![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Mag Turkije lid worden van de EU | |||
Turkije mag onvoorwaardelijk lid worden van de EU |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,66% |
Ja op voorwaarde dat Turkije aan de huidige voorwaarden beantwoordt |
![]() ![]() ![]() |
7 | 13,21% |
Turkije mag onder zeer strenge voorwaarden (zoals geen nieuwe migranten) in de verre toekomst misschien toch lid worden |
![]() ![]() ![]() |
6 | 11,32% |
Turkije mag geen lid worden van de EU |
![]() ![]() ![]() |
37 | 69,81% |
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() EU zou eerst eens moeten verwerken wat ze zojuist hebben binnengehaald. ik denk zowiezo dat de EU qua efficientie niet bijzonder veel meer kan bereiken: hoe meer landen, hoe meer meningen, hoe meer meningsverschillen, hoe moeilijker om iets overeen te komen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Burger
|
![]() maar hoe meer landen, hoe sterker europa zijn slagkracht op globaal vlak, niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() nee dat denk ik niet. EU heeft te veel meningsverschillen om op globaal vlak grote beslissingen te nemen. in theorie zullen ze misschien meer slagkracht hebben maar ze zullen niet in staat zijn ze te gebruiken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() er is een sociologische wet die zegt dat meer dan acht meningen, opinies, of "slagkrachten" (hoe je het ook noemt) in een overleg resulteert in minder en minder resultaat.
(is blijven hangen van vorig jaar, je moet mij hier absoluut niet op pakken) |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Turkje mag niet toetreden tot de EU.
Dankzij de EU kan Erdogan de nodige hervormingen bliksemsnel doorvoeren. Turkije moet aan alle eisen voldoen(democratisch zijn als de andere EU-landen), maar op de dag van toetreding moet Turkije verklaren dat ze niet wil toetreden. Dat is wat de meeste mensen willen (zouden moeten willen). Wij, Turken, hebben een andere traditie,cultuur, .. Om die traditie,cultuur, .. te behouden zijn onze grootouders gesneuveld. Bij de tijd blijven? Geen enkel probleem! Economische samenwerking is meer dan voldoende! |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Schepen
|
![]() Er is geen plaats voor een Turkije in de EU. Er is geen maatschappelijk draagvlak voor - en terecht. Geen enkele politieker zal dit dwaas idee durven uitvoeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik kan duizend redenen aanhalen waarom Turkije géén lid mag worden van de EU. Toch is er maar één valabel argument : de stem van de inwoners van de huidige EU-landen. Wij moeten het bindend referendum afdwingen van onze politiekers. mvg Harald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Is ook logisch, hoe meer meningen hoe minder kans op unanimiteit. Ik ben ook tegen de uitbreiding met Turkije en iedereen die mij hier kent weet dat ik niet tégen Turkije ben. (als dat geen understatement is) Net zoals ik al tegen de laatste uitbreiding was. Voor een hoop redenen naast bovenstaande, uiteraard.
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door democratsteve : 1 februari 2006 om 23:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() De (EEG) EU is ooit opgericht met als bedoeling de handel in de europese landen te bevorderen en zo een soort van economisch blok te vormen om zo tegen de rest van de economische grootmachten (bijv. de V.S, Japan, (ex)Soviet unie, China) te kunnen concurreren. Dit leek enigzins te lukken, maar de EU besefte dat zij de eenheid niet konden bevorderen. Een hedendaags voorbeeld is de mislukking van beoogde resultaat van het referendum over de europese grondwet. Dit wisten de EU landen toen al, dus gingen zij op zoek naar oplossingen. Enkelen van deze oplossingen zijn het europarlement (besluitvorming), uitbreiding van EU(vergroting van Europese markt), en een Europees leger, om kracht bij hun daad te kunnen zetten en als een sterk Europa naar voren te kunnen treden op het Wereldtoneel. Als de gemiddelde europeaan nu al zijn emotionele en raciale haat!! gewoon thuis kan laten en de welvaart en kracht van Europa voor ogen heeft, zal al snel duidelijk worden dat Turkije als volwaardig lid de EU op alle fronten kan versterken. Dit kunnen bijna alle (niet racistische en weldenkende) politiek deskundigen beamen. Het grootste bewijs hiervoor is dat er een deurtje openstaat voor Turkije in de EU, zou Turkije de EU kunnen schaden hadden de EU lidstaten dit nooit toegelaten. Bijv Angela Merkel, bondskansler Deutschland, riep tijdens de verkiezingen het hardst dat Turkije nooit toegelaten mocht worden, met alle populistische nep argumenten die zij destijds gebruikte om gekozen te worden, is zij nu bondskansler en rept er geen woord meer over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Burgemeester
|
![]() Mag de Europese Unie lid worden van de islam-wereldheerschappij... want dat is het uiteindelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
En als Turkije problemen heeft met 'de emotionele en raciale haat' van de gemiddelde Europeaan, dan moet Turkije daar zijn conclusies uit trekken. De gemiddelde Europeaan voorstellen als bezeten van emotionele en raciale haat getuigt van het hardnekkig vasthouden aan vooroordelen. Hiermee zal rekening gehouden worden bij de uiteindelijke referenda over toetreding. mvg Harald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Burger
|
![]() dan toch gewoon geen nieuwe landen? warom het 1 wel en het andere niet, trouwes andere meningen zorgen er ook voor dat somige dingen in een ander licht worden gezien?
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
wat je bedoelt met 'het 1 wel en het andere niet' snap ik niet goed. andere meningen zorgen er indd voor dat dingen in ander licht worden gezien, maar daarbij komt het onvermijdelijke dat de werkelijke eendracht steeds verder en verder te zoeken zal zijn. alleen al het feit dat er nu binnenin de EU druk wordt geruziet over óf turkije al dan niet erbij mag, laat toch al duidelijk zien waar de eensgezindheid naartoe aan het gaan is! het aantal landen in de EU is omgekeert evenredig met de macht die ze in staat zal zijn uit te oefenen. indien ze willen blijven recruteren dan betekent de EU voor mij niet veel meer Laatst gewijzigd door berre : 2 februari 2006 om 18:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Schepen
|
![]() Ik ben een grote voorstander van toetreding van Turkije tot de Europese unie en ik ben dat ook steeds geweest.
Maar het stoort me enigzins dat de Unie aan het uitbreiden is, zonder haar bestuur tot een volwaardig democratisch niveau te ontwikkelen. Ik vrees dat de uitbreiding van de Unie haar verdieping hypothekeert en heeft gehypothekeerd. Misschien moet de Unie deze enige essentiele uitbreiding uit haar verleden en haar toekomst daarom uitstellen. De Unie lijkt me er helemaal niet klaar voor. Misschien zijn in de tussentijd bijzondere bondgenootschappen en compensaties voor Turkije een optie. Laatst gewijzigd door Vrijheid : 2 februari 2006 om 18:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Graag NIET. Te griezelig, een reli-fanaat vers uit de bajes in de regering gestemd; te grote cultuurkloof.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Vreemdeling
|
![]() Misschien moeten we ons eerst afvragen wat Turkije wil bereiken met de toetreding. Wat vinden zij zo interessant aan de EU?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
De recente afwijzingen van de europese grondwet hebben menig politicus doen nadenken. Vandaar dat ik niet denk dat deze politici zich zo'n grote stommiteit zullen veroorloven. Vandaag zijn ze in ieder geval niet klaar voor. Misschien binnen een paar tientallen jaren wel, maar dat is koffiedik kijken.
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Turan
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 4 februari 2006 om 18:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |