadien netjes fifty - fifty verdeeld.
Oud 22 oktober 2005, 10:25   #33
bie6601
Lokaal Raadslid

Standaard

.

Laatst gewijzigd door bie6601 : 22 oktober 2005 om 10:28.
bie6601 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 10:25   #34
bie6601
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps
Niet alle automobilisten, enkel diegeen die verkeersovertredingen begaan.
Ja oke enkel die de verkeersovertredingen begaan maar het hoeft niet dat die moeten opdraaien voor andere criminelen .
Ik vindt dat ze de criminelen maar moeten laten werken in den bak voor dat fonds in plaats dat ze daar werken voor hun eigen want nu kiezen ofwel werken ze daar voor extra's of wel niet .
Awel als een crimineel een boete of schadevergoeding moet betalen maar dat hij geen geld heeft of in den bak zit dan moeten ze daar er maar voor werken er is genoeg werk dat ze daar kunnen doen zoals plooiwerk of iets anders mischien kunnen ze ook zo iets bijdragen aan hun verblijf dat toch ook een groot deel gratis is dan spreek ik over eten en tandartsen en dokters .
Dat moet de brave burger allemaal zelf betalen en zo bezien ze mischien ook terug het gevang als een straf en niet enkel dat hun vrijheid is ontnomen .
Ook leren ze er ook nog hoe je in de maatschappij moet rondkomen .

Laatst gewijzigd door bie6601 : 22 oktober 2005 om 10:27.
bie6601 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 10:31   #35
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

super boete"s helpen blijkbaar heb ik gisteren gelezen op TT

Maar ik blijf erbij dat men op sommige momenten wel echt overdrijft
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 12:33   #36
Quicky
Gouverneur

Quicky's schermafbeelding

Standaard

De bedragen van de boetes zijn inderdaad overdreven. Wel is het zo dat men zich aan de snelheid moet houden. Ook al is het nacht en is er niemand anders op de baan.
Waar ook verkeerd is dat de automobilisten geviseerd worden, terwijl de "zwakke" weggebruiker ook een gevaar kan vormen. Mensen die zomaar het straat oversteken (waar geen zebrapad is), fietser die halverwege de baan rijden, fietsers zonder licht, soms met 3-4 naast elkaar.
Laat ons dan consequent zijn en geef deze ook boetes van 150 tot 200 €.
Quicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 12:41   #37
armoede
Burgemeester

armoede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De bedragen van de boetes zijn inderdaad overdreven.
Voor een keer kan ik je geen ongelijk geven de boetes liggen inderdaad hoog enkel de rijken kunnen het zich nog permiteren. Er zou een beboeting moeten komen evenredig aan het inkomen. Zodat de straf voor iedereen even fel doorweegd.

Citaat:
Wel is het zo dat men zich aan de snelheid moet houden. Ook al is het nacht en is er niemand anders op de baan.
Men zou moeten overgaan tot variabele verkeersborden waar de snelheid beperkt word al naargelang de noden.
Citaat:
Waar ook verkeerd is dat de automobilisten geviseerd worden, terwijl de "zwakke" weggebruiker ook een gevaar kan vormen. Mensen die zomaar het straat oversteken (waar geen zebrapad is), fietser die halverwege de baan rijden, fietsers zonder licht, soms met 3-4 naast elkaar.
Laat ons dan consequent zijn en geef deze ook boetes van 150 tot 200 €
Men mag inderdaad consequenter optreden maar om daarvoor de boetes te verhogen lijkt me onzin. We worden nu al leeggemolken en de staat doet er alles aan om hun kasten gespekt te krijgen van daar die overdreven hoge boetes.
Oud 17 juli 2010, 08:54   #38
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Hoe staat het hier nu mee?
Geldt dit ook voor minnelijke schikking of is dit alleen als je effectief voor de PR moet komen?
Oud 17 juli 2010, 09:10   #39
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
U weet evengoed als ik dat haast geen mens zich nog aan de snelheden kan houden. De bordjes met (lagere) snelheden schieten als paddestoelen uit de grond dezer dagen en ze zijn niet te beroerd om meteen te flitsen vanaf dag 1. Het is gewoon een inkomstenbron.

jazeker, je hebt helemaal gelijk. Ik weet heel goed dat als u s'morgens naar u werk wilt, dat het moeilijk is een veilige 48 te rijden op die ring, want op 52 kan men u al flitsen binnen de bebouwde kom, en 4 per uur meer op die snelheid is maar een kwestie van een goede windrichting. De plaatselijke verkeersborden, de speelstraten, eenrichtingsstraten verplichten u om voorbij die flitspalen te rijden, die gewoonlijk nog eens staan op een bergaf... kortom, geflitst worden is bijzonder gemakkelijk en idd een PURE inkomstenbron.

Het is grappig hier de mensen te zien lezen alsof men 190 moet rijden op een snelweg om uberhaupt wel geflitst te raken. Maar ik geef toe, sinds ik de luxe heb gekregen om met de trein handig woon-werk verkeer te doen, kunnen die boetes ook niet hoog genoeg zijn voor mij.

Immers, als de gewone werkende mens die zijn eerste job enkel kan vinden in een uithoek van brussel zich blauw betaald aan boetes, misschien blijven de subsidies voor mijn nieuwe zonnepanelen wel betaalbaar

Laatst gewijzigd door Raven : 17 juli 2010 om 09:11.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2010, 09:17   #40
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
jazeker, je hebt helemaal gelijk. Ik weet heel goed dat als u s'morgens naar u werk wilt, dat het moeilijk is een veilige 48 te rijden op die ring, want op 52 kan men u al flitsen binnen de bebouwde kom, en 4 per uur meer op die snelheid is maar een kwestie van een goede windrichting. De plaatselijke verkeersborden, de speelstraten, eenrichtingsstraten verplichten u om voorbij die flitspalen te rijden, die gewoonlijk nog eens staan op een bergaf... kortom, geflitst worden is bijzonder gemakkelijk en idd een PURE inkomstenbron.

Het is grappig hier de mensen te zien lezen alsof men 190 moet rijden op een snelweg om uberhaupt wel geflitst te raken. Maar ik geef toe, sinds ik de luxe heb gekregen om met de trein handig woon-werk verkeer te doen, kunnen die boetes ook niet hoog genoeg zijn voor mij.

Immers, als de gewone werkende mens die zijn eerste job enkel kan vinden in een uithoek van brussel zich blauw betaald aan boetes, misschien blijven de subsidies voor mijn nieuwe zonnepanelen wel betaalbaar
Het probleem is wel dat het geld opgesmost wordt aan allerlei prulleraria.
Er mogen geen infrastructuurwerken of dergelijke mee betaald worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be