Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2002, 15:33   #21
amexx
Schepen

Standaard

Als FDW tegenover Jahjah word gezet dan gaat het niet over de onafhankelijkheid. Zo gaat dat. De media bepaald de onderwerpen.
amexx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2002, 15:51   #22
Pieterjan
Parlementslid

Pieterjan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amexx
Als FDW tegenover Jahjah word gezet dan gaat het niet over de onafhankelijkheid. Zo gaat dat. De media bepaald de onderwerpen.
Maar de desbetreffende personen moeten nog steeds ingaan op de uitnodiging!
Oud 1 september 2002, 16:05   #23
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Was dat ook zo met De Gucht? Waarom deed Dewinter geen enkele moeite om van onderwerp te switchen? Waarom stuurt het Blok Annemans niet?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2002, 16:29   #24
amexx
Schepen

Standaard

Desbetreffende personen zijn al blij dat ze een uitnodiging krijgen. En wanneer desbetreffende personen een uitnodiging dan is het de bedoeling om desbetreffende personen eens goed belachelijk te maken.
Laat ons duidelijk wezen. De vrt heeft FDW tegen Jahjah gezet omdat Jurgen met zwartwit zoveel kijkers haalde. Veel kijkers en een belachelijk gemaakte FDW. De natte droom van de VRT.
Oud 1 september 2002, 16:44   #25
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Desbetreffende personen zijn al blij dat ze een uitnodiging krijgen. En wanneer desbetreffende personen een uitnodiging dan is het de bedoeling om desbetreffende personen eens goed belachelijk te maken.
Laat ons duidelijk wezen. De vrt heeft FDW tegen Jahjah gezet omdat Jurgen met zwartwit zoveel kijkers haalde. Veel kijkers en een belachelijk gemaakte FDW. De natte droom van de VRT.

Wel, persoonlijk wist ik niet dat dit debat gevoerd zou worden. Ik kick helemaal niet op het afgaan van politici. Het was een toeval. Als desbetreffende personen weten dat ze te kakken zullen staan, dan moeten desbetreffende personen maar thuis blijven. Als je toch niet weet wat daar te zoeken? En in de eerste plaats zal de VRT JahJah tegenover Dewinter gezet hebben naar aanleiding van het interview (reden van De Ceulaers aanwezigheid). En dat Philip Dewinter er redelijk bescheten uitkomt is nogmaals zijn eigen fout. Het was als een kind dat boos wegloopt omdat het geen snoepje kreeg. Echte Vlaamse humor! Om van te smullen
Oud 1 september 2002, 16:52   #26
amexx
Schepen

Standaard

Ik denk niet dat FDW er bescheten uit is gekomen. Je moet er de verschillende fora er maar eens op nalezen.

Ik bedoelde eigenlijk dat het de bedoeling is geweest om FDW belachelijk te maken. In mijn ogen heeft de VRT zich belachelijk gemaakt. Maar wie ben ik ? En wie bent u ?

Wie het laatst lacht, lacht gewoonlijk het beste. En dat zal volgend jaar zijn.
Oud 1 september 2002, 16:56   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blij met een uitnodiging waarvan je weet dat ze moet dienen om je belachelijk te maken? Wat een stommerik die zo een uitnodiging aanvaardt!
Ach, waarover zeveren we? Het groot licht van het "Vlaams" Blok was er zelf bij en deed wat van hem verwacht werd: zich laten kennen...
Oud 1 september 2002, 17:08   #28
amexx
Schepen

Standaard

Dat is uw interpretatie Knuppel. U vind dat FDW zich belachelijk gemaakt heeft. Ik deel die mening niet.
Denkt u nu echt dat FDW na vandaag er op achteruit is gegaan ? Zoals ik al zei. Wie laatst lacht die lacht het best. En ik zal HEEL hard lachen in 2003. Samen met de 600000 andere vlaams blok kiezers. Wat gaat u doen ? Meelachen ? Of met uw tanden knarsen ?
Oud 1 september 2002, 17:19   #29
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
Ik kick helemaal niet op het afgaan van politici.

