Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 oktober 2005, 11:08   #21
kaatd
Banneling

Standaard

Dat Verhofstadt op voorhand zegt dat de acties zinloos zijn, lijkt me logisch. Elke andere uitspraak zou zijn nederlaag nu al erkennen.
De algemene staking van 7 oktober heeft geleid tot diverse aanpassingen van het degeneratiepact en de staking en betoging van vrijdag zullen wellicht een gelijkaardig resultaat hebben. Door het tonen van de krachtsverhoudingen vergoten de werknemers hun gewicht in het debat. De vakbonden zijn niet revolutionair en verwerpen het plan niet tout court. Ze eisen aanpassingen en compromissen en ze zullen die krijgen ook.
Maar de revolutie is nog niet voor morgen. (Gelukkig want ik heb morgen weinig tijd ...)
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 11:17   #22
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

het kapitaal en haar politieke lakeien worden anders met het uur nerveuzer naar in de aanloop naar vrijdag.
al die wanhopige intimidatie met deurwaarders, politie...
de schrik zit er goed in blijkbaar. 8)
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 11:18   #23
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd
Dat Verhofstadt op voorhand zegt dat de acties zinloos zijn, lijkt me logisch. Elke andere uitspraak zou zijn nederlaag nu al erkennen.
De algemene staking van 7 oktober heeft geleid tot diverse aanpassingen van het degeneratiepact en de staking en betoging van vrijdag zullen wellicht een gelijkaardig resultaat hebben. Door het tonen van de krachtsverhoudingen vergoten de werknemers hun gewicht in het debat. De vakbonden zijn niet revolutionair en verwerpen het plan niet tout court. Ze eisen aanpassingen en compromissen en ze zullen die krijgen ook.
Maar de revolutie is nog niet voor morgen. (Gelukkig want ik heb morgen weinig tijd ...)

[SIZE=2]opinions are like assholes, [/SIZE][SIZE=2]everybody has one[/SIZE]
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 13:17   #24
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bie6601
Hij bedoelt met de basis de leden en jij bedoeld de werkwilligen met de leden zullen waarschijnlijk ook leden tussen zitten maar ook mensen die niet in een vakbond zitten.
Leren werken...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 14:17   #25
BartP
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bie6601
de bazen zijn nog de enige die het generatiepact steunen ook al gaat het niets uithalen aan het feit dat er steeds meer geld de deur uitvliegt door meer werklozen jaar na jaar .
De bazen steunen gewoon het generatiepact voor een punt namelijk .
De loonkost vermindering .
Omdat zij er baat bij hebben , ze hebben geen baat bij ouderen die langer werken die moeten ze meestal meer betalen door hun ancieniteit zoals hoger loon, betaalde ancieniteitsdagen en jaarlijkse ancieniteitspremie's .
En als de organisatie van ondernemingen zoals VOKA in het nieuws duidelijk verklaard dat ze de regering steunen en dat de regering nooit of nooit van hen mag toegeven aan de vakbonden en de arbeiders .
Is het toch niet meer dan normaal dat ze ook worden aangevallen .
U beseft toch dat het generatiepact inhoudt dat we met zijn allen langer gaan werken, of minstens dat we minder vroeg zullen kunnen stoppen.

Lees de contradicties in uw stukje schrijven.
BartP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 15:28   #26
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Veel boekingen naar het zonnige zuiden, vrijdag.
Staken?
Bah een paar, de rest profiteert zo wel tot woensdag 2 november.
Die staken wel in gedachten.
Ja de timing is alles vind ik.

Hopelijk staken de vliegers niet. Of de hotels.
Zou nogal een schande zijn nietwaar?

ps; de chrysanten verkoop gaat niet dit jaar, blijkbaar weinig van plan om naar het kerkhof te gaan dinsdag?

Laatst gewijzigd door Mambo : 27 oktober 2005 om 15:29.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 16:17   #27
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd

Lol, vanzelfsprekend gaan de stakende abvv'ers van vorige keer nu stellen dat zij een hele hoop extraatjes hebben bereikt, terwijl hun rol na die komedie uitgespeeld was in het hele debat. Iedereen wist al op voorhand dat die staking een facade was om achteraf te kunnen gaan stellen dat alle toegevingen aan hen te danken zijn; jij bevestigd dit nu enkel...

