Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2006, 20:30   #21
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Ah ja, natuurlijk, de koeien, varkens en schapen die u elke dag eet, die worden niet geslacht. En als ze geslacht worden, dan bloeden in ieder geval niet. En als ze bloeden, dan ziet dat zeker niet zo rood. Of het is waarschijnlijk niet vloeibaar. Hoe dan ook is dat niet hetzelfde.

Al was het maar omdat het VB daar geen cinema over maakt en GAIA ook niet. D'er worden elke dag tienduizenden dieren geslacht en daar geeft niemand een reet om. Maar als het een Moslimfeest is, dan is het slachten ineens een grote schande.

Sufferds, hypocrieten, sissies, onnozelaars, gefriseerde kiekens, ...
GAIA heeft klacht ingediend bij het Brussels parket tegen moslims die afval van illegaal thuis geslachte schapen dumpen in containers die op vraag van de gemeenten door het Brusselse Gewest zijn geplaatst. GAIA vraagt in haar klacht aan het parket na te gaan of moslims afval van verboden thuisslachtingen komen dumpen in die containers en desgevallend pv op te stellen tegen. Het gaat om containers in Sint-Jans-Molenbeek, Schaarbeek, Anderlecht en Sint-Gillis, die op vraag van de gemeenten zelf geplaatst worden door Brussel Net. Daardoor zet men moslims aan om illegaal thuis te slachten.

Vorig jaar heeft het parket na soortgelijke klachten van GAIA processen verbaal laten opstellen tegen 1500 moslims. In een aantal gevallen werden boetes opgelegd en een aantal onderzoeken loopt nog.

Ook tegen Dilsen-Stokkem (geen tijdelijk erkende slachtinrichting) heeft GAIA klacht ingediend bij het parket omdat die gemeente volgens informatie die GAIA verkregen heeft, slachtbonnen verleent aan moslims om thuis te slachten.

Ook heeft GAIA het parket van Tongeren gevraagd om na te gaan of de zogenaamde tijdelijk erkende kleine offerplaatsen (bij particulieren zoals in Bilzen en Houthalen-Helchteren) wel strikt beantwoorden aan de wettelijke voorwaarden. Om 14 uur voert GAIA actie bij het Moslimexecutief uit protest tegen de onwil van het merendeel van de moslims in het Brusselse Gewest om het wettelijk verbod op rituele thuisslachtingen na te leven.

Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 20:39   #22
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Rustig, rustig. Op het slachten van dieren staan strenge Europese richtlijnen.

Dieren in slachthuizen worden niet meer de keel overgesneden.
Lombas nu ben je fout. Ze worden WEL de keel overgesneden in de slachthuizen(schapen). Ook daar rituele slachtingen(SCHANDE)
Oud 10 januari 2006, 20:48   #23
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Lombas nu ben je fout. Ze worden WEL de keel overgesneden in de slachthuizen(schapen). Ook daar rituele slachtingen(SCHANDE)
Ik doelde dat in hedendaadgse zin schapen niet meer de keel worden overgesneden, behalve daar.

KaatD zei dat dieren vermoord worden, ik voegde eraan toe dat dit zo goed mogelijk verloopt.
Oud 10 januari 2006, 21:13   #24
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik doelde dat in hedendaadgse zin schapen niet meer de keel worden overgesneden, behalve daar.

KaatD zei dat dieren vermoord worden, ik voegde eraan toe dat dit zo goed mogelijk verloopt.
Zelf nu moet ik U ongelijk geven(Niet Kaatd haar naïeve reactie). Maar ook thuis zijn er wel nog rituele slachtingen uitgevoerd door moslims. En dat is schande hé
Oud 10 januari 2006, 21:18   #25
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Zelf nu moet ik U ongelijk geven(Niet Kaatd haar naïeve reactie). Maar ook thuis zijn er wel nog rituele slachtingen uitgevoerd door moslims. En dat is schande hé
Dat heb ik ahal erkehend. Bij het Offerfeest wordt een uitzondering gemaakt. KaatD gaf echter te kennen dat het altijd zo verschrikkelijk is; iets wat ik 'counterde' door te zeggen dat doordeweek die dieren zo goed mogelijk pijnloos worden geslacht.

