Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2006, 16:49   #21
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Ik heb me nog nooit bang gevoeld hoor max, voerde je niet eerder een strijd met jezelf?
Ahja? Ben je zeker dat ge niet een beetje schrik hebt van de Islamisten? Ik ga heus niet al uw posts herlezen , maar volgens mij kan ik wa paranoide posts terugvinden denkt ge ni? Want hoe ge het ook draait of keert , ge moogt u verstoppen achter coole oneliners en stoere slogans , iedereen die spreekt over meer veiligheid , voelt zich bedreigd. En volgens mij is dat nog altijd een angst. Of dat die gegrond is , is een andere zaak.

Ik herinner mij de gesprekken met vrienden en Vlamingen. Mensen zijn gewoon zot aan het worden van de paranoia. Islam hier , Islam daar , het is absurd aan het worden. Liberale mensen die ik een jaar niet meer heb gezien , zijn op korte tijd racisten geworden. Nee geen politiek incorrecte mensen , racisten. Paranoia is een ziekte en het is besmettelijk.

Kijk eens naar dit forum Je bent er ondertussen al aan gewend misschien C uit W , maar je moet eens stil staan en lezen wat er hier allemaal gesuggereerd wordt. De angst en paranoia druipt van mijn scherm als ik op dit forum posts lees. De vijand is links , de vijand is rechts , de vijand is Islamist. Racist! Linkse rat! Absurd gewoon.

Enfin , dat bedoel ik met de cultuur van angst. Ik weet heus dat je niet met knikkende knieen zit Het is iets onbewust en collectief. Er is gewoon iets in de Vlaamse identiteit die dat cultiveert volgens mij. Misschien is het omdat Vlamingen altijd de losers zijn geweest en de Britten altijd de winners , dat ik zo'n verschil merk.

Laatst gewijzigd door Max : 15 januari 2006 om 16:51.
Max is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 17:02   #22
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Max vergeet zijn belangrijke vaststelling: Hier moet je werken.
Moest men dat in België ook toepassen, zou er heel veel veranderen.
En hij mag natuurlijk houden van de 'melting pot', maar meeste eenvoudige mensen houden daar niet van.
Of de Britten altijd winners zijn geweest denk ik niet. Ze speelden op vrij korte tijd heel hun machtig koloniaal systeem kwijt, en houden nu het handje vast van grote broer de VSA

Ik vermoed ook dat Max een talentvolle jonge man is. Die beleeft dan, in een land dat aan ijverige werkers veel mogelijkheden biedt, een goede tijd. Het weze hem gegund.
Maar de vraag is, wat gebeurt er met oudere mannen zonder talent.
Ik vrees dat het een beetje de wet van de jungle is.

Laatst gewijzigd door luc broes : 15 januari 2006 om 17:15.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 18:11   #23
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max Bekijk bericht
Ahja? Ben je zeker dat ge niet een beetje schrik hebt van de Islamisten? Ik ga heus niet al uw posts herlezen , maar volgens mij kan ik wa paranoide posts terugvinden denkt ge ni? Want hoe ge het ook draait of keert , ge moogt u verstoppen achter coole oneliners en stoere slogans , iedereen die spreekt over meer veiligheid , voelt zich bedreigd. En volgens mij is dat nog altijd een angst. Of dat die gegrond is , is een andere zaak.
Ik denk niet dat je er veel gaat vinden waar ik me als bang voel of spreek over onveiligheid. Zelfs van de Islam ben ik niet bang. Ik vind het gewoon een foute, totalitaire godsdienst. Meer niet.
De bangeriken zijn zij die expansie nastreven. Wat niet van hen is bevreest hen. Ik zou zo zeggen: de Liberalen en de Islamieten

Citaat:
Ik herinner mij de gesprekken met vrienden en Vlamingen. Mensen zijn gewoon zot aan het worden van de paranoia. Islam hier , Islam daar , het is absurd aan het worden. Liberale mensen die ik een jaar niet meer heb gezien , zijn op korte tijd racisten geworden. Nee geen politiek incorrecte mensen , racisten. Paranoia is een ziekte en het is besmettelijk.
Komt door het continentaal beleid enerzijds en islamitische agressie. Zeg niet dat je het zo onbegrijpelijk vindt hé...

