![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
t'is eigenlijk vrij simpel éh, uw auto is niet gewenst in de stad. Uw boodschappen kunde ook doen met de fiets, en als je eens wat verder moet zijn is er de bus of de tram. En indien je naar een andere stad moet, pak je maar de trein. Hiernaar evolueren is pure noodzaak, wat ook het doel is van dit beleid. En voor degene die dagelijks moeten traffikken, wat voor de meeste naar Brussel en omstreken is, waarom ga je er niet wonen? Multicultuur is verrijking toch? Onveiligheid in Brussel slechts een gevoel? Benzine zal toch te duur worden om het gependel in stand te houden.
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De enige die zo'n privilege nodig hebben zijn diverse reddingsdiensten, brandweer, politie, ambulance, en deze mogen dit in geval van nood.
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() Evolutie
De laatste tijd ging ze in de richting van hoe wordt ik kampioen in uitspraken over veiligheid. Als er één politieker afkomt met 50 km/u dan heb je al snel een andere die dat veel te onveilig vindt en 30km voorsteld. Er was constant opbod van wie is nu wel de meest veilige. Uitblinkers waren mss wel Bert, Flor en Steve, sorry als ik er enkele vergeten ben. Ik stel voor om de auto gewoon te verbieden, zeeeeeeeer veilig, wie doet beter. Of is dat er toch iets over? Nu ja als hiervoor gestemd wordt, wat wil je dan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tien jaar terug liep ik gewoon naar mijn werk maar mijn hobby was dan marathons lopen. Ik wil er trouwens aan toevoegen dat de wagen zowat de grootste melkkoe is waarvan geld naar de staat vloeit. De automobilist zou beter een beetje "gesoigneerd" worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() Voor één keer heeft de regering geljk als ze de zone 30 regel overtreders willen aanpakken. Ik woon zelf in een zone 30, vlak naast een kleuterschool. Ik -en met mij velen- ergeren zich aan de tuning johnnen die vollenbak en met nóg meer lawaai hier komen aanscheuren, alles dichtgooien voor de vluchtheuvel en dan nog trager als een slak de vluchtheuvel oprijden. Als ze van de vluchtheuvel herhalen ze hetzelfde proces om dan na 100 meter wéér alles dicht te gooien voor de volgende vluchtheuvel.
![]() In mijn straat is er voor de fietsers een levensgevaarlijke T-kruising. Als je uit mijn richting komt en je wil daar naar links gaan moet je zeker een schietgebedje doen want ze komen daar vollen bak die bocht in. Je kan ze niet zien aankomen want er staan een paar huizen voor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gent heeft 1200 of 1500 straten inmiddels met zone 30.
Dat is vrijwel gans Gent. Gent ontplof! (ps en van dat bruisend nachtleven moet je ook niks geloven. Na 9 uur kunt ge in uw blote door het centrum wandelen, geen mens te zien)
![]() |
#31 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al een tijdje wordt er inderdaad aan gedacht om klasse A-brommers en alle verder gemotoriseerde tweewielers te "eren" met een nummerplaat. Enige oplossing is dan de aankoop van een fiets met motor tot 35 km/u (te koop in Duitsland). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Gouverneur
|
![]() Vannacht ook langs een school tegen 50 voorbijgeraast, al de kleuters moesten opzij springen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |