![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten de VS en Israël Hamas aanvaarden als gesprekspartner ? | |||
Ja, want Hamas heeft democratische verkiezingen gewonnen |
![]() ![]() ![]() |
29 | 53,70% |
Ja, maar alleen als Hamas gematigdere taal spreekt |
![]() ![]() ![]() |
16 | 29,63% |
Neen, want Hamas wordt beschouwd als een terreurorganisatie |
![]() ![]() ![]() |
9 | 16,67% |
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar een partij die ook op een democratische manier verkiezing op verkiezing wint moet ten alle tijden afgeblokt worden op alle wettelijke en onwettelijke manieren. Kan het nog hypocrieter? ![]() Karel De Gucht wil praten met elke democratische regering. België is bereid met elke democratisch verkozen regering in Palestina samen te werken, onder een aantal voorwaarden. Zo heeft minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht donderdag gereageerd op de overwinning van Hamas bij de Palestijnse parlementsverkiezingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het schijnt mij toch een hemelsgroot verschil tussen "moorden" gericht uitgevoerd op terroristen, en massamoorden in het wilde weg. Dit laatste schijnt mij meer moorden om te moorden te zijn (of is het om maagden te verdienen).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gericht uitgevoerde moorden, zoals op schoolgaande kinderen ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() ik ga akkoord met de poll op vrtnieuws.net:
Moeten de VS en Israël Hamas aanvaarden als gesprekspartner? aantal stemmen: 2528 * Ja, want Hamas heeft democratische verkiezingen gewonnen. 1413 (56%) * Ja, maar alleen als Hamas gematigdere taal spreekt 662 (26%) * Nee, want Hamas wordt beschouwd als een terreurorganisatie 454 (18%) |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() 1 nieuwe aanslag door Hamas en de boel is volledig naar de kloten... en een aanslag zal niet lang op zich laten wachten imho.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
De Gucht en politiek correct vlaanderen vinden het blijkbaar minder erg met een democratisch gekozen hamas (waar veel bloed aankleefd) samen te werken, dan met een democratisch gekozen vlaams belang God verbied. Dat zegt veel over de hypocrisie die hier in vlaanderen leeft onder die politiek correcten ![]()
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() Noun, nou, nou. Ze richten nog steeds niet op de kinderen hoor, het is nog steeds slechts "Collaterol Damage".
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denk dat het zichzelf laten ontploffen tussen ne hoop onschuldige burgers (waaronder vrouwen en schoolkinderen) toch nog van een ander kaliber is. Trouwens bij mijn weten zijn terroristen geen schoolkinderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Staatssecretaris
|
![]() Ja. Of je het nu een gelukkdige keuze vindt op niet.
Palestina is één van de weinige landen in de regio die, zonder militaire druk vanuit het westen, vrijwillig democratische verkiezingen gehouden heeft. Bovendien verliepen deze zo goed al vlekkeloos, ondanks verregaande boycots van Israël in Oost-Jeruzalem. Vergelijk dat eens met de chaos in Irak en Afghanistan? Terug ter zake. Of je nu gelukkig bent met de keuze van de Palestijnen of niet, je moet ze aanvaarden. Net zoals ik diep ongelukkig was met de herverkiezing van Bush en zoals ik ongelukkig zal zijn met de herverkiezing van de volgers van een havik verkleed als duif in Israël of, nog erger, pure havikken. Ik heb die ook aanvaard. Zelf ben ik met de overwinning van Hamas ook niet dol van vreugde, al kan ik ze wel begrijpen (zoals ik al vaker uitgelegd heb...) Door nu te zeggen: "Ho maar, wij praten niet met Hamas..." geef je weer een verkeerd signaal aan de Palestijnen én, bij uitbreiding, de hele Islamitische wereld. Dat is een hypocriet houding waarmee je de facto je eigen waarden aan de kant schuift. De verkiezingen zijn democratisch gehouden en de Palestijnen hebben gekozen. Respecteer