De regering heeft groot gelijk dat ze geen duimbreed toegeven. Egoistische stakers moeten maar eens leren dat hun roep om solidariteit ook iets is waar ze zelf aan moeten voldoen...

Los daarvan vind ik het tekenend dat in ons bedrijf er niet zal gestaakt worden (als één van de grotere werkgevers in België met verscheidene sites doorheen het land). Zelfs in Wallonië stond de FGTB er zelf op door te communiceren dat de site niet plat wordt gelegd. Tekenend is dat wel
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 18:46   #28
Chrisis
Provinciaal Statenlid

Chrisis's schermafbeelding

Standaard

Net gehoord op VRT-journaal : De bonden verwachten 70.000 betogers in Brussel morgen, enfin ze hopen dat...

70.000 betogers op 3.000.000 gesyndikeerden, dat is nog geen 3 procent??? En ze gaan dat dan als een groot succes beschouwen zeker? Denk je dat de regering gaat zwichten voor 3 procent die het de moeite vindt te komen?

Als er 400.000 man staakt morgen zal het veel zijn, en dat is niet eens 25 procent van de werkende leden van de syndicaten. Wie dan nog durft verkondigen dat de staking wordt gedragen door de basis van de vakbond mogen ze alvast een plaatsje reserveren in de psychiatrie.

Die anderhalf miljoen 'vakbondsleden' die doppen kunnen nochtans zonder probleem naar de betoging gaan, ze hebben tijd genoeg, maar zelfs daar zijn ze te lui voor.

Ik verwed er een vat Jupiler op : mochten de bonden zeggen dat de regering de werkonwilligen echt mag aanpakken, er zou geen sprake zijn van een verhoging van de leeftijd voor het brugpensioen!

Stakers, jullie worden bedrogen door de eigen topmensen. Uw betoging zal verdwijnen als een schijnvertoning en zal helemaal niks opleveren, integendeel.

Het is niet de regering die jullie de hoop ontneemt, het zijn Luc, Xavier en Guy in hoogst eigen persoon. Als zij pleiten het werklozenvraagstuk aan te pakken, dan zal de werkende basis daar de vruchten van plukken! Maar het is inderdaad ijdele hoop aangezien de grote jongens de helft van hun leden niet voor het hoofd willen stoten, de inkomsten die daaruit komen zijn veel te hoog!

Wie sprak er hier van hoop?
Oud 27 oktober 2005, 18:49   #29
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik zou wel eens de auto's willen zien van al die heren in maatpak die op TV komen zeggen dat we meer en harder moeten werken voor minder loon.

Op een of andere manier heb ik de indruk dat zijzelf er alleszins niet armer op zullen worden.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 18:56   #30
skaldis
Banneling

Standaard

Neuk de regering, binnenkort smijten we met bommen ipv met taarten !!!!
BOMMEN !
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 19:05   #31
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Wanneer we morgen aan de wetstraat komen wil ik mijn recht op vrije doorgang doorheen het politiecordon.
Freddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 19:07   #32
Chrisis
Provinciaal Statenlid

Chrisis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Ik zou wel eens de auto's willen zien van al die heren in maatpak die op TV komen zeggen dat we meer en harder moeten werken voor minder loon.

Op een of andere manier heb ik de indruk dat zijzelf er alleszins niet armer op zullen worden.
Kijk misschien eerst eens naar de auto's waarmee de vakbondstop rijdt. En waarmee ze tot twee jaar geleden reden dan... Een BMW van 35.000 Euro en een mercedes SLK Coupé van 50.000 Euro...
Oud 27 oktober 2005, 20:23   #33
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie
Wanneer we morgen aan de wetstraat komen wil ik mijn recht op vrije doorgang doorheen het politiecordon.
De politie heeft, in tegenstelling tot privé-milities, het recht u tegen te houden.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 20:28   #34
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie

Je zal je wel door de prikkeldraad moeten wurmen. Vandaag zijn er al heel veel versperringen in gereedheid gebracht. Ik denk dat de politie in volle kracht aanwezig zal zijn. Met hun waterkanonnen in aanslag. 8)
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 20:30   #35
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Minstens 70.000 stakers worden er verwacht...

Waar zouden die zakken moeten kakken?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be