Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 januari 2006, 21:01   #21
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal Bekijk bericht
Je moet de schuld leggen bij die persoon die er schuld aan heeft.
Telenet heeft, met toestmming van Fientje Moerman (Minister van economie), deze kanalen van de band gehaald om zo digitaal te kunnen gaan.
En dan nog is het een beslissing van Telenet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 21:04   #22
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Idd. Maar door haar toestemming is de prijs onrechtstreeks verhoogd. Voor dezelfde prijs hebben we 8 kanalen minder waaronder ARTE.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 21:09   #23
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Die kan je ontvangen waar ze thuishoren : Franstalig Belgie.
Die kan je overal horen waar je wil, je hebt enkel een simpele internet connectie nodig.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 21:34   #24
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Nu we het toch over frequenties hebben. Wat me irriteert op de FM radio is dat het signaal verzwakt wordt en je in de achtergrond franstalig gebabbel hoor. Op vele plaatsen in Vlaams-Brabant heb je dit probleem voor.
Je bevind je nota bene in Vlaanderen en toch zijn er bepaalde franstalige stoorzenders. Waarom zou ik als Vlaming nood hebben aan een franstalige nieuwszender ? Die 9/10 het VB niet aan bod zal laten komen en zal demoniseren en dan zal waarschijnlijk dit grapje betaald worden door de belastingbetaler ? Nee nee ik pas liever. Ook op het Journaal en het VTM nieuws telt Vlaanderen eerst en dan pas Wallonië. Ergens normaal ook, dan mag je nog zoveel Belg zijn dat je wilt.
Ik heb geen bal te zien met dat gewest laat staan met de bevolking ervan, al heb ik zeker niets tegen die mensen.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 21:39   #25
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Nu we het toch over frequenties hebben. Wat me irriteert op de FM radio is dat het signaal verzwakt wordt en je in de achtergrond franstalig gebabbel hoor. Op vele plaatsen in Vlaams-Brabant heb je dit probleem voor.
Je bevind je nota bene in Vlaanderen en toch zijn er bepaalde franstalige stoorzenders. Waarom zou ik als Vlaming nood hebben aan een franstalige nieuwszender ? Die 9/10 het VB niet aan bod zal laten komen en zal demoniseren en dan zal waarschijnlijk dit grapje betaald worden door de belastingbetaler ? Nee nee ik pas liever. Ook op het Journaal en het VTM nieuws telt Vlaanderen eerst en dan pas Wallonië. Ergens normaal ook, dan mag je nog zoveel Belg zijn dat je wilt.
Ik heb geen bal te zien met dat gewest laat staan met de bevolking ervan, al heb ik zeker niets tegen die mensen.
In Waals-Brabant ben je ook verplicht om vlaams gebrabbel te horen. Dat is op vele plaatsen in Waals-Brabant zo.

Je bevind je nota bene in Wallonië en toch zijn er bepaalde vlaamse stoorzenders. Waarom zouden zij als Waal nood hebben aan een vlaamstalige nieuwszender ? Die 9/10 de PS niet aan bod zal laten komen en zal demoniseren en dan zal waarschijnlijk dit grapje betaald worden door de belastingbetaler ? Nee nee ik pas liever. Ook op het Journaal en het RTL nieuws telt Wallonië eerst en dan pas Vlaanderen. Ergens normaal ook, dan mag je nog zoveel Belg zijn dat je wilt.
Ik heb geen bal te zien met dat gewest laat staan met de bevolking ervan, al heb ik zeker niets tegen die mensen.[/quote]
Oud 17 januari 2006, 21:42   #26
AyneRand
Minister-President

Standaard

Nu we het toch over frequenties hebben. Wat me irriteert op de FM radio is dat het signaal verzwakt wordt en je in de achtergrond Vlaams gebabbel hoort. Op vele plaatsen in Waals-Brabant heb je dit probleem voor.
Je bevind je nota bene in Wallonië en toch zijn er bepaalde Vlaamse stoorzenders. Waarom zouden zij als Walen nood hebben aan een Nederlandstalige nieuwszender ? Die 9/10 de PS niet aan bod zal laten komen en zal demoniseren en dan zal waarschijnlijk dit grapje betaald worden door de belastingbetaler ? Nee nee ik pas liever. Ook op le Journal en het nieuws van RTL telt Wallonië eerst en dan pas Vlaanderen. Ergens normaal ook, dan mag je nog zoveel Belg zijn dat je wilt.

Laatst gewijzigd door AyneRand : 17 januari 2006 om 21:51.
Oud 17 januari 2006, 23:16   #27
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Je bevind je nota bene in Wallonië en toch zijn er bepaalde vlaamse stoorzenders. Waarom zouden zij als Waal nood hebben aan een vlaamstalige nieuwszender ? Die 9/10 de PS niet aan bod zal laten komen en zal demoniseren en dan zal waarschijnlijk dit grapje betaald worden door de belastingbetaler ? Nee nee ik pas liever. Ook op het Journaal en het RTL nieuws telt Wallonië eerst en dan pas Vlaanderen. Ergens normaal ook, dan mag je nog zoveel Belg zijn dat je wilt.
Als je er zo over denkt waarom ben je dan niet voor separatisme zoals ik ?
Je zegt het hier zelf.
Als de inwoners van Waals Brabant dat ook zo wensen heb ik daar geen probleem mee.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 23:23   #28
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Zwart/wit dat is nu net wat ik niet wil horen of zien......
Aan de verantwoordelijken van deze verdwijntruuk van franstalige zenders (o.a. Arte ) geef ik 0/10 voor media.

Doe verder met de maatschappij te overladen met VT4 en consoorten en wees dan niet verwondert dat het levenslied ' je hebt me duizend maal belogen ' een hit wordt in Vlaanderen.
Jaja.... gans de dag zitten kreunen en dan pater Damiaan verkiezen. Hyacint op haar mooist.
De media bereiden de toekomst voor...... het is een schande !

Ik ben boos.
zwart/wit moet je niet beluisteren en je kan het niet zien...

arte... ligt op de kabel in brussel... bekijk ik nooit !!

ik had canal+... nu prime one en slechts één kanaal !! dus geen voetbal meer !! omdat er 17 franstalige zenders zijn en TVE RAI TRT Griekse TV

IK BEN RAZEND EN WOEST
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 23:27   #29
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Nu we het toch over frequenties hebben. Wat me irriteert op de FM radio is dat het signaal verzwakt wordt en je in de achtergrond Vlaams gebabbel hoort. Op vele plaatsen in Waals-Brabant heb je dit probleem voor.
Je bevind je nota bene in Wallonië en toch zijn er bepaalde Vlaamse stoorzenders. Waarom zouden zij als Walen nood hebben aan een Nederlandstalige nieuwszender ? Die 9/10 de PS niet aan bod zal laten komen en zal demoniseren en dan zal waarschijnlijk dit grapje betaald worden door de belastingbetaler ? Nee nee ik pas liever. Ook op le Journal en het nieuws van RTL telt Wallonië eerst en dan pas Vlaanderen. Ergens normaal ook, dan mag je nog zoveel Belg zijn dat je wilt.
heb ik in brussel ook zo'n storingen bij TOPRADIO ... op 107,9 FM

in Brusselse Tunnels Leopold II enkel radio 1 en drie franse zenders...

met oa Contact franstalig, Radio 21 en nog eentje...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 08:43   #30
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zwart/wit dat is nu net wat ik niet wil horen of zien......
Aan de verantwoordelijken van deze verdwijntruuk van franstalige zenders (o.a. Arte ) geef ik 0/10 voor media.

Doe verder met de maatschappij te overladen met VT4 en consoorten en wees dan niet verwondert dat het levenslied ' je hebt me duizend maal belogen ' een hit wordt in Vlaanderen.
Jaja.... gans de dag zitten kreunen en dan pater Damiaan verkiezen. Hyacint op haar mooist.
De media bereiden de toekomst voor...... het is een schande !

Ik ben boos.

Ge kunt gelijk wat horen als ge wilt,

investeer in een schotelke en ge hebt honderden kanalen die ge free to air kunt beluisteren.

of luister via Internet, als ge een DSL connectie hebt, mag dat ook geen probleem zijn.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 08:47   #31
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat ik vroeger trouwens vreselijk iritant vond, was het wegspelen van alle kleinere zenders door Radio II,

Die hebben verdoeme, 5 regionale zenders, en op vele punten relaistations, waar ze gewoon alles en iedereen mee wegblazen In oostvlaanderen luisterde ik probleemloos naar RadioII vlaams brabant en en in Anwerpen kon ge ook al naar oost vlaanderen en vlaams brabant luisteren...

Waalse zenders zijn daar ook wreed goed in overingens.

