Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 januari 2006, 20:14   #21
Ettore
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nad60 Bekijk bericht
.....en ik moet nog de eerste van origine Arabier tegenkomen die "Ali Baba" heet.
Teveel films gezien zeker? Waren de 40 rovers er ook bij?

Ter info:
Ali Baba is een sprookjesfiguur in de Arabische literatuur.
Zoals "Klein Duimpje" of "Sneeuwwitje". Ik heb met deze namen ook nog niemand zien rondlopen.

"baba", waarvan de vertaling "papa of vake" is, is zelfs een kinderlijke woordenschat die NOOIT wordt gebruikt in een naam. Soms worden de woorden "Ab of Oum" gebruikt, die respectievelijk "vader en moeder" betekenen.
Vooral "Ahmed Abdul Ali Baba", waarvan de laatste drie woorden dan "aanbidder van vake Ali" zou betekenen is onmogelijk in een Arabische naam.

Mss best je PV herlezen, 't is zeker een "drukfout"

PS: Hoe blijven sommigen toch stommiteiten schrijven zonder te beseffen dat dit een wereldwijde forum is, waar er af en toe ook mensen meelezen die zich daarmee een bult lachen.
Broekventjes die zich hier komen uitleven en kappen op alles wat maar exotisch klinkt, maar voorts hun mond niet durven openen in het openbaar.
In Gent zijn al die tjoektjoeks ali baba's.
Zonder al die uitleg!
Ettore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 23:45   #22
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

ze moeten gewoon geen allochtonen aanvaarden voor die job (politieagent).Wedden dat die voor hun rasgenoten véél minder streng zijn...bah!Om te kotsen!Vreemde overheersers met belgische uniformen aan...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 00:32   #23
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

ze moeten gewoon geen autochtonen aanvaarden voor die job (politieagent).Wedden dat die voor hun rasgenoten véél minder streng zijn...bah!Om te kotsen!

Carlgustaaf, ik heb uw bericht iets verbeterd, aangezien Katun blijkbaar door de autochtone agenten gematst werd en er niet tegen kon dat de allochtonen geen oogje dichtknepen.
Oud 1 februari 2006, 00:37   #24
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
ze moeten gewoon geen autochtonen aanvaarden voor die job (politieagent).Wedden dat die voor hun rasgenoten véél minder streng zijn...bah!Om te kotsen!

Carlgustaaf, ik heb uw bericht iets verbeterd, aangezien Katun blijkbaar door de autochtone agenten gematst werd en er niet tegen kon dat de allochtonen geen oogje dichtknepen.
Verbeterd? Zien...eerder gewoon mijn woorden verdraait, een oefening waar uw soort in uitblinkt.Ik herhaal me dus: neem geen buitenlanders, vooral van magrebijnse afkomst, aan om politieagent te spelen in België.Anders zal dit u zuur opbreken.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 01:02   #25
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Verbeterd? Zien...eerder gewoon mijn woorden verdraait, een oefening waar uw soort in uitblinkt.Ik herhaal me dus: neem geen buitenlanders, vooral van magrebijnse afkomst, aan om politieagent te spelen in België.Anders zal dit u zuur opbreken.
Verbeterd en dus verandert, dat krijgt u als u iets beweert dat recht tegen de feiten in dit topic ingaat.

ps. U schijnt zo goed te weten waar mijn soort in uitblinkt, zou u mij dan ook kunnen vertellen welke soort dit is? En waar mijn soort verder goed in is? Dat zou in de toekomst nog wel eens van pas kunnen komen.
Bij voorbaat dank
Oud 1 februari 2006, 07:39   #26
puud
Parlementslid

