Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2003, 19:56   #21
schaduwgemeenteraadslid
Burgemeester

Standaard

Vergeet de mannen ook niet hé knuppel
schaduwgemeenteraadslid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2003, 20:00   #22
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser
Hoe je de slogan ook interpreteert, wie zal er thuisblijven denkt u?
Zijn de Vlaamse mannen dan al zover geëmancipeerd dat ze hun rolmodel van kostverdiener willen opgeven?

Een verdoken slogan voor vrouwen aan de haard me dunkt
Mmm vorige week stond er een artikel in de krant dat de paus opriep dat de vrouwen beter es wat meer tijd 'aan de haard' moesten doorbrengen... zou de paus dan toch een Vlaams-Blokker zijn??
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2003, 20:04   #23
schaduwgemeenteraadslid
Burgemeester

Standaard

Dat het geen liberaal is,daar kunnen wij zeker van zijn
Oud 7 juli 2003, 20:37   #24
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwgemeenteraadslid
Vergeet de mannen ook niet hé knuppel
Citaat:
Gaan de mannen zich vrijwillig zover emanciperen dat ze 'hun rol' willen opgeven, zodat de vrouw zijn rol voor een deel k�*n overnemen ( en hij de hare)?

Of laten we vrouwen die er vrijwillig voor kiezen om op de ouderwetse wijze het huishouden te doen daar eveneens voor kiezen en betalen we haar daar zelfs een peulschil voor?
Bedoel je soms wat in het vet gedrukt staat?

Ik denk niet dat veel mannen met een peulschil gaan content zijn om het huishouden te mogen doen.
Oud 7 juli 2003, 21:04   #25
schaduwgemeenteraadslid
Burgemeester

Standaard

Geachte knuppel;eigenlijk ben ik voor meer dan 66% invalide wegens ziekte.Mijn vrouw is hoofd van ons gezin,en ik doe reeds jaren het huishouden(zonder peulschil).Ik bekijk dit als een volwaardige taak,en ik denk dat ik geen alleenstaand geval ben.Daarbuiten heb ik mij dag en nacht ingezet voor onze partij(kiescampagne).Momenteel ben ik mede door mijn inzet verkozen tot schaduwgemeenteraadslid van het L.A. en behoor ik tot het kernbestuur van mijn gemeente,waar ik mij kandidaat stel voor de functie P.R. Daarbuiten heb ik mij nog als kandidaat opgegeven als moderator(nationaal forum).U denkt dat de mannen niet thuis blijven voor een peulschil
Oud 7 juli 2003, 21:11   #26
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geachte knuppel;eigenlijk ben ik voor meer dan 66% invalide wegens ziekte.Mijn vrouw is hoofd van ons gezin,en ik doe reeds jaren het huishouden(zonder peulschil).Ik bekijk dit als een volwaardige taak,en ik denk dat ik geen alleenstaand geval ben.
Prima, geachte volksvertegenwoordiger van het Liberaal Appèl

Vandaar dat ik U als volwaardig huisman een pertinente vraag durf te stellen:

22) Onderstaand recept is een beroemd typisch Vlaams gerecht (de befaamde "haute cuisine de Flandre"). Ra ra, wat is het ?

"Brokjes vleesafval of vlees van de schouder snijden; laat die goed bruin bakken in hete boter of vet, met een paar gesnipperde ajuinen. Overgiet met warm water, voeg er peper en zout bij en allerlei in grove stukken gesneden groenten: wortelen, selderie, rapen, een pastenaak, porei, een savooikooltje en een handvol zelfgekweekte bonen. Leg er de gevierendeelde aardappelen bovenop en laat lang en zachtjes stoven in een goed gedekte kastrol. Giet er desnoods wat water bij."

