Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2003, 17:19   #21
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Die Hollanders toch.

Eerst zie je ze 'pinnen' en 'knippen' met de 'chipknip' (of was het nou 'knipchip' ). En nu zijn ze weer aan het 'strippen'.

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2003, 17:22   #22
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

t'is toch niet te geloven hé,sommigen stellen toch alles in het werk om antisociaal gedrag goed te praten,het gaat hier op onze bussen en trams zoals in den haag,maar ja wat zoudt ge willen als ge hier met een regering zit,die zwart geld wit wil maken,mits een kleine boete te betalen,ik verschiet er nog vanj dat de stunt het niet gratis wil maken.
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2003, 17:32   #23
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Inderdaad het gele kastje hing er. Het werd warempel nog gebruikt ook. Eénmaal, door een verdwaalde Nederlander.
Geen enkele van de reizigers scheen zich trouwens zorgen te maken over een dreigende razzia. Ik moet wel zeggen dat dit zeer agressief zou overkomen. Zeg nu zelf, zo plots, tegen alle gebruiken in MOETEN betalen. Dat is toch fascisme!
Zoals ik al zei, zwartrijden is inderdaad een groot probleem. Wat mij betreft keren op alle trams weer conducteurs terug.
Nu is het al zo dat op bepaalde lijnen in Rotterdam permanent surveillanten meerijden, omdat het voor de bestuurder alleen te gevaarlijk is. Die surveillanten kunnen dan ook mooi de plaatsbewijzen controleren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Die Hollanders toch.

Eerst zie je ze 'pinnen' en 'knippen' met de 'chipknip' (of was het nou 'knipchip' ). En nu zijn ze weer aan het 'strippen'.

De strippenkaart bestaat al het langst van allemaal.
Het is trouwens chippen met een chipknip en niet knippen met een knipchip. Maar je gaat me toch niet vertellen dat er in Vlaanderen geen bankpassen en chipkaarten bestaan?
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2003, 18:26   #24
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Dat ze gewoon controleurs betalen om ticketjes te controleren hé. Waarom moet je daar moeilijk over beginnen te doen?
Zou jij controleur willen zijn op een borgerhoutse bus? I don't think so! Liever blode sol dan dode sol zul je dan wel denken!
Sorry, we wisten niet dat u laf was.
Oud 10 juli 2003, 18:31   #25
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Citaat:
Dat ze gewoon controleurs betalen om ticketjes te controleren hé. Waarom moet je daar moeilijk over beginnen te doen?
Zou jij controleur willen zijn op een borgerhoutse bus? I don't think so! Liever blode sol dan dode sol zul je dan wel denken!
Onze Amerikaanse vriend op dit forum zou uiteraard direct preventief het gevaar 'neutraliseren'.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2003, 18:37   #26
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Citaat:
Onze Amerikaanse vriend op dit forum zou uiteraard direct preventief het gevaar 'neutraliseren'.
Gevaar neutraliseren? Welk gevaar? Geen openbaar vervoer = geen probleem met openbaar vervoer.
Oud 10 juli 2003, 18:56   #27
de metser
Banneling

de metser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Ik eens willen weten hoe Piano en zijn vrienden de zaak zou oplossen.
Ik weet niet of ik me tot de vrienden van Thepiano mag rekenen,
maar een oplossing zou er alvast uit kunnen bestaan de controleurs op het matje te roepen. Die doen hun werk blijkbaar niet goed.
de metser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2003, 01:08   #28
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Een controleur op een trein of bus heeft evenveel respect, imago en achting als wat de maatschappij ervan gemaakt heeft.
Voor de ene is een uniform wet, voor de andere een veredelde plaspaal.

Ik vrees dat een controleur een pispaal kan worden .
Oud 11 juli 2003, 08:07   #29
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Een zoveelste verbeten poging om door middel van een gruwelijke generalisatie de allochtonen in een slecht daglicht te stellen... Boring!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2003, 08:49   #30
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Een zoveelste verbeten poging om door middel van een gruwelijke generalisatie de allochtonen in een slecht daglicht te stellen...
Beste Raf, als ik vaststel dat geen enkele allochtoon betaalt, dan noem jij dat dus een gruwelijke generalisatie.
Van nature heb ik helemaal geen afkeer van allochtonen, wel integendeel; Ik heb vele jaren en graag met vreemdelingen samengewerkt wereldwijd. Het is ook zeker niet mijn bedoeling iemand in een slecht daglicht te stellen, maar als ik zie dat de zon schijnt, dan zeg ik dat ook.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2003, 09:15   #31
schaduwgemeenteraadslid
Burgemeester

Standaard

Geachte Raf,wij vlamingen hebben inderdaad geen afkeer van allochtonen Vlamingen worden zo niet geboren,zij zijn zo niet,zij worden vaak zo mijn vriend Ik vermoed dat u niet woonachtig bent binnen een grootstad Door uw ogen te sluiten,voor de problemen,dewelke een vaststaand feit zijn,brengt u geen aarde aan onze vlaamse dijken Kom ééns een jaar in Antwerpen wonen Men heeft allochtonen,dewelke integreren,en samen met ons het SLACHTOFFER zijn,van zij die naar vlaanderen komen,om te profiteren,provoceren,en om het systeem op alle vlakken uit te buiten en te misbruiken
733-0084610-56 met als vermelding "lidmaatschap 2004"
Op verzoek van velen kan u vanaf heden ook steunend lid worden voor 100 € jaarlijks.
Contacteer ons, [email protected] ,en wij zullen u graag verder helpen.
schaduwgemeenteraadslid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2003, 09:19   #32
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Het gaat me vooral om de teneur van je schrijfseltje. Je hebt één keer op een tram in Den Haag (!) gezeten en gezien dat "alle" allochtonen het openbaar vervoer gebruiken zonder daarvoor te betalen en daar leid je dan maar uit af dat er dringend een waterdichte immigratiestop moet komen.

Neen, JIJ vindt dat er dringend een waterdichte immigratiestop moet komen en je zou liefst zien dat allochtonen van Noord-Afrikaanse origine zou gauw mogelijk weer opsodemieterden. Dit verhaaltje over je tramervaringen in Den Haag past perfect in dat kraampje.

Wat ik overigens nog eigenaardig vind, is dat je spreekt over een "bevoorrechte blanke wijk" en dat dan toch 9 van de 10 tramgebruikers die vanuit die wijk naar het station vertrekken allochtoon zijn... Vreemd, vind je niet?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 11 juli 2003, 09:28   #33
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwgemeenteraadslid
Geachte Raf,wij vlamingen hebben inderdaad geen afkeer van allochtonen Vlamingen worden zo niet geboren,zij zijn zo niet,zij worden vaak zo mijn vriend Ik vermoed dat u niet woonachtig bent binnen een grootstad Door uw ogen te sluiten,voor de problemen,dewelke een vaststaand feit zijn,brengt u geen aarde aan onze vlaamse dijken Kom ééns een jaar in Antwerpen wonen Men heeft allochtonen,dewelke integreren,en samen met ons het SLACHTOFFER zijn,van zij die naar vlaanderen komen,om te profiteren,provoceren,en om het systeem op alle vlakken uit te buiten en te misbruiken
Wel, beste schaduw, vooraleer je mijn rekening begint te maken, kan ik je vertellen dat ik in Antwerpen heb gewoond, meer bepaald in Borgerhout. Verder heb ik ook een tijdje in Mechelen gewoond en daarna in Leuven, vooraleer ik op het "platteland" ben komen wonen. Van die "problemen" die jij als een "vaststaand feit" beschouwt, heb ik nooit iets ondervonden. Daarmee wil ik niet gezegd hebben dat er überhaupt geen problemen zijn. Het lijkt me alleen een tikkeltje voorbarig om AL die problemen aan de allochtonen toe te schrijven. Ik heb 10 jaar op een OCMW gewerkt en ik kan je met de hand op het hart vertellen dat het merendeel van de mensen die misbruik maken en profiteren van "het systeem" BELGEN zijn, en geen allochtonen. Daarmee wil ik ook weer niet gezegd hebben dat er überhaupt geen allochtonen zijn die misbruik maken van ons sociaal vangnet, maar eens te meer lijkt het me een tikkeltje vooringenomen om AL die misbruiken aan allochtonen toe te schrijven.