Standaard

In onze gemeente hebben wij ook zo'n pokkenflik. Die is op de wereld gezet om de mensen te pesten, zelfs zijn collegas mijden hem. Zijn naam is niet Vandenberge, maar trekt er wel op.
puud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 10:55   #27
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puud Bekijk bericht
In onze gemeente hebben wij ook zo'n pokkenflik. Die is op de wereld gezet om de mensen te pesten, zelfs zijn collegas mijden hem. Zijn naam is niet Vandenberge, maar trekt er wel op.
Eigenlijk doen ze maar gewoon hun werk en zal het zijn zoals bij alle nieuwelingen, ze proberen zich te bewijzen, gewoonlijk verminderd dat wel na enkele jaren en hier en daar blijft er een hardnekkige volhouder bij die niet van wijken wil weten.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 13:32   #28
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Eigenlijk doen ze maar gewoon hun werk en zal het zijn zoals bij alle nieuwelingen, ze proberen zich te bewijzen, gewoonlijk verminderd dat wel na enkele jaren en hier en daar blijft er een hardnekkige volhouder bij die niet van wijken wil weten.
Wat is dat nu voor zever? iemand die zijn werk naar behoren doet is ineens "iemand die zich probeert te bewijzen" en "niet van wijken wil weten"?
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 13:46   #29
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Wat is dat nu voor zever? iemand die zijn werk naar behoren doet is ineens "iemand die zich probeert te bewijzen" en "niet van wijken wil weten"?
Mierenneuken is slechts in heel zeldzame gevallen gelijkgesteld aan het naar behoren doen van werk.
Oud 1 februari 2006, 13:53   #30
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Mierenneuken is slechts in heel zeldzame gevallen gelijkgesteld aan het naar behoren doen van werk.
In dat geval: lang leve de mierenneukers!
Jammer genoeg zijn ze zelden in de buurt en ben ik verplicht om mijn huissleutel te gebruiken voor oneigenlijke doeleinden, als je begrijpt wat ik bedoel8)
Zet je Heilige Koe maar gerust op mijn stoep, Turkje.
Oud 1 februari 2006, 13:54   #31
nidor
Burger

Standaard

was heilige koe niet india?
nidor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 13:58   #32
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
In dat geval: lang leve de mierenneukers!
Het verbaast me niets dat u daar zo over denkt. Tja, egoïsme is des mensen hé...

Citaat:
Jammer genoeg zijn ze zelden in de buurt en ben ik verplicht om mijn huissleutel te gebruiken voor oneigenlijke doeleinden, als je begrijpt wat ik bedoel8)
Zet je Heilige Koe maar gerust op mijn stoep, Turkje.
QED of zoiets.
Oud 1 februari 2006, 14:01   #33
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het verbaast me niets dat u daar zo over denkt. Tja, egoïsme is des mensen hé...

QED of zoiets.
Het verbaast mij dan weer niets dat u mij een egoïst noemt omdat ik gehinderd wordt door iemands statussymbool op de stoep.
Oud 1 februari 2006, 14:02   #34
nidor
Burger