dat dan... Wat Hamas zelf betreft, zij zijn degenen die zich aan het bestand van februari vorig jaar gehouden hebben en sindsdien heeft Hamas geen aanslagen meer gepleegd. Dat terwijl Israël doodleuk de eisen van de EU en de VS naast zich neerlegt en de betonmolens op de Westbank dagelijks overuren laat draaien. Veel politieke bewegingen in de wereld zijn begonnen als militante groeperingen. Alleen via onderhandelingen kom je een stap verder. Ik durf zelfs stellen dat, wanneer Israël eindelijk de resoluties van de VN en het stappenplan van de VS/EU/Rusland gaat volgen, binnen afzienbare tijd Hamas ook Israël zal herkennen. Hamas moet nu immers de verantwoordelijkheid nemen en dat zal leiden tot de democratische emancipatie van de partij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Nu, ik verwacht eigenlijk niets anders, Westerse beleidsmensen hangen aan elkaar van hypocrisie... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dat terwijl Israël lustig voort land inpikt ten Oosten van de muur die ook nog eens op illegale wijze op door Israël niet bezitte grond gebouwd werd. En over racisme hoef je de Israëli's niets te leren, hoor... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Democratie...wat houdt dat in ??? Dit is de vraag dat gesteld moet worden.
Democratie...heeft dat een vaste waarde of wordt dat bijgeschaafd door bepaalde mensen naar hun zin? enz,enz...er zijn veel vragen die rond hangen in mijn hoofd omtrent de democratie het is niet de bedoeling omdat allemaal hier op te plakken, het is maar een idee om te zeggen...,. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Of hoe noem je het constant vernederen en denigreren van de eigen Arabische bevolking in Israël? Of hoe noem je de dagelijkse aanslagen die vanuit Israëlische kolonies gevoerd worden op Palestijnse plantages? Of hoe noem je het gewelddadig inpikken van grond om er de zoveelste nederzetting te bouwen? Of hoe noem je het arresteren van mensen zonder enige vorm van protest? Hoe noem je het uitschakelen d.m.v. raketten van terroristische kopstukken in een druk bevolkte straat? Ach ja, het zijn toch arme slachtoffertjes, die Israëli's, geflankeerd door de baarlijke duivel in de vorm van Palestijnen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waarom zou Hamas nu haar eigen ruiten gaan ingooien en de hele Westerse wereld definitief tegen zich in het harnas jagen? Ze zijn daar ook niet dom hé... Kijk, mocht Hamas morgen een bom op Israël gooien en de aanslag opeisen, DAN heb je een legitieme motivatie op ze aan te vallen. Tot dan niet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Ook al ben ik niet echt gelukkig met de verkiezingsoverwinning van Hamas, evenzeer als wij niet anders kunnen dan de keuze aanvaarden van de Israëlische bevolking die al jarenlang rechtse en extreemrechtse partijen aan de macht brengt (alhoewel die zich vaak pogen voor te doen als 'links'), moeten wij de keuze aanvaarden van de Palestijnse bevolking die in meerderheid kiest voor Hamas.
Europa en Amerika hebben decennia lang verzuimd enige druk uit te oefenen, teneinde Israël te dwingen een einde te maken aan zijn bezettings- en kolonisatiepolitiek. Als gevolg daarvan moesten de seculiere Palestijnse leiders vechten vanuit een bijna machteloze positie. Het resultaat van die lafhartige Europese politiek zien we vandaag: de seculiere Palestijnse leiders die er na tientallen jaren niet in slaagden een einde te maken aan de bezetting ('dankzij' het gebrek aan Europese - en Amerikaanse - steun)worden afgestraft door de Palestijnse bevolking. Een trieste evolutie maar een onrechtstreekse verantwoordelijkheid die Europa niet kan negeren. Natuurlijk was er ook het probleem van de corruptie bij de oude garde van Fatah maar dat kan de verkiezingoverwinning van Hamas slechts heel gedeeltelijk verklaren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Doe niet zo eufemistisch en zeg gewoon "... die staan voor oorlog en geweld".