Probeer als vrije radio maar nekeer over uw watage te gaan, of een krakske storing in de uitzending van de vrt te brengen, den Espace van den BIPT zal rap voor uw deur staan.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 10:13   #32
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ge kunt gelijk wat horen als ge wilt,

investeer in een schotelke en ge hebt honderden kanalen die ge free to air kunt beluisteren.

of luister via Internet, als ge een DSL connectie hebt, mag dat ook geen probleem zijn.
Ik wil geen schotel, ik wil nieuws uit mijn eigen land en dat is dus ook nieuws uit Wallonië in één van de erkende talen in België.
En France Inter, of France Musique om ook het nieuws en muziek buiten de grenzen van Vlaanderen te ontvangen.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 10:17   #33
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
zwart/wit moet je niet beluisteren en je kan het niet zien...

arte... ligt op de kabel in brussel... bekijk ik nooit !!

ik had canal+... nu prime one en slechts één kanaal !! dus geen voetbal meer !! omdat er 17 franstalige zenders zijn en TVE RAI TRT Griekse TV

IK BEN RAZEND EN WOEST
Bekijk arte...... en je zult kalmeren, de vrede zal over u dalen.....
Oud 18 januari 2006, 10:24   #34
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En heeft de minister van media hier dan totaal niets in te zeggen ?
Waarvoor is hij dan minister van media ? Kan hij niet een minimum eisen, of maakt minstens één franstalige zender op de digitale radio geen deel uit van zijn eisenpakket ? Is het dan hoe minder hoe liever voor de Vlaamse bevolking.......

Laatst gewijzigd door labyrinth : 18 januari 2006 om 10:25.
Oud 18 januari 2006, 12:13   #35
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En heeft de minister van media hier dan totaal niets in te zeggen ?
Waarvoor is hij dan minister van media ? Kan hij niet een minimum eisen, of maakt minstens één franstalige zender op de digitale radio geen deel uit van zijn eisenpakket ? Is het dan hoe minder hoe liever voor de Vlaamse bevolking.......
Ge hebt groot gelijk ! Zo vind ik ook dat de minister van consumentenzaken zich moet bezig houden met de diverse smaken van pottekes yoghourt. Ik vind dat minstens één smaak moet voorbehouden blijven voor de Hollanders, bvb. pindakaasyoghourt. En twee smaken voor de Fransen: Périgord-truffel en Champagne. Waarvoor bestaat er anders een minister voor consumentenzaken? Is het dan hoe minder hoe liever voor de Vlaamse bevolking....

Wacht maar tot de volgende zwarte zondag !
Oud 18 januari 2006, 12:45   #36
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ge hebt groot gelijk ! Zo vind ik ook dat de minister van consumentenzaken zich moet bezig houden met de diverse smaken van pottekes yoghourt. Ik vind dat minstens één smaak moet voorbehouden blijven voor de Hollanders, bvb. pindakaasyoghourt. En twee smaken voor de Fransen: Périgord-truffel en Champagne. Waarvoor bestaat er anders een minister voor consumentenzaken? Is het dan hoe minder hoe liever voor de Vlaamse bevolking....

Wacht maar tot de volgende zwarte zondag !
Voor mij mag de minister van onderwijs zelfs een beetje komen pushen......
Naar het schijnt is de kennis van de Franse taal dramatisch aan het dalen bij onze Vlaamse leerlingen. Nochtans is die taal nuttig om gemakkelijk aan een job te geraken.
Waar ze vroeger gemiddeld 60 % haalden op proeven, halen ze nu nog amper 40 %, maw. ze zijn gebuisd en hebben een onvoldoende kennis van het Frans.
Als je Vlaamse journalisten hoort op de radio en de televisie in het Frans heb je die proeven trouwens helemaal niet nodig om dat laatste te bevestigen.

Gun dus de Vlamingen een franstalige zender ze kunnen er enkel goed bij varen !!!!!!!!!!!