Deze stelling weerleg je toch drastisch op het einde van je tekst:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
En dat Philip Dewinter er redelijk bescheten uitkomt is nogmaals zijn eigen fout. Het was als een kind dat boos wegloopt omdat het geen snoepje kreeg. Echte Vlaamse humor! Om van te smullen
Maar het is je vergeven. 8)
Ikzelf kick er weldegelijk op.
Jammer dat ik dit niet mocht meemaken......
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2002, 17:29   #30
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denkt u nu echt dat FDW na vandaag er op achteruit is gegaan ? Zoals ik al zei. Wie laatst lacht die lacht het best. En ik zal HEEL hard lachen in 2003. Samen met de 600000 andere vlaams blok kiezers. Wat gaat u doen ? Meelachen ? Of met uw tanden knarsen ?
Hieruit blijkt dat Dewinter wordt gezien als DE verpersoonlijking van het Vlaams Blok... En deze man is duidelijk geen ene moer in het onafhank-kelijksthema geinteresseerd.
Hoe gek het je ook in de oren mag klinken, ik zal OOK lachen.
Oud 1 september 2002, 17:49   #31
amexx
Schepen

Standaard

Knuppel,

Je kan geen oordeel vellen over iets wat je niet weet. Waarom FDW naar dat debat is gegaan dat weet ik niet! Dat weet jij ook niet. Maar om dan al direkt te beginnen fantaseren ? Zo kan ik het ook.
Gerolf Annemans was misschien op verlof ? Of ziek ?

amexx
Oud 1 september 2002, 18:17   #32
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Knuppel,

Je kan geen oordeel vellen over iets wat je niet weet. Waarom FDW naar dat debat is gegaan dat weet ik niet! Dat weet jij ook niet. Maar om dan al direkt te beginnen fantaseren ? Zo kan ik het ook.
Gerolf Annemans was misschien op verlof ? Of ziek ?
amexx

Heeft Geweerkolf Ananas dan zoveel vakantie? Is Geweerkolf Ananas dan zo'n zwakke gezondheid?
Oud 1 september 2002, 18:25   #33
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Staat intolerantie verdragen, gelijk met tolerantie?
Waarom zou FDW niet mogen opstappen na deze groffe, oneerlijke aanvallen vanuit de zogezegde 'progressieve' mediahoek?

Wat ik gezien heb staat voor mij weer gelijk met de zoveelste belediging door de dictatoriale machtshebbers en hun loopjongentjes, de media, tegenover een oppositiepartij die tenslotte 10 % van onze bevolking vertegenwoordigt en de mening verwoordt van 613.000 mensen en ondertussen waarschijnlijk al véél meer.

En dat kan niet. Hier op een forum of 'out there' in de media is een groot verschil.
Journalisten moeten op een objectieve manier hun mening weergeven en dat gebeurde hier in geen geval!

Dat FDW dom zou zijn is de zoveelste mythe die zeker en vast onwaar is.
Zijn stellingen zijn soms hard, maar daarom niet onwaar.

Dat het merendeel van de allochtoonse moslimbevolking (Turkse en Marokkaanse) niet geïntegreerd zijn is geen fabel, maar werkelijkheid. Evenmin heeft de houding van de regering daartoe bijgedragen. In Amerika heten de in Amerika geboren kinderen van niet-Amerikaanse immigranten gewoon Amerikanen, in ons land noemt men ze 'eerste - tweede - en derde generatie".
Ze zijn in Amerika in de eerste plaats Amerikaan en dan pas, eventueel moslim of gelijk wat!
Hier blijven ze generatie na generatie 'buitenlanders'! En de maatregelen die Jahjah naar voren brengt en waar gretig op ingegaan wordt door de 'progressieve media' werken deze kloof nog meer in de hand.

FDW is tenslotte de enige die zijn nek uitsteekt om met zo'n stuk onbenul als die Abu Jahjah in een debat te gaan. (Goed wetende dat hij daarbij het hele team van de Zevende dag mee tegen hem zal hebben en misschien het zorgvuldig uitgekozen publiek ook).

Dit bewijst trouwens ook de keuze van de journalist. Waarom deze keer geen Paul Geudens bijvoorbeeld? Iedereen weet toch dat de journalist van Knack nog maar net een week geleden Dyab Abu Jahjah had geïnterviewd en totaal gebrainwashed werd door Jahjah? Is dat eerlijk?
Nee, spektakel van de ergste soort trekken kijkcijfers en FDW heeft er zéér goed aan gedaan door op te stappen en een laatste protest te laten horen. Het publiek stond duidelijk aan zijn kant, indien ik er was geweest had ik de mensen uit het publiek aangemaand mee op te stappen met FDW...ik zou dat in ieder geval hebben gedaan.
Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2002, 18:45   #34
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky
Staat intolerantie verdragen, gelijk met tolerantie?
Waarom zou FDW niet mogen opstappen na deze groffe, oneerlijke aanvallen vanuit de zogezegde 'progressieve' mediahoek?
Ik geloof mijn oren niet! Grove oneerlijke aanvallen? Zoals wat? JahJah noemde DW op een bepaald moment fascist, redelijk logisch na dergelijke uitspraken van DW. Maar dat je zegt dat die aanvallen uit de mediahoek kwamen, daar kan ik echt niet bij? Nu moet je eens heel specifiek parafraseren wat die 'mediahoek' nu net verkeerd gezegd heeft. Ik ben razend benieuwd.

Citaat:
Wat ik gezien heb staat voor mij weer gelijk met de zoveelste belediging door de dictatoriale machtshebbers en hun loopjongentjes, de media, tegenover een oppositiepartij die tenslotte 10 % van onze bevolking vertegenwoordigt en de mening verwoordt van 613.000 mensen en ondertussen waarschijnlijk al véél meer.
Dictatoriale machtshebben laten de oppositie niet aan het woord. Op geen enkel ogenblik. Ik denk dat de hand duidelijk naar Ph DW werd gereikt maar hij heeft deze hand met gestrekt arm afgeslaan. Kans verkeken!

Citaat:
Dat FDW dom zou zijn is de zoveelste mythe die zeker en vast onwaar is.
Zijn stellingen zijn soms hard, maar daarom niet onwaar.
Nogmaals vraag ik u om een parafrase uit het debat te halen waarin gezegd wordt dat Ph DW dom genoemd wordt. Er is enkel gezegd dat A. Jah Jah zijn intellectuele meerdere was. Dat dit een pijnlijke uitspraak moet zijn voor DW dat kan ik begrijpen, maar een reden om op te stappen, raar toch?!!

Citaat:
Dat het merendeel van de allochtoonse moslimbevolking (Turkse en Marokkaanse) niet geïntegreerd zijn is geen fabel, maar werkelijkheid.

Zijn daar bewijzen voor? Heb je daar cijfers over? Ik kan hier ook beweren dat het merendeel van de Vlaams Blok kiezers graag op zondag met een groene Jonagold in hun gat, het stof afdoen. Iedereen kan hier zeggen wat hij wil, maar ik zou daar eens effectieve bewijzen willen van zien. Laat me tot inkeer komen en duw dergelijk cijfermateriaal onder mijn neus.

Citaat:
Evenmin heeft de houding van de regering daartoe bijgedragen. In Amerika heten de in Amerika geboren kinderen van niet-Amerikaanse immigranten gewoon Amerikanen, in ons land noemt men ze 'eerste - tweede - en derde generatie".
Ze zijn in Amerika in de eerste plaats Amerikaan en dan pas, eventueel moslim of gelijk wat!
Hier blijven ze generatie na generatie 'buitenlanders'! En de maatregelen die Jahjah naar voren brengt en waar gretig op ingegaan wordt door de 'progressieve media' werken deze kloof nog meer in de hand.
Oké, oké, vanaf nu noemen we ze allemaal Belgen. Om het even van welke generatie. Allemaal Belgen! Maar dan komen we ook niet af met woorden als 'gasten' en 'gastheer'! Afgesproken?