Waarom druk je er nu zo op te laten uitschijnen dat ik ongelijk heb, hoewel dat helemaal niet zo is?
Oud 10 januari 2006, 21:30   #26
Levertraan
Provinciaal Gedeputeerde

Levertraan's schermafbeelding

Standaard

Duveltje zit aan de Renny.
Niet op letten..
Oud 10 januari 2006, 21:47   #27
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Levertraan Bekijk bericht
Duveltje zit aan de Renny.
Niet op letten..
Lol. leg uit A.U.B. Geen onzin Offerfeesten O.K. maar ook allochtonen dienen zich ook aan de wet te houden. KEEL OVERSNIJDEN VAN DIEREN MAG NIET. OVERTREDING VAN DEZE WET IS NU AAN DE ORDE
Oud 10 januari 2006, 21:48   #28
kaatd
Banneling

Standaard

Ah bon, dus GAIA houdt zich tegenwoordig bezig met sluikstorten. Maar dan blijkbaar toch maar alleen als het door Moslims gebeurt. Sinds wanneer is GAIA geïnteresseerd in afval? Sinds ze zoiets als voorzitter hebben waarschijnlijk ...

Wat dat slachten betreft: wat interesseert het mij? Of je een koe of een schaap nu de keel oversnijdt en al dan niet verdooft, het is toch te hypocriet om los te lopen? WIJ slachten proper, maar ZIJ... Oeioeioei!

Ritueel slachten - zo zou je kunnen argumenteren - getuigt nog van respect: ze doen het zo mogelijk zelf, ze brengen hun kinderen mee zodat die dat kunnen zien, ze kiezen het schaap bewust, staan daar bij stil en dragen het op aan iets hoger. Het tegenovergestelde van 'vervreemding' dus. Mij lijkt dat van meer respect te getuigen dan aan de lopende band doen alsof dieren handelswaar zijn.

Ik vind deze thread zo tekenend: er worden dagelijks tienduizenden dieren geslacht, waar jullie helemaal niet om geven, maar vandaag zijn jullie verontwaardigd over het slachten van een paar duizend schapen.

Moesten de Moslims zélf geslacht worden (zonder verdoving en thuis) dan zouden er hier zijn die d�*t wél goedkeuren ...
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 21:54   #29
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Daar waar men vanuit linkse hoek te pas en te onpas bezig is over "dierenleed".
Als u denkt dat de zeveraars die het over 'dierenleed' hebben noodzakelijk 'links' zijn, dan weet u niet van wanten. Michel Vandenbosch is ab-so-luut niet links en GAIA ook niet.

Linkse mensen zijn overwegend bezig met 'mensenleed' en 'mensenrechten'. Die andere dieren kunnen wat mij betreft nog wel even wachten.
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 22:05   #30
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik denk dat er hier niet veel aan de wet gedacht wordt. Geloof staat hier boven de WET. Als je tegen een Moslim bent, dan ben je een racist
Oud 10 januari 2006, 22:09   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ritueel slachten - zo zou je kunnen argumenteren - getuigt nog van respect: ze doen het zo mogelijk zelf, ze brengen hun kinderen mee zodat die dat kunnen zien, ze kiezen het schaap bewust, staan daar bij stil en dragen het op aan iets hoger. Het tegenovergestelde van 'vervreemding' dus. Mij lijkt dat van meer respect te getuigen dan aan de lopende band doen alsof dieren handelswaar zijn.

Ik vind deze thread zo tekenend: er worden dagelijks tienduizenden dieren geslacht, waar jullie helemaal niet om geven, maar vandaag zijn jullie verontwaardigd over het slachten van een paar duizend schapen.
U moet wel heel onwetend zijn om te besluiten dat ritueel slachten van respect voor de dieren getuigt... Ritueel slachten betekent juist het omgekeerde: het dier lijdt nog meer dan anders.

Inderdaad, er worden bij ons vele tienduizenden dieren geslacht... op zo correct mogelijk manieren. Dus met verdoving. Ritueel slachten doet het op barbaarse manier: zonder verdoving. Fijn dat u blijkbaar voorstander bent van barbaarse methoden. Misschien kunnen ze u voortaan ook een tand trekken zonder verdoving... Volgens u getuigt dat immers van "respect". Ritueel tanden trekken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 22:12   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als u denkt dat de zeveraars die het over 'dierenleed' hebben noodzakelijk 'links' zijn, dan weet u niet van wanten. Michel Vandenbosch is ab-so-luut niet links en GAIA ook niet.

