![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Allochtonen in België worden... | |||
fundamentalistischer |
![]() ![]() ![]() |
19 | 65,52% |
moderner |
![]() ![]() ![]() |
10 | 34,48% |
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() De moderne allochtonen zijn eigenlijk de kinderen die hier als kleuter aankwamen en diegenen die hier geboren zijn. Zij die hier als tiener aankwamen hebben vaak nog ouderwetse opvattingen, en natuurlijk ook hun ouders, de eerste generatie. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Hun levenswijze wordt ook een beetje beïnvloed door hun ouders, de eerste generatie, en dus is het goed om te weten hoe ze evolueren. Ik zie in mijn omgeving duidelijk dat ze niet naar het grote aantal kinderen streven zoals hun ouders, ze gedragen zich westers, ze denken meer en meer westers betreft o.a. de vrouwenrechten, etc... Als een Nederlander in België komt wonen dan hoeft hij zijn levenswijze niet aan te passen, omdat België niet (veel) verschilt met NL. Citaat:
Sommige autochtonen laten hen echter graag voelen dat ze hier ongewenst zijn, o.a. via de media door het VB... [/quote] |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
In mijn straat komen hier soms dronken autochtonen langs en roepen alsof hun leven ervan afhangt. Daarbij laten ze bierflessen achter, waarvan sommige op de grond kapotspringen. Dus alle autochtonen zijn dronkaards, laten vuil achter en houden zich bezig met nachtlawaai? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementslid
|
![]() U vraagstelling zelf klopt niet Moby: u dwingt mensen tot veralgemening.
![]() |
#25 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Iedereen mag in eender wat geloven zolang hij/zij de realiteit niet uit het oog verliest. Ik geloof tussen haakjes in de wetenschap, omdat dat het enige is dat iets kan bewijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb hier nog geen enkel kapot bierflesje zien liggen op de grond, misschien opdat er geen plaats is tussen de breezerflesjes?
Ik geef maar een voorbeeld hoe modern onze allochtone jeugd wel is ,van 1 type. En het klopt, niet alle jeugd van die categorie is zo, de meisjes doen dat zeker niet. Maar ik spreek alleen uit ervaring van mijn straat, want ik woon tussen de Moslim Allochtoontjes. De moderne, geintegreerde Macedoniers aan de rechterkant, of de met moeite frans brabbelende Berbers aan de linkerkant(wat een belediging, een belg, met een hond aan hun reine zijde?). De 2de generatie, nu hier vooral bekijkbaar met de rits derde generaties in alle stadia van opgroeien komt hier vrolijk toe met de BMW5 reeks, of de gloednieuwe Citroën C5. Terwijl ik ze zie staan in de rij werklozen om die 2 stempeltjes per maand. Ik mag niet kriegelig worden dan zeker?
![]() |
#27 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Hij doet me denken aan die sektes in de VS die steeds het einde van de wereld prediken. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We lezen op de homepagina bovenaan het volgende: [size=6]This site is created by ex-Muslims to help Muslims leave Islam Islam is a lie and this site is the proof.[/size] en verder daaronder: Hadith Abu Dawud: Book 19, Number 2996: Narrated Muhayyisah: "The Apostle of Allah (peace be upon him) said: If you gain a victory over the men of Jews, kill them. So Muhayyisah jumped over Shubaybah, a man of the Jewish merchants. He had close relations with them. He then killed him. At that time Huwayyisah (brother of Muhayyisah) had not embraced Islam. He was older than Muhayyisah. When he killed him, Huwayyisah beat him and said: O enemy of Allah, I swear by Allah, you have a good deal of fat in your belly from his property." Tabari, the great historian, gives a little bit more detail and narrates that Muhayyisah informs his brother that this is what the Prophet has ordered and if he orders to kill him (his own brother) he would do it. Huwayyisah asks surprisingly, “By Allah would you kill me, your own brother if Muhammad asks you to do it?” Muhayysah responds, “By Allah if he asks me, I would”. At that point Huwayyisah accepts Islam and says “By Allah a religion