Citaat:
FDW is tenslotte de enige die zijn nek uitsteekt om met zo'n stuk onbenul als die Abu Jahjah in een debat te gaan. (Goed wetende dat hij daarbij het hele team van de Zevende dag mee tegen hem zal hebben en misschien het zorgvuldig uitgekozen publiek ook).
Daar schiet het underdogmechanisme weer in gang... Op het vette keer ik straks terug!

Citaat:
Dit bewijst trouwens ook de keuze van de journalist. Waarom deze keer geen Paul Geudens bijvoorbeeld? Iedereen weet toch dat de journalist van Knack nog maar net een week geleden Dyab Abu Jahjah had geïnterviewd en totaal gebrainwashed werd door Jahjah? Is dat eerlijk?
Nee, spektakel van de ergste soort trekken kijkcijfers en FDW heeft er zéér goed aan gedaan door op te stappen en een laatste protest te laten horen.
Sommigen noemen dit doodsgereutel anderen een laatste protest. Volgens mij straalde hij onmacht uit. Hij kon niet verder. Stond met de rug tegen de muur. Klaar om met Oosterse kromzwaarden een kopje kleiner gemaakt te worden. Hij snakte naar adem en naar het laatste beetje publiciteit.

Citaat:
Het publiek stond duidelijk aan zijn kant, indien ik er was geweest had ik de mensen uit het publiek aangemaand mee op te stappen met FDW...ik zou dat in ieder geval hebben gedaan.
Mmmmm, eigenaardig. Dat stukje tekst dat ik in het vet geplaatst heb, beweert toch iets anders, is het niet? Vallen er gaten in de complottheorie? Heb je dan toch niet het gevoel dat iedereen tegen je is? Wil je het underdoggevoel nog even koesteren?
Oud 1 september 2002, 19:05   #35
amexx
Schepen

Standaard

Het blijft toch maar al te gemakkelijk om iemand een fascist te noemen.

FASCIST! Vwala zo eenvoudig!
Oud 1 september 2002, 19:10   #36
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Het blijft toch maar al te gemakkelijk om iemand een fascist te noemen.

FASCIST! Vwala zo eenvoudig!

Wat nog makkelijker is, dat zijn beloftes doen....
Oud 1 september 2002, 19:17   #37
amexx
Schepen

Standaard

Ja ? Zoals ?
Oud 1 september 2002, 19:21   #38
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ja ? Zoals ?

Laat het Vlaams Blok aan de macht komen en we gaan onmiddellijk schoon ship maken. Vlaanderen wordt een onafhankelijk modelstaat. Waar perfecte gezinnetjes schering en inslag zullen zijn. Lang Leve de perfecte staat! Lang Leve de Leider!
Oud 1 september 2002, 19:45   #39
amexx
Schepen

Standaard

Ja en ? Dat zijn beloftes zoals andere. Alleen hebben zij de kans nog niet gehad om te bewijzen. Wat ga je doen als ze het wel kunnen waarmaken ?
Uw betweterige toon zal ik negeren. 8)
Oud 1 september 2002, 19:52   #40
Stefanie
Minister-President

Standaard

Ik heb dat debat in de zevende dag niet gezien, maar wel het verslag in het nieuws. Het viel mij op dat Siegfried in dat stuk Filip onderbrak, maar goed, dat gebeurt daar de hele tijd. De uitspraak van die Knackjournalist verbaast me nogal. Het is in mijn ogen een flauwe opmerking die van Filip nog maar eens de underdog maakt. Bovendien hoeft een politicus geen heel hoog iq te hebben! Hij mag natuurlijk niet te dom zijn (zoals in de VS), maar hij of zij moet vooral gezond verstand hebben. Ik denk dat er enorm veel politici zijn met een hoog iq die flaters begaan. Bovendien heb ik dat interview in de knack gelezen en ik had de indruk dat die Jahjah net niet intelligent is. Het stoorde mij dat hij de zaken nooit in zijn perspectief plaatste. Hij keek alleen maar naar het heden en verder niet, wat ik oppervlakkig vond. En trouwens, dat voorstel over het Arabisch is gewoon belachelijk. Veel van die Marrokaanse migranten spreken geen Arabisch als moedertaal! Een hoog iq?? En ik dacht dat Turken Turks spraken??
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be