![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denkt toch niet dat de tijden zo veel veranderd zijn. Ik mocht niet eens een bromfiets - als ik er al een wilde - en voor een auto moet ik ook gaan werken. Dit zijn eigenlijk logische zaken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Gouverneur
|
![]() Onze ouders hebben mijn broers en mij altijd laten werken voor onze gemotoriseerde vervoermiddelen. De fietsen kregen we nog, maar daarna moesten we onze aankopen zelf doen. Waarom denk je dat ik pas op mijn 26ste mijn rijbewijs heb gehaald ? We moesten ook d�*t zelf betalen...
Onze stiefvader heeft ons ook leren omgaan met vuurwapens (ik was 12 toen ik leerde schieten met een echt geweer) maar heeft altijd de veiligheid benadrukt. Zo sterk was die nadruk dat, toen mijn oudste broer voor kerstmis een luchtbuks kreeg en er voor de grap mee op ons mikte, onze stiefvader dat ding onmiddelijk heeft afgepakt en voor een lange tijd in de kast opgesloten hield. Mijn broer wist daarna wel beter dan met een wapen naar iemand te mikken... Het is langzamerhand wel een feit dat de "moderne" electronische spellekes bijzonder gewelddadig zijn evenals sommige kinderprogramma's, maar ik denk dat het maar een beperkte invloed heeft op de psyche van kinderen. Wij zijn ook opgegroeid met de "cowboys en indianen" nietwaar ? En wat te denken van de kinderen die "live" gruwelijke dingen meemaakten ? Zijn die nu ook gewelddadig ? Dan moet mijn vader een groot gevaar voor de samenleving zijn geweest toen hij in zijn puberteit was... Ik heb gewoon de indruk dat heel wat van die gewapende kinderen een emotioneel of geestelijk probleem hadden en een uitweg zochten. Ik heb contact gehad met enkele van zulke kinderen in Engeland, als ze niet naar een psycholoog waren geweest dan zou het slecht met hen afgelopen zijn geweest. Een van die jongemannen heb ik zelfs via de chat van zelfmoord kunnen afhouden. Er lopen teveel jonge mensen rond met problemen waar niemand oor voor heeft. Elke jongere die in zijn puberteit komt heeft zowiezo geestelijke en emotionele problemen omdat de hormonale veranderingen in het lichaam van een puber zo ingrijpend zijn. Vroeger werden ze aan het werk gezet of aan de studie, tegenwoordig hebben ze tijd genoeg om zich zielig en onbegrepen te voelen. Sommigen van hen krijgen grote kado's waarmee de ouders een eventuele emotionele verwaarlozing afkopen. Die jonge mensen vindt je soms terug in de krant onder de kop: "Auto rond boom geplakt". Anderen krijgen helemaal niets en moeten in ellende voor zichzelf leren zorgen. Die plegen soms zelfmoord. Het probleem ligt dus bij de opvoeding. Of beter nog, het gebrek aan "bezig houden" waardoor de puber ruimschoots de kans krijgt om zich in zelfmedelijden te wentelen. Zij hebben een dadendrang die niet in daden kan omgezet worden omdat ze volgens onze huidige samenleving nog maar kinderen zijn. Daarom ben ik ook een voorstander van studentenjobs, liefs vanaf 14 jaar, zodat een jongere de kans krijgt om te proeven van het bedrijfsleven (en zijn zegeningen te tellen omdat hij nog niet altijd moet werken) en voor zichzelf de nodige dingen kan aanschaffen om voor zichzelf een identiteit op te bouwen. Zuur verdiend geld = beter begrip voor aangekochte eigendommen.
![]() |
#25 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Eén of andere Griekse filosoof (ik geloof dat het Socrates of zo was) zei een paar duizend jaar geleden al dat de 'jeugd van tegenwoordig' nergens nog respect voor had en regelrecht uitschot was. Die ouwe zakken van vandaag waren vijftig jaar geleden ook krapuul, en binnen vijftig jaar zal het krapuul van vandaag even hard klagen als die Statler-&-Waldorf types van vandaag. De jeugd is niet crimineler dan honderd of zelfs duizend jaar geleden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een ding is zeker, het zal altijd de goeie ouwe tijd zijn, en de jeugd van tegenwoordig zal nooit iets waard zijn. (vrije vertaling)
![]() |
![]() |
#27 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Literatuur ook maar verbieden dan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Mijn barbiepop en ken-pop daarentegen...wat die allemaal soms uitgestoken hebben.... ![]()
![]() |
![]() |
#31 |
Gouverneur
|
![]() Ha ja, mijn poppen hebben daar ook al onder... euh... geleden. Wat een opgroeiend meiske niet allemaal met haar speelgoed doet hè ?
En dan de veldslagen die mijn broers en ik uitvochten met onze speelgoedsoldaatjes... zalig gewoon die kannonnen en granaten. Wat die blitse auto's betreft: een goeie kameraad van ons uit Nederland verkondigde twee weken geleden trots de aanschaf van zo'n "droombak" aan maar had gisteren treurig nieuws... ze hebben hem geflitst op 109 km/u boven de toegestane limiet. Resultaat: droombak èn rijbewijs in beslag genomen. Had hij maar moeten beseffen dat zwaantjes vooral in de buurt van snelwegen nestelen. En dat die mannen tegenwoordig zulke goeie camera's hebben dat die niet meer spontaan in brand vliegen wanneer er zo'n droombak voorbijsjeest. Zou ik hem zielig vinden ? [size=2]Naaaaahhh...[/size]
![]() |
#32 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
O tempora O mores In het verleden was het beter, in het verleden was het beter in het verleden, het was in het verleden beter dan in het heden en in de toekomst zal het nog steeds beter zijn geweest in het verleden. Ik denk dat het te betwijfelen valt of het slechter leven is dan enkele honderden of duizenden jaren geleden.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Ik merk er in alle geval niets van dat den ouwen tijd veel beter was
![]()