Citaat:
Kijk eens naar dit forum Je bent er ondertussen al aan gewend misschien C uit W , maar je moet eens stil staan en lezen wat er hier allemaal gesuggereerd wordt. De angst en paranoia druipt van mijn scherm als ik op dit forum posts lees. De vijand is links , de vijand is rechts , de vijand is Islamist. Racist! Linkse rat! Absurd gewoon.
Politiek is altijd zo. Vijanden zoeken om jezelf te kunnen defeniëren, je macht uitbouwen. Op een politiek forum is dat niet anders.
Ze zouden 300 jaar geleden een politiek internet forum moeten hebben ze spraken er van de dreiging van dit of dat Europees land, van de loge, van kerkelijke sekten, van de joden (nu nog altijd zo)

Citaat:
Enfin , dat bedoel ik met de cultuur van angst. Ik weet heus dat je niet met knikkende knieen zit Het is iets onbewust en collectief. Er is gewoon iets in de Vlaamse identiteit die dat cultiveert volgens mij. Misschien is het omdat Vlamingen altijd de losers zijn geweest en de Britten altijd de winners , dat ik zo'n verschil merk.
Die cultuur van angst is nog veel meer aanwezig in de USA, pas maar op aan wie je je spiegelt.
De cultuur van angst die je hier waarneemt is eerder een cultuur van ongenoegen (over het beleid)+ een gebrek aan eenheid. Meer niet.

Laatst gewijzigd door C uit W : 15 januari 2006 om 18:12.
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 19:12   #24
luc broes

Standaard

[quote=Max;1509105 1)...Het basis idee , dat Vlaanderen overspoeld werd , is gebaseerd op pure angst.
2)...Je denkt dat Vlaanderen vol is? Joeng , Vlaanderen is leeg t.o.v. hier.
3)... Ik denk dat de meesten wel begrijpen dat "werken of de sloot" de profiteurs en goudzoekers er uit filtert. [/quote]
1) Het basis idee dat Engeland overspoeld wordt bestaat evenzeer. Zie maar de strenge controles van schepen uit zeebrugge naar Engeland. Waarop is dat idee gebaseerd?
2) Vlaanderen is veel dichter bevolkt dan Engeland. Hoe kan Vlaanderen dan leeg zijn t.o.v. Engeland
3) Zeer juist, in Engeland is het 'werken of de sloot' hier krijgt men onmiddellijk zeer veel toegeschoven, advokaten inbegrepen. Profiteurs worden er dus niet uitgefilterd!
Daardoor is heel je redenering fout om Vlaanderen met Engeland te vergelijken fout!
Oud 15 januari 2006, 19:16   #25
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In ieder geval de meerderheid hier voelt zich Brit. Ik hoor regelmatig Zwarten , Indiers , enz. hier "Us" zeggen wanneer ze over GB spreken.
Da's wat telt. Al dat raciaal gedoe is allemaal zever voor mij.
Gelijk hebben ze: GB begint inderdaad steeds meer op de US te lijken!

Waarom vertrek je niet gewoon richting US? Het is daar nog véél beter voor dat soort nestbevuilende sukkels jij. Je bent toch niet bang om het vliegtuig te nemen?
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 20:10   #26
myrdjinn
Burgemeester

myrdjinn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht

Waarom vertrek je niet gewoon richting US? Het is daar nog véél beter voor dat soort nestbevuilende sukkels jij. Je bent toch niet bang om het vliegtuig te nemen?
hahahahahah, jij grapjas.
myrdjinn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 20:11   #27
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht

Ik pak het vliegmachien regelmatig , witte.
Nestbevuilend ... alsof ik iets te danken heb aan uw soort.
Oud 15 januari 2006, 21:11   #28
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

De reden waarom ze naar GB willen is omdat ze er zonder paspoort mogen rondlopen dacht ik.

Je hebt er idd veel nationaliteiten, maar de ene zijn de andere niet.

Laatst gewijzigd door colargo : 15 januari 2006 om 21:14.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 10:27   #29
Wit Beest
Banneling

Standaard

Citaat:
Sommigen herinneren zich mij misschien. De meesten niet waarschijnlijk , aangezien mijn laatste post van November 2004 dateert. Ja , ik was het hier echt beu aan het worden in Belgie en heb dan maar besloten om te emigreren als economisch vluchteling naar de UK.

