Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Zouden jullie stelen om rond te kunnen komen
Ja 28 80,00%
nee 7 20,00%
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2006, 13:20   #21
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vind die oude man een hele toffe zo met zijn vouwmeter en wat plakband die bakken geen leegroven.
Je moet er ook eens wat humor in zien!
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2006, 13:32   #22
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Tja, als men een hekel heeft aan werken, dan heeft men natuurlijk vlugger de kans om een echte ervaringsdeskundige te worden (alleszins om in de armoede te blijven... Iets moeilijker om er uit te geraken, me dunkt).
Kinderen van de meeste luie mensen, die meestal in een luie zetel zitten, zullen idd niet vlug een geërfde woning bezitten...
kinderen van mensen die doordat ze niet lui zijn een eigen woning hebben en soms ook no gveel meer dann dat kunnen ook aardslui zijn. cfr wat we noemen rijkeluiszoontjes bvb
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 januari 2006 om 13:32.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2006, 13:33   #23
tony46
Provinciaal Gedeputeerde

tony46's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik vind die oude man een hele toffe zo met zijn vouwmeter en wat plakband die bakken geen leegroven.
Je moet er ook eens wat humor in zien!
En je moet ook eerlijk zeggen dat niemand van ons op 3 dagen zo beroemd zal worden als hij. K'waa originaliteit scoort hij een 10 bij mij hoor
tony46 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2006, 13:37   #24
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tony46 Bekijk bericht
En je moet ook eerlijk zeggen dat niemand van ons op 3 dagen zo beroemd zal worden als hij. K'waa originaliteit scoort hij een 10 bij mij hoor
Voila en geef toe hij heeft een gezicht die gelikt is om mee in het nieuws te komen.
Oud 27 januari 2006, 13:38   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En hij heeft gelijk ook, dat geld is voor de armen en hij is een arme.
Wat doen ze er anders mee? Wijntjes kopen?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2006, 13:50   #26
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
kinderen van mensen die doordat ze niet lui zijn een eigen woning hebben en soms ook no gveel meer dann dat kunnen ook aardslui zijn. cfr wat we noemen rijkeluiszoontjes bvb
Er ooit al eens aan gedacht dat ook een "rijkeluiszoon" het één en ander kan realiseren in z'n leven? Dat ie bvb. het familiefortuin dat hij erfde kan vertienvoudigen door te ondernemen i.p.v. te verteren? Dat ie daarmee ook ettelijke honderden gezinnen aan een inkomen kan helpen? Dat ie daarnaast ook actief kan zijn in het verlichten van de financiële noden van diegenen die helemaal aan de grond zitten? En dat ie zich vooral niet schuldig hoeft te voelen omdat ie een voorsprong in het leven heeft gekregen en zich daar terdege van bewust is?

Terug naar de man in kwestie. Ik heb dergelijke figuren gekend vroeger in het dorp waar ik in m'n jeugd woonde. Kleurrijke figuren mét zotskap. Ze hadden het niet breed en hun misstappen werden doorgaans met de mantel der liefde (& liefdadigheid) bedekt. Deze man is duidelijk "blijven steken" in een soort Tijl Uilenspiegel -levensstijl; met de weinige centjes die hij weet te rapen zal hij hoogstens een pintje of wat kunnen permitteren (of een zakske vogelzaad voor die kanarie van hem). Ik kan daarvoor geen sympathie of medelijden voelen, want het water staat de man overduidelijk niet aan de lippen. En het klopt dat ik slechts afga op wat de gazetten schrijven en wat er op de televisie over wordt gebracht. Maar het klopt ook dat er zeer veel mensen zijn die in dezelfde financiële krapte leven en die NIET de nood aanvoelen om te moeten stelen. Mocht het nu nog een berooide dakloze zijn, ik zou heel anders reageren.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2006, 16:45   #27
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Die man is niet slim he,als hij tegen de pastoor zou zeggen dat hij wilde biechten dan was die man gebonden door het biechtgeheim en kon de pastoor de politie niet bellen.
Waar zit nu die christelijke naastenliefde?
.
Oud 27 januari 2006, 16:54   #28
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hij heeft gelijk ook, dat geld is voor de armen en hij is een arme.
Wat doen ze er anders mee? Wijntjes kopen?
Als dat geld voor de armen is, had hij dat ook kunnen vragen i.p.v. het te stelen.
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2006, 17:01   #29
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Als dat geld voor de armen is, had hij dat ook kunnen vragen i.p.v. het te stelen.
Meneer de pastoor mag ik Uw geld van de arme uit die offerblok nemen? Doe maar jongen, dat is goed dat je het vraagt.
Oud 27 januari 2006, 17:55   #30
Proletariër
Minister-President

Proletariër's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Primo: ik heb mijn huis nooit moeten "afbetalen". En mijn zetel is al evenmin "lui".

Secundo: diefstal is diefstal. De man kan zich op tal van manieren laten helpen. Daarvoor draagt de "hardwerkende Vlaming" immers genoeg af.

Voor de rest weet ik een ouwe smoelentrekker te herkennen wanneer ik er een zie.
Diefstal is diefstal: de rijkere klasse roomt hoe langer hoe meer de geproduceerde rijkdom van de werkende klasse af

Ge zijt wel goe in het herkennen van ouwe smoelentrekkers

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neko Bekijk bericht
Dit legt de vinger op de wonde van ons sociaal vangnet. Enerzijds is het niet leefbaar om met 600 euro rond te komen: men zegt dat dat dringend moet herzien worden.
Anderzijds: wie gaat dat betalen?
De situatie van deze mens is een voorsmaakje van wat ons de komende jaren te wachten staat als men krampachtig blijft vasthouden aan de huidige regeling van onze sociale voorzieningen, die het nu stilletjesaan aan het begeven zijn onder de loodzware druk van een steeds toenemend inactief deel van de bevolking.

Er zijn drie keuzemogelijkheden: 1. Meer mensen aan het werk 2. zwaardere belastingen 3. terugschroeven van sociale zekerheid.

Als men kijkt naar de stakingen tegen het generatiepact van even geleden moet men tot de conclusie komen dat veel mensen tegen �*lle mogelijkheden tegen zijn. Die mensen moet wel eens duidelijk gemaakt worden dat de huidige toestand onmogelijk vol te houden is en we zullen later de rekening moeten betalen als de volgende generatie bezwijkt onder de meerderheid van pensioentrekkenden.
Men moet verder beginnen kijken dan zijn neus lang is en dringend beslissingen beginnen nemen.

Nieuwe werkkrachten importeren uit het buitenland zal het probleem niet opvangen, reken niet ook niet op het zogenaamde zilverfonds waarvan de meeste partijen ondertussen durven toe te geven dat het een lege doos is.

Een combinatie van langer werken, tegengaan van werkloosheid en het terugschroeven van terugbetalingsmodaliteiten voor kleine zaken in combinatie met privéverzekeringen is een eventuele denkpiste.

Ziet iemand soms een andere oplossing?
Als een grove logen maar dikwijls genoeg herhaalt wordt, geloof jij ze ook zeker? Het generatiepact is niets meer dan een hoop cadeau's voor de patroons - of geloof je werkelijk dat als iemand een goedkope 50-plusser aanvaardt, hij nog eens voor de leute die jongere die hij anders zou aannemen ook nog gaat betalen?
Waar zijn trouwens de reserves naartoe die zijn opgebouwd toen de huidige 'babyboom'-generatie aan het werk was en veel meer voor de pensioenen bijdroeg dan nodig was voor de toen oudere generatie?

Er zijn meer dan 600.000 werklozen, dat er een te lage activiteitsgraad is, is nogal wiedes. Dat de winsten van de bedrijven nog nooit zo hoog gelegen hebben dan ooit tevoren is nochtans algemene kennis (die echter niet te veel herhaalt dient te worden). De winsten zijn echter nog niet hoog genoeg, want we moeten tegenwoordig concureren met chinese lonen, waar de winsten van de bedrijven misschien wel het tienvoudige of meer bedragen dan de winsten in ons landje.
Dat de arbeiders hoe langer hoe minder de door hun geproduceerde goederen kunnen opkopen, is een reëel probleem dat een gevolg is van deze aanhoudende aanvallen op hun verworven rechten. Hierdoor worden bedrijven net verplicht om nog goedkoper te produceren dan hun concurrenten. De enige effciënte manier om dat te doen, is verder de verworvenheden van hun personeel te ondermijnen. Waardoor die... inderdaad: nog minder van hun producten kunnen kopen.

Het is hoogtijd om verder te kijken dan onze neus lang is en te beseffen dat het huidige systeem ons hoe langer hoe sneller naar de afgrond aan het helpen is.

De enige economische kracht die in staat is om die neerwaartse spiraal tegen te werken is de werkende klasse. Maar er is geen enkele partij die deze mensen nog vertegenwoordigt.

Hoog tijd om daar verandering in te brengen!

Laatst gewijzigd door Proletariër : 27 januari 2006 om 17:57.
Proletariër is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2006, 18:24   #31
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Proletariër Bekijk bericht
Diefstal is diefstal: de rijkere klasse roomt hoe langer hoe meer de geproduceerde rijkdom van de werkende klasse af

Ge zijt wel goe in het herkennen van ouwe smoelentrekkers

Als een grove logen maar dikwijls genoeg herhaalt wordt, geloof jij ze ook zeker? Het generatiepact is niets meer dan een hoop cadeau's voor de patroons - of geloof je werkelijk dat als iemand een goedkope 50-plusser aanvaardt, hij nog eens voor de leute die jongere die hij anders zou aannemen ook nog gaat betalen?
Waar zijn trouwens de reserves naartoe die zijn opgebouwd toen de huidige 'babyboom'-generatie aan het werk was en veel meer voor de pensioenen bijdroeg dan nodig was voor de toen oudere generatie?

Er zijn meer dan 600.000 werklozen, dat er een te lage activiteitsgraad is, is nogal wiedes. Dat de winsten van de bedrijven nog nooit zo hoog gelegen hebben dan ooit tevoren is nochtans algemene kennis (die echter niet te veel herhaalt dient te worden). De winsten zijn echter nog niet hoog genoeg, want we moeten tegenwoordig concureren met chinese lonen, waar de winsten van de bedrijven misschien wel het tienvoudige of meer bedragen dan de winsten in ons landje.
Dat de arbeiders hoe langer hoe minder de door hun geproduceerde goederen kunnen opkopen, is een reëel probleem dat een gevolg is van deze aanhoudende aanvallen op hun verworven rechten. Hierdoor worden bedrijven net verplicht om nog goedkoper te produceren dan hun concurrenten. De enige effciënte manier om dat te doen, is verder de verworvenheden van hun personeel te ondermijnen. Waardoor die... inderdaad: nog minder van hun producten kunnen kopen.

Het is hoogtijd om verder te kijken dan onze neus lang is en te beseffen dat het huidige systeem ons hoe langer hoe sneller naar de afgrond aan het helpen is.

De enige economische kracht die in staat is om die neerwaartse spiraal tegen te werken is de werkende klasse. Maar er is geen enkele partij die deze mensen nog vertegenwoordigt.

Hoog tijd om daar verandering in te brengen!
Hi kameradski,

Waar de pensioenreserves naar toe zijn, dat zou U het beste vragen aan de staat (waar U toch zo naar snakt)... en aan de vakbonden, die steeds voor sinterklaas gespeeld hebben...
Ga nu aub niet vertellen dat de werkgevers niet al minstens 10 jaar verteld hebben dat onze economie kapot zou gaan, als men met de realiteit geen rekening zou gaan houden...
Maar ja, de bonden weten het net zoals onze communisten, steeds beter...

Die weten trouwens ook dat de winsten (bij bepaalde firma's) nooit groter zijn geweest... Dat er de laatste twee jaar nooit in de geschiedeniss van ons land zoveel faillissementen zijn geweest, dat weten die arbeidskwezels natuurlijk niet... Of zouden die failliet zijn gegaan omwille van te hoge winsten?

En o ja, als onze loonkosten, na de loonkostenverlagingen die er reeds zijn gebeurd, nog bij de hoogste van de EU zijn... ja, dan krijgen onze ondernemingen idd reuze cadeaus...

Natuurlijk, als we naar de rode lichten luisteren, dan kunnen we binnenkort toetreden tot de rode paradijzen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2006, 18:53   #32
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan had hij het niet gekregen!
Oud 27 januari 2006, 19:15   #33
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dan had hij het niet gekregen!
Waarschijnlijk niet dat specifieke geld uit dat offerblok. Maar als die man zonder dat geld werkelijk zou omkomen van de honger, dan zou hij wel degelijk geld gekregen hebben.
Oud 27 januari 2006, 20:34   #34
tony46
Provinciaal Gedeputeerde

tony46's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk niet dat specifieke geld uit dat offerblok. Maar als die man zonder dat geld werkelijk zou omkomen van de honger, dan zou hij wel degelijk geld gekregen hebben.
Jij bent heiliger dan de pauws als je dat gelooft. De kerk en zijn gevolg is gewoon een soort fabriek. Dus de man zou omkomen van de honger. Stelen is dan een noodzaak.
tony46 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2006, 20:54   #35
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tony46 Bekijk bericht
Citaat:
Jij bent heiliger dan de pauws als je dat gelooft. De kerk en zijn gevolg is gewoon een soort fabriek. Dus de man zou omkomen van de honger. Stelen is dan een noodzaak.
Ik geloof dat niet, ik weet dat. Als je geld vraagt aan de parochie voor eten omdat je echt honger lijdt dan wordt je geholpen.
Oud 27 januari 2006, 20:58   #36
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geloof dat niet, ik weet dat. Als je geld vraagt aan de parochie voor eten omdat je echt honger lijdt dan wordt je geholpen.
Ik geloof er niks van.
En daarbij moet je dan eerst gans uw parochie laten weten dat je geen geld voor eten hebt?
Liever stelen dan!
Oud 27 januari 2006, 21:02   #37
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik geloof er niks van.
En daarbij moet je dan eerst gans uw parochie laten weten dat je geen geld voor eten hebt?
Liever stelen dan!
Nee, je kunt dan gewoon best naar de pastorie gaan. Daar doe je uw uitleg en dan word je verdergeholpen.
Oud 27 januari 2006, 21:08   #38
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, je kunt dan gewoon best naar de pastorie gaan. Daar doe je uw uitleg en dan word je verdergeholpen.
uhu...bij ons staat de pastorij al jaar en dag leeg.
Oud 27 januari 2006, 21:12   #39
Luddo
Minister

Standaard

Ik vraag mij af hoe die gepen,sioneeerden met een klein pensioentje (waarvoor ze zeer lang gewerkt en afgedragen hebben) er in slagen om rond te komen. En moet een leefloner noodzakelijk een appartement huren? Dan is het logisch dat 'm niet rondkomt.
Oud 27 januari 2006, 21:13   #40
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
uhu...bij ons staat de pastorij al jaar en dag leeg.
Dan ga je naar de plaatselijke contactpersoon van de parochie, of naar iemand van het parochieteam.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be