![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Leterme wil zelfs bevoegdheden afstaan aan het federale niveau en enkel budgetneutrale bevoegdhden overhevelen.En bourgois gaat pootjes geven aan le roi ..misschien dat ze het samen hadden over hoe bourgois z'n achterban toch goed liggen heeft gehad ivm b-h-v nooit met de spa etc en kreeg hij felicitaties voor z'n loyaliteit tav de cdenv en omwille van het feit dat ze achter een b-plusser gaan staan in a'pen. Eenheid maakt macht zeker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Vreemdeling
|
![]() Dat onze vriend Albert de receptie van de "Gestelde" lichamen verstoord met kreten en dreigementen moet men beschouwen als een syndicale aktie. Een beetje begrip a.u.b. voor een man die vecht voor zijn job en de toekomst van zijn gezin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb jij het interview gehoord zonet op het nieuws, waar men aan Leterme uitleg vroeg over de toespraak van Notre Roi? Wat je brabbelt over Bourgeois, is zo mogelijk nog veel erger: je bent een grove leugenaar. Mijn mening is wel de volgende: aangezien de premier de toespraak van Notre Roi politiek dekt, zou Verafstoot moeten buitengegooid worden uit de vLD (ja, de letter v voorlopig in kleine letter), op initiatief van alle oud-VU-ers van die partij en van mensen zoals vuil-bakkes-De Decker en de zangeres Margriet Hermans ... Voor de rest vind ik het wel goed dat Notre Roi zo'n politieke uitpraken durft doen. Hij tekent ermee zijn eigen doodsvonnis. Beseffen die belgicistjes van zijn hofhouding en van soortgelijke (de benoemde baronnen en gastjes zoals een De Kroo die toch zo graag op tee-visite gaan in Laeken om zichzelf op een schavotje te plaatsen) nu helemaal niet dat een onverkozen, niet-demokratisch staatshoofd enkel maar mogelijk is als hij/zij zich absoluut voor 100 procent politiek neutraal houdt ??? Eigenlijk zouden de Bubbertjes onmiddellijk Verafstoot moeten tot de orde roepen wegens staatsgevaarlijke initiatieven !! Allez, al bijeen goed nieuws vind ik.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu, als de cdv, de vld wil buitenkieperen, en samen met de ps scheep wil gaan (wat als ge het mij vraagt, de geheime agenda is) dan zult ge op het vlak van verdere federalisering niet veel meer moeten verwachten, integendeel (tenzij het met zeeeer veel geld zal betaald worden).
Het zal op dit punt gewoonweg een opbod zijn tussen de cdv en de vld. Het enige verschil zal zijn dat de vld het belgisisme nog in zijn genen heeft ook. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
M'enfin! Vandaag heb ik elders op dit forum al gezeepkist dat ik de heisa die De Wever et al maken bezwaarlijk voor ernst kan nemen. De monarchie is een non-gegeven voor separatisten, federalisme/unitarisme is niet van deze tijd meer, de middenlaag moet weg (dixit mijnheer De Wever op radio 1 daarstraks -ik heb geen benul wat de boven- en onderlaag dan wel mogen zijn, maar ik blijf verhopen onderaan te mogen liggen dit keer),etc. Als vervolgens Albert II, geruggensteund door de federale regering, een uitspraak maakt die eens niet in het separatistische bollenkraam past wordt er gebanbliksemd. Wat malen separtisten om wat Albert II zegt? Virmiljoen's 2de theorema voor vanavond: een lobotomie is een reflex idee �* conto van het separatisme.
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Schepen
|
![]() Arme Berre, de hoogtrillerige bastaardproducerende Seksencoburger weet van geen hout pijlen meer maken. En hopla, weer ontwaken enige Vlamingen uit hun diepe winterslaap. Duizendmaal dank, koning van een staat in staat van ontbinding! Onze dank gaat ook uit naar da joenk om nog eens de vloer aan te vegen met de eerste letter uit zijn partijnaam.
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hadden ze er niet mee ingestemd, we waren al lang onafhankelijk. Alles of niets, mijn mening.
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naar wat Eyskens indertijd in Terzake vertelde, is het federalisme er niet in de eerste plaats gekomen om Vlamingen of Walen ter wille te zijn, maar wel om België te redden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() Pol Vandendinges zei al op het VTM-nieuws dat de koning een franstalig discours verdedigde. Het gebeurt niet dikwijls dat ik het met de man eens ben maar hier slaat hij toch de nagel op de kop.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Albert heeft zijn nieuwjaarsbrief alweer laten schrijven door de grootste racisten van België, de zeer Vlaminghatende franstalige bourgeoisie. 't Hieruit blijft alweer wat voor een simpele geesten het koningshuis bevolken.
Eén remedie : het koningshuis afschaffen en het verkopen aan de meestbiedende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb nog niet anders geweten dan dat het hof partij trekt voor de Walen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn vader, een Vlaams-nationale federalist van het zuiverste water, draait zich om in zijn graf.
Dit citaat van max4westland dateert van 7 oktober 2006: "Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Loonmatiging wil zeggen dus zeggen inleveren. Inleveren en langer werken, goe bezig. Zou hij zelf al niet beginnen met het goede voorbeeld te geven qua loonmatiging. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het koningshuis valt, behoren hun bezittingen toe aan de rechtmatige eigenaars, en dat zijn alle Belgische belastingsbetalers en de Congolese overheid.
Als de monarchie valt, hoop ik dat de Coburgs zonder een penny het land worden uitgezet. Onze democratie is al zo goed als nihil, en zij vergroten dat beeld enkel. Ik ben tegen de doodstraf, maar hier gebruik ik toch figuurlijk: "Off with their heads!" |
![]() |
![]() |