Linkse mensen zijn overwegend bezig met 'mensenleed' en 'mensenrechten'. Die andere dieren kunnen wat mij betreft nog wel even wachten.
Ik heb nergens gesuggereerd dat de politieke oriëntering "noodzakelijk" is. Wel dat een aantal van de roepers in het linkse kamp zitten, maar nu zwijgen.

De dieren moeten wachten... Dus laten we maar verder de barbaarse slachtingen gebeuren.
Oud 10 januari 2006, 22:17   #33
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben ik wel braaf en mag ik wel verontwaardigd zijn omdat ik vegetarier ben?
Oud 10 januari 2006, 22:18   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben ik wel braaf en mag ik wel verontwaardigd zijn omdat ik vegetarier ben?
Neen, want volgens Kaat mogen moslims schapen op barbaarse wijze slachten. Onze knuffelmigranten zijn blijkbaar boven de voorschriften verheven...
Oud 10 januari 2006, 22:35   #35
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Komaan...
Er bestaan wetten en nog een heel pak reglementen die het slachten van dieren regelen. Die moeten nageleefd worden en het is de taak van de overheid om daarover te waken. En geen enkel religieus gebruik uit welke hoek dan ook kan aangegrepen worden om die wetten -zelfs tijdelijk- op te heffen of buiten werking te stellen. Ik merk vrij vaak dat zij die het meest schermen met begrippen over scheiding tussen geloofsovertuiging en staat tegelijk de grootste moeite hebben om die begrippen consequent in de praktijk door te trekken.

Los van dit alles staat nog eens de culturele impact van e.e.a. Ik heb de beelden op het avondjournaal gezien en ze zijn inderdaad dégoutant. Het is afstotelijk om het bloed in beken over de kasseien te zien lopen. Ook de moslims die ermee geconfronteerd werden, waren geschokt.

Tja, als je dan toch op zoek wil gaan naar een "multi-" of "inter-" of wat dan ook "cultureel" model, dan moet je natuurlijk eerst wel zorgen dat je het huiswerk correct maakt. Bloedbaden associëren met religieuze feestdagen zijn niet van aard om het begrip tussen de "culturen" te verbeteren. De verantwoordelijken hiervoor zouden beter hun biezen pakken. Dat zou nog eens een positief signaal zijn.

Laatst gewijzigd door Desiderius : 10 januari 2006 om 22:36.
Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 22:41   #36
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moesten de Moslims zélf geslacht worden (zonder verdoving en thuis) dan zouden er hier zijn die d�*t wél goedkeuren ...
Zeer terechte opmerking. De mensen die vandaag plots 'dierenvriend' zijn en de andere 364 dagen zich zelfs niet afvragen vanwaar dat stuk vlees op hun bord afkomstig is, mogen barsten!
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 22:48   #37
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
Zeer terechte opmerking. De mensen die vandaag plots 'dierenvriend' zijn en de andere 364 dagen zich zelfs niet afvragen vanwaar dat stuk vlees op hun bord afkomstig is, mogen barsten!
Ik ben dierenvriend maar eet ook graag een steak au poivre. Moest dat vlees komen van een beest dat zomaar op rituele wijze de keel werd overgesneden, zou ik het weigeren.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 22:49   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
Men hoeft helemaal geen "dierenvriend" te zijn om te weten dat het een barbaarse manier van doen is om een dier onverdoofd te slachten. Daarenboven is een dier onverdoofd de keel oversnijden een heel ongemakkelijke zaak. Daarom werden bij ons ook vroeger de dieren eerst suf gemaakte vooraleer men ze de ader oversneed.

Blijkbaar vinden bepaalden barbaarse slachtingen aanvaardbaar... De knuffelmigranten moeten immers verder gepamperd worden!
Oud 10 januari 2006, 22:50   #39
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, want volgens Kaat mogen moslims schapen op barbaarse wijze slachten. Onze knuffelmigranten zijn blijkbaar boven de voorschriften verheven...
Dus ik ben niet braaf?
Oud 10 januari 2006, 22:52   #40
Smurfje
Gouverneur

Smurfje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus ik ben niet braaf?
JvdB probeert zoals gewoonlijk Olie op het vuur te gooien...
Smurfje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be