Mocht U na het oplossen van deze moeilijke vraag nog geïnteresseerd zijn in het oplossen van moeilijke kwissen, kijk dan maar even hier:

"De burgerschapsproef! Test Uzelve in 26 vragen.Vele prijzen!"
http://forum.politics.be/viewtopic.p...asc&highlight=
Oud 7 juli 2003, 21:33   #27
schaduwgemeenteraadslid
Burgemeester

Standaard

Geachte piano;ik heb vandaag mogen ervaren op dit politieke forum,dat u weinig vrienden heeft,en dat men uw functie binnen dit forum''pertinent''in vraag stelt.Daarom wil ik met u een uitdaging aangaan.Wanneer ik u deze maaltijd kan bereiden,u daarbij de exacte naam geef van het gerecht,komt er geen muziek meer uit uw piano op dit forum.Ik ben eerlijk en laat u weten dat ik een horecaopleiding heb genoten in Antwerpen(PIVA).Nadien heb ik ,nog 10 jaar gewerkt in de horeca,eerst als commis,nadien als sous-chef,en uiteindelijk als chef(voornamelijk nouvelle cuisine).Mijn kookkunst voor uw forumrol
Oud 7 juli 2003, 21:45   #28
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Geachte piano;ik heb vandaag mogen ervaren op dit politieke forum,dat u weinig vrienden heeft,en dat men uw functie binnen dit forum''pertinent''in vraag stelt.Daarom wil ik met u een uitdaging aangaan.Wanneer ik u deze maaltijd kan bereiden,u daarbij de exacte naam geef van het gerecht,komt er geen muziek meer uit uw piano op dit forum.Ik ben eerlijk en laat u weten dat ik een horecaopleiding heb genoten in Antwerpen(PIVA).Nadien heb ik ,nog 10 jaar gewerkt in de horeca,eerst als commis,nadien als sous-chef,en uiteindelijk als chef(voornamelijk nouvelle cuisine).Mijn kookkunst voor uw forumrol
De bevrijding van politics.be is op komst.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2003, 21:52   #29
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geachte knuppel;eigenlijk ben ik voor meer dan 66% invalide wegens ziekte.Mijn vrouw is hoofd van ons gezin,en ik doe reeds jaren het huishouden(zonder peulschil).Ik bekijk dit als een volwaardige taak,en ik denk dat ik geen alleenstaand geval ben.Daarbuiten heb ik mij dag en nacht ingezet voor onze partij(kiescampagne).Momenteel ben ik mede door mijn inzet verkozen tot schaduwgemeenteraadslid van het L.A. en behoor ik tot het kernbestuur van mijn gemeente,waar ik mij kandidaat stel voor de functie P.R. Daarbuiten heb ik mij nog als kandidaat opgegeven als moderator(nationaal forum).U denkt dat de mannen niet thuis blijven voor een peulschil
Een welgemeende proficiat, mijnheer schaduwgemeenteraadslid!
Toch denk ik erbij te mogen blijven dat niet veel mannen voor een peulschil willen thuisblijven om het huishouden te doen en dat u eerder de uitzondering bevestigt van die regel.
Oud 7 juli 2003, 22:09   #30
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hé da's leuk zeg! (ps: ik maakte maar een grapje met je).

Koken is namelijk ook een hobby van me. Ik heb enkele cursussen gedaan namelijk de Chinese keuken van Shangaï (niet erg verschillend van de Kantonese keuken) en tevens ook de Spaanse keuken. De laatste tijd is daar ook nog de Georgische keuken bijgekomen, alhoewel die aan de Belgen niet bekend is, zitten daar ook erg interessante gerechten bij zoals bv Chataspoerie, Tsatsivi, Tholma, Chinkali, Tshadi, Gomi enz.... Als je dat wenst zal ik je van de Chatsjapoeri wel een recept toesturen.

"The Georgian Cuisine" (De Georgische keuken-engels): http://www.angelfire.com/ga/Georgian/cousine.html

"SUPRA De Georgische feesttafel" nederlands: http://users.pandora.be/amarcord/soepra01.html

Smakelijk!
Oud 8 juli 2003, 18:22   #31
de metser
Banneling

de metser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Kan je ook voorbeelden geven van 'stimulansen' voor groepen die vroeger achtergesteld werden, Metser?

Met 'in het verleden' wordt toch bedoeld: toen er nog geen allochtonen waren?
Zeg Knuppel, je gaat met toch niet vertellen dat je nog nooit gehoord hebt van tewerkstellingsprojecten?
Werden vrouwen vroeger (en ook nu) niet achtergesteld?

