Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2006, 21:16   #21
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

De oplossing is natuurlijk Afrika unitair maken, nietwaar, Hans?
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 21:21   #22
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

De Afrikanen zijn door middel van de Europeanen en de Arabieren, maar gedeeltelijk ook door hun eigen toedoen - sommige stammen ontvoerden leden van andere stammen om ze aan Europese of Arabische slavenhandelaren te verkopen voor hun eigen gewin - zwaar in de penarie geraakt, en zijn naar alle waarschijnlijkheid niet meer in staat eruit te geraken. Ge moet ook al begrijpen dat hun denkwijze en opvattingen daar al compleet anders zijn dan in het Westen...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 21:24   #23
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
De oplossing is natuurlijk Afrika unitair maken, nietwaar, Hans?
En het relatief rijke, Arabische noorden is Vlaanderen en het straatarme bankroete zuiden is Wallonië?
Oud 18 januari 2006, 21:29   #24
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Doet mij aan de Soviet volkslied denken .. vooral de eerste twee zinnen :

Sojuz nerushimij respublik svobodnih splotila nevrki velikaja Roes.. za zdravstvujet sozdannij volej nadorov edinij moguchij sovetskij soyuz. Da zdravstvuet sozdannyj volej narodov, Edinyj, moguchij Sovetskij Soyuz!

emnm ff de engelse vertaling zoeken :

An unbreakable Union of free republics
Great Russia has welded forever;
Created by will of the peoples, long live
The united, mighty Soviet Union!

Vervang Soviet Union door Afrika of zo ..

een mooi begin om "groot" te denken he
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 21:47   #25
Acid
Schepen

Acid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smurfje Bekijk bericht
Ik constateer alleen dat ze het beter hadden eerst dan daarna.
En waar ik vooral op doelde: Voor de Europeanen/Arabieren daar kwamen, hadden ze een eigen systeem om voedsel te verdelen.
Een belangrijke aspect in die cultuur was: iemand die heel erg gul is, heeft heel veel macht.
Toen werd er opeens geld ingevoerd, en moest iedereen egoïstisch zijn.
Een rijkere landen hebben hier waarwschijnlijk van geprofiteerd.

(dat het misschien ook slecht was gegaan zonder de kolonies kan ik niet voorspellen, maar ik denk niet veel slechter dan nu)
Begrijpe wie kan. De grond zit er bij wijze van spreken vol met goud, diamant, olie en andere kostbaarheden.

Waarom profiteert de doorsnee Afrikaan daar niet van?
De nationale regeringen dansen liever naar de pijpen van de multinationals (Shell ed.). Diezelfde regeringen spenderen hun geld eerder aan wapens dan aan algemene ontwikkeling (voedsel, onderwijs). Dit alles zorgt voor de instandhouding en veralgemening van de armoede.

Er zijn idd. ook fouten gebeurd in het verleden. Maar deze fouten kunnen slechts opgelost worden zodra de corruptie uit het Afrikaanse systeem is verdwenen. Niet eerder.
Oud 19 januari 2006, 05:38   #26
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Acid: ... dansen liever naar de pijpen ...
Ik denk dat het moet zijn: het pijpen; oud werkwoord dat "fluiten" betekent, vergelijk: tamboers en pijpers.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 07:07   #27
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Afrikaanse cultuur had helemaal geen grote problemen, voordat bepaalde mensen daar aankwamen en hun cultuur een beetje gingen opdringen.

Het was wel een primitieve samenleving, maar de gemiddelde Afrikaan had een veel beter leven dan nu.
Ja, het was daar fantastisch.Sinds duizenden jaren dienden ze (en nog steeds) als slaven-reservoir voor de Arabische wereld.Ze werkten daar zelf flink aan mee, tijdens hun onophoudelijke stammenoorlogen namen ze zoveel mogelijk gevangenen, en alles wat ze niet voor zichzelf hielden of oppeuzelden, werd verkocht aan de Arabische slavendrijvers en gedurende 2 eeuwen eveneens aan Europeanen.Waarachtig , een paradijs op aarde...
En ga nu niet denken dat ik mijn wijsheid bij de "racisten " gaan halen ben: ik heb een paar Antilianen tussen mijn vrienden, en het zijn deze die er die mening op nahouden wat betreft Afrika en de Moslim-wereld.Gaat moeilijk worden deze mensen te beschimpen en te stigmatiseren als nazis of fascisten...ze stemmen trouwens links8)
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 07:13   #28
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik constateer alleen dat ze het beter hadden eerst dan daarna.

En waar ik vooral op doelde: Voor de Europeanen/Arabieren daar kwamen, hadden ze een eigen systeem om voedsel te verdelen.

Een belangrijke aspect in die cultuur was: iemand die heel erg gul is, heeft heel veel macht.

Toen werd er opeens geld ingevoerd, en moest iedereen egoïstisch zijn.

Een rijkere landen hebben hier waarwschijnlijk van geprofiteerd.