Laatst gewijzigd door labyrinth : 18 januari 2006 om 12:49.
Oud 18 januari 2006, 12:48   #37
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor mij mag de minister van onderwijs zelfs een beetje komen pushen......
Naar het schijnt is de kennis van de Franse taal dramatisch aan het dalen bij onze Vlaamse leerlingen. Nochtans is die taal nuttig om gemakkelijk aan een job te geraken.
Waar ze vroeger gemiddeld 60 % haalden op proeven, halen ze nu nog amper 40 %, maw. ze zijn gebuisd en hebben een onvoldoende kennis van het Frans.
Als je Vlaamse journalisten hoort op de radio en televisie heb je die proeven trouwens niet nodig om het laatste te bevestigen.
Vroeger was Frans de Internationale taal(en moest je ze wel leren om ergens te komen), vandaag is dat Engels. Het zou dus veel logischer zijn om Engels als 2de taal te geven in het Vlaamse Onderwijs(ipv. Frans). Gelukkig zijn onze Vlaamse studenten in deze slimmer dan de huidige politice en besteden ze meer aandacht aan hun lessen Engels dan aan hun lessen Frans.
Oud 18 januari 2006, 13:02   #38
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Nachtuil Bekijk bericht
Vroeger was Frans de Internationale taal(en moest je ze wel leren om ergens te komen), vandaag is dat Engels. Het zou dus veel logischer zijn om Engels als 2de taal te geven in het Vlaamse Onderwijs(ipv. Frans). Gelukkig zijn onze Vlaamse studenten in deze slimmer dan de huidige politice en besteden ze meer aandacht aan hun lessen Engels dan aan hun lessen Frans.
Het Engels is zeker even belangrijk net zoals het Chinees voor de toekomst.
Ik wacht vol spanning op een Engelstalige proef .........
Hoeveel zullen onze Vlaamse studenten dan scoren ?
Als ze hiervoor ook een onvoldoende halen dan wil dat zeggen dat al dat Vlaams gedoe ons in enkele decennia geen vooruitgang maar achteruitgang heeft bezorgd op talenkennis en cultuur in het algemeen.
Frans is trouwens een heel mooie taal en een goede basis voor andere talen als Italiaans en Spaans.
Talenkennis verruimt ook de geest.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 18 januari 2006 om 13:04.
Oud 18 januari 2006, 13:11   #39
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Engels is zeker even belangrijk net zoals het Chinees voor de toekomst.
Das voorlopig nog afwachten
Citaat:
Ik wacht vol spanning op een Engelstalige proef .........
Hoeveel zullen onze Vlaamse studenten dan scoren ?
Als ze hiervoor ook een onvoldoende halen dan wil dat zeggen dat al dat Vlaams gedoe ons in enkele decennia geen vooruitgang maar achteruitgang heeft bezorgd op talenkennis en cultuur in het algemeen.
Een tijdje geleden stond er in Klasse(tijdschrift voor leerkrachten) een artikel over uitwisselingsprojecten met Finse scholen. Die Finnen hadden een duidelijke voorkeur voor uitwisselingsprojecten met Vlaamse scholen omdat die leerlingen in Europa aan de top staan qua kennis van het Engels. Ook waren Oost-europese studenten verwonderd over onze goeie kennis van het Engels, alhoewel we het maar als 3de taal leren.
Citaat:
Frans is trouwens een heel mooie taal
Das subjectief. Ik vind het een spuuglelijke taal. Das trouwens geen argument om een taal wel op niet op school aan te leren. 't Is niet omdat ik Zulu een mooie taal vind dat ik die op school kon aanleren. Als ik dat wou zou ik dat in mijn vrije tijd moeten doen.
Citaat:
en een goede basis voor andere talen als Italiaans en Spaans.
Misschien leer ik liever andere talen.
Citaat:
Talenkennis verruimt de geest.
Net zoals Wiskunde, Geschiedenis, Fysica maar je kan nu eenmaal niet alles leren. Het lijkt mij bv. zinloos om in zuiver wetenschappelijke en wiskundige richtingen meer dan 1 vreemde taal aan te leren(logischerwijs het Engels). De Moderne Talen richtingen kunnen zich dan bezighouden met Frans, Duits,...

Laatst gewijzigd door De Nachtuil : 18 januari 2006 om 13:13.
De Nachtuil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 13:29   #40
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Nachtuil Bekijk bericht
Das voorlopig nog afwachten
Een tijdje geleden stond er in Klasse(tijdschrift voor leerkrachten) een artikel over uitwisselingsprojecten met Finse scholen. Die Finnen hadden een duidelijke voorkeur voor uitwisselingsprojecten met Vlaamse scholen omdat die leerlingen in Europa aan de top staan qua kennis van het Engels. Ook waren Oost-europese studenten verwonderd over onze goeie kennis van het Engels, alhoewel we het maar als 3de taal leren.
Das subjectief. Ik vind het een spuuglelijke taal. Das trouwens geen argument om een taal wel op niet op school aan te leren. 't Is niet omdat ik Zulu een mooie taal vind dat ik die op school kon aanleren. Als ik dat wou zou ik dat in mijn vrije tijd moeten doen.Misschien leer ik liever andere talen.
Net zoals Wiskunde, Geschiedenis, Fysica maar je kan nu eenmaal niet alles leren. Het lijkt mij bv. zinloos om in zuiver wetenschappelijke en wiskundige richtingen meer dan 1 vreemde taal aan te leren(logischerwijs het Engels). De Moderne Talen richtingen kunnen zich dan bezighouden met Frans, Duits,...
Zullen we in Brussel dan maar Engels spreken....... misschien is er dan toch nog op die manier een dialoog mogelijk tussen Belgen. Tussen Oost- en West-Vlamingen zou dat trouwens ook al van pas kunnen komen.

Ondertussen blijf ik wachten op die proef.
Avis aux amateurs ! (Voor mij is deze taal niet spuuglelijk )

Laatst gewijzigd door labyrinth : 18 januari 2006 om 13:31.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be