Citaat:
Oud 11 juli 2003, 09:49   #34
schaduwgemeenteraadslid
Burgemeester

Standaard

Uw opmerking over die BELGEN
Wanneer men praat over bevoorrechte wijken,dan daag ik iedere forumbezoeker uit,om samen met mij, bij de volgende verkiezingen campagne te voeren in de buurt van het Antwerps sportpaleis Bij de vorige verkiezingen ben ik samen met mijn vrouw binnen deze wijk,campagne gaan voeren Na twintig minuten stonden daar dertig marokkanen,dewelke ons intimideerden,en onze affiche's verscheurden Over bevoorrechte wijken gesproken Wat het OCMW betreft moet ik u ook ongelijk geven.Vorig jaar(nog actief bij het VB )heb ik een onderhoud gehad met de vier fractieleden van het VB,dewelke allen zetelen in de OCMW raad,naar aanleiding van de vele klachten BV.men heeft inmiddels de drempel verlaagt,allochtone bejaardenhelpsters,dewelke aan huis komen,dienen de nederlandse taal niet meer machtig te zijn Voor velen van onze oude mensen,zijn deze bejaardenhelpsters de enige vorm van communicatie!Collega's van mijn vrouw,dewelke tevens bejaardenhelpster is,werden overgeplaats,of kregen hun ontslag,zonder overleg met de betrokken persoon(8 personen/jaar) De SP.A.drijft het wanbeleid zelfs zo ver,dat zij allochtonen in dienst nemen,ipv zij die werden bedankt voor bewezen diensten,om deze mensen de gelegenheid te geven in regel te geraken met hun documenten
Op verzoek van velen kan u vanaf heden ook steunend lid worden voor 100 € jaarlijks.
Oud 11 juli 2003, 10:21   #35
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw opmerking over die BELGEN
Het komische in deze opmerking ontgaat mij...

Citaat:
Wanneer men praat over bevoorrechte wijken,dan daag ik iedere forumbezoeker uit,om samen met mij, bij de volgende verkiezingen campagne te voeren in de buurt van het Antwerps sportpaleis Bij de vorige verkiezingen ben ik samen met mijn vrouw binnen deze wijk,campagne gaan voeren Na twintig minuten stonden daar dertig marokkanen,dewelke ons intimideerden,en onze affiche's verscheurden Over bevoorrechte wijken gesproken
Het gaat hier niet over het verspreiden van verkiezingspropaganda in bevoorrechte wijken, maar over een gewoon alledaags bezoek.

Citaat:
Wat het OCMW betreft moet ik u ook ongelijk geven.Vorig jaar(nog actief bij het VB )heb ik een onderhoud gehad met de vier fractieleden van het VB,dewelke allen zetelen in de OCMW raad,naar aanleiding van de vele klachten BV.men heeft inmiddels de drempel verlaagt,allochtone bejaardenhelpsters,dewelke aan huis komen,dienen de nederlandse taal niet meer machtig te zijn Voor velen van onze oude mensen,zijn deze bejaardenhelpsters de enige vorm van communicatie!Collega's van mijn vrouw,dewelke tevens bejaardenhelpster is,werden overgeplaats,of kregen hun ontslag,zonder overleg met de betrokken persoon(8 personen/jaar)
Uw fantasie slaat op hol. Allochtone bejaardenhelpsters dienen wel degelijk de Nederlandse taal machtig te zijn. Een OCMW kan namelijk niet autonoom beslissen om iemand aan te werven die de taal NIET machtig is; daar zijn van hogerhand voorwaarden voor vastgesteld. Bovendien worden personeelsleden nooit "zomaar" ontslagen over overgeplaatst "zonder overleg". De vakbonden zouden steigeren, en terecht!

