Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2005, 14:06   #21
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn
Somers buiten? Deze volksheld heeft toch onlangs persoonlijk 2 handtasdieven gepakt in Mechelen? Met zo'n burgemeester moeten de Mechelse criminelen toch serieus benauwd zijn...
de politie kon er 37 niet pakken en de rechter liets 87 vrij...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 14:10   #22
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar
ik wacht vol spanning op het einde van je zin.
Niet lachen, want Demotte heeft zojuist een stuk van mijn stotteruren afgenomen
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 14:14   #23
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ben ik de enige die vindt dat de illustraties die hierboven staan beledigend en racistisch zijn? Het is ongelooflijk simplistisch om de oorzaak van de criminaliteit te zoeken in huidskleur of cultuur. De basis is de sociale realiteit, en niets anders. Als migranten meer criminele feiten stellen, dan betekent dat dat er een sociaal-maatschappelijke basis is daarvoor. Bijvoorbeeld het feit dat ze minder kansen hebben op de arbeidsmarkt. ?
is zwarte humor kan je daar niet mee lachen ?

vreemdelingen en criminaliteit ? het is niet omdat ik thuis niets te zeggen heb, dat ik op uw gezicht moet komen kloppen of met uw vrouw in bed mag kruipen
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 22 oktober 2005, 15:25   #24
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Gentenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
is zwarte humor kan je daar niet mee lachen ?

vreemdelingen en criminaliteit ? het is niet omdat ik thuis niets te zeggen heb, dat ik op uw gezicht moet komen kloppen of met uw vrouw in bed mag kruipen
maar geef toe dat je het graag eens zou proberen...
Oud 22 oktober 2005, 15:41   #25
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
halt, de Polen waarover je het hebt werken aan de sociale voorwaarden van Polen, de Marokkanen in België aan de Belgische sociale voorwaarden.
Dat is nogal een beetje een verschil denk ik toch.
Dan denkt ge verkeerd denk ik.
Polen die in België wonen en werken worden evenveel betaald als een Belg.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 21:24   #26
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
maar geef toe dat je het graag eens zou proberen...
het eerste zeker niet... maar is ze echt zo knap
Oud 22 oktober 2005, 21:25   #27
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Dan denkt ge verkeerd denk ik.
Polen die in België wonen en werken worden evenveel betaald als een Belg.
allemaal in 't zwart zekers...
Oud 22 oktober 2005, 21:36   #28
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
allemaal in 't zwart zekers...
Sommige ongetwijfeld net als sommige Belgen.
Oud 23 oktober 2005, 09:20   #29
jef
Gouverneur

Standaard

Citaat:
ben ik de enige die vindt dat de illustraties die hierboven staan beledigend en racistisch zijn? Het is ongelooflijk simplistisch om de oorzaak van de criminaliteit te zoeken in huidskleur of cultuur. De basis is de sociale realiteit, en niets anders. Als migranten meer criminele feiten stellen, dan betekent dat dat er een sociaal-maatschappelijke basis is daarvoor. Bijvoorbeeld het feit dat ze minder kansen hebben op de arbeidsmarkt.

Verder lees ik niks over de "witteboordencriminaliteit", de financiële fraudecijfers, BTW-carroussels en smeergeldaffaires. Of is dat geen grote misdaad?
Misschien bent u wel de enige die dat racistisch vindt, ik vind het meer realistisch.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2005, 09:58   #30
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Sommige ongetwijfeld net als sommige Belgen.
de meesten toch, zonder twijfel. Ze schuimen de werven af op zoek naar werk. En het bestaat al jaren ! Meestal met een paar mannen samen in ploeg, maar zelden individueel.

Ze vagen meestal 10 euro per uur per man. Het zijn wel werkers hoor, ze werken van 's morgens tot 's avonds, alle extraatjes nemen ze er graag bij.
Oud 23 oktober 2005, 10:43   #31
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Ze zouden daartegen beter eens wat doen, in plaats van kleine handtassendiefkes te vervolgen...
Beter dit in plaats van dat..., de klassieke fout.

Jij vergeet dat de zgn. kleine criminaliteit het dagelijkse, tastbare leven van de kleine man diep raakt, een sfeer van wetteloosheid en onveiligheid creëert. Om die reden is de bestrijding van dit soort straatcriminaliteit minstens zo belangrijk als die van de fiscale fraude of corruptie.

Een maatschappij kan niet bestaan als burgers op straat kunnen lastig gevallen, gemolesteerd of bestolen worden zonder dat daar een straf op volgt. Dan vraagt die burger zich terecht af waarvoor de staat nog dient.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2005, 11:01   #32
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de meesten toch, zonder twijfel. Ze schuimen de werven af op zoek naar werk. En het bestaat al jaren ! Meestal met een paar mannen samen in ploeg, maar zelden individueel.

Ze vagen meestal 10 euro per uur per man. Het zijn wel werkers hoor, ze werken van 's morgens tot 's avonds, alle extraatjes nemen ze er graag bij.
Ik heb het over Polen die in Belgie wonen, wellicht zelfs belg zijn.
Die hebben evengoed recht op een werkloosheidsuitkering en gaan echt niet meer werken voor 10 euro
Oud 23 oktober 2005, 11:27   #33
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jef
Misschien bent u wel de enige die dat racistisch vindt, ik vind het meer realistisch.
Ik denk niet dat hij de enige zal zijn die dit racistisch en xenofoob vindt, maar de rest zal het al beu zijn weer een racistisch gedrag aan te klagen op dit forum dat vol zit met allerhande racisten en fascisten.

Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 23 oktober 2005 om 11:32.
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2005, 11:31   #34
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Ik denk niet dat hij de enige zal zijn die dit racistisch en xenofoob vindt, maar de rest zal het al beu zijn weer een racistisch gedraag aan te klagen op dit forum dat vol zit met allerhande racisten en fascisten.
Inderdaad, het is zo slaapverwekkend,
we laten de kindjes wa janken ...
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be