that has made you like this must be from God”. From this you can see how Islam grew and what kind of evidence made people believe in Muhammad. You can also see why the heinous crimes perpetrated by Muhammad did not bother the early believers and in fact were regarded as signs of him being the messenger of God. The war against Islam is the war against savagery. This war must be won if our civilization is to survive. My message to all decent Muslims is: leave Islam now. Islam is not a religion. Muhammad was not a prophet. He was insane and Islam is insanity. For the sake of humanity and for the sake of your own soul leave this cult of barbarity now. The truth about Muhammad is out. It is a shame to be a Muslim. It is a shame to be a follower of a schizophrenic psychopath. Do not accept this shame. Our forefathers had no options, you and I have. Read this site, read the Quran and the Hadith and get out of this cocoon of lies. As the truth about Islam becomes widespread the world will start looking at Muslims as fools who follow a lunatic. Muslims are becoming the most despised people of the world. Do not accept this humiliation. Abandon this sinking ship. Don't cling to this lie. Just as all the Islamic media lied to you saying Saddam is winning, everyone is lying to you about anything Islamic. Islam is a religion in fast demise. The intellectuals are leaving it by millions only fools will keep believing. Ali Sina Ali Sina zegt zelf dat islam geen religie is, dat islam waanzin is, dat het een cultus van barbarij is, dat de moslims de meest verachte mensen van de wereld worden. Waarom zouden wij als autochtonen of waarom zouden ex-moslims dan nog begrip voor de waanzin van zij die niet kunnen kiezen moeten opbrengen? Waarom zouden wij moslims daarin een eind moeten volgen? Ali Sina richt zich in de eerste plaats tot de moslims, zij moeten zichzelf bevrijden, de niet-moslims moeten hen niet tegemoet komen. Je kan immers niet iemand helpen die niet geholpen wil worden. Willen moslims de islam verlaten? OK ze zijn welkom en we zullen ze zelfs opvangen indien nodig. Zoniet, laat ons dan met rust. En waarom zou het leed van de islamiet in crisis met zichzelf en zijn omgeving trouwens erger zijn dan dat van de niet-islamiet? Wie had er empathie voor ons als wij onze geloofscrisis meemaakten in onze tienerjaren en desondanks nog jaren moesten zorgen dat we telkens genoeg punten haalden op het vak godsdienst om naar het volgende jaar over te gaan? Waar was dan het medevoelen? Waar is het invoelen van de moslimvrouwen die met hun kledij en hoofddoeken naar onze vrouwen de boodschap uitsttralen "Kijk eens naar ons. Wij zijn tenminste deftig en zedig. En zie jullie daar eens bijlopen. Jullie zijn allemaal net een bende vuile hoeren". Waar is dan die "empathie"? De moslims zijn de kampioenen van de klagers en de zageventen. Ze zouden beter eens beginnen leren denken voor zichzelf. Medevoelen met moslims in problemen zal trouwens niet veel uithalen. Om de keiharde cijfers aan te halen: Er zijn in Europa momenteel ongeveer 16 miljoen moslims. Momenteel komen daar elk jaar ongeveer 500.000 moslims bij. Stel dat je onmiddellijk vanaf vandaag met een legers 'missionarissen' op de moslims begint in te praten. Stel dat die 'missionarissen' een enorme overtuigingskracht bezitten, zodat ze erin slagen van jaarlijks niet minder dan 1 miljoen moslims te bekeren tot een 'Euro-Islam' (een islam zonder Mohammed en Koraan en Hadith zeg maar). Stel dat je er daardoor in slaagt om de exponentiële groei van de moslims in Europa te beperken tot 500.000 per jaar. Dan heb je 16 jaar nodig om 16 miljoen moslims te bekeren. Op die 16 jaar zijn er echter nog eens 16 x 500.000 = 8 miljoen moslims bijgekomen. Het duurt dus minstens 24 jaar om al die moslims in Europa te bekeren, gesteld dat je aan een onwaarschijnlijk tempo werkt van 1 miljoen bekeringen per jaar. Ik wens diegene veel geluk die deze heroische taak op zich wil nemen. Realistischer lijkt het mij echter dat de moslims in Europa gewoon verder gaan zoals ze de afgelopen 40 jaar bezig zijn geweest. Dat wil zeggen : zich om de 15 �* 20 jaar in aantal