![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
....Voor de 47-jarige Frans Windhorst hoeft zo'n reguliere baan niet echt. Hij wil permanent in het Schiedamse work first-traject blijven. ,,Ik ben zo goed als mijn hele leven al werkloos. Hier heb ik het naar mijn zin. Laat mij maar hier blijven'', zegt hij, terwijl hij weer naar de heftruck loopt om een pallet te verplaatsen. Samen met veertig anderen staat hij de hele dag aan lange tafels te werken om doosjes en zakjes te vullen. De taak van vandaag: honderd beugels per doosje.... Blijkbaar is het voor iedereen toch niet zo'n slecht voorstel. Ik kan begrijpen dat iemand die gestudeerd heeft het met dit idee een stuk moelijker heeft, maar ze moeten dan maar iets anders proberen zoeken, het hoeft ook niet in de lijn te liggen van wat je gestudeerd hebt, als je geen werk hebt is eender welk werk goed, je bent bezig en ondertussen kan je naar iets anders uitkijken dat meer in je verwachting ligt. Wat ik in het artikel niet goed vind is dat iedereen over dezelfde kam geschoren wordt, men zou toch naar de beroepsloopbaan kunnen kijken die men al gepresteerd heeft voor men de uitkeringen wil afnemen. Vb. hoe langer men al gewerkt en afgedragen heeft hoe minder snel men de uitkering kan afnemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nutteloos werk doen is inderdaad nutteloos maar vijsjes komen nu eenmaal niet vanzelf in doosjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Neen ze doen dat niet, het staat er toch.
doe alles wat ze vragen, zeg ja en amen en vraag vooral niets. Anders riskeer je een korting op je uitkering of je verliest hem helemaal.'' Dat is 'work first' volgens de Arnhemse Jacqueline Grosman. Of je nu een universitaire opleiding hebt of niets, of je twintig jaar gewerkt hebt of nog nooit: voor work first-trajecten doet het er niet toe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Of wordt ge soms zelf ook liever in een rusthuis gestockeerd gij ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 januari 2006 om 19:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() gij hebt dus liever totaal vreemde mensen die u gedwongen moeten verzorgen dan dat uw eigen kinderen dat vrijwillig kunnen doen
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 januari 2006 om 19:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
echt érg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat is toch wérken hé. of dat ziet er toch zo uit. enfin, ze worden er moe van. en dan is de goegemeente toch gerust of niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() ![]() ‘t Zijn zotten die werke ‘t Zijn zotten die werke, ‘t zijn zotten die werken Ge wordt er nie rijk van, en ge wordt er zo muug van ‘t Zijn zotten die werken, ‘t zijn zotten die werken Voor dat arme pensioen, moet ge’t zeker nie doen Ik heb ne gebuur die is altijd op zwier En drinkt elken dag 1 2 3 bakken bier En heeft hij gedronken dan zingt hij altijd Van kunnen te doppen heb ik nog geen spijt Den baas van den dop die zei hem op ne keer « ge dopt al 10 jaren ,da ga toch nie meer » ik zei « zoek voor mij toch maar nie naar een job » Voor het zelfde geld werken, dat is toch te zot ![]() Profiteren is een basisrecht... Doppen ook! Laatst gewijzigd door Chipie : 10 januari 2006 om 20:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hier een stukje uit het Nederlands dagblad: "Van de Sociale Dienst in Amsterdam moesten werklozen in een kring gaan staan en zo snel mogelijk autobanden aan elkaar doorgeven. ,,Op die manier moesten ze leren samenwerken. Wie een band liet vallen, kon dit blijkbaar niet. We hebben hier een klacht over ingediend'', zegt Van der Lende." "Een meisje met een beschadigd gezicht werd volgens hem voor een draaiende camera gezet. ,,Ze moest zien hoe haar gedrag was. Ze stopten pas toen ze ging gillen.'' Anderen werden te werk gesteld in een compleet lege fabriekshal. ,,Ze zouden daar cursussen krijgen, maar moesten dan wel eerst zelf alle muren metselen, terwijl ze daar helemaal geen ervaring in hadden. Die fabriek is inmiddels gesloten.'' Bron: http://www.nd.nl/Document.aspx?docum...taten&id=65244 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook vrij logisch dat zoiets gebeurt. De gemeenten krijgen maar een beperkt budget om de uitkeringen mee te betalen. Moeten ze meer betalen, dan moeten de gemeenten dit uit 'eigen zak' doen.
Dus: zo weinig mogelijk mensen met een uitkering. Dat kan op twee manieren a) mensen aan een job helpen b) mensen rotpesten met onnozele taken zodat ze er onderdoor gaan en afzien van hun uitkering en maar in complete armoede gaan leven. Gemeenten worden eigenlijk verplicht om armoede te creëren bij hun inwoners. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een 'overheid' ook zou kunnen proberen, en dat zou pas echt nuttig 'werk' zijn, is het op poten zetten van een systeem dat 'arbeid' ècht aantrekkelijk maakt, zodat méér mensen spontaan zouden kiezen voor een 'carrière'.
Het zou daarbij niet nodig zijn mensen die een andere optie verkiezen te 'pesten'. Met de huidige stand van de 'techniek' en de 'wetenschap' is het voor de éénentwintigste-eeuwse mens mogelijk het 'nodige werk' zo te organiseren dat 1. iedereen die dat echt wil een 'zinvolle' en goed opbrengende taak kan krijgen die hem/haar niet kapot maakt en 2. wie dat niet wil toch niet hoeft te creperen in mensonwaardige omstandigheden en 3. wie niet werken kan daar helemaal niet voor bestraft dient te worden. Maar dat houdt wel in dat 'men' voor een bepaald 'beschavingsmodel' zal moeten kiezen. En die keuze heeft dan weer consequenties die 'men' ook zal moeten accepteren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() dat zijn gewoon nazi-praktijken. hopelijk gaan deze mensen zo rap mogelijk collectief in staking en regent het klachten tegen de criminele sadisten die zoiets bedenken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
vijsje komen zo in doosjes: http://www.werkenzonderwerk.nl/zwartboekgeheel.pdf
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het enige dat de overheid moet doen (maar niet wil doen) is de loonkost verlagen zodat de mensen wat meer netto in de maand hebben.
Te beginnen met de laagste wedde's en trapsgewijs verminderen naar de hogere. Maar ja ze hebben onze centen te hard nodig om hun staatschuld verder af te bouwen, dat wij ondertussen met de schulden rondlopen maakt niet veel uit zo te zien! (t'is toch om zeep en het regent polen momenteel) |
![]() |
![]() |