Standaard

Citaat:
bijna net zo erg als rassisme he?
Oud 1 februari 2006, 14:19   #35
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het verbaast mij dan weer niets dat u mij een egoïst noemt omdat ik gehinderd wordt door iemands statussymbool op de stoep.
U bent een egoïst, niet omdat u gehinderd wordt door een auto op uw stoep, wel omdat u 1) mensen die de letter van de wet belangrijker vinden dan de geest van de wet, bewierrookt; 2) mensen die zich niet kunnen inleven in anderen, en dus een totaal gebrek aan empathie betonen, bewierrookt (is gevolg van 1)); 3) vindt dat, omdat iemand zijn auto op uw stoep parkeert, u die auto mag beschadigen; 4) onmiddellijk naar het wapen van de repressie grijpt, in plaats van de persoon in kwestie er eerst attent op te maken dat hij u hindert. Kortom: de wereld zou een veel mooiere plek zijn zonder egoïsten zoals u ! 8)
Oud 1 februari 2006, 14:49   #36
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is weinig zever aan, dit "fenomeen" ziet men op alle bedrijven of tewerkstellingsplaatsen, het is hier al aangehaald in het begin werken de meesten naar de letter van de wet of het bedrijf na een tijdje iets meer naar de geest van de wet of het bedrijf.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 15:54   #37
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
U bent een egoïst, niet omdat u gehinderd wordt door een auto op uw stoep, wel omdat u 1) mensen die de letter van de wet belangrijker vinden dan de geest van de wet, bewierrookt; 2) mensen die zich niet kunnen inleven in anderen, en dus een totaal gebrek aan empathie betonen, bewierrookt (is gevolg van 1)); 3) vindt dat, omdat iemand zijn auto op uw stoep parkeert, u die auto mag beschadigen; 4) onmiddellijk naar het wapen van de repressie grijpt, in plaats van de persoon in kwestie er eerst attent op te maken dat hij u hindert. Kortom: de wereld zou een veel mooiere plek zijn zonder egoïsten zoals u !
1) en wat is dan wel "de geest" van de wet? Zolang er 'geesten' zijn die er geen graten in zien de stoep te versperren om... effe sigaretten te kopen (zie openingspost!), prefereer ik de letter. Die heeft een bestaansreden en is bovendien voor iedereen duidelijk genoeg.
2) het gebrek aan empathie kunt u elke dag komen vaststellen voor mijn deur, op de stoep. Als je dan willens nillens als voetganger de rijbaan op moet, wordt je van je sokken gereden door alweer zo'n Hogepriester van de Heilige Koe die mijn zone 30-woonstraat, mét school, dagelijks als sluipweg gebruikt om sneller de stadsring op te kunnen scheuren. En mij "inleven" dat ik dan doe!
3) dat was een grap - met mijn sleutel en moedwillig heb ik dat nog nooit gedaan (hoewel het soms goed jeukt...). 't Is wel al gebeurd dat ik mijn fiets onmogelijk binnen kreeg zonder langs iemands statussymbool te schuren. Tja...
4) maar kerel toch, denk je dat ik mensen niet aanspreek op hun associaal gedrag? De reacties variëren van "'t is maar voor een kwartiertje" over "haal er de politie bij hé alst u nie aanstaat!" tot - was u dat trouwens niet? - "kust mijn kloten".
Oud 1 februari 2006, 17:30   #38
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
1) en wat is dan wel "de geest" van de wet?
Nadenken doet geen zeer. Voor de rest noteer ik dat uw extremistisch gezwets al een pak is afgenomen: er is dus duidelijk nog licht aan het einde van de tunnel
Oud 1 juli 2010, 11:46   #39
dalida
Vreemdeling

Standaard Ang dossier

Wat ik spijtig vind is dat de politie (marokaans of turks ) het gevoel hebben dat ze zich extra hard moeten bewijzen ,,, en Daardoor krijg je ergens machtsmisbruik ,,, Tegenwoordig kunnen ze zomaar het ANG bekladden en dingen over je schrijven binnen dat bepaald data bank ,,, Je kan het zelden controleren , Maar dat data is wel hetgene dat je bestempelt;
Ze sluiten zomaar alle deuren van je toekomst ,,, En bij een routine controle of als je een klacht wil indienen ,,, dan gaat je geloofwaardigheid onmiddelijk naar omlaag ,,,dus als je agent bent en wraaklustig ,, dan is het opassen geblazen
In gent is dat verschrikkelijk ,,, Over het algemeen voelen ze zich superieur en veel rotte appels in de mand,, spijtig dat de goede agenten het moeten bekopen met de slechte ;;; Ik vrees als ze zomaar kunnen blijven liegen op het ANG ,, dat zich dat vroeg of laat toch wel keert::::
dalida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2010, 11:50   #40
dalida
Vreemdeling

Standaard

Tegen hun eigen ras hebben ze nog een grotere mond ,,, weet je hoeveel politie agenten van marokaanse afkomst in mechelen en molenbeek al slaag hebben gekregen van hun eigen ras ;;;;; omdat ze zich dan opstellen als rambo en de moeder taal verafschuwen
dalida is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be