verdubbelen. Over 24 jaar zullen er in Europa dus eerder 35 miljoen moslims van allerlei slag zijn, dan de 24 miljoen ex-moslims uit dat irrealistisch scenario van hierboven. En dan zijn de voorstellen �* la Vlaams Blok in mijn ogen de minst kwalijke oplossingen voor de problemen waarmee we geconfronteerd worden. En die voorstellen zijn : - wie zich wil aanpassen kan hier blijven - de rest moet vertrekken - voor de praktische uitwerking : zie punten 60-70 van het 70-puntenplan : IX - DE TERUGKEER ORGANISEREN De terugkeer dient te gebeuren op een georganiseerde, begeleide en humane manier. Het Vlaams Blok voorziet in totaal drie verschillende fases: - de onmiddellijke terugkeer van illegalen, criminelen en werklozen; - de terugkeer van de eerste generatie vreemdelingen; - de terugkeer van de tweede en derde generaties vreemdelingen. 60. DE ONTWIKKELINGSHULP REORGANISEREN Via de reorganisatie van onze ontwikkelingshulp aan de Derde Wereld, bespoedigen we de terugkeer en reïntegratie van de niet-Europese vreemdelingen naar en in hun landen van herkomst, en kunnen we de economie en structurele uitbouw van deze landen mee helpen verzekeren. De hier verblijvende niet-Europese vreemdelingen, die voor het overgrote deel afkomstig zijn uit ontwikkelings- en derde-wereldlanden, hebben in hun landen van herkomst een unieke taak. Zij kunnen er met de vaardigheden die ze hier verworven hebben, hun landgenoten helpen ontsnappen aan de uitzichtloze situatie van onderontwikkeling en armoede. 61. INVESTEREN IN TEWERKSTELLING De georganiseerde terugkeer van de niet-Europese vreemdelingen naar hun landen van herkomst verloopt vlotter indien hij gekoppeld wordt aan concrete ontwikkelingsprojecten. Niet-Europese vreemdelingen moeten gestimuleerd worden om in hun vaderland een eigen bedrijf(je) op te zetten of er werk te zoeken. Wanneer een vreemdeling wil investeren in een eigen bedrijf, worden via het budget voorzien voor ontwikkelingshulp subsidies ter ondersteuning van deze nieuwe firma's ter beschikking gesteld. Tevens moet geïnvesteerd worden in een aantal goed gekozen industriële projecten die mee kunnen instaan voor de tewerkstelling van de terugkerende vreemdelingen. 62. INVESTEREN IN HUISVESTING In de landen van herkomst van de niet-Europese vreemdelingen is een schrijnend gebrek aan huisvesting. Via de fondsen van ontwikkelingshulp moet eveneens geïnvesteerd worden in huisvesting voor de terugkerende vreemdelingen. 63. ONDERWIJS AANPASSEN AAN NODEN VAN LANDEN VAN HERKOMST In punt 19 wordt gepleit voor de oprichting van een apart onderwijsnet voor niet-Europese vreemdelingen. De lessenpakketten die in dit apart onderwijsnet aangeboden worden aan de leerlingen, moeten aangepast worden aan de noden van het land van herkomst. 64. ECONOMISCHE SAMENWERKING TUSSEN EUROPA, TURKIJE EN NOORD-AFRIKA VERBETEREN Noord-Afrika en Turkije zijn geografische buren van Europa. Europa, Turkije en Noord-Afrika hebben steeds handelsbetrekkingen met elkaar onderhouden. De terugkeer van de niet-Europese, overwegend Maghrebijnse en Turkse vreemdelingen, moet gebaseerd worden op een positieve samenwerking tussen de gastlanden van de vreemdelingen en de landen van herkomst. Deze samenwerking moet vooral gericht zijn op het scheppen van nieuwe arbeidsplaatsen in de landen van herkomst van de gastarbeiders. 65. STEDELIJKE EN GEMEENTELIJKE SAMENWERKING Het is niet alleen noodzakelijk een heroriëntatie van het Belgische en Vlaamse buitenlands beleid te bepleiten. Ook de steden en gemeenten kunnen desbetreffend een belangrijke rol spelen. Dikwijls zijn de meeste vreemdelingen in een bepaalde stad uit een welbepaalde streek afkomstig. Het Vlaams Blok moedigt contacten tussen onze steden en die streken aan. Ook op dit niveau kan het terugkeerbeleid immers voorbereid en uitgevoerd worden. 66. INVENTARISERING VAN BEDRIJVEN EN FIRMA'S DIE WILLEN INVESTEREN IN TURKIJE EN NOORD-AFRIKA Er moet zo gauw mogelijk gestart worden met de inventarisering van bedrijven en firma's die bereid zijn en belangstelling hebben om aan de economische samenwerking tussen Europa, Turkije en Noord-Afrika deel te nemen. Opnieuw via de fondsen voor ontwikkelingshulp moet geïnvesteerd worden in economische projecten die tot stand komen in samenwerking tussen Europese en Noord-Afrikaanse of Turkse bedrijven. 