![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De oplossing is natuurlijk Afrika unitair maken, nietwaar, Hans?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
|
![]() De Afrikanen zijn door middel van de Europeanen en de Arabieren, maar gedeeltelijk ook door hun eigen toedoen - sommige stammen ontvoerden leden van andere stammen om ze aan Europese of Arabische slavenhandelaren te verkopen voor hun eigen gewin - zwaar in de penarie geraakt, en zijn naar alle waarschijnlijkheid niet meer in staat eruit te geraken. Ge moet ook al begrijpen dat hun denkwijze en opvattingen daar al compleet anders zijn dan in het Westen...
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Doet mij aan de Soviet volkslied denken .. vooral de eerste twee zinnen :
Sojuz nerushimij respublik svobodnih splotila nevrki velikaja Roes.. za zdravstvujet sozdannij volej nadorov edinij moguchij sovetskij soyuz. Da zdravstvuet sozdannyj volej narodov, Edinyj, moguchij Sovetskij Soyuz! emnm ff de engelse vertaling zoeken : An unbreakable Union of free republics Great Russia has welded forever; Created by will of the peoples, long live The united, mighty Soviet Union! Vervang Soviet Union door Afrika of zo .. een mooi begin om "groot" te denken he ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Waarom profiteert de doorsnee Afrikaan daar niet van? De nationale regeringen dansen liever naar de pijpen van de multinationals (Shell ed.). Diezelfde regeringen spenderen hun geld eerder aan wapens dan aan algemene ontwikkeling (voedsel, onderwijs). Dit alles zorgt voor de instandhouding en veralgemening van de armoede. Er zijn idd. ook fouten gebeurd in het verleden. Maar deze fouten kunnen slechts opgelost worden zodra de corruptie uit het Afrikaanse systeem is verdwenen. Niet eerder.
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ga nu niet denken dat ik mijn wijsheid bij de "racisten " gaan halen ben: ik heb een paar Antilianen tussen mijn vrienden, en het zijn deze die er die mening op nahouden wat betreft Afrika en de Moslim-wereld.Gaat moeilijk worden deze mensen te beschimpen en te stigmatiseren als nazis of fascisten...ze stemmen trouwens links8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() En de oude Egyptenaren hadden Nubische zwarte slaven...
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Vreemdeling
|
![]() Begrijp me niet verkeerd, ik ben liberaal.
Maar dat continent is helemaal versloeberd. Dit lijkt mij de enige manier op weg naar een stabiel Afrika. Bovendien heb ik alleen nog maar gehoord hoe het niet moet, ik zou wel eens willen weten hoe jullie het wel willen doen........ |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Ik heb gelezen dat er hele ondergrondse rivieren door woestijnen stromen in Afrika en dat het in vroeger tijden enorm bosrijk was en daardoor (opstijgende wind) ook meer regen kreeg ... ?
Zand heeft de neiging steeds verder op te dringen, als er eenmaal kaalslag is ontstaan. Geen bomen of zeer hoge hellingen, dan ook geen regen. Misschien zou een tamelijk goedkope methode zijn om een rijtje van die gesofisticeerde bommen waarmee door meters beton heen wordt geboord/gebrand, daar in de grond te schieten voor grondwatervijvers. Genie bouwt er zandwerende beschoeiïng omheen en terwijl worden veel bomen gezaaid/gepoot. Eenmaal hoge bomen daar, dan totaal verbeterde kringloop. Steeds meer van die oases en het weertype verandert, meer regen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sinds hun onafhankelijkheid hebben ze hoofdzakelijk afgebroken en laten verloederen wat door de Belgen was opgebouwd en waar zij ook mee van profiteerden... Ik denk aan wegen, scholen, ziekenverzorging enz De vroegere Afrikaanse cultuur? Stammentwisten, elkaar uitmoorden, andere stammen "verkopen" aan slavenhandelaars, slaapziekte, honger enz Nu beschikken ze over hun rijkdommen. Een kleine elite stapelt zijn geld op, de grote hoop leeft verder met één dollar per dag, in armoede... En ja, er zijn ook verkeerde, niet goed te praten dingen gebeurd... zoals overal ter wereld, spijtig genoeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Ik meen dat Afrika iets groter is dan alleen Libië en dat er bovendien ergens vandaan water ook weer in die grond verdwijnt, cq wordt toegevoerd ... ?