PS voor paranoia hebben ze 'pillekes'
Het ging me niet over discriminatie tegenover vrouwen vroeger en nu maar over de 'groepen' waarvan jij zei dat ze 'in het verleden' achtergesteld werden, Metser. Daar waren zeker vrouwen bij daar niet van. Onder vrouwen zaten nu eenmaal de meesten zonder diploma. Ik herinner me echter niet gek veel van 'stimulansen' of 'tewerkstellingsprojecten' in de tijd dat er een heel pak minder allochtonen waren dan vandaag. Zowel autochtone als allochtone mannen gingen samen in de mijnen werken, zolang daar werk was tenminste. Veel diploma's waren daar niet voor nodig en wie er toch een had klom langzaam hogerop. Vaak letterlijk. Ik herinner me dus ook niet dat er toen 'positief' gediscrimineerd werd of zelfs dat dit nodig was.
Vandaag zien de zaken er iets anders uit. Er is werk te weinig en arbeiders teveel. Wie een diploma bezit heeft nochtans nog altijd het meest kans op een arbeidsplaats. Wie er geen heeft het minste. Logisch? Neen blijkbaar, want vandaag gaat het er vooral om dat diplomaloze allochtonen van de straat gehaald worden. Daarvoor is er echter zoiets nodig als positieve discriminatie. Dat dit echter tegelijktijd negatieve discriminatie inhoudt voor anderen, vaak anderen met wél een diploma, daar storen zich 'sommigen' niet aan en d�*�*r gaat het mij hier dus om.
En zeg nu niet dat allochtonen minder kansen krijgen dan autochtonen om een diploma te behalen. Er wordt zelfs meer geld en moeite in hen gestoken dan in eender wie.

Ps, ik heb geen pillekes nodig.
U bent kort van geheugen. En ook nú bent u niet mee.

Regeringen ‘aller tijden’ hebben steeds kansarme doelgroepen gestimuleerd om zich ‘op te werken’. Hoe? Fiscale voordelen voor bedrijven, cursussen, campagnes, bijscholing enz. Dat zal u toch niet ontkennen? Zoiets noemt men besturen, oftewel regeren. Maw, is er een alternatief om – wanneer grote groepen van de bevolking uit de boot dreigen te vallen – een duwtje in de rug te geven?

Enfin, het nieuwe regeerakkoord is alvast een goed begin; de nationaliteitsvereiste valt weg voor de ambtenarij. Meer allochtonen aan ’t lokket. ’t Kan ons alleen maar helpen om elkaar op een meer normale manier ‘te zien’.

PS waarom schrijft gij 'metser' als metser? Ik alludeerde daarop met die 'pillekes' Gij zegt dat ge die niet nodig hebt. Blijkbaar is er iets mis met uw klavier.
de metser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 19:18   #32
Onbekende

Standaard

Citaat:
Positieve discriminatie of nog beter ‘stimulans’ voor achtergesteld groepen moet kunnen*.

Is dit in het verleden al niet gebeurd? Vrouwen, ongeschoolden, jongeren, schoolverlaters… allemaal een duwtje in de rug gekregen om hun plaatsje te vinden op de arbeidsmarkt. Waar waren de proteststemmen toen?
Nu het over allochtonen gaat, kan die solidariteit plots niet meer opgebracht worden.

Raar is dat.

*Beperkt in tijd.
Ik ken geen enkele firma die verplicht werd een bepaald quota vrouwen aan te werven. Bovendien ken ik geen enkele Vlaamse vrouw die gratis rijlessen kreeg aangeboden door het VDAB.
Ja, waar waren de proteststemmen toen? Want zelfs met een gelijkwaardig diploma en meer ervaring gingen mannen meestal voor.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 19:22   #33
Onbekende

Standaard

Citaat:
Een uitdaging die hij niet aandurft!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 19:23   #34
de metser
Banneling

Standaard

Waar heb ik het over quota?
Oud 8 juli 2003, 19:28   #35
Onbekende

Standaard

Citaat:
Meer allochtonen aan ’t lokket.

Blijkbaar is er iets mis met uw klavier.
Met dat van u blijkbaar ook. Het klopt sommige letters dubbel.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 19:30   #36
Onbekende

Standaard

Citaat:
Waar heb ik het over quota?
Wat een arrogantie!!

De quota die door de regering wordt naar voor gebracht om eventueel toe te passen, daar gaat het over, natuurlijk!
  Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 19:47   #37
de metser
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onbekende
Citaat:
Meer allochtonen aan ’t lokket.

Blijkbaar is er iets mis met uw klavier.
Met dat van u blijkbaar ook. Het klopt sommige letters dubbel.
OK. Ontvangstbalie dan. Muggenzivter!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be