Het eerste wat me opviel was hoe weinig bureaucratie er hier is. Ik moest meer papieren invullen om Belgie te verlaten dan het VK binnen te geraken. EU identiteitskaart en een BT telefoonfactuur en klaar is kees. Welcome to the UK.

Het tweede wat me opviel was hoe multicultureel het hier is. Als ik op de Meir in Antwerpen stond en naar de gezichten keek , zag ik het typisch Vlaams gezicht , het typisch Noord Afrikaans gezicht en ocasioneel een Chinees of Afrikaan. Allemaal vrij voorspelbaar. Als ik in Oxford Street stond , sloegen mijn hersenen even tilt. Het is hier ongelooflijk divers.

Het derde wat me opviel was hoe veel interraciale koppels er hier rondlopen en hoeveel multiraciale groepen er hier zijn. Op restaurant zie je aan een tafel misschien 2 tot 3 rassen samen drinken , eten en lachen. Als Antwerpenaar en waarschijnlijk als Vlaming of Belg doet dit de fundamenten van een aantal vooroordelen barsten. In Belgie lijkt het wel appartheid tegenover hier.

Ik ben nog niet veel uit London geweest , misschien is het buiten de stad in de boerenbuiten een beetje zoals Belgie , maar hier werkt integratie. Er zijn hier ook vooroordelen en racisme , zeker met die aanslagen nu , maar ze zijn hier lichtjaren verder dan in Belgie , Nederland, Frankrijk en Duitsland.

Ik concludeer hier uit dat Links op het vaste land volledig op het verkeerde spoor zijn. London is een prachtstad , vol met opportuniteiten en kansen , maar is meedogenloos als je het verprutst. Er lopen hier meer bedelaars rond dan in Belgie , maar je kan geen ras pinnen op hen. De gevangenissen zijn hier proportioneel gevuld in tegenstelling tot een veel te groot aandeel Noord Afrikanen in Belgische gevangenissen. Hier is het werken of de goot.

Werk vinden is hier echter gemakkelijker als op het vaste land. Een Frans-Afrikaans meisje dat ik hier heb leren kennen, klaagde dat ze in Frankrijk van de ene tijdelijke job in de andere werd gestoken door de Franse Welvaartsinstellingen. Allemaal hopeloze sociale overheidsmaatregelen , want eenmaal de subsidie voor haar tewerkstelling op was na 9 maand , werd ze ontslagen , keer op keer. Hier vond ze in 1 week een job en ze kon zelf rondshoppen wanneer deze eerste job haar niet beviel. Ze heeft een studentenlening genomen en werkt hier rustig verder aan een toekomst die ze in Frankrijk niet kreeg.
Een zaak starten hier , is op 48 uur geflikt , via internet zelfs als je wil. Lening mijnheer? Geen probleem. In mijn straat , Streatham High Road , een van de langere straten van London, is het een eindeloze opeenvolging van kleine winkeltjes. Meer dan 50% zijn van Niet-Europese origine.

Ik ga hier nooit meer weg. Verdien hier 3 maal meer als in Belgie terwijl ik even hard werk. Freelance contracten zijn hier gemakkelijk te krijgen zelfs als jonge gast en dan verdien ik 5 maal meer en de helft bijna minder belast. Heb hier een mooi en verstandig kwartbloed ( Nigeriaans en Grieks ) meisje als vriendin en partner die een even mooie carriere in de Pharmaceuticals achterna gaat.

Ik denk niet dat ik ooit terug ga naar Belgie. Veel te veel problemen voor een klein land, waardoor er niet geregeerd wordt. Veel te veel bureaucratie , regels en belastingen waardoor slechts weinigen voor welvaart kunnen zorgen. Belgie , Frankrijk , Duitsland enz , gaan de economische strijd met het Oosten verliezen. Als je Engels goed is en je een diploma of ervaring hebt , bol het af , pak de trein naar hier en stel je eigen toekomst veilig.
Die gasten van die metro aanslag waren zeker ook tevreden en welgekomen multicullers ? Enne van dat meerverdienen in de UK , heb familie daar, en schrijf dat maar netjes op je buik trouwens de inkomens per land van de EU kan men vinden op het net en dit van bijna alle branches en stielen.!!!!
Wit Beest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 10:33   #30
Wit Beest
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
50 jaar geleden was het een schande als je vrouw uit een ander dorp kwam. 20 jaar geleden was het een schande als je vrouw geen Belgische ouders had. Tegenwoordig word je scheef bekeken als je vrouw niet-Europees is (en ik kan het weten). Nog ff geduld hebben...
Heerlijk toch, die evolutie
Nu is het een schande als je partner van Westerse origine is en niet gemixt
Wit Beest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 10:46   #31
luc broes

