![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Vreemdeling
|
![]() Ik laat hier even Prof. Dr. Herman De Ley (R.U.G.) aan het woord:
"Door de islam te demoniseren wordt racisme gerechtvaardigd. Dat is perfect vergelijkbaar met de hetze tegen de joden in de jaren dertig. naar mijn bescheiden mening klopt er hier iets niet! Kritiek op islam is NIET hetzelfde als een hetze tegen moslims! Ik sta helemaal niet achter De Ley's (soms idiote) visies en meningen maar er klopt inderdaad iets niet. In het citaat waarop u reageert staat demoniseren maar u leest blijkbaar 'kritiek geven'. Voor alle duidelijkheid, er is dag en nacht verschil tussen kritisch zijn en een geloofsgemeenschap demoniseren (misschien kan je dat vergelijken met uitlatingen van Darwin vs. kritische stemmen zoals Bernard Louis of Urbain Vermeulen) Als ik afga op de quatsch die ik hier jammergenoeg te lezen krijg dan kan je heel duidelijk een lijn trekken tussen die twee... of meerdere groepen, je hebt de naïeve typetjes �* la Herman De Ley die enkel in de gunst willen staan van hun zogenaamde 'zwakkere' klassen uit de samenleving en je hebt mensen die achter elke Arabische naam een fundamentalist zoeken en pretenderen van voorkennis te hebben van andermans visies en denkbeelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kan dus veel vrijer spreken dan hij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Vreemdeling
|
![]() Ik ken Vermeulen persoonlijk en hij is het niet in de verste verte eens met de onzin die u uitkraamt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Vreemdeling
|
![]() ik heb al uitgelegd dat er dag en nacht verschil is tussen kritisch zijn en gewoon mensen demoniseren. Trouwens, tijd aan u besteden doe ik niet net zo min ik tijd steek in fascisten, islamisten of fundamentalisten, die zitten immers in hun eigen 'wereldje'... het is niet aan mij om dergelijke dorpsidioten enig fatsoen bij te brengen. Trappel dus gerust verder...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Burger
|
![]() Men zou zich beter eens kunnen afvragen waarom mensen een fobie voor islam hebben gekregen!
Het is al te makkelijk om met het vingertje te zwaaien en te zeggen dat zo een denkpatroon fout is. Ik ken tot nu toe geen mensen die met een boedhistische fobie te kampen hebben! Op straat kom ik verschillende nationaliteiten tegen,van blank naar zwart,allerlei geloofsovertuigingen...alleen moslims verzuren mijn gedachten... Er zijn er die tegen me zeggen dat de media daar een grote fout in maakt. De media plaatst de islam in een slecht daglicht. No way,ik zie ook wat ik zie,wie er op straat laat voelen wie er de baas is,die groepjes,mensen naroepen,hun gedrag tegen winkelbediendes,de criminaliteit,etc... Ik heb genoeg gezien,noem het maar een oordeel... Morgen kijk ik misschien wel met andere ogen naar moslimburgers,tijd brengt evolutie...misschien...
![]() |
#31 |
Gouverneur
|
![]() Ok Omar , maar waar zit de lijn tussen kritisch zijn en demoniseren. Als ik zeg dat Mohamed zich schuldig heeft gemaakt aan moord , verkrachting , diefstal , enz. Ben ik dan kritisch of demonizeer ik dan?
9/10 ben ik dan aan het "demonizeren". Als ik ditzelfde doe met het Christendom en zeg dat het Christendom zich schuldig heeft gemaakt aan moord , verkrachting , diefstal , enz dan ben ik "kritisch". Snap je waar ik op doel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Als de Westerlingen er niet op gewezen hadden dat er iets onder hunne zandbak zat, dan hadden ze nooit olie gevonden. Nu zeggen de Arabieren dat God het hun gegeven heeft." "Turkse mannen zijn enkel geïnteresseerd in wat tussen de vrouwen hun benen zit. Hiervoor moorden zij elkaar uit." "De Turken hebben zelf al holokausten uitgevoerd op andere volkeren. De Duitsers zijn dus niet begonnen met Endlösung." "De Turkse staat wordt bestuurd door vier zatte generaals, vier pasja's vanuit Ankara." Lees vooral deze tekst, heel boeiend geschreven door een ander Vermeulenkenner : http://pws.the-ecorp.com/~chbrugmans...vermeulen.html ![]() En dit is wat een EAB ("Eeuwig-Andere-Burger") over Vermeulen vindt : Dhr. Leman is een meester in het zalven en slaan. Hij bepaalt wanneer een klacht ontvankelijk en "aanvaardbaar" is. Hij beslist wel niet over levens maar bepaalt, vanuit zijn positie, toch voor een groot deel de beeldvorming die er bestaat rond vluchtelingen, "sans-papiers", uitgeprocedeerden en slachtoffers van één of ander racistisch misdrijf. Hij en zijn partijpolitieke broodheren blazen nu eens warm, dan weer koud, wanneer de actualiteit hen bijna verplicht te reageren. "Hete hangijzers" worden hierbij handig uit de weg gegaan. Kleinere en daarom ook "veiligere" zaken worden routinematig afgehandeld, als het maar niet een Urbain Vermeulen is die tijdens een zoveelste aanval van racistische razernij een hele gemeenschap, haar cultuur en godsdienst beledigt. Een dergelijk incident bagatelliseren en het, alweer naar eigen maatstaven, afdoen als "niet-racistisch"" en als "een mening als een andere", getuigt van een ongelofelijk cynisme omdat diegenen die geviseerd worden zich op geen enkele manier kunnen verdedigen. Is het daarom zo verwonderlijk dat deze man vroeg of laat uit zijn rol valt en denkt dat hij, net zoals hij gewoon is om te gaan met "zijn migrantjes", het zich kan veroorloven zelfs de nationale politieke agenda te beïnvloeden ? Is het daarom verwonderlijk dat hij slechts bij het in gevaar komen van zijn job bereid is een mea culpa te slaan en dat deze "uitschuiver" met de mantel der liefde wordt bedekt door zijn politieke oversten ? Zijn ingesteldheid, hoe dan ook, en de inhoud die hij geeft aan het Centrum, maken hem, o ironie, tot objectieve bondgenoot van het Vlaams Blok. http://www.flwi.ugent.be/cie/CIE/cakar1.htm Als een prominent islamoloog tijdens een zoveelste aanval van racistische razernij een hele gemeenschap, haar cultuur en godsdienst beledigt, dan noemt men dat blijkbaar "kritisch" zijn. Als een of andere forummer niet alles wat officieel over de islam gezegd wordt als gesneden koek slikt, maar het aandurft om gegevens over deze godsdienst op te zoeken en te verspreiden, dan heet het "demoniseren". 't Is maar dat we het weten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementslid
|
![]() Het is grappig te merken dat Omar refereert naar een RUG professor, terwijl hijzelf uit het RUG forum verbannen werd omwille van zijn afwijkende visie (die blijkbaar niet overeenkomt met de RUG ideologie en bijhorende dogma's)
![]() |
#34 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ook bij je stellingen over het Christendom bent u zeker niet kritisch, christenen mogen zich dan schuldig gemaakt hebben aan bloedvergieten maar 'het christendom'...? Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar ik denk dat je gewoon niet in staat bent om je genuanceerd uit te drukken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
U verzamelt geen gegevens noch verspreid u enige kritiek, al wat u doet is gewoon demoniseren, als ik daar nog een tekening bij moet maken dan is het vrij erg gesteld met u en nogmaals... het is niet aan mij om u enige levenslessen bij te brengen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Herman De Ley is professor aan de UG, ook Urbain Vermeulen is professor... Vermeulen doceert echter ook aan de KUL. Mijn vraag aan u; wie bedoelt u met 'Omar refereert naar een RUG professor'? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Het blijft me verbazen hoe intellectuelen kritiekloos achter zo'n verwerpelijk individu als Mohammed kunnen aanhollen (verondersteld dat ze de Koran en de Hadith aandachtig gelezen hebben - en die lijken me voor zover ik aanvoel in de loop der eeuwen niet zo heel sterk van inhoud noch qua vorm veranderd te zijn, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de teksten uit het Nieuwe Testament waar behoorlijk aan gewerkt is).
Wat is toch die kracht die de islam zo onweerstaanbaar maakt voor (linkse) intellectuelen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Vreemdeling
|
![]() Jan,
het staat u vrij om Vermeulen zelf eens aan te spreken of een boek van zijn hand door te nemen. Darwin, de band tussen links en islam is gewoon het gevolg van een hertekende realiteit, daar waar de 'arbeidsklasse' het communistisch ideaal niet meer achter na loopt wordt de positie van de minderbedeelde klasse vervangen door moslims. Het enige wat het CIE doet, is op elk geval waarbij een moslim mogelijkerwijze 'gediscrimineerd' wordt, springen en uitvergroten. ps: uw nick is blijkbaar heel toepasselijk, u weet toch dat de nazi-leer zich juist heeft kunnen ontwikkelen door een loopje te nemen met de evolutie-leer en men de rassen zo indeelde dat het arische ras als eindpunt van evolutie werd aanzien. |
![]() |
![]() |