(dat het misschien ook slecht was gegaan zonder de kolonies kan ik niet voorspellen, maar ik denk niet veel slechter dan nu)
Als ge wilt teruggaan tot VOOR de Arabieren kwamen moet ge wel héél ver terug gaan hoor.Die gingen daar reeds slaven halen in de tijd van de Romeinen..
Oud 19 januari 2006, 15:23   #29
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Als ge wilt teruggaan tot VOOR de Arabieren kwamen moet ge wel héél ver terug gaan hoor.Die gingen daar reeds slaven halen in de tijd van de Romeinen..
En de oude Egyptenaren hadden Nubische zwarte slaven...
Oud 19 januari 2006, 15:32   #30
denederlanderdiealleskan
Vreemdeling

denederlanderdiealleskan's schermafbeelding

Standaard Verkeerd begrepen

Begrijp me niet verkeerd, ik ben liberaal.
Maar dat continent is helemaal versloeberd.
Dit lijkt mij de enige manier op weg naar een stabiel Afrika.
Bovendien heb ik alleen nog maar gehoord hoe het niet moet, ik zou wel eens willen weten hoe jullie het wel willen doen........
denederlanderdiealleskan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 17:49   #31
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denederlanderdiealleskan Bekijk bericht
Begrijp me niet verkeerd, ik ben liberaal.
Maar dat continent is helemaal versloeberd.
Dit lijkt mij de enige manier op weg naar een stabiel Afrika.
Bovendien heb ik alleen nog maar gehoord hoe het niet moet, ik zou wel eens willen weten hoe jullie het wel willen doen........
Uw idee is op zich niet zo slecht, maar wel heel moeilijk te verwezenlijken.Wat men in feite zou moeten doen, is alle afrikaanse landen hun onafhankelijkheid ontnemen, en ze onder voogdij van de ONU zetten bvb., vermits ze er zelf een rampzalig tranendal van maken.Wiens schuld het allemaal is, zullen we later wel eens zien, het belangrijkste is hen uit de put te helpen.Daarbij helpen we (de westerse wereld ) onszelf ook.Problemen als honger, ziekte, opvoeding moeten dringend aangepakt worden, en onder opvoeding versta ik ook de volwassenen opvoeden: familieplanning, contraceptie onderandere.De bevolking moet ophouden maatloos te groeien.Best deden ze als in China, niet meer dan 2 kinderen per gezin, één vrouw per familie.In Frankrijk kwam laatst een vent op de TV, die had een stuk of zestig vrouwen, en 110 kinderen!Zulke waanzin moet gestopt worden, desnoods met dwang.En voor hun leven ginder te verbeteren zal ook dwang moeten gebruikt worden.Deze mensen zijn niet minderwaardig, maar wel nog niet rijp om over zichzelf te beschikken.De wereld is gewoon te snel verandert voor hen.
Oud 19 januari 2006, 19:13   #32
willem1940NLD

Standaard

Ik heb gelezen dat er hele ondergrondse rivieren door woestijnen stromen in Afrika en dat het in vroeger tijden enorm bosrijk was en daardoor (opstijgende wind) ook meer regen kreeg ... ?

Zand heeft de neiging steeds verder op te dringen, als er eenmaal kaalslag is ontstaan. Geen bomen of zeer hoge hellingen, dan ook geen regen.

Misschien zou een tamelijk goedkope methode zijn om een rijtje van die gesofisticeerde bommen waarmee door meters beton heen wordt geboord/gebrand, daar in de grond te schieten voor grondwatervijvers. Genie bouwt er zandwerende beschoeiïng omheen en terwijl worden veel bomen gezaaid/gepoot. Eenmaal hoge bomen daar, dan totaal verbeterde kringloop. Steeds meer van die oases en het weertype verandert, meer regen.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2006, 12:44   #33
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Afrikaanse cultuur had helemaal geen grote problemen, voordat bepaalde mensen daar aankwamen en hun cultuur een beetje gingen opdringen.

Het was wel een primitieve samenleving, maar de gemiddelde Afrikaan had een veel beter leven dan nu.
Als je dat maar niet gelooft... Eén klein voorbeeldje: de oudere Congolees (of Zaïrees of whatever...) die zich nog de tijd van de "Belgen" herinnert vraagt niet beter om weer zoals in die tijd te kunnen leven...
Sinds hun onafhankelijkheid hebben ze hoofdzakelijk afgebroken en laten verloederen wat door de Belgen was opgebouwd en waar zij ook mee van profiteerden... Ik denk aan wegen, scholen, ziekenverzorging enz
De vroegere Afrikaanse cultuur? Stammentwisten, elkaar uitmoorden, andere stammen "verkopen" aan slavenhandelaars, slaapziekte, honger enz
Nu beschikken ze over hun rijkdommen. Een kleine elite stapelt zijn geld op, de grote hoop leeft verder met één dollar per dag, in armoede...
En ja, er zijn ook verkeerde, niet goed te praten dingen gebeurd... zoals overal ter wereld, spijtig genoeg.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2006, 21:02   #34
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik heb gelezen dat er hele ondergrondse rivieren door woestijnen stromen in Afrika en dat het in vroeger tijden enorm bosrijk was en daardoor (opstijgende wind) ook meer regen kreeg ... ?

Zand heeft de neiging steeds verder op te dringen, als er eenmaal kaalslag is ontstaan. Geen bomen of zeer hoge hellingen, dan ook geen regen.

Misschien zou een tamelijk goedkope methode zijn om een rijtje van die gesofisticeerde bommen waarmee door meters beton heen wordt geboord/gebrand, daar in de grond te schieten voor grondwatervijvers. Genie bouwt er zandwerende beschoeiïng omheen en terwijl worden veel bomen gezaaid/gepoot. Eenmaal hoge bomen daar, dan totaal verbeterde kringloop. Steeds meer van die oases en het weertype verandert, meer regen.
Die onderwater-reservoirs zijn ze in Libië al aan het leegpompen, over een jaartje of 20 zullen deze echter ook leeg zijn.
Oud 22 januari 2006, 21:29   #35
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Die onderwater-reservoirs zijn ze in Libië al aan het leegpompen, over een jaartje of 20 zullen deze echter ook leeg zijn.
Ik meen dat Afrika iets groter is dan alleen Libië en dat er bovendien ergens vandaan water ook weer in die grond verdwijnt, cq wordt toegevoerd ... ?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be