Standaard

Weldra is het een schande dat je nog altijd bij diezelfde vrouw bent.
Leve de vooruitgang van de beschaving!

Laatst gewijzigd door luc broes : 16 januari 2006 om 10:46.
Oud 16 januari 2006, 12:16   #32
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wit Beest Bekijk bericht
Enne van dat meerverdienen in de UK , heb familie daar, en schrijf dat maar netjes op je buik trouwens de inkomens per land van de EU kan men vinden op het net en dit van bijna alle branches en stielen.!!!!
http://news.bbc.co.uk/1/hi/business/4319239.stm
(cijfers per week)

Ge staart u blind op GDP , ge kijkt ni naar de rente , de overheidsschuld , de loonkost en ge vergeet de taxen en sociale zekerheid af te trekken. Belgie hoort bij de landen met de grootste loonkost en hoogste taxen in de wereld. Da's niet allemaal voor u he , dat brutoloon

Als loontrekkende verdien ik bruto 218% meer dan in Belgie en netto 319% meer dan in Belgie. Als freelancer ,tja , verdien ik +500% meer en ik ben ook verzekerd dan. Het enige wat hier heel duur is , is wonen. Ik betaal hier een 1.8 maal meer huishuur dan in Belgie. Ik weiger buiten de stadsrand te leven , dus dat is mijn keuze. Ze moeten dringend huizen bijbouwen hier. Voor de rest hield ik in het begin een index van mijn uitgave bij. Ik betaal ongeveer gemiddeld 1.2 maal meer voor te leven in London dan in Vlaanderen. Valt goed mee. De eindbalans is meer dan positief.

Citaat:
Die gasten van die metro aanslag waren zeker ook tevreden en welgekomen multicullers ?
Dat zijn hier dan ook geen schijtluizen he.
Er is wa meer nodig dan wa zotten met bommen om deze werkende multiculturele maatschappij plat te krijgen. Een 'makak' die een handtaske trekt en de wereld vergaat bij u zeker he?

Laatst gewijzigd door Max : 16 januari 2006 om 12:19.
Oud 16 januari 2006, 12:39   #33
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

idd er zijn zelf veel britten die huizen kopen in bepaalde vlaamse steden zoals het venetië v/h noorden bvb. enz...
En idd zeggen dat de prijs in london decadent is.
Ook the docklands zijn voor yuppies.

Denk dat nieuwe wagens ook duurder zijn in the UK.
Als ik zie dat ze naar hier komen om er enen te kopen!

Wat het handtaske betreft, indien een mes ergens in u terecht zou komen dan zou uw wereld wel eens kunnen vergaan.
Zoals destijds met die minderjarige marokkaan die een staaf op een man z'n schedel sloeg en na enkele dagen dood was.
Zijn wereld was vergaan en ik denk die van z'n familie ook.

Laatst gewijzigd door colargo : 16 januari 2006 om 12:43.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 12:54   #34
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
idd er zijn zelf veel britten die huizen kopen in bepaalde vlaamse steden zoals het venetië v/h noorden bvb. enz...
En idd zeggen dat de prijs in london decadent is.
Ook the docklands zijn voor yuppies.

Denk dat nieuwe wagens ook duurder zijn in the UK.
Als ik zie dat ze naar hier komen om er enen te kopen!
De Docklands zijn inderdaad decadent. Ik zou belachelijk veel moeten verdienen voor ik bereid zou zijn mijn geld aan zo'n prijzen te verprutsen. Maar het is daar dan ook waanzinnig cool he.

Maar het gaat niet lang duren voor ik met mijn ponden wa immobilien kom opkopen in Vlaanderen. Mooie taxfree opbrengst en veiligheidsnet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be