![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#22 |
Parlementslid
|
![]() Dat ze verdorie Belg worden als ze willen stemmen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#26 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Vreemdeling
|
![]() ik stel voor om daar een referendum over te houden.
dit is de enige manier om van iedereen eens te horen wat men ervan denkt. een petitie op papier zegt ook niet veel ,sommige tekenen gewoon om van uw gezaag af te zijn. wat uw internetpetitie betreft , er zijn wel 5000 ja stemmers maar indien je een eerlijk beeld wilde geven diende je ook een mogelijkheid tot tegenstemmen te maken |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik stem zeker tegen.
Zie maar naar den Seefhoek, tenander overal in het land, vol is vol, illegalen buiten, misdadigers buiten, degene die hun aanpassen, kleur van vel, haar of ogen, interesseert me niet die mogen blijven. AANPASSEN OF OPKRASSEN. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Gelukkig dat het 18% is van de Vlaamse bevolking, tis al een stuk minder op Belgisch vlak... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ga jij wachten tot het er 40 zijn? Waarom krijg ik deze repliek eigenlijk? Is het mijn schuld dat het Blok 18% van de Vlaamse stemmen haalt? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar Agalev draagt daar een ENOOOOORME verantwoordelijkheid bij. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Agalev heeft de laatste 4 jaar in de regering gezeten, waarvan ze het laatste jaar niet nodig waren voor een meerderheid, en tis hun schuld dat het blok de laatste 20 jaar gestegen zijn ![]() |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Niet-geïntegreerde buitenlanders die toevallig uit een land komen dat deel uitmaakt van de EU (Grieken bv) krijgen automatisch stemrecht, maar personen die perfect geïntegreerd zijn en uit een land komen dat toevallig geen lid is vd EU (Zwitsers bv) moeten zich eerst laten naturaliseren, waarna ze verplicht worden te stemmen. Vindt er iemand dat normaal? Ik vind van niet, men moet consequent zijn: ófwel krijgen alle inwijkelingen het recht om (op gemeentelijk vlak) mee te stemmen ófwel moeten de inwijkelingen hun kop houden en naar de door de Belgen aangestelde politici luisteren. Zo simpel is het. Ik kies (uiteraard) voor de eerste optie. En ik ben niet de enige, in Ierland, Noorwegen,Denemarken, Zweden, Nederland en bepaalde Zwitserse kantons bestaat er gemeentelijk stemrecht voor alle inwijkelingen, in Nieuw-Zeeland en Chili krijgen niet-staatsburgers zelfs nationaal stemrecht (de Europese kampioenen van de democratie lopen weer eens achter op de rest vd wereld). Ik kies niet enkel voor de eerste optie omdat ik zo bekommerd ben om het democratisch gehalte van België of omdat anderen-dat-ook-hebben. Neen, ik ben voor stemrecht voor allochtonen omdat dit ook gewoon bevorderlijk is voor de integratie: "Alle waarnemers menen dat de deelname van migranten aan de lokaleverkiezingen hun betrokkenheid aan het openbare leven in de plaatselijkegemeenschap aanzienlijk bevorderd heeft. Bovendien is de interesse van vreemdelingen voor al wat er in het Nederlandse politieke leven gebeurt, over de jaren flink toegenomen. Het allerbelangrijkste effect is ongetwijfeld dat politieke participatie van migranten bijna de normaalste zaak van de wereld is geworden, de verkrampte houding tegenover multiculturalisme aan het verdwijnen is ...". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Parlementslid
|
![]() Over Zwitserse kantons gesproken: u doet me aan iets denken. Indien u zich als buitenlander wil vestigen in een Zwitsers dorpje dan kan het best zijn dat u onderdeel uitmaakt van een referendum. Op basis van dat referendum wordt dan besloten of u al dan niet mag blijven.
![]() |
#39 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |