![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Prachtig Zeno, echt waar.
Leve Vlaanderen, inderdaad. Leve België ook, maar laten we dat vandaag niet te veel zeggen Laten we vandaag de gemoederen even bedaren, en allemaal als Vlamingen feesten, of we nu flamingant of anders-Vlaming zijn Dit jaar geen pompeuze protestacties, neen, daar zou ik tegen geweest zijn. Vlaanderen Feest! en poezie. Hoewel ik niet zo van poëzie hou stel ik me de vraag: hoe kunt ge dáár nu tegen zijn. Maar er is niemand tegen, gelukkig. Ook de talrijke tegenstanders van Vlaamse onafhankelijkheid zullen vandaag mee feesten, ikzelf inbegrepen. Ik heb net de Vlaamse vlag naast de Belgische (die ik altijd uithang bij feestdagen) gehangen thuis. Zo, ik ben dan geen poeet, en zal ook geen poging doen om iets dichterlijks uit te schruwelen, maar ik hoop dat dit stukje proza ook volstaat als ode aan Vlaanderen |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Ik sluit mij hier bij aan: een prettige feestdag toegewenst aan alle Vlamingen!
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En ze kunnen er ook nog altijd niet mee lachen, zoals jij, dat die toren werd opgeblazen.
|
|
|
|
#25 |
|
Banneling
|
En ik heb reeds mijn onvolprezen ode aan het Vlaamse land gebracht in een ander forum (ook te vinden op www.vlaanderenfeest.be). Net als Patriot heb ik niets tegen een feestdag voor de Vlaamse gemeenschap in Belgie, maar dat moet gewoon niet tot politieke revendicaties leiden.
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
|
|
|