67. BILATERALE AKKOORDEN AFSLUITEN MET DE LANDEN VAN HERKOMST De terugkeer zal slechts kunnen geschieden na het opstellen en ondertekenen van een aantal bilaterale akkoorden tussen ons land en de landen van herkomst. Deze akkoorden zullen alle voorgaande akkoorden ongedaan moeten maken en een concrete regeling moeten inhouden in verband met de terugkeer. 68. ONMIDDELLIJKE TERUGKEER VAN ILLEGALEN, CRIMINELEN EN WERKLOZEN In eerste instantie moet werk gemaakt worden van de onmiddellijke terugkeer van alle illegale, criminele en werkloze vreemdelingen. Dit betekent de onmiddellijke terugkeer van ongeveer 190.000 vreemdelingen (150.000 illegalen, 10.000 werkloze niet-Europese gezinshoofden die samen met hun familieleden ongeveer 40.000 personen vertegenwoordigen, en enkele duizenden criminelen) naar hun landen van herkomst. 69. DE TERUGKEER VAN DE EERSTE GENERATIE VREEMDELINGEN Via de uitkeringen die de eerste generatie vreemdelingen uit het terugkeerfonds zullen krijgen, zullen op relatief korte termijn heel wat vreemdelingen terugkeren naar hun landen van herkomst. Het juiste bedrag van de premie zal afhangen van een aantal criteria: duur van de tewerkstelling in België, aantal kinderen die mee terugkeren, grootte van het gestorte bedrag aan sociale zekerheidsbijdragen in het terugkeerfonds. De uitbetaling van de premie zal pas gebeuren nadat de vreemdeling samen met zijn familieleden naar zijn vaderland is teruggekeerd. Wel al de mogelijkheid geboden worden over een voorschot te kunnen beschikken om de reiskosten te kunnen betalen. 70. DE TERUGKEER VAN DE TWEEDE EN DERDE GENERATIES VREEMDELINGEN Voor diegenen die niet bereid zijn zich te assimileren, wordt een onderwijs voorzien dat hen voorbereidt op de reïntegratie in het land van herkomst van hun ouders. De landen van herkomst van deze jonge vreemdelingen kunnen niets aanvangen met jonge analfabeten. Door deze jongeren hier school te laten lopen en hen een specifieke opleiding te geven die hen voorbereidt op de terugkeer en de reïntegratie in hun landen van herkomst, bewijst men deze landen een grote dienst en kadert deze opleiding in de ontwikkelingshulp die we aan deze landen willen geven. http://forum.politics.be/viewtopic.p...t=70puntenplan Het ander alternatief is de Libanisering van Europa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Misschien hebben ze die wagens wel op afbetaling toen ze aan het werk waren en zijn ze die nog steeds aan het betalen. Misschien hebben ze die wel geleend of... Als ze die op illegale wijze verkregen hebben, dan moet jij hen als goede burger aangeven bij de politie of op het ministerie van Financien (belastingontduiking). Ze zijn dan criminelen net als de 60% autochtonen in de Belgische gevangenissen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik suggereer in het meest positieve geval dat zij heel zuinig kunnen leven en hard kunnen pronken met hun zuur bijeen ge-uitkeerde wagen.
In het meest logische geval zie ik ergens illegale praktijken. Groot verschil nietwaar.
![]() |
#32 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik ken er die met een mooie Mercedes rondrijden, en die ze gekocht hebben na jaren werken en sparen. Daarom vind ik het hinderlijk als men steeds roept dat een Marokkaan met een Mercedes een crimineel is. Ik heb er nog geen tegenkomen, maar ga ook niet verbaasd reageren als dat ook zo is. Maar zie ze dan als individuen en niet als Marokkaan of Turk of... Het heeft volgens mij gewoon met afgunst te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Beiden bestaan dus. Ik weet dat menig Vlaams blokker het moeilijk heeft om het eerste te erkennen net zoals een Pee Cee'er het moeilijk heeft om het tweede te erkennen.
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pat, in het ergste geval heb ik hier een klein deel van de jongeren bestempeld als crimineel, want rondscheuren met een opgefokt brommertje is niet volgens de wet.Ook overtreden van verkeersregels is niet "kosjer".
Alle andere opmerkingen zijn gemaakt met de vermelding dat de vooroordelen wel een grond van waarheid hebben, maar niet slaan op de volledige groep. En ja, ik ken meer criminele Marrokaans-och kom, 2 nationaliteiten aanhoudende met Luxe/Fast and Furious achtige wagens dan eerlijk werkenden. Met criminaliteit bedoel ik dus ook de ontduikers, de uitkeringssjoemelaars,de zwartwerkers en alle persoonlijkere criminele feiten. Politiek correcte uitspraken, door mij geinterpreteerd. Allochtonen moeten positief gediscrimineerd worden. -Want die krijgen toch geen goed betaalde baan. -'t is zelfs zo erg dat ze zelfs niet achter de vuilkar mogen lopen. -overheidsjobs zijn voor hun niet toegankelijk, de schande -door alle oorzaken moeten ze maar voorrang krijgen bij de behandeling van hun zaak als sociaal geval, of als ze een sociale woning zoeken. In dit geval put ik even uit de bron van een medewerker van een OCMW. Als een "hulpzoekende" allochtoon van bepaald origine zijn zin niet krijgt worden de beledigingen en bedreigingen vrij pittig, tot slagen en verwondingen en brandstichting toe.Rechtzaken, komen er wel van en dan mag desbetreffende OCMW de advovaat voor de beschuldigde nog betalen ook.Vandaar dat het makkelijker is van dezen hun zin te geven. Let wel, dit is maar een heel klein deel van alle OCMW zaken, want 1/3de van de zaken gaat naar asielzoekers.Dan is er nog 2/3 over om te verdelen tussen de inwoners van dit apenland.We hebben ook hooggeschoolden die in de problemen geraken, maar ik kan je garanderen dat deze niet te snel serieuze hulp krijgen bij een OCMW. Afgunst? Voor wat, dat je met dreigen en geweld, het uitroepen dat je een slachtoffer bent,misdaad promoot meer voor elkaar kan krijgen dan met eerlijkheid. Maar man toch, ik leef volgens mijn 3 levensregels.Daar kan geen wet tegenop.Ik ben tenminste niet hypocriet.Ik heb eerder medelijden voor mensen die buiten de medemenselijkheid om teren op de "beschaving" en dit is inclusief politici.(zoals ik ook medelijden heb met een bacterie die ten onder gaat aan een antibiotika kuur)
![]() |
#35 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
@ Moby Kijk ook eens op volgend topic : http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=4656 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Vreemdeling
|
![]() Mijn naam is Sandra Di Bortolo. Als beginnend schrijver probeer ik zoveel mogelijk aandacht te krijgen voor mijn roman “Het zusje van vroeger”.
Het geeft je een kijkje achter de gesloten deuren van een Italiaans immigrantengezin, waarin de cultuurverschillen met Nederlanders en Belgen duidelijk worden gemaakt. Het volledige manuscript van ‘Het zusje van vroeger’ wordt je als e-book toegestuurd. Hoe? Dat lees je op www.hetzusje.nl. Korte samenvatting van de inhoud: Silvana Scaglione, begin veertig, is de jongste uit een gezin met vier kinderen. In Nederland geboren in een Italiaanse familie, waar vader het volgens Italiaanse traditie voor het zeggen heeft. Nadat eerst vader en vervolgens moeder overlijdt, ontstaat er een ware aardverschuiving in de hiërarchische verhoudingen binnen de familie. Haar oudste broer Franco wordt sinds het overlijden van vader als hoofd van de familie beschouwd. Dat is een vanzelfsprekendheid waar niemand aan twijfelt. Wanneer ook haar moeder overlijdt komt het leiderschap van Franco op losse schroeven te staan. Het volgzame gedrag van Silvana verandert in gespannen verzet tegen het heersende leiderschap van Franco. De andere broer Matteo en zus Carmen zijn hiervan getuige, maar hebben niet de moed Silvana hierin bij te staan. Silvana gaat de strijd aan met Franco, met alle gevolgen van dien. Hopelijk heeft bovenstaande samenvatting je nieuwsgierig genoeg gemaakt! Met hartelijke groet, Sandra Di Bortolo E [email protected] W www.hetzusje.nl |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 4 november 2010 om 10:55. |
|
![]() |
![]() |