![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe groot is uw maandelijks nettoinkomen? | |||
Onder de 1000 euro |
![]() ![]() ![]() |
26 | 32,10% |
Tussen de 1000 en 1200 euro |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,47% |
Tussen de 1200 en 1400 euro |
![]() ![]() ![]() |
7 | 8,64% |
Tussen de 1400 en 1600 euro |
![]() ![]() ![]() |
9 | 11,11% |
Tussen de 1600 en 1800 euro |
![]() ![]() ![]() |
4 | 4,94% |
Tussen de 1800 en 2000 euro |
![]() ![]() ![]() |
9 | 11,11% |
Tussen de 2000 en 2200 euro |
![]() ![]() ![]() |
4 | 4,94% |
Tussen de 2200 en 2400 euro |
![]() ![]() ![]() |
5 | 6,17% |
Tussen de 2400 en 2600 euro |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,47% |
Tussen de 2600 en 2800 euro |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,23% |
Tussen de 2800 en 3000 euro |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,47% |
meer dan 3000 euro |
![]() ![]() ![]() |
10 | 12,35% |
Aantal stemmers: 81. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Ok, daar kan ik enkel volgende conclusie uit trekken: ga nooit bij de politie werken...
![]() |
#22 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() sorry studenten tellen wel in deze peiling vind ik.
vooral degene die 25 zijn of ouder... vanaf deze leeftijd is het alsof je studeert en overleeft volgens de wet van de sterkste van darwin ... gelijke kansen where are thou ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen ik de financiering van mijn auto moest aanvragen had ik nochtans ongeveer een zelfde lijstje, ik geloof dat dat ook tot 3000 of 3500 ging, en dan alles wat daarboven ging, ... Laat ons zeggen dat als ge meer dan 3000 netto in de maand opraapt, ge nu nie bepaald ne sukkelaar zijt. Miljonair ben je dan inderdaad nog niet, en je zal het ook niet worden, (of ge moet sparen als ne vrek... ) Maar ge kunt u wel een schoon voituur, huis en wat luxe permiteren. en als ge met een kleine woning content zijt en een klein autoke onderhoud kunt ge er zelf vrij dure hobby's op nahouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ge da maar weet, begroot ne firmawagen zonder tankkaart maar makkelijk op 500 euro per maand. (als 't een kleintje is is da iets minder ) vanaf da we over BMW 's Audi's en dergelijke klappen komde met die 500 euro zelf nie meer toe. Voor de tankkaart moogt ge dan ook nog eens een kleine 200 euro rekenen. Toen ik mijn tankkaart moest afgeven kwam dat op een 250 euro per maand, mazout, privé en voor 't werk per maand. (en ik wil ze de kost nie geven die nog veel meer verrijden. ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
iddd dermee da ik mijne smoel open trek tegen die geld verslaafden politici. en ik zen der dan 30 pfff ![]() Gelijke WA ?! hahaha jaja...op papier |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zonder rekening te houden met een mogelijke jaarlijkse aangroei moet men gedurende 40 jaar elke maand 2.000 Euro sparen om 960.000 Euro te vergaren. Ik vrees dat het als gesalarieerde moeilijk zal zijn dat te bereiken. Indien men op dat vlak iets wil bereiken zal men meer risico moeten nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is bij ons hetzelfde. Ik heb vrouw en kind ten laste.
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() Aan den toog (op het internet) verdient iedereen blijkbaar wat meer dan op z'n belastingsaangifte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Schepen
|
![]() ik werk 4/5 en verdien 8,12€ bruto per uur.
gouden raad van tante kaat: ga doppen |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als leraar Nederlands bij de Franstalige Gemeenschap heb ik een gemiddeld maandinkomen in de categorie : 'tussen 1400 en 1600 €.'
Heel veel is dat niet, maar ik ga daar niet over klagen. Het mag natuurlijk altijd wel wat meer zijn, daar zou ik ook geen neen tegen zeggen. Als ik echt zou willen, zou ik ook kunnen bijverdienen door bijvoorbeeld bijlessen of avondlessen te gaan geven. Dat doe ik echter niet, omdat ik mijn huidige job echt wel ernstig neem, en bijgevolg te weinig tijd/energie overhou om daarnaast nog een extra inspanning te leveren. Ik heb me ondertussen al verzoend met het idee dat ik nooit echt 'rijk' zal worden. Dat was al bij al niet eens zo verschrikkelijk moeilijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als ge aan de belastingen aangeeft dat ge meer dan 3000€ verdient, zorgen zij ervoor dat ge dat niet meer overhoudt.
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Als zelfstandige haal ik net genoeg geld uit de zaak om de rekeningen te betalen en dan een klein extra. De rest wordt herinvesteerd en hopelijk kan ik op een jonger dan gemiddelde leeftijd rentenieren.
Verder constateer ik dat het leven in Belgie stukken goedkoper is gezien mensen zoals b.v. Djimi kunnen rondkomen met 1600 Euro per maand. Om een familie van 4 te onderhouden heb je hier het dubbele nodig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Europees Commissaris
|
![]() Pensioen met echtgenote : € 1.278,50 per maand + vakantiegeld in mei ca. € 300,- ?
Huis is afbetaald (zoals de SPa voorzitter reeds zei : dat is de echte 2de poot van het pensioen). Dank zij het niet-bezitten van een automobiel kom ik rond. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Parlementslid
|
![]() Nee! De multinationals en grote bedrijven!!! zij maken zoveel winst dat ze nog gezond bleven als ze al hun personeel loonsverdubbeling gaven...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Als student zal ik dan ook niet peilen. Maar ik moet zeggen dat ik de categorieën niet zo ideaal vindt: ik ken verscheidene alleen-staande niet-studenten (werklozen EN werkenden) die minder dan 1000 € de maand hebben. Ik ken iemand die nix heeft en maandelijks iets van 520 € van het ocmw heeft (waarmee ze dus ook huur moet betalen). Ik ken werkenden die niet aan de 1000 € per maand komen. Ik zou dus ook scheidingen maken op boven of onder 600€ en boven of onder 800€. Die van de 800€ kan misschien afgerond worden op 772€, het bedrag dat je als alleenstaande moet hebben om officiëel arm te zijn. (15,2% van alle Belgen zou arm zijn) Laatst gewijzigd door FallenByTheHand : 1 februari 2006 om 19:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() Het probleem is vanzelfsprekend voor de "beginnende" jonge gezinnen :
hoe verzorg ik de opvoeding van mijn kinderen en bouw een toekomlstig pensioen in de vorm van een eigen woning op. Het antwoord is duidelijk : door in de allereerste plaats het gezinsinkomen op 2 inkomens te bazeren en wel 2 inkomens die vast zijn tot zo ver mogelijk boven de 50 jaar. Bovendien moeten die inkomens elk liefst de € 2000,- per jaar benaderen of gemiddeld (bv. 1 pârtner € 3000,- en de andere € 1500) It's a rat race - maar dat was vroeger niet anders, ik zou zeggen zelfs in tegendeel...
![]() |
#39 |
Parlementslid
|
![]() en als we nu eens het "bankgeheim" zouden opheffen en iedereen die grote inkomens heeft (pakweg meer dan 2000€, alhoewel ik dat al erg veel vindt) daar nu eens voor zou uitkomen (en het bedrag dan ook eens vermelden).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
hmm ik kan er eerlijk voor uitkomen dat mijn huidige inkomen een pak hoger ligt dan 2000 per jaar. |
|
![]() |
![]() |