Citaat:
De SP.A.drijft het wanbeleid zelfs zo ver,dat zij allochtonen in dienst nemen,ipv zij die werden bedankt voor bewezen diensten,om deze mensen de gelegenheid te geven in regel te geraken met hun documenten
Mja, en? Onder welke voorwaarden werden die mensen aangeworven? Met welk soort van contract werden zij aangeworven? Wie zijn die mensen die "werden bedankt voor bewezen diensten"? Waarom zou het OCMW hen eerder moeten aanwerven dan anderen?

Citaat:
Oud 11 juli 2003, 10:30   #36
schaduwgemeenteraadslid
Burgemeester

Standaard

U weet duidelijk niet waarover u praat U denkt dat u de wijsheid in pacht heeft,u denkt dat u de huidige gang van zaken binnen het O.C.M.W. kent omdat u daar ooit 10 jaar heeft gewerkt
Oud 11 juli 2003, 10:36   #37
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U weet duidelijk niet waarover u praat
Als er hier iemand is, die niet weet waarover hij praat, dan bent u het wel...

Citaat:
U denkt dat u de wijsheid in pacht heeft,u denkt dat u de huidige gang van zaken binnen het O.C.M.W. kent omdat u daar ooit 10 jaar heeft gewerkt
Inderdaad. Overigens werk ik nu voor het gemeentebestuur van diezelfde gemeente en heb ik uit hoofde van mijn functie nog steeds nauwe banden met het plaatselijke OCMW.

Waarop is UW kennis van het OCMW gebaseerd? Op dat éne onderhoud met die vier VB-fractieleden?

Citaat:
Oud 11 juli 2003, 10:54   #38
schaduwgemeenteraadslid
Burgemeester

Standaard

Deze gesprekken hebben plaats gevonden na de vele klachten van bejaarden,familieleden,en een uitgebreid gesprek(bejaardenhelpsters,thuiszorg Noord) Bejaardenhelpsters uit mijn gemeente krijgen te horen dat er niet voldoende werk is,terwijl anderzijds familieleden laten weten,wanneer zij een aanvraag doen,dat zij flagrant geweigerd worden Vooral een spectaculaire stijging binnen mijn gemeente bij de ziekenkas Wanneer u dat allemaal kan goed praten
Oud 11 juli 2003, 11:18   #39
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze gesprekken hebben plaats gevonden na de vele klachten van bejaarden,familieleden,en een uitgebreid gesprek(bejaardenhelpsters,thuiszorg Noord) Bejaardenhelpsters uit mijn gemeente krijgen te horen dat er niet voldoende werk is,terwijl anderzijds familieleden laten weten,wanneer zij een aanvraag doen,dat zij flagrant geweigerd worden Vooral een spectaculaire stijging binnen mijn gemeente bij de ziekenkas Wanneer u dat allemaal kan goed praten
Flagrant geweigerd? Op welke basis? Door wie? Wat heeft de ziekenkas hiermee te maken?

Citaat:
Oud 11 juli 2003, 11:20   #40
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Wat ik overigens nog eigenaardig vind, is dat je spreekt over een "bevoorrechte blanke wijk" en dat dan toch 9 van de 10 tramgebruikers die vanuit die wijk naar het station vertrekken allochtoon zijn... Vreemd, vind je niet?
Nee, dat is niet vreemd, omdat er in Den Haag een hele scherpe scheiding is tussen rijke en arme wijken. Het kan zijn dat je door een straat over te steken ineens van een volksbuurt in een villawijk terecht komt. Aangezien de trams meestal over de verbindingsstraten rijden die de grens vormen tussen die wijken, kan het goed zijn dat je een heel gemengde bevolking op de tram hebt.
Citaat:
Wel, beste schaduw, vooraleer je mijn rekening begint te maken, kan ik je vertellen dat ik in Antwerpen heb gewoond, meer bepaald in Borgerhout. Verder heb ik ook een tijdje in Mechelen gewoond en daarna in Leuven, vooraleer ik op het "platteland" ben komen wonen.
Mag ik weten waarom je uit Borgerhout bent vertrokken en nu op